Potrzebne konto w euro

Data: 2019-10-16 18:10:57
Autor: Jacek Maciejewski
Potrzebne konto w euro
Potrzebuję konto w euro, z kartą obsługiwaną w okolicznych krajach i
najlepiej bez opłat za bankomaty i przelewy oraz innego skubania. A nie
cierpię studiować bankowych regulaminów. Znajdzie się dobra dusza która
coś poleci? :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-16 10:24:23
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
Jak w euro to najlepiej niemiecki bank - bez obaw, po angielsku - czyli N26.. Jest to prawdziwy bank, pod niemieckim nadzorem i niemieckim odpowiednikiem BFG. Zakładasz przez komórę - wystarczą zdjęcia dowodu oraz selfie.
Możesz założyć z mojego polecenia - kod dawidr0508 albo link https://n26.com/r/dawidr0508
Bezwarunkowo darmowe konto, karta i przelewy (dochodzą następnego dnia po wysłaniu) oraz 5 wypłat z bankomatu w strefie euro na miesiąc.
Bonus to płatności w innych walutach (w tym PLN) przeliczane na euro po kursie MC - czyli dobrym.
I drugi bonus - brak ryzyka nadziania się na DCC w strefie euro.

Z polskich zaś kantor aliora z kartą wielowalutową.
Darmowość konta, karta - jeśli raz nią zapłacisz w ciągu 6 miesięcy od wydania, przelewy - ale tylko euro wymienionego u nich (może od 15 grudnia będzie lepiej), ale tylko jedna bezpłatna wypłata zagraniczna (może od 15 grudnia będzie lepiej).
Oraz ryzyko DCC.

Z polskiej rezerwy mBąk - w karcie należy włączyć funkcję wielowalutową. Ale bankomaty zagraniczne chyba płatne - może od 15 grudnia będzie lepiej. Przelewy 5zł - może od 15 grudnia będzie lepiej. I ryzyko DCC.

Data: 2019-10-16 20:19:42
Autor: szsz
Potrzebne konto w euro

[...]

ja tez polecam KA; chociaz od 15 grudnia raczej nie bedzie lepiej :-/

w KA mozna dodatkowo kupic walute i wyplacic gotówkę w kasie

m.

Data: 2019-10-16 22:42:29
Autor: Waldek
Potrzebne konto w euro
W dniu 2019-10-16 o 20:19, szsz pisze:

[...]

A może "przekorzystne" w PKO SA ?
500 wplywu i 1 op. kartą zwalnia z opłaty za karte/konto
- dość banalne warunki.
Karta wielowalutowa FX - bezplatne bankomaty za granica
/jeśli spełnione warunki bezpłatności konta w ub. m-cu/
w kraju 2 wypłaty darmowe w bankomatach obcych.
A jeśli brak waluty to leci ze złotówkowego po kursie MC bez prowizji.
O ile dobrze pamiętam - wypłaty i wypłaty w marmurku za friko

Obecnie można jeszcze 2 stóweczki przytulić w promocji ;)

https://www.bankier.pl/smart/konto-przekorzystne-w-banku-pekao-warunki-prowadzenia-rachunku

Pozdrawiam

Data: 2019-10-17 01:02:10
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu środa, 16 października 2019 22:42:32 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

A może "przekorzystne" w PKO SA ?
Jak już to w PeKaO SA - z żubrem (a nie w PKO BP SA - czyli skarbonce).

500 wplywu i 1 op. kartą zwalnia z opłaty za karte/konto
- dość banalne warunki.

Przecież pisał, że chce konto w euro, a nie konto z kartą, którą będzie mógł płacić w euro bez prowizji.

Data: 2019-10-17 13:35:38
Autor: Waldek
Potrzebne konto w euro
[...]

Pewny jesteś że tak pisał ??

[...]
(...)

Karta bedzie mógł płaci z konta w euro jak i wypłacac z bankomatów
- nie tylko zreszta w euro - innych walutach tez

Pozdrawiam

Data: 2019-10-17 05:03:01
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu czwartek, 17 października 2019 13:35:19 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
> [...]

Karta bedzie mógł płaci z konta w euro jak i wypłacac z bankomatów
- nie tylko zreszta w euro - innych walutach tez

A przelewy?
Cóż, można oczywiście nadinterpretować - ale to skłoniło mnie do myślenia o koncie, którego bezpośrednią walutą jest euro.

Ale jeśli to niepotrzebne i rzeczywiście chodzi tylko o wydawanie i wypłacanie euro (dla przelewów poza biznesem rzeczywiście póki co mało zastosowań innych widzę) to żubrowe konto - a przed wszystkim debetówka - są niezłe, pomijając warunki bezpłatności - nieduże, ale trzeba pamiętać - oraz ogólną żubrowość.

Data: 2019-10-17 18:36:56
Autor: Jacek Maciejewski
Potrzebne konto w euro
Dnia Thu, 17 Oct 2019 05:03:01 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

ale to skłoniło mnie do myślenia o koncie, którego bezpośrednią walutą jest euro.

I słusznie. Przy okazji zapytam. Jest miejsce gdzie można wymieniać PLN
na EUR i odwrotnie z prowizją 0,5%. Na razie abstrahuję od tego po jakim
kursie. Czy ta prowizja może być uznana za niewielką?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-17 09:45:43
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu czwartek, 17 października 2019 18:36:57 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

na EUR i odwrotnie z prowizją 0,5%. Na razie abstrahuję od tego po jakim
kursie. Czy ta prowizja może być uznana za niewielką?

Hmm, bez korelacji z kursem nie da się ocenić.
Trzeba sobie policzyć, biorąc pod uwagę kurs oraz prowizję, o ile % więcej trzeba będzie zapłacić w stosunku do kursu NBP - czyli trzeba brać pod uwage też datę.

Ale raczej nie ma najmniejszego sensu szukać dziwnych miejsc - jest kantor aliora, gdzie masz niezły kurs - a można mieć jeszcze trochę lepszy, jak się im napisze maila, że się chce wymienić dużą sumę.
Do tego jest to bank, więc pod nadzorem oraz z gwarancjami BFG.
Do tego darmowa debetówka - bardzo dobra jako zapas np. dla N26.
No i wymienione u nich euro możesz bezpłatnie przelać do innego banku.

Zakładasz przelewem weryfikacyjnym z innego banku.
Mają też jakiś program poleceń, ale że kiedyś dawali tylko 20zł za poleconego, to nie chciało mi się w to bawić. Coś chyba ostatnio podnosili stawkę, ale jeszcze jestem obrażony ;>

Tylko nie pomyl z "dużym aliorem" - na wszelki wypadek link:
https://kantor.aliorbank.pl/

A jak chcesz ryzykować nieco, to są miejsca, gdzie zapłacisz sporo mniej niż te 0,5%.

Data: 2019-10-18 11:56:28
Autor: Jacek Maciejewski
Potrzebne konto w euro
Dnia Thu, 17 Oct 2019 09:45:43 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Hmm, bez korelacji z kursem nie da się ocenić.
Trzeba sobie policzyć, biorąc pod uwagę kurs oraz prowizję, o ile % więcej trzeba będzie zapłacić w stosunku do kursu NBP - czyli trzeba brać pod uwage też datę.

Stosowany jest średni kurs rynkowy z powołaniem się na informacje
pochodzące z Google i Reuters, Na tą chwilę np. kurs jest 4,284.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-18 03:47:21
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 11:56:33 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

Stosowany jest średni kurs rynkowy z powołaniem się na informacje
pochodzące z Google i Reuters, Na tą chwilę np. kurs jest 4,284.

Czyli z prowizją 0,5% będzie 4,3054.
IKA podaje na chwilę obecną 4,2996 - czyli dolicza jakieś 0,36%.
Skupuje po 4,2713 - czyli odlicza ok. 0,3%.

Tyle że na moją chwilę google podaje 4,2853, a dzisiejszy NBP 4,2844.
Czyli wychodzi po 0,33% w każdą stronę.
Jak napiszesz maila że chce wymieniać większe sumy, to zmniejszą to jeszcze o 20%, do ok. 0,264%.

Data: 2019-10-18 18:12:35
Autor: Jacek Maciejewski
Potrzebne konto w euro
Dnia Fri, 18 Oct 2019 03:47:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Co to jest IKA?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-18 09:17:44
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 18:12:38 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Co to jest IKA?
Wspominany wyżej _I_nternetowy _K_antor _A_liora:
https://kantor.aliorbank.pl/

Data: 2019-10-18 20:07:03
Autor: Jacek Maciejewski
Potrzebne konto w euro
Dnia Fri, 18 Oct 2019 09:17:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

W dniu piątek, 18 października 2019 18:12:38 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Co to jest IKA?
Wspominany wyżej _I_nternetowy _K_antor _A_liora:
https://kantor.aliorbank.pl/

Dzięki za wszystkie rady. Mam nad czym pomyśleć.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-19 12:42:52
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro
[...]

Najniższy spread na euro dadzą Ci transakcje społecznościowe w Cinkciarzu. W tej chwili można kupić za 4,2876, a sprzedać za 4,2854. Spread 0,05%. Z tym, że nadaje się tylko do detalu. Dla większych transakcji Alior Kantor (ok. 2 gr, czyli ok. 0,5%), dla jeszcze większych Rkantor (ok. 1gr, 0,25%).

Data: 2019-10-19 14:12:54
Autor: J.F.
Potrzebne konto w euro
Dnia Sat, 19 Oct 2019 12:42:52 +0200, Szymon napisał(a):
[...]

A Walutomat?
Tam w detalu prowizja 0.2%, w hurcie jeszcze mniej.

J.

Data: 2019-10-19 15:57:32
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro
W dniu 2019-10-19 o 14:12, J.F. pisze:
A Walutomat?
Tam w detalu prowizja 0.2%, w hurcie jeszcze mniej.

Walutomat ma jedną istotną wadę - nigdy nie wiesz za ile kupisz. Działa podobnie do Cinkciarza i transakcji społecznościowych, ale obarcza zakup prowizją.

Data: 2019-10-19 16:13:09
Autor: J.F.
Potrzebne konto w euro
Dnia Sat, 19 Oct 2019 15:57:32 +0200, Szymon napisał(a):

W dniu 2019-10-19 o 14:12, J.F. pisze:
A Walutomat?
Tam w detalu prowizja 0.2%, w hurcie jeszcze mniej.

Walutomat ma jedną istotną wadę - nigdy nie wiesz za ile kupisz.

Jak nie wiesz ? Wystawiasz oferte i moze byc tylko lepiej. Albo patrzysz, jakie sa dostepne.

Jedyna niepewnosc to na zaokragleniach.

J.

Data: 2019-10-19 16:35:12
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro
W dniu 2019-10-19 o 16:13, J.F. pisze:
Walutomat ma jedną istotną wadę - nigdy nie wiesz za ile kupisz.

Jak nie wiesz ?

Nie wiesz. Musisz obliczyć kurs +prowizja. Nigdzie nie ma podanej wartości.

Wystawiasz oferte i moze byc tylko lepiej.

Chcę kupić 1000 euro. W "normalnym" systemie kupię za 4,28. Po ile w walutomacie?

Albo patrzysz, jakie sa dostepne.

I widzę 4,28. Ale za tyle nie kupię. Muszę sobie obliczyć te 0,2%.

Jedyna niepewnosc to na zaokragleniach.

Właśnie. Przy dużych kwotach to istotne. Zdarzało mi się podejmować decyzje przy różnicy 0,01 grosza (!). Waluty są notowane do 4 miejsca po przecinku. W Walutomacie nigdy nic nie wiadomo.

Ciekawostka... Chcę kupić 100.000 euro. Czy liczba transakcji wpłynie na kurs w Walutomacie?

Data: 2019-10-20 15:59:42
Autor: J.F.
Potrzebne konto w euro
Dnia Sat, 19 Oct 2019 16:35:12 +0200, Szymon napisał(a):
W dniu 2019-10-19 o 16:13, J.F. pisze:
Walutomat ma jedną istotną wadę - nigdy nie wiesz za ile kupisz.

Jak nie wiesz ?

Nie wiesz. Musisz obliczyć kurs +prowizja. Nigdzie nie ma podanej wartości.

Do 0.2% nie potrawisz zliczyc ? :-)

[...]

To sobie policz najpierw i pote patrz.

Jedyna niepewnosc to na zaokragleniach.

Właśnie. Przy dużych kwotach to istotne. Zdarzało mi się podejmować

Przy duzych to akurat nieistotne.

decyzje przy różnicy 0,01 grosza (!). Waluty są notowane do 4 miejsca po przecinku. W Walutomacie nigdy nic nie wiadomo.

Ciekawostka... Chcę kupić 100.000 euro. Czy liczba transakcji wpłynie na kurs w Walutomacie?

Wplynie. Ale zanim zaczniesz krytykowac, to doczytaj jak.

J.

Data: 2019-10-20 17:39:12
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro
W dniu 2019-10-20 o 15:59, J.F. pisze:
Nie wiesz. Musisz obliczyć kurs +prowizja. Nigdzie nie ma podanej wartości.

Do 0.2% nie potrawisz zliczyc ? :-)

Nie rozumiesz. Te kwoty są zaokrąglane i nie jest to takie proste obliczanie, jak Ci się podoba.
Łopatologicznie: jeśli chcę kupić 10.000 euro, a kurs w Aliorze jest po 4,28 to zapłacę 42.800 PLN. Koniec.

W Walutomacie na teraz muszę zrealizować 7 transakcji po kursach od 4,2868 do 4,2875. Plus prowizje, zaokrąglenia. A to tylko 10 tys. Wyobraź sobie co się dzieje przy 100.000. Nic byś nie robił tylko liczył, aby odpowiedzieć sobie na pytanie po ile tak naprawdę kupiłeś.

Albo patrzysz, jakie sa dostepne.
I widzę 4,28. Ale za tyle nie kupię. Muszę sobie obliczyć te 0,2%.

To sobie policz najpierw i pote patrz.

Widać, że nie masz pojęcia o temacie. Tak jak proponujesz to można sobie kupić 100 euro na wakacje. Nie wiem tylko czy wtedy w ogóle kurs jest istotny.

Jedyna niepewnosc to na zaokragleniach.

Właśnie. Przy dużych kwotach to istotne. Zdarzało mi się podejmować

Przy duzych to akurat nieistotne.

Akurat odwrotnie. Spróbuj kupić 100.000 euro w jednej transakcji na Walutomacie. Pogadamy ;-)

Ciekawostka... Chcę kupić 100.000 euro. Czy liczba transakcji wpłynie na
kurs w Walutomacie?

Wplynie. Ale zanim zaczniesz krytykowac, to doczytaj jak.

Brawo. Ja nie muszę czytać, bowiem korzystałem z Walutomatu. ;-) Znam zatem i praktykę, i teorię.

Data: 2019-10-20 18:56:17
Autor: J.F.
Potrzebne konto w euro
Dnia Sun, 20 Oct 2019 17:39:12 +0200, Szymon napisał(a):
[...]

To sobie liczysz, ze z 0.2% to musi kosztowac 4.2714 i patrzysz czy
takie oferty sa.
Albo wystawiasz po 4.27 i czekasz.

A to tylko 10 tys.
Wyobraź sobie co się dzieje przy 100.000. Nic byś nie robił tylko liczył, aby odpowiedzieć sobie na pytanie po ile tak naprawdę kupiłeś.

Proste podsumowanie na koncu. Wazne, ze taniej niz 4.28 :-)
A jak juz sobie podsumujesz, to liczysz ile zarobiles i stawiasz sobie
piwo :-)

[...]

A jak ktos potrzebuje 2 tys ?

Nie wiem tylko czy wtedy w ogóle kurs jest istotny.

I tak i nie - bo jak kupisz w kantorze po 4.35, to serce potem cale
wakacje boli :-)

[...]

Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

Praktyka - to tylko 1 grosz/cent. Nawet jak bedzie 100 transakcji,
to na piwo starczy.

J.

Data: 2019-10-22 09:53:16
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro
W dniu 2019-10-20 o 18:56, J.F. pisze:
[...]

"Czekasz" nie wchodzi w grę. "Sobie liczysz" też nie bardzo.

Proste podsumowanie na koncu. Wazne, ze taniej niz 4.28 :-)

To znowu tak nie działa. Ważne jest to, za ile kupiłeś. Konkretnie.

A jak ktos potrzebuje 2 tys ?

To CZASAMI uda się kupić jednorazowo. Teraz w Walutomacie: da się. Po 4,2804.
Sprzedać 4,2751. W obu przypadkach prowizja 0,2%, czyli 0,4% + różnica kursów. Dostrzegasz już, że to nieopłacalne?

Cinkciarz teraz: 4,2802 możesz kupić te 2 tys. euro (TAK, TANIEJ, a do tego nie ma prowizji 0,2%). Sprzedać 4,2808 (TAK, DROŻEJ, a do tego nie ma prowizji).

Jeśli nadal twierdzisz, że Walutomat jest lepszy to ja pasuję. ;-)

Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

Tak, czysta teoria, bo nie wystawisz tyle w Walutomacie i nie zgarniesz jednorazowo takiej kwoty.

Praktyka - to tylko 1 grosz/cent. Nawet jak bedzie 100 transakcji,
to na piwo starczy.

Nadal nie wiesz za ile kupisz. Jakoś to będzie - OK, ale nie wszyscy dokonują transakcji za zasadzie "jakoś to będzie".

Data: 2019-10-22 10:41:28
Autor: J.F.
Potrzebne konto w euro
Użytkownik "Szymon"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qomcjr$7k6$1@gioia.aioe.org...
[...]

"Czekasz" nie wchodzi w grę.

Albo tanio, albo szybko - tak caly swiat dziala :-)

"Sobie liczysz" też nie bardzo.

Czemu nie.

Proste podsumowanie na koncu. Wazne, ze taniej niz 4.28 :-)
To znowu tak nie działa. Ważne jest to, za ile kupiłeś. Konkretnie.

Chcialek kupic po 4.28, kupiles po 4.275 ... i narzekasz ?

[...]

Nie dostrzegam.
Ale co Ty chcesz zrobic - kupic, sprzedac, zarobic 5zl na roznicy kursow ?

Cinkciarz teraz: 4,2802 możesz kupić te 2 tys. euro (TAK, TANIEJ, a do tego nie ma prowizji 0,2%). Sprzedać 4,2808 (TAK, DROŻEJ, a do tego nie ma prowizji).

Wow ... ale to chyba nie jest normalna sytuacja ?

Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

Tak, czysta teoria, bo nie wystawisz tyle w Walutomacie

czemu nie ?

i nie zgarniesz jednorazowo takiej kwoty.

A to akurat nie przeszkadza.

[...]

Walutomat dziala na zasadach zwyklej gieldy.
Zdrowych zasadach, przez wieki sprawdzonych :-)

J.

Data: 2019-10-22 14:40:52
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro
W dniu 2019-10-22 o 10:41, J.F. pisze:
"Czekasz" nie wchodzi w grę.

Albo tanio, albo szybko - tak caly swiat dziala :-)

Twój świat? ;-)

"Sobie liczysz" też nie bardzo.

Czemu nie.

Urząd Skarbowy Ci powie ;-)

Chcialek kupic po 4.28, kupiles po 4.275 ... i narzekasz ?

Znowu nie zrozumiałeś. Sytuacja jest odwrotna. Kupujesz drożej, jeśli pierwsza oferta sprzedaży jest zbyt mała.

Sprzedać 4,2751. W obu przypadkach prowizja 0,2%, czyli 0,4% + różnica kursów. Dostrzegasz już, że to nieopłacalne?

Nie dostrzegam.

Proponuję zatem aby przelewał mi 0,4% ze swoich oszczędności i dochodów... Skoro nie widzisz różnicy to co to jest za problem? ;-)

Ale co Ty chcesz zrobic - kupic, sprzedac, zarobic 5zl na roznicy kursow ?

To nie ma znaczenia. Każdy chce kupić możliwie tanio - czy to na wakacje, czy realizując kontrakt za kilka mln euro.

Cinkciarz teraz: 4,2802 możesz kupić te 2 tys. euro (TAK, TANIEJ, a do tego nie ma prowizji 0,2%). Sprzedać 4,2808 (TAK, DROŻEJ, a do tego nie ma prowizji).

Wow ... ale to chyba nie jest normalna sytuacja ?

To JEST normalna sytuacja. Standardowa zupełnie.

Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

Tak, czysta teoria, bo nie wystawisz tyle w Walutomacie

czemu nie ?

Uzyskałbyś bardzo niekorzystny kurs. To raz. Dwa - Walutomat nie ma gwarancji BFG, a musiałbyś przesłać pełną kwotę celem zabezpieczenia transakcji.

i nie zgarniesz jednorazowo takiej kwoty.

A to akurat nie przeszkadza.

W czym?

Walutomat dziala na zasadach zwyklej gieldy.

Z bardzo niską płynnością! To DOŚĆ ISTOTNA informacja.

Data: 2019-10-23 11:51:40
Autor: ąćęłńóśźż
Potrzebne konto w euro
Nie staraj się być większy, niż walutomat.

-- -- -
Z bardzo niską płynnością

Data: 2019-10-27 18:25:03
Autor: Szymon
Potrzebne konto w euro

To dość proste. Najlepsza oferta EUR na tę chwilę to nieco ponad 4000. USD niecałe 2600. Potem trzeba już kupować drożej...

Data: 2019-10-17 01:06:03
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu środa, 16 października 2019 20:19:46 UTC+2 użytkownik szsz napisał:
> [...]

ja tez polecam KA; chociaz od 15 grudnia raczej nie bedzie lepiej :-/

Możliwe że będzie lepiej w przypadku przelewów SEPA - ostatnio wszystkie banki przysyłają coś o "zrównaniu opłat za SEPA i elixir" - bo tak już jest od dawna s strefie euro, że przelew SEPA nie może być droższy niż przelew krajowy - choć może to również znaczyć, że elixiry zaczną po 5zł kosztować ;>
Co do bankomatów to chyba rzeczywiście zostanie po staremu - o tym unia chyba jeszcze nie pomyślała (choć ZTCP w Danii wypłata euro w bankomacie musi być darmowa jeśli darmowa jest w koronach) - choć coś mi się niejasno telepie, że może i o bankomatach coś w tych mailach było. Ale jeszcze 2 miesiące na zapoznanie się ze zmianami.

Data: 2019-10-17 14:24:41
Autor: Roman Tyczka
Potrzebne konto w euro
On Wed, 16 Oct 2019 10:24:23 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

[...]

To mnie zaciekawiło. Czy przelewy można wykonywać na polskie rachunki bez
limitów? Jaki koszt przelewu? Czy karta też jest darmowa?

Roman Tyczka

Data: 2019-10-17 06:17:07
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu czwartek, 17 października 2019 14:24:43 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> [...]

To mnie zaciekawiło. Czy przelewy można wykonywać na polskie rachunki bez
limitów? Jaki koszt przelewu? Czy karta też jest darmowa?

Przelewy bez limitów, czy to na polskie rachunki, czy niemieckie, czy w dowolnym kraju w SEPA. Przelewy oczywiście darmowe do banków w obszarze SEPA (czyli UE+EFTA+Watykan,Andora,Monako).

Oczywiście mowa tu o opłacie, jaką pobiera N26 za wysłanie przelewu - ale przelew SEPA ma zagwarantowaną ochroną kapitału, więc bank docelowy i tak nie może nic z tej kwoty pobrać jako koszt przelewu.
Jedynie jeśli np. przelejesz euro na konto złotówkowe, to za złotówki zapłacisz po zawyżonym kursie banku - ale tak będzie przy takim przelewie z każdego banku.

Całkowicie i bez warunków darmowa również podstawowa karta MC debit (wypukła). Bez obaw, to, że jest podstawowa, nie oznacza, że jej czegokolwiek do płacenia brakuje - ale jeśli się chce, można sobie zamówić kolorową kartę "you" z jakimś tam ubezpieczeniem - albo metalową (też w jednym z trzech kolorów) z ubezpieczeniem lepszym i chyba bankomaty bezpłatne - ale karty "you" oraz metal są płatne. Wg mnie to tylko zaciemnia ofertę - ale warto wspomnieć, żeby ktoś się na "ładną" kartę nie nabrał.

I, tak jak pisałem, karta jest z kraju strefy euro, więc nie ma ryzyka nadziania się na DCC przy płatnościach czy w bankomatach w strefie euro.
A jeśli chcesz zapłacić w innej walucie to koszt przewalutowania to wyłącznie kurs MC z waluty płatności do euro - czyli ok. 0,2%.

Aha, karta działa od niedawna w google pay (i apple pay chyba też).

Obsługa albo przez apkę albo przez www. Potwierdzanie przelewów zleconych przez www przez apkę, ale w razie potrzeby zalogować do www można bez smartfona - potwierdzenie przez SMS.

Testowałem już przelewy w obie strony oraz płacenie kartą w Polsce, bez problemów.

Polecam, naprawdę warto - tym bardziej, że jak założysz z podanego linka, to ja dostanę 15 euro jeśli zapłacisz kartą na sumę 15 euro lub większą ;)
Niestety obecnie nie dają premii dla osoby poleconej :( - ale potem sam możesz polecać i zarobić ;>

Data: 2019-10-17 18:28:41
Autor: Roman Tyczka
Potrzebne konto w euro
On Thu, 17 Oct 2019 06:17:07 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

[...]

Dzięki za informacje. Już nawet z Twojego linka zacząłem wypełniać
formularz zakładania konta, ale zatrzymałem się na prośbie o NIP, po
cholerę on im? W FAQ coś mącą o spełnianiu obowiązków, ale konkretnie czy
to oznacza, że każda operacja na tym rachunku trafi do polskiego US? Gdybym
np. dostał na ten rachunek kasę, powiedzmy od wujka z hameryki ;-) to od
razu mnie US dopadnie o podatek dochodowy? Wiesz coś o tym?

Roman Tyczka

Data: 2019-10-17 09:39:20
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu czwartek, 17 października 2019 18:29:13 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

[...]

Każdy bank taki obowiązek ma - w polskich wypełniasz FATCA/CRS.
Przy zakładaniu nowego konta jest to chyba obowiązkowe, bez tego konta nie założą - a jak masz stare, to każą wypełnić albo grożą, że porozsyłają dane do wszystkich urzędów skarbowych na świecie ;)
W polskim banku sprawa jasna - fizol będący rezydentem podatkowym Polski ma PESEL jako NIP (czy też TIN z angielska).

Jako że tu mamy niemiecki bank to jest troszkę trudniej - tak samo podajesz Polskę jako rezedencję podatkową, ale oni nie są już tacy mądrzy, żeby wiedzieć, że PESEL jest TINem - więc pytają.

I obowiązki mają - co do kasy wujka z Ameryki to zależy, jak dużo dostaniesz, ale jak powyżej chyba 20k euro to nie ma zmiłuj, US o podatek od darowizny zapuka :(
Takie numery przejdą póki co jedynie z kontami na Kajmanach czy w Panamie - ale tam z kasą może być "pewnie jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz" ;>

Data: 2019-10-17 21:52:32
Autor: Roman Tyczka
Potrzebne konto w euro
On Thu, 17 Oct 2019 09:39:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

[...]

Ok, jasne.

I obowiązki mają - co do kasy wujka z Ameryki to zależy, jak dużo dostaniesz, ale jak powyżej chyba 20k euro to nie ma zmiłuj, US o podatek od darowizny zapuka :(

A te 20k to w jednym przelewie włącza alarm czy sumują za jakiś okres?

Takie numery przejdą póki co jedynie z kontami na Kajmanach czy w Panamie - ale tam z kasą może być "pewnie jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz" ;>

Nie, nie, Kajmany zostawmy przekrętom ;-)

Roman Tyczka

Data: 2019-10-18 01:15:17
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu czwartek, 17 października 2019 21:52:34 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

> [...]

A te 20k to w jednym przelewie włącza alarm czy sumują za jakiś okres?

Hmm, nie wiem - w każdym razie będzie tak samo jak w polskim banku.
Cóż, Niemcy właściwie już nie są za granicą, co ma swoje plusy i minusy.
Ale wg mnie konto i karta (brak ryzyka DCC) w euro najlepsze dostępne bez ruszania się z PL są właśnie w N26, dlatego polecam..

Data: 2019-10-18 02:47:01
Autor: Kris
Potrzebne konto w euro
W dniu czwartek, 17 października 2019 18:39:22 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

I obowiązki mają - co do kasy wujka z Ameryki to zależy, jak dużo dostaniesz, ale jak powyżej chyba 20k euro to nie ma zmiłuj, US o podatek od darowizny zapuka :(

To rozdają te samochody na Placu Czerwonym czy kradną rowery?
Bo nie 20tys Eur a 15tys Eur(czasami mniejsze kwoty) i nie do US a do GIIF.
A GIFF może do US lub prokuratury

Data: 2019-10-18 03:39:49
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 11:47:03 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

To rozdają te samochody na Placu Czerwonym czy kradną rowery?
Bo nie 20tys Eur a 15tys Eur(czasami mniejsze kwoty) i nie do US a do GIIF.

Bez przesady, do radia erewań daleko - bo co to za różnica czy 15k czy 20k?
A jeśli powyżej 15k - to i stwierdzenie "powyżej 20k" jest prawdziwe - bo mówi, że powyżej 20k zgłoszą - ale nie mówi, że poniżej nie zgłoszą :P
A jak się czepiasz szczegółów, to masz tak samo - nie GIIF, bo już kogoś takiego nie ma, tylko szef krajowej administracji dkarbowej ;P

Data: 2019-10-18 03:55:12
Autor: Kris
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 12:39:50 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A jak się czepiasz szczegółów, to masz tak samo - nie GIIF,

A kiedy zniknął Generalny Inspektor Informacji Finansowej?

Data: 2019-10-18 04:03:54
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 12:55:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu piątek, 18 października 2019 12:39:50 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> A jak się czepiasz szczegółów, to masz tak samo - nie GIIF,

A kiedy zniknął Generalny Inspektor Informacji Finansowej?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Generalny_Inspektor_Informacji_Finansowej

"Został zniesiony dnia 1 marca 2017 r. W jego miejsce utworzono Szefa Krajowej Administracji Skarbowej[1]."

[1] Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1948, ze zm..)

Swoją drogą pierwszy GIIF był Banaś - i pierwszy SKAS - też Banaś (ale inny).

Data: 2019-10-18 04:19:42
Autor: Kris
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 13:03:56 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Generalny_Inspektor_Informacji_Finansowej

"Został zniesiony dnia 1 marca 2017 r. W jego miejsce utworzono Szefa Krajowej Administracji Skarbowej[1]."

A np to poniższe to boty publikują?

https://mf-arch2.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalnosc/giif/komunikaty
https://www.gov.pl/web/finanse/generalny-inspektor-informacji-finansowej

Niedaleko masz, aby w któryś poniedziałek wpaść do zniknietej instytucji

https://www.gov.pl/web/finanse/wznowienie-cyklu-spotkan-pt-poniedzialki-z-generalnym-inspektorem-informacji-finansowej

Data: 2019-10-18 04:30:12
Autor: Dawid Rutkowski
Potrzebne konto w euro
W dniu piątek, 18 października 2019 13:19:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]

https://www.gov.pl/web/finanse/generalny-inspektor-informacji-finansowej

Niedaleko masz, aby w któryś poniedziałek wpaść do zniknietej instytucji

Ha, popatrz, jaka ta wiki nieaktualna.
Najpierw zmienili na szefa KAS - a potem znów rozłączyli kolejną ustawą.
Widać potrzeba było dobrego etatu...

Potrzebne konto w euro