Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)

Data: 2009-05-10 11:19:05
Autor: Ivam
Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
"falco" <mfalco@wp.pl> wrote in message news:gu64pc$otm$3mx1.internetia.pl...
Hej,

Witam!

Po raz kolejny zaznaczam, ze z ta stara jawka nie mialem do czynienia, ale...

Dodatkowo wyszły pierwsze kwiatki z elektryką, która jest pomieszana (do tej pory nie miało to wpływu na jazdę, ale na pewno trzeba ją wyprowadzić na prostą).

To sprawdz czy masz prad. Jest tam aku?

Sprawdz:
1) swiece
2) styki kabli dochodzacych do cewki WN (mozesz tez rownolegle wpiac zarowke 12V i kopac - powinna mrugac)
3) kabel WN
4) kondensator (wymien na jakikolwiek - np. od komarka, albo czegokolwiek - na probe)

Wlej troche paliwa pod swiece. Odpali i popracuje chwilke ok - sprawdz czy gaznik i kranik ok (czy paliwo dociera do gaznika, czy ktoras dysza nie jest calkowicie zatkana itp.). Bedzie kaszlec, walic w wydech, albo gaznik itp. - sprawdz czy masz w dobrym miejscu zaplon ustawiony:

1) kolor platynek (czy nie sa wypalone)
2) odstep miedzy stykami
3) moment zaplonu (zrob sobie narzedzie do blokowania tloka w okreslonej pozycji - ze starej swiecy i sruby)

Jak gwizda spod glowicy to uszczelka walnieta, glowica zwichrowana itp. (sprawdz np. na kawalku prostej szyby) Ale zaznaczam, ze mozesz sie mylic i moze gwizdac spod swiecy (wyrobiony gwint=tulejka, za slabo wkrecona swieca, brak podkladki pod swiece, itp.).

To narazie tyle, jak to sprawdzisz i bedzie dalej dupa to bede stawial na elektryke. Ja w MZ TS'ce (instalacja 6V) mam tak namieszane, ze jak nie mam pradu to nawet na pych nie odpale. A jak prad jest w aku to najdalej po 3 kopnieciach odpala.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-05-10 11:29:29
Autor: falco
Ivam pisze:

To sprawdz czy masz prad. Jest tam aku?
tak jest, a aku w sumie prawie nie używany (mierzyłem) 6V 10Ah.

[...]

Dzięki za konkrety! Jak wspomniałem w poniedziałek ktoś do mnie podjedzie i będziemy badać pacjentkę dogłębnie, oby skutecznie... ;)

--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2009-05-10 20:16:58
Autor: Easy

Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:gu67ck$6sp$1mx1.internetia.pl...
Ivam pisze:

[...]

może to idiotyczne ale spróbuj zapalic jeszcze raz. Jak miałam 6V silnik ( co prawda w TS) prady ( choć mówisz ze sprawdzałes ze sa) pojawiały się w równie tajemniczych okolicznosciach  jak znikały. zJawa potrafiła nagle, kompletnie bez powodu zgasnac a pózniej po jakims czasie ( róznym) bezproblemowo zapalic.

No i zapłon..
Zmiana swiecy tez niekoniecznie mogła dac oczekwany efekt. czasem  bywa ze i nowa swieca jest walnieta.. spróbuj jeszcze raz. I na Boga nie odpalaj motocykla na pych ;) toż to najwieksza siara ;)

--
Easy
Zielona Dziura

Data: 2009-05-10 20:33:55
Autor: falco
Easy pisze:

może to idiotyczne ale spróbuj zapalic jeszcze raz. Jak miałam 6V silnik ( co prawda w TS) prady ( choć mówisz ze sprawdzałes ze sa) pojawiały się w równie tajemniczych okolicznosciach  jak znikały.

prób było naprawdę dużo, aż kopniak... wymiękał jak i moja noga również... ;)
Dziś nic już nie robiłem, zobaczymy co jutro się okaże z pomocą poleconego mechanika... ;)

Zmiana swiecy tez niekoniecznie mogła dac oczekwany efekt. czasem  bywa ze i nowa swieca jest walnieta..

Były NGK, Bosch i Denso, ale nic to nie zmieniało... :(

> I na Boga nie odpalaj motocykla na pych ;) toż to najwieksza siara ;)

hehehe... nawet nie wiesz jak się czaiłem, czy nikt nie widzi, gdy już całkiem zdesperowany pchałem Kyvacke... ;););)

Dam znać, gdy tylko namierzymy babola, ale wciąż liczę na pomoc z precla. ;)