Potrzebny mi serwer plikĂłw

Data: 2010-09-24 07:09:01
Autor: Rafał Łukawski
Potrzebny mi serwer plikĂłw
On 2010-09-24 02:33, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Potrzebny mi serwer plikĂłw:

-- podpinany do ,,internetu'' poprzez RJ45 lub poprzez WiFi
-- widziany przez FTP i HTTP
-- z portami USB, do których mogę podpiąć dysk USB lub kamerkę USB
-- może być duży, z miejscem na dysk 3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)
-- może nie mieć gniazdek USB

Oczywiście PeCet (z linuksem czy czymkolwiek na swym pokładzie)
w roli takiego serwera odpada. To ma być małe, zwarte, niezawodne
i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

System oparty na miniITX Intel D510MO
- zwarty, niezawodny bez wentylatora
- nie jest szybki :> /ale wydajny na tyle, ze da Ci 30MB po SMB i moze 40 po FTP/
- z cena - kwestia wzgledna
- pradu je tyle co pare enerooszczednych zarowek
- w odpowiedniej obudowie zajmie z 18 x 18 x kilka cm (z jednej strony moze byc duzy, z drugiej ma byc maly... nie łapie, na siłe wrzucisiz miniITX do obudowy fullATX)

a ze to nieszczesny pecet, zainstalujesz tam pierwsza lepsza dystrybucje linuxa pod x86, tzn najszerszt z mozliwych wybor binarek i dystrybucji

Ujme to inaczej, zawsze mozesz sobie utrudnic zycie bardziej jeżeli oczywiście chcesz ;), miniITX jest na tyle malo popularne w PL, ze za ekstra obudowami trzeba sie troche nabiegac, ale da rade :)

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-24 14:26:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Rafał Łukawski" i7hbqa$bal$1@news.onet.pl

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

PeCet to PeCet -- duży, zgodny ze specyfikacją IBM PC sprzed 30 lat. :)
Oczywiście coś dedykowanego podobnego do PC może być. Ani monitor do
tego nie jest potrzebny, ani klawiatura...

Adaptacja zwykłego (utylizowanego) PC odpada.
Ma to być zwarte, małe i sprawne.

Data: 2010-09-24 18:05:20
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-24 14:26, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Rafał Łukawski" i7hbqa$bal$1@news.onet.pl

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

PeCet to PeCet -- duży, zgodny ze specyfikacją IBM PC sprzed 30 lat. :)

btw. mamy 2010, ja bym do worka personal computer wrzucil wszystko co sie sklada od miniITX po TowerATX... de facto części do tego wszystkiego są praktycznie takie same (pamięci, dyski, procesory, napędy optyczne itp). To jest dyskusja stricte akademicka...pecet.

miniITX zrobi wszystko a jak na USB podlaczysz ekspress.. to i kawe ;)
Nie musisz klawiatury podlaczac, nie musisz monitora. To otwarte rozwiazanie, ktore na pewno dostosujesz do swoich potrzeb, a jak koniecznie chcesz miec z tym klopoty /lub generalnie niejestes kumaty w sprawach pc... kupuj gotowe boxy ala qnap. Tez dobre :)

Data: 2010-09-24 21:42:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Rafał Łukawski" i7ii81$fpl$1@news.onet.pl

[...]

Chodziło mi o to, że stary komputer (jakich mam kilka pod ręką)
nie wchodzi w rachubę z uwagi na: awaryjność, duże zużycie
energii, głośną pracę, duże gabaryty...

Z notebooka wydobywają się jakieś dziwne piski...
Jakby coś obracającego się ocierało o coś...
Dysk albo wentylator...
Kilka godzin temu komputer spadł na podłogę...
(razem z plecakiem, w którym był na krześle)

I jaką postawiłem diagnozę piszczenia?
Uznałem, że jest otwarta jakaś durna strona WWW z wodotryskami...
Wyłączyłem dźwięk -- i jest cisza! :)

Czy ci ludzie muszą dodawać takie efekty specjalne do swoich stron? :)
Opera pozwala na otworzenie takiej masy stron WWW, że czasami trudno
nad tymi stronami zapanować...

Gigaherce CPU, gigajule ciepła, gigawaty energii, terabajty ;)
potrzebnego RAMu, bo to nie tylko na SWAPie nie siedzi...

Wracając do tematu... Nie chcę dyskutować o tym, co jest PeCetem
a co nie jest, bo nie mam własnych kryteriów czy argumentów. Tak
naprawdę PC zamyka się na komputerach opartych o 80286 -- nazywał
się wówczas IBM PC AT.

Ale personalnym komputerem może być wszystko co będąc
rzeczą osobistą (jak majtki) jest też komputerem z systemem
operacyjnym i z aplikacjami, nie zaś jedynie wyrafinowanym
piórem do pisania z komputerowo sterowanym dozownikiem atramentu. ;)

miniITX zrobi wszystko a jak na USB podlaczysz ekspress.. to i kawe ;)

Ale chyba USB 3 -- bo jednak do kawy trzeba sporo energii.

[...]

Chciałbym, aby to nie kosztowało zbyt wiele.

Data: 2010-09-25 10:08:54
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Dyskusja tu (cały wątek) zbacza w różne kierunki. Ja świadomie zrezygnowałem z QNAP'a - cena, wcześniej miałem D-Linka, ale a) zdziebko za wolny /aczkolwiek Tobie moze wystarczy/, z czasem pojawily sie inne potrzeby - np. apache do testów. na D-Linku mozna, ale kombinowania jest masa... wiec zrobilem Serwer na miniITX, płyt jest dużo obudów też i to daje Ci wszystko co chcesz znacznie taniej niż QNAP, wydajnośc taka sama, pródu bierze niewiele.

*To masz odpowiedź, po prostu bym to zrobił lub zamówił i niech działa* End of story.

Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-25 11:07:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Rafał Łukawski" i7kamq$rgj$1@news.onet.pl

Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

Nie ukrywam, że obudowa jest najtrudniejszym elementem. :)
Toż nie zamknę tego w dużej mydelniczce -- i wcale nie
dlatego, że będzie pieniło się... ;)

Uważałem, że jak łatwiej (i taniej) kupić gotową miniITX niż wytrawić
płytkę i wlutować w nią elementy, tak łatwiej (i taniej) kupić gotowy
serwerek plików niż budować go samemu... A tu niespodzianka -- 6 stów
na przykład... Zero dysku i 6 stów!!! Chyba jedynym pocieszeniem jest
subdomena w cenie urządzenia... (a i to nie wiem, czy dobrze pojmuję)

Wcześniej czy później człek dochodzi (lub dobiega nawet) do stwierdzenie,
że trzeba zbudować coś na kształt pececika. Byłem pewny tego, że gotowa
konstrukcja bałyby od samoróbki i stabilniejsza, i ładniejsza, i tańsza,
i lepsza pod każdym innym względem... A tu taka surpriza cenowa...

Kolejnym problemem jest stabilność softowa konstrukcji, ale tu akurat
rozum podpowiada -- toż na ,,profesjonalnej platformie'' znajdziesz
takiego samego Linuksa jak na swojej samodziełce, a jeśli nawet
pójdziesz w mikrotiki z ich systemem, to właśnie te systemy są
lepsze -- jako że są dedykowane...

-=-

Kilka lat temu wdziałem (drogie) ,,serwerki stron WWW'' wielkie jak
dwie paczki papierosów. Myślałem, że dziś takie coś zmalało, kosztuje
niedużo i jest produkowane masowo, czyniąc tą masowością ogromną podaż...
Do takiego serwerka wystarczyło podłączyć dysk zewnętrzny... Na dodatek na
taki dysk pliki wrzucać można by było bezpośrednio, z szybkością dysku...

Data: 2010-09-25 11:54:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Eneuel Leszek Ciszewski" i7ke59$gp1$1@inews.gazeta.pl

[...]

  http://pclab.pl/news30326.html

Tamte były w plastykowych obudowach. :)

Data: 2010-09-24 17:10:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Rafał Łukawski" i7hbqa$bal$1@news.onet.pl

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

Teraz i ja nie pojmuję, dlaczego odpada. :)
Mogę przecież kupić netbook -- będę miał tam wszystko, czego
potrzebuję. :) Ale to wiem dopiero po lekturze ;) cen...

Być może netbook z uszkodzoną matrycą lub mocno uszkodzoną
klawiaturą można kupić za symboliczną stówkę. Miałbym tam:

 -- i dysk (a w pokazanych urządzeniach nie ma dysków)
 -- i UPSa
 -- i WiFi (obok oczywiście RJ45)
 -- i USB z możliwością dołączenie nie tylko kamerki, ale
    czegokolwiek, skoro na netbooku będzie normalny system
    operacyjny z moimi aplikacjami
 -- na dokładkę bym miał także BT z możliwością widzenia
    w sieci czegokolwiek tam dołączonego
 -- jak najbardziej zwartą konstrukcję oraz chyba
    cichą pracę i niezawodność. :)

Data: 2010-09-24 17:45:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-24 17:10, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

  W urządzeniu za symboliczną stówkę dysk będzie mały,
możliwości jego wymiany mocno ograniczone, UPS  będzie
z nietrzymającymi bateriami, z WiFI może byc tylko
miejsce na podpięcie i co gorsza nie będzie to urządzenie
przeznaczone do ciągłej pracy.
Trzeba orientować się nieźle w starych laptopach aby
kupić coś sensownego. Ale teoretycznie jest to możliwe.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-24 19:25:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7ih3i$854$1@node1.news.atman.pl

[...]

To prawda -- z tym UPSem i z dyskiem, ale chyba ceny gotowych
serwerów są zbyt wysokie. :)

Data: 2010-09-24 20:42:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-24 19:25, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Zastanów się co i w jakiej kolejności jest dla ciebie ważniejsze ?
Niska cena, niski pobór prądu, otwarta architektura i możliwość
rozbudowy czy zamknięta architektura i ograniczone możliwości
prostej rozbudowy.

U mnie stary laptop odpada w przedbiegach z powodu ograniczenia
w pojemności dysku/dysków, ja celował bym w jakiegoś starego
kompa stacjonarnego którego dostanę za darmo lub za przysłowiową
stówę. To pozwoli mi przełknąć wyższe niż w NASie zużycie prądu.
W zamian mam otwartą architekturę i system który mogę dowolnie
modyfikować.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-24 21:57:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7irf5$9e1$1@node1.news.atman.pl

[...]

 bezawaryjność
 prostota konstrukcji
 niska cena
 małe wymiary
 możliwość rozbudowy

U mnie stary laptop odpada w przedbiegach z powodu ograniczenia
w pojemności dysku/dysków, ja celował bym w jakiegoś starego

A ile taki laptop ma HDD? 10 GB to już całkiem dużo. :)
A raczej na dyski mniejsze niż 120 GB nie ma co liczyć w HDD.
Gorzej w SSD, ale i ceny wówczas są gorsze.

kompa stacjonarnego którego dostanę za darmo lub za przysłowiową

Trzy stoją u mnie i przeszkadzają. Dwa niedawno włączałem -- są
sprawne. Nawet oba po USB 1.1 i karcie bezprzewodowej TPlinka
połączyły się bezprzewodowo z APkiem TPlinka 340G.

stówę. To pozwoli mi przełknąć wyższe niż w NASie zużycie prądu.
W zamian mam otwartą architekturę i system który mogę dowolnie
modyfikować.

Ja niczego nie będę modyfikował. :) Co mam tu dokładać?
Chyba jedynie kamerkę. :)

-=-

Serwer stałby nie u mnie, dlatego musi być: cichy, mały, nieawaryjny...

Ja u siebie nawet internetu nie mam -- ciągnę po WiFi nie wiedząc od
kogo, a otwartych sieci nie brakuje dookoła. Najpierw APClient, później
APek, później reszta... Do APC podłączona jest bramka VoIP... 400 metrów
stąd mam opłacane łączę do którego jest podłączony inny Apek 340 G bez
prezerwatyw; tutaj mam prezerwatywę, bo tu nie płacę za dostęp. Gdyby
ludziska zmówiły się, jeden człek by placił, reszta by miała za freeko,
dostawcy poszliby z torbami i ruszyłaby wrescie akcja sieciowania
opłacana od dawna przez Unię...

Data: 2010-09-26 14:30:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

  netbook/ Laptop 7" WIFI 2GB HD   <-- **nowe**

Nowe baterie, dysku nie ma, ale są USB, z WiFi i z RJ45.
Widziałem nawet (w kup teraz) cenę 159 złotych.
Jest i klawiatura, i monitor...

A może nawet udałoby się w miejsce tego ,,dysku'' wstawić coś
większego, nie mówiąc już o tym, że pewnie wkrótce będą większe ,,dyski''.

  http://allegro.pl/nowosc-7-mini-netbook-laptop-notebook-wifi-i1243847635.html
  http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_id=24
  http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_id=12 <-- a tu całkiem tania kamerka

Data: 2010-09-26 15:17:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 14:30, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

To jest PDA z klawiaturą. Brak mu kontrolera HD a i ze znalezieniem
potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 15:42:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nh5p$snh$1@node1.news.atman.pl

 http://allegro.pl/nowosc-7-mini-netbook-laptop-notebook-wifi-i1243847635.html http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_id=24

To jest PDA z klawiaturą. Brak mu kontrolera HD a i ze znalezieniem

A co to kontroler HD?

potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.
Tak wiem, prawdziwy macho sam sobie napisze.  :-)

I jakiego nadzwyczajnego oprogramowania ja potrzebuję?

  http://www.ceneo.pl/6473591s

Data: 2010-09-26 16:32:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 15:42, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego
serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny
od HD. Sam zresztą pisałeś: "może być duży, z miejscem na dysk
3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)".
:-)

potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.
Tak wiem, prawdziwy macho sam sobie napisze.  :-)

I jakiego nadzwyczajnego oprogramowania ja potrzebuję?

Nie wiem jakie preferujesz systemy na swoich kompach ale
do samego udostępniania plików potrzebujesz jakiegoś serwera
FTP, HTTP i może Samby.
Oprogramowanie pod Windows Mobile do udostępniania tego obrazu
z kamerki też może nie być takie łatwe do znalezienia.
Porozmawiaj z kimś kto ma lub miał PDA i spytaj się go
takie programy. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy
że na PDA nie uruchomisz oprogramowania pisanego pod Intela
32 lub 64 bitowego.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 17:02:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nli1$2h9$1@node2.news.atman.pl

A co to kontroler HD?

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

HDD

serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny

A poprzez USB nie podłączę dysku?

od HD. Sam zresztą pisałeś: "może być duży, z miejscem na dysk
3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)".
:-)

Może być, ale lepiej by było, gdyby miał USB do
którego bym podłączył zewnętrzny dysk 2.5calowy.

[...]

I tego nie uruchomię na tym czymś?

Oprogramowanie pod Windows Mobile do udostępniania tego obrazu
z kamerki też może nie być takie łatwe do znalezienia.
Porozmawiaj z kimś kto ma lub miał PDA i spytaj się go

Nie widziałem, że to PDA z niemożliwością zainstalowania zwykłego
systemu operacyjnego -- gdzieś ktoś pisał że można zainstalować
na tym normalny system operacyjny jak na zwykłym PC.

takie programy. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy
że na PDA nie uruchomisz oprogramowania pisanego pod Intela
32 lub 64 bitowego.

Wrażenie dobre. Gdzieś ktoś napisał (o czym piszę wyżej) że można na
tym postawić dowolny pecetowy system operacyjny -- na przykład Linuksa.

Data: 2010-09-26 17:46:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 17:02, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

A co to kontroler HD?

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

HDD

Ileś lat pisało się HD a teraz co nową ustawę wprowadzili ?
:-0

serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny

A poprzez USB nie podłączę dysku?

Podłączysz i zamiast urządzenia z dyskiem w środku będziesz
miał dwa urządzenia. To może od razu kup jakiegoś Rutera
z gniazdami USB.  :-)

[...]

Trzeba to było od razu w założeniach napisać, nie tracił bym
czasu.

[...]

Jak znajdziesz lub napiszesz oprogramowanie to uruchomisz.
Serwer HTTP z naciskiem na napiszesz.  :-)
Zakładając że urządzenie obsłuży twój zewnętrzny dysk twardy.

[...]

Czytaj specyfikację urządzenia, nie miało "normalnego"
procesora, nie miało tez możliwości rozbudowania pamięci
do wymagań dzisiejszego typowego systemu operacyjnego.

[...]

Są specjalne wersje linuxa na PDA, "zwyczajnego" skompilowanego
na procesory Intela czy AMD tam nie zainstalujesz.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 17:57:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nps2$tok$1@node1.news.atman.pl

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

HDD

Ileś lat pisało się HD a teraz co nową ustawę wprowadzili ?
:-0

Proponuję, abyś sam to ustalił. :)

[...]

Gdy zakładałem ten watek, miałem na myśli właśnie taki
cwany routerek. I cenę -- około 150 złotych. :) (bez dysku)

[...]

128 MB to wcale nie mało. :) Ja na tym miałem WXP. :)
A znam takich, którym starczało 64 MB dla WXP. :)
Nie sprawdziłem, co to za CPU.

Pojmuję. I dziękuję.

Data: 2010-09-26 19:02:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 17:57, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast
dysk twardy ?

[...]

Chyba wszyscy odpowiadający potraktowali cię poważniej
niż sam chciałeś.

[...]

Na dzisiejsze czasy 128MB to bardzo mało.
Procesor: 300MHz VIA ARM 32bit ja w PDA kupionym ponad
rok temu mam 600MHz.
Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.
I nie wiadomo jakiej wielkości dysk twardy ten wynalazek
potrafi rozpoznać i obsłużyć. Jak znajdziesz gdzieś
grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
aby wydawać 300zł.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 19:13:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nube$3n4$1@node2.news.atman.pl

Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast dysk twardy ?

Od niepamiętnych czasów ja na to mówię HDD.
(chartdiskdrajf) ;)

Gdy zakładałem ten watek, miałem na myśli właśnie taki
cwany routerek. I cenę -- około 150 złotych. :) (bez dysku)

Chyba wszyscy odpowiadający potraktowali cię poważniej
niż sam chciałeś.

Nie narzekam na złe traktowanie. :)

  "Eneuel Leszek Ciszewski" i7grk5$ojq$1@inews.gazeta.pl

  > i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
  > i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

Na dzisiejsze czasy 128MB to bardzo mało.

20 lat temu też był i HTTP, i FTP. I wówczas 128 MB i CPU
z 300 MHz zegarkiem to było dużo. Nie potrzebuję serwera
superszybkiego dla tysięcy userów. Nawet domowe łącza nie
pomieszczą tak wiele, aby stawiać serwer ogromnych możliwości.

Stare Linuksy mam na płytkach/

[...]

To prawda!

Jak znajdziesz gdzieś
grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
aby wydawać 300zł.

300 to chyba na dwa takie. :)

Data: 2010-09-26 21:05:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 19:13, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast dysk twardy ?

Od niepamiętnych czasów ja na to mówię HDD.
(chartdiskdrajf) ;)

Dwadzieścia lat temu nazywało sie to HD od HardDriwe.
W linuksach stosuje sie takie nazewnictwo do dzisiaj
nazywając dyski IDE: HDA - pierwszy dysk, HDB - drugi dysk
i tak dalej.
Ile lat temu są te twoje niepamiętne czasy ?

[...]

Bo potraktowano cię lepiej niż chciałeś. :-)

[...]

W serwerach przeważnie więcej, w komputerach domowych
było mniej.

Jak znajdziesz gdzieś
grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
aby wydawać 300zł.

300 to chyba na dwa takie. :)

Czyli podałeś linka i nawet nie sprawdziłeś w jakiej
cenie były te urządzenia.
A mojej strony EOT.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 20:12:55
Autor: Norbert
Dnia Sun, 26 Sep 2010 19:02:30 +0200, RadoslawF napisał(a):

Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.

Oj, tos pojechal po bandzie.

Norbert

Data: 2010-09-26 23:21:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Norbert" i7o2f7$h8q$1@news.onet.pl

Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.

Oj, tos pojechal po bandzie.

20 lat temu przeciętny człowiek miał 20 MB HDD.
Ja 21 lat temu zasiadłem przed dyskiem ESDI
o makabrycznej pojemności przekraczającej 100 MB. :)

HDD 2 GB to jakiś rok 1997, zaś 20 GB na
talerzykach to początki roku 2000. :)

Pamięci wielkości 2 GB oparte o części nieruchome to nadal
dzisiejsze czasy, choć rzecz jasna jeśli ktoś ma szmal, to
może kupić SSD o pojemności pareset razy większej niż 2 GB.

HDD 2.5 cala dzisiaj to 500 GB -- i mniejsze, i większe są stosunkowo
drogie. (1 GB na 2.5calowym dysku chyba kosztuje najmniej, gdy cały
taki dysk ma 500 GB) Są aktualnie dyski większe (640 GB i 1 TB) ale
mniej opłacalne od dysków o pojemności 500 GB, choć za chwile 640 GB
pobije 500 GB pod względem ceny 1 GB. (może już pobił?)

Data: 2010-09-27 00:36:47
Autor: Norbert
Dnia Sun, 26 Sep 2010 23:21:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Ale to chyba nie do mnie chciales pisac?
Norbert

Data: 2010-09-27 01:06:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Norbert" i7ohtv$rsc$1@news.onet.pl

Ale to chyba nie do mnie chciales pisac?

A do kogo? RadoslawF zakończył temet. :)
(napisał en~doftemat)

  "RadoslawF" i7o5h5$v9u$1@node1.news.atman.pl

Data: 2010-09-27 02:04:27
Autor: Rafał Łukawski
> [...]

"Norbert" i7ohtv$rsc$1@news.onet.pl

Ale to chyba nie do mnie chciales pisac?

A do kogo? RadoslawF zakończył temet. :)

JuĹź wiem po co Wam serwer plikĂłw.

Na trzymanie screenshotĂłw z tej dyskusji w postaci BMP :>

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-27 16:29:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Rafał Łukawski" i7on2l$58s$2@news.onet.pl

Już wiem po co Wam serwer plików.

Na trzymanie screenshotów z tej dyskusji w postaci BMP :>

Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Tanio, tanio... Ale z utratą informacji... TIFF jest lepszy od BMP!!!
Wiesz, ile zajmuje jedno zdjęcie? Może zajmować kilkaset megabajtów!
Jak będę miał w domu serwer -- wrzucę TIFFki po szybkim interfejsie,
nie po ślamazarnej sieci zwanej internetem XXI wieku. :) A że ktoś
inny (odbiorca) to będzie ściągała dwie noce... Cóż... :)

Ale FTP też przyda się, :) bo niektóre rzeczy będę wrzucał
i kon~trolował po FTP.

Potrzebny mi serwer plikĂłw