Potówka a koszulka z długim rękawem

Data: 2009-10-14 12:06:47
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Potówka a koszulka z długim rękawem
Które kupić na temp. 15-0 st. C? Potówkę, czy koszulkę z długim
rękawem? Jakie są różnice w zastosowaniu? Z opisów na aukcjach
znalazłem, tylko tyle że obydwie przenoszą pot na zewnątrz.
Bluzę z długim rękawem mam ("oddychającą"), ale nie przylega luźno i
jest czasami chłodno - zastanawiam się które będzie odpowiedniejsze i
bardziej uniwersalne.

Rozmawiałem z dwiema osobami używającymi potówek, każda mówi co innego
odnośnie zastosowania i działania
Czy takie coś to potówka: http://tinyurl.com/yfb8vjj ? Może dobrze
działać z bawełną w składzie?

Data: 2009-10-15 06:38:16
Autor: amrac
Potówka a koszulka z długim rę kawem
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
nie przylega luźno

To przylega czy nie?

Dla mnie potówka to taka koszulka z krótkim rękawkiem zrobiona z gruboziarnistej siatki, w której, podobnie jak z bandaną, jeździe się w największe upały (paradoksalnie dla niektórych). Wszystko inne to wg mnie koszulka z krótkim/długim rękawem. Nie rozumiem tylko po co się spierać o nomenklaturę jak pewnie każdy producent nazwie po swojemu?

Chcesz uniwersalne czy na temperaturę 15-0 (minus 15 do 0 rozumiem)? Kup koszulkę z długim rękawem i tyle. Dobrze, żeby byłą rowerowa tzn z przedłużanym tyłem. Mnie w moich attique na mieszczuchu nie przeszkadza, że są "cywilne" bo pozycja wyprostowana, a jak jadę na trening zimowy to nie czuję wiatru na nerach bo mam spodenki z szelkami. W każdym innym wypadku przedłużony tył jest niezbędny.

Acha, jeśli chcesz jeździć w tym no do pracy to wybierz model "gładki" tzn bez udziwnień, siatek pod pachami, napisów performance itp. No chyba, że jesteś Majdan w Tańcu z gwizdami:)

Data: 2009-10-14 23:43:05
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 15 Paź, 06:38, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

> nie przylega luźno

To przylega czy nie?
Mój błąd, zmęczenie. Bluza nie przylega, jest luźna.

Chcesz uniwersalne czy na temperaturę 15-0 (minus 15 do 0 rozumiem)?
Uniwersalność to chodziło mi o to, że można jeździć w krótkiej
rowerowej + tej koszulce (jak jest np +15 st)a potówka podobno inaczej
się zachowuje.
A temperatury +15-0 st (bliżej zera mam jeszcze jedna warstwę, a dla
ujemnych temp inną kurtkę.

Data: 2009-10-14 23:50:30
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
[...]
Ale jeździłeś w potówce? Jakaś różnica w zastosowaniu z koszulką
rowerową odczuwalna? (zamiast koszulka krótki + koszulka długi rękaw)

Data: 2009-10-15 07:00:20
Autor: Rowerex
On 15 Paź, 07:50, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

Ale jeździłeś w potówce? Jakaś różnica w zastosowaniu z koszulką
rowerową odczuwalna?

Niebywale odczuwalna

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-16 00:41:57
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 15 Paź, 16:00, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
On 15 Paź, 07:50, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

> Ale jeździłeś w potówce? Jakaś różnica w zastosowaniu z koszulką
> rowerową odczuwalna?

Niebywale odczuwalna
Już wiem czego chciałem się dowiedzieć :) : ogólnie będzie większy
komfort termiczny w potówce czy koszulce?

A na Crafta i tak się chyba skuszę.

Data: 2009-10-16 07:23:49
Autor: Rowerex
On 16 Paź, 08:41, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
On 15 Paź, 16:00, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:> On 15 Paź, 07:50, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

> Niebywale odczuwalna

Już wiem czego chciałem się dowiedzieć :) : ogólnie będzie większy
komfort termiczny w potówce czy koszulce?

Jeśli jesteś mocno spocony i zatrzymasz się na chwilę odpoczynku, to
po ponownym ruszeniu w drogę mając "zwykłą" koszulkę odczujesz
potężnie uderzenie zimna, mając zaś koszulkę dobrze odprowadzającą
pot, wspomniane uczucie chłodu będzie dużo, dużo mniejsze.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-15 21:42:40
Autor: amrac
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

Przyznam, że nie jeździłem nigdy w potówce ale przez analogie do mojej przesiadki z koszulki ceraty na koszulkę z dobrych materiałów stawiam tezę, że dobra potówka to podstawa:) Ale na temperatury 0-15 to raczej bielizna długi rękaw.

Data: 2009-10-15 06:59:10
Autor: Rowerex
Potówka a koszulka z długim rękawem
On 14 Paź, 20:06, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

Które kupić na temp. 15-0 st. C?

Craft ProZero - długi rękaw, zamek, stójka pod szyje

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-15 21:41:21
Autor: amrac
Rowerex pisze:
[...]

No to jest chwalone ale cena też odpowiednia.

Potówka a koszulka z długim rękawem