Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600

Data: 2010-04-25 12:15:28
Autor: Marek
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
Witam,

Obecnie stosujÄ™ kartÄ™ graficznÄ… Gainward GT9600 512MB 2xDVI pod Windows 7 takÄ… jak tu:

http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=61

Sprawuje się ona bardzo dobrze ... lecz za głośno. Komputer mam bezgłośny natomiast karta jest irytująca w tym sensie. Gdy komputer staruje jest ona bardzo głośna lecz po załadowaniu sterowników - tylko irytująca. Chciałbym nabyć nie gorszą kartę do zastosowań graficznych (płynne animacje w 3840x1200), 2 x DVI i cichą. Czy da się to zrealizować w rozsądny sposób? Mam tu na myśli trwałość karty. Może mieć ona duży radiator - mam miejsce - ale nie wyjący wentylator. Czasem jest tak, że producenci podają przy wentylatorze, że ma 40dB ... ale nie dodają, że wentylator jest szybkoobrotowy i te 40dB jest dużo lepiej słyszalne niż w podobnym przypadku przy niskich obrotach. Czy możecie doradzić mi jakieś bezpieczne rozwiązania o ile w ogóle jest ono możliwe?

Data: 2010-04-25 18:53:58
Autor: latet
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
Czy możecie doradzić mi jakieś bezpieczne rozwiązania o ile w ogóle jest ono możliwe?

W klasie 9600 GT można kupić kartę chłodzoną bezwiatraczkowo. Sam taką mam.

latet

Data: 2010-04-26 13:30:49
Autor: Marek
W dniu 2010-04-25 18:53, latet pisze:
Czy możecie doradzić mi jakieś bezpieczne rozwiązania o ile w ogóle
jest ono moĹĽliwe?

W klasie 9600 GT można kupić kartę chłodzoną bezwiatraczkowo. Sam taką mam.

latet

Gdy bieżącą kartę kupowałem (chyba ze 2 lata temu lub nieco wcześniej) to serwis zdecydowanie odradził mi wersję z chłodzeniem pasywnym jako bardzo awaryjną (przegrzewającą się). No i faktycznie - u paru znajomych po roku lub 1.5 wszystkie padły. Było to jakiś czas temu i w międzyczasie pojawiły się skuteczniejsze radiatory i być może coś się zmieniło. Nie chcę wydać kupy kasy na coś co padnie niedługo. Stąd mój post był.

JakÄ… konkretnie masz kartÄ™? Ile czasu?

Data: 2010-04-26 16:35:07
Autor: latet
[...]

A dokłądnie taką:

http://www.gral.pl/preview/Gigabyte_GeForce_9600GT_Gigabyte_512MB_DDR3_HDTV_DVI_PCI-E_Silent-Pipe_720_2000_83.html

O ile pamiętam to od września 2008. A teraz własnie zamieniam na taką, aby mieć nieco wydajniej w CUDA i zyskać HDMI:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Pasywnie_chlodzone_GT220_i_GT240_od_Zotac-25180.html

Ja tam się pasywnego chłodzenia nie boję. W pracy, gdzie odpowiadam za sprzęt, od ponad roku wszystkie karty graficzne, a także wszystkie procesory Core2Duo (kilkanaście pecetów) chłodzone są biernie (koleżeństwo ceni ciszę ponad wszystko). Nic się jeszcze nie przegrzało i nie zdechło. Oczywiście są wentyle w obudowie, duże i cichutkie. Prawie kilkanaście lat czekałem na tak dobre czasy pod względem ciszy w pecetach, jak mamy teraz.

Pozdrawiam,

latet

Data: 2010-04-27 20:34:17
Autor: Marek
W dniu 2010-04-26 16:35, latet pisze:

[...]

Dziękuję za opinię. Bardzo przekonująca :-)
Kupię więc tą kartę i jeśli się przegrzeje, to reklamację wyślę Tobie ;-)

Data: 2010-04-26 17:26:38
Autor: maX
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomo¶ci news:hr3tig$qsb$1news.net.icm.edu.pl...

Gdy bież±c± kartę kupowałem (chyba ze 2 lata temu lub nieco wcze¶niej) to serwis zdecydowanie odradził mi wersję z chłodzeniem pasywnym jako bardzo awaryjn± (przegrzewaj±c± się). No i faktycznie - u paru znajomych po roku lub 1.5 wszystkie padły.

Jak mieli taki bałagan wewn±trz obudowy że karta w 3D miała notorycznie 100 stopni to nie dziwię się.

Data: 2010-04-27 20:37:31
Autor: Marek
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
W dniu 2010-04-26 17:26, maX pisze:

Jak mieli taki ba�agan wewn�trz obudowy �e karta w 3D mia�a notorycznie 100
stopni to nie dziwiďż˝ siďż˝.

Popraw sobie kodowanie w czytniku bo sieczkÄ™ dostajÄ™.
Domyślam się, że obudowa była nędznie wentylowana ale tylko domyślam... Dlatego wolałem spytać jakie doświadczenia mają osoby, które potrafią złożyć komputer tak aby zadbać i o ten aspekt. Kolega latet potwierdził, że nie ma czego się obawiać więc wchodzę w to :-)

Data: 2010-04-26 03:56:02
Autor: Q
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
Obecnie stosujÄ™ kartÄ™ graficznÄ… Gainward GT9600 512MB 2xDVI pod Windows 7 takÄ… jak tu:

moze cos pasywnego?

w cenie ok 350-400zl dostaniesz
Gigabyte GeForce 9600GT SilentCell 512MB DDRIII /256bit/
http://www.esc.pl/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=19473

GeForce 9600GT Gigabyte 512MB, DDR3, HDTV, DVI, PCI-E Silent-Pipe
http://www.gral.pl/preview/Gigabyte_GeForce_9600GT_Gigabyte_512MB_DDR3_HDTV_DVI_PCI-E_Silent-Pipe_720_2000_83.html

Osobiscie jestem ciekaw jak glosny jest (w 2D i 3D) ponizszy GT240.
Jest to karta nieco wolniejsza od 9600gt, ale zrobiona juz w nowszej technice
dzieki czemu mniej sie grzeje (ponoc), no i cena - ponizej 300zl:

Gainward GeForce GT 240 512MB DDR5 /128bit/ DVI/HDMI
http://www.gral.pl/preview/Gainward_GeForce_GT240_Gainward_512MB_DDR5_DVI_HDMI_PCI-E_41.html

Data: 2010-04-26 13:39:27
Autor: Marek
W dniu 2010-04-26 03:56, Q pisze:
[...]

Właśnie czytałem opinie na tej stronie. Ktoś zainstalował sobie wiatrak dodatkowy bo karta była niestabilna. Ktoś inny też miał problemy. Takich rzeczy trochę sie boję. Mam co prawda dużą obudowę z 2 wiatrakami 12 cm (dół przód i góra tył) + możliwość włożenia jeszcze ze 2. Być może to zmienia sposób oceny karty.

P.S.
Poczytaj to co koledze latet odpisałem. Tym serwisem był właśnie Gral. Tam mi odradzono pasywne GT 9600.

Data: 2010-04-26 17:32:37
Autor: maX
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomo¶ci news:hr3u2n$rqr$1news.net.icm.edu.pl...

Tam mi odradzono pasywne GT 9600.

S± tez pasywne 9800 GT:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Gigabyte_GeForce_9800_GT_Silent_Cell-2714/strona/8483.html

Data: 2010-04-26 17:50:52
Autor: Giecze
maX wrote:

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomo¶ci news:hr3u2n$rqr$1news.net.icm.edu.pl...

> [...]

Ale pożeraj± tyle pr±du w 3D, że bez odprowadzenia ciepła (czyli
wiatraków obudowy czy nadmuchu na kartę) chyba trochę ryzykownie.

Grzegorz

Data: 2010-04-27 01:03:44
Autor: maX
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600

Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hr4col$n32$1news.onet.pl...
maX wrote:

> [...]

Ale pożeraj± tyle pr±du w 3D, że bez odprowadzenia ciepła (czyli
wiatraków obudowy czy nadmuchu na kartę) chyba trochę ryzykownie.

2 lata używałem pasywnego Gigabyte 7300 GT z fabrycznie podkręconym rdzeniem i żadnych problemów nie było (mimo że to jeszcze technologia 90 nm), choć nie mam w obudowie wentyli wywiewaj±cych i nawiewaj±cych. A od czasu do czasu katowałem go Furmarkiem i nigdy nie osi±gn±ł 95 stopni (blokada temperaturowa w sterowniku ustawiona była przez nVidię na 125 st); a wiadomo że gry rozgrzewaj± kartę mniej niż Furmark. Gigabyte ma duże do¶wiadczenie w pasywnych grafikach - 7600 GT, 8600 GTS, 9600 GT. Wiec skoro zdecydował sie na pasywnego 9800 GT to wie co robi.

Data: 2010-04-26 16:46:59
Autor: latet
[...]

Na pewno mniej siÄ™ grzeje:

9600GT - 65 nm, TPD= ~95 W
GT240 - 40 nm, TPD= ~70 W

latet

Data: 2010-04-26 17:45:28
Autor: Giecze
Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
Marek wrote:

Obecnie stosuję kartę graficzn± Gainward GT9600 512MB 2xDVI pod Windows 7 tak± jak tu:

http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=61

Sprawuje się ona bardzo dobrze ... lecz za gło¶no. Komputer mam bezgło¶ny natomiast karta jest irytuj±ca w tym sensie. Gdy komputer staruje jest ona bardzo gło¶na lecz po załadowaniu sterowników - tylko irytuj±ca. Chciałbym nabyć nie gorsz± kartę do zastosowań graficznych (płynne animacje w 3840x1200), 2 x DVI i cich±. Czy da się to zrealizować w rozs±dny sposób? Mam tu na my¶li trwało¶ć karty. Może mieć ona duży radiator - mam miejsce - ale nie wyj±cy wentylator. Czasem jest tak, że producenci podaj± przy wentylatorze, że ma 40dB ... ale nie dodaj±, że wentylator jest szybkoobrotowy i te 40dB jest dużo lepiej słyszalne niż w podobnym przypadku przy niskich obrotach. Czy możecie doradzić mi jakie¶ bezpieczne rozwi±zania o ile w ogóle jest ono możliwe?

Je¶li chodzi o Radeony, bardzo dobrze pod względem emitowanego ciepła
pisze się o pasywnym Sapphire 4670 Ultimate (choć to 55nm). Z nowszych i
szybszych s± pasywne i chłodne np. 5750 (40nm). Ewentualnie co¶ z
większym i wolnym wiatrakiem (np. HIS z chłodzeniem IceQ). Poniżej pare
linków:

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5750_Go_Green/27.html
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_5750_iCooler_IV/29.html
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Radeon_HD_4670_z_serii_Ultimate_od_Sapphire-16094.html
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Glosnosc_chlodzenia-2644/strona/8221.html

Grzegorz

Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600