Potop - rekonstrukcja cyfrowa - miażdży jakością :)

Data: 2013-12-25 17:37:32
Autor: tolek
Potop - rekonstrukcja cyfrowa - miażdży jakością :)
Rzuciłem dziś okiem na emisję tvn-ową (oglądam tylko w SD) Potopu i zachwycony jestem co zrobili z tym filmem - jakby go miesiąc temu nakręcili. Jakość taka, że mucha nie siada.
Tu bez żadnej wątpliwości mogę powiedzieć, że pracowali nad tą rekonstrukcją prawdziwi fachowcy, a nie typki z nadania partyjnego.
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/potop_w_cyfrowym_wydaniu_powraca_do_swiatecznego_programu_291595.html?sesja_gratka=9b567dfdd507c2605836d0e186ed4f7d

Czy ta zrekonstruowana wersja będzie wydana na jakimś bluray? Bo bym chętnie sobie nabył. Kawał dobrej roboty!

Data: 2013-12-26 12:17:08
Autor: pawell32
W dniu 25.12.2013 17:37, tolek pisze:
[...]

przecież to było kręcone na negatywie, a z tego możesz uzyskać b. dużą
rozdzielczość.
A to, że trzeba było poprawić ubytki to fakt, pewnie trochę czasu spędzili.
osobiście wolę filmy kręcone na negatywie. w kinie na dużym
ekranie widać różnicą.

Data: 2013-12-26 16:55:25
Autor: Marek
On Thu, 26 Dec 2013 12:17:08 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl> wrote:
przecież to było kręcone na negatywie, a z tego możesz uzyskać b.
dużą
rozdzielczość.

Czyli do rekonstrukcji użyto oryginalnych negatywów (nie pamiętam jak się one fachowo nazywają)? Bo jakość faktycznie powyżej oczekiwań, jakby współcześnie kręcony. Momentami występował efekt jakby z wyższym fr było kręcone (efekt "teatru tv").
Dziś w tvp2 był "skrzydełko czy nóżka", też widać po rekonstrukcji bo zero typowych dla taśmy filmowej "zadrapań".

--
Marek

Potop - rekonstrukcja cyfrowa - miażdży jakością :)