Potrzebny Android do 700zł

Data: 2019-06-24 22:47:57
Autor: LordBluzg(R)
Potrzebny Android do 700zł
W dniu 2019-06-24 o 22:40, Marek S pisze:
Witam,

Chciałbym komuś polecić telefon w powyższej cenie lecz to zupełnie nie moja półka. Nie wiem, co mógłbym doradzić. Pomóżcie :-)

Chodzi przede wszystkim o to, że obecnemu posiadaczowi zabytkowego smartfona skończył się RAM. Poza telefonowaniem niewiele rzeczy działa. Chodzi przede wszystkim o używanie komunikatorów głosowych, głównie Skype (jeśli dobrze pamiętam) i coś jeszcze. Pewnie jakieś fotki będą telefonem robione. Oczekiwałbym Androida nie niżej niż 8.

Czy to realne wymagania?

Skoro chodzi o RAM to szukaj z więcej RAM...generalnie trafisz na Andka 8 ale cenę ustaw na 1tys. To są realne wymagania. Szukaj powyżej/lub 4GB bo za chwilę będzie mało (mowa o nowym).

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-24 23:27:30
Autor: Marek S
Potrzebny Android do 700zł
W dniu 2019-06-24 o 22:47, LordBluzg(R) pisze:

Skoro chodzi o RAM to szukaj z więcej RAM...generalnie trafisz na Andka 8 ale cenę ustaw na 1tys. To są realne wymagania.

Ok.

Szukaj powyżej/lub 4GB bo za chwilę będzie mało (mowa o nowym).

2GB już nie pociągną gdy nawigacji i Yanosika równolegle się nie używa? A w zasadzie obu w ogóle? (ta osoba nie ma auta) Pamiętam jak przy Andku 8 wspominano o właśnie 2GB dla dwóch pamięciożernych aplikacji. Czy te 4GB teraz są niezbędne?

Mój poprzedni Nexus 6p z 3GB doskonale sobie radził z czymkolwiek bym nie uruchomił. Mam na myśli RAM a nie fakt, że procek relatywnie mulił.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-06-24 23:40:16
Autor: LordBluzg(R)
Potrzebny Android do 700zł
W dniu 2019-06-24 o 23:27, Marek S pisze:
[...]

Pociągną ale muli.

A w zasadzie obu w ogóle? (ta osoba nie ma auta) Pamiętam jak przy Andku 8 wspominano o właśnie 2GB dla dwóch pamięciożernych aplikacji. Czy te 4GB teraz są niezbędne?

Raczej wymagane. Po ostatnich aktualizacjach usług Google (mapy/nawigacja/asystent)...usługi działające w tle na 2GB to 70% zajętości RAM...więc 3GB RAM to podstawa ale za chwilę bedzie mało.

Mój poprzedni Nexus 6p z 3GB doskonale sobie radził z czymkolwiek bym nie uruchomił. Mam na myśli RAM a nie fakt, że procek relatywnie mulił.

Procek też ważny, dlatego jakiś Snapdragon conajmniej...te 8 rdzeni...no i wiadomo im lepsze/wyższe taktowanie tym lepiej...no i oczywiscie bateria. 4tys jest lepsze niż 3200 :)
Realnie 1tys wyjdzie. Zobacz sobie _podstawę_  do oceny, znaczy model, który bym polecił i porównaj do tańszych/droższych:
https://www.mgsm.pl/pl/katalog/xiaomi/pocophonef1/

Właśnie oceniam go pod kątem Xiaomi MI9...i pomimo że starszy to chyba sobie zanabędę bo jak dla mnie, ma lepszą baterię i wyświetlacz TFT (nie lubię oled). Co prawda to męczy mnie MUI i powiadomienia...ale doczytasz zapewne o co chodzi.

Data: 2019-06-25 08:26:31
Autor: Chris
Potrzebny Android do 700zł
[...]

Do dziś używam SONY XPERIA Z2 z 3GB RAM, telefon działa bez problemu z navigacją, janosikiem, innymi zamulaczami od znanej korporacji :)

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2019-06-25 00:28:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Potrzebny Android do 700zł
-- Do dziś używam SONY XPERIA Z2 z 3GB RAM, telefon działa bez problemu z navigacją, janosikiem, innymi zamulaczami od znanej korporacji :)

syf od google trzeba niestety na slabszym sprzecie wylaczac, po tym zabiegu nawet truposz ozywa :-)

Data: 2019-06-25 23:34:37
Autor: Marek S
Potrzebny Android do 700zł
W dniu 2019-06-25 o 09:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

syf od google trzeba niestety na slabszym sprzecie wylaczac, po tym zabiegu nawet truposz ozywa :-)

Co prawda nie jestem ekspertem w temacie, ale jako zwykły użyszkodnik skupiam się na sprzętach, które ograniczają się do tego, co Google dają. Bez nakładek Samsunga i innych producentów. Efekt tego jest taki, że zwykle 2 generacje Androida dany telefon przeżywa i nie zaczyna spowalniać z wersji na wersję. Do tego interfejs jest zawsze podobny. Do niedawna jechałem na różnych Nexusach (marka Google), a gdy poszły one z cenami w stronę Apple - przerzuciłem się na sporo tańsze i nadal "gołe" OnePlus 6T. Ten ostatni działa jak petarda. Nawet leniwe z natury microsoftowe aplikacje, jak Outlook działają w mgnieniu oka.

Kompletnie nie potwierdzam Twoich obserwacji. Wręcz przeciwnie. Od lat mam w swoim gronie fana Samsunga, gdzie sporo jest nie-googlowego syfu. Od lat ten sam schemat: na początku petarda, szybko kończą się aktualizacje, potem pojawia się mulenie, jakieś kłopoty z różnymi aplikacjami i ... zmiana na nowego Samsunga. Kompletnie nieznany mi problem. Sprzedaję sprzęt gdy mi się znudzi lub wyjdzie 3cia, nie supportowana generacja Androida. Google-telefon sprawny jest do końca.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-06-25 10:37:52
Autor: radekp@konto.pl
Potrzebny Android do 700zł
Mon, 24 Jun 2019 23:27:30 +0200, w <qerf82$u72$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Mój poprzedni Nexus 6p z 3GB doskonale sobie radził z czymkolwiek bym nie uruchomił. Mam na myśli RAM a nie fakt, że procek relatywnie mulił.

3GB wystarczą, przynajmniej na teraz
4GB lepsze, bo wystarczy na dłużej :)

Poza tym który RAM mu się skończył? Może wystarczy wyczyścić?

Data: 2019-06-25 23:42:17
Autor: Marek S
Potrzebny Android do 700zł
W dniu 2019-06-25 o 10:37, radekp@konto.pl pisze:

Mój poprzedni Nexus 6p z 3GB doskonale sobie radził z czymkolwiek bym
nie uruchomił. Mam na myśli RAM a nie fakt, że procek relatywnie mulił.

3GB wystarczą, przynajmniej na teraz
4GB lepsze, bo wystarczy na dłużej :)

Hmmm... Nie czuję się przekonany. Czy sądzisz, że z jakiegoś powodu Skype czy inny komunikator zacznie wymagać 4GB?

Poza tym który RAM mu się skończył? Może wystarczy wyczyścić?

Nie pomaga nawet przywrócenie ustawień fabrycznych. Technologia pożera zasoby - to naturalne. Nie używam tego telefonu więc zdaję się na relacje użytkownika. Byle co powoduje pojawienie się komunikatu, że brak jest pamięci operacyjnej. Ta osoba nie robi żadnych zdjęć itp.

--
Pozdrawiam,
Marek

Potrzebny Android do 700zł