Potrzebny mi serwer plików

Data: 2010-09-24 02:33:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

Potrzebny mi serwer plików:

 -- podpinany do ,,internetu'' poprzez RJ45 lub poprzez WiFi
 -- widziany przez FTP i HTTP
 -- z portami USB, do których mogę podpiąć dysk USB lub kamerkę USB
 -- może być duży, z miejscem na dysk 3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)
 -- może nie mieć gniazdek USB

Oczywiście PeCet (z linuksem czy czymkolwiek na swym pokładzie)
w roli takiego serwera odpada. To ma być małe, zwarte, niezawodne
i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

Data: 2010-09-24 07:09:01
Autor: Rafał Łukawski
Potrzebny mi serwer plikĂłw
On 2010-09-24 02:33, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

System oparty na miniITX Intel D510MO
- zwarty, niezawodny bez wentylatora
- nie jest szybki :> /ale wydajny na tyle, ze da Ci 30MB po SMB i moze 40 po FTP/
- z cena - kwestia wzgledna
- pradu je tyle co pare enerooszczednych zarowek
- w odpowiedniej obudowie zajmie z 18 x 18 x kilka cm (z jednej strony moze byc duzy, z drugiej ma byc maly... nie łapie, na siłe wrzucisiz miniITX do obudowy fullATX)

a ze to nieszczesny pecet, zainstalujesz tam pierwsza lepsza dystrybucje linuxa pod x86, tzn najszerszt z mozliwych wybor binarek i dystrybucji

Ujme to inaczej, zawsze mozesz sobie utrudnic zycie bardziej jeżeli oczywiście chcesz ;), miniITX jest na tyle malo popularne w PL, ze za ekstra obudowami trzeba sie troche nabiegac, ale da rade :)

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-24 14:26:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Rafał Łukawski" i7hbqa$bal$1@news.onet.pl

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

PeCet to PeCet -- duży, zgodny ze specyfikacją IBM PC sprzed 30 lat. :)
Oczywiście coś dedykowanego podobnego do PC może być. Ani monitor do
tego nie jest potrzebny, ani klawiatura...

Adaptacja zwykłego (utylizowanego) PC odpada.
Ma to być zwarte, małe i sprawne.

Data: 2010-09-24 18:05:20
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-24 14:26, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Rafał Łukawski" i7hbqa$bal$1@news.onet.pl

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

PeCet to PeCet -- duży, zgodny ze specyfikacją IBM PC sprzed 30 lat. :)

btw. mamy 2010, ja bym do worka personal computer wrzucil wszystko co sie sklada od miniITX po TowerATX... de facto części do tego wszystkiego są praktycznie takie same (pamięci, dyski, procesory, napędy optyczne itp). To jest dyskusja stricte akademicka...pecet.

miniITX zrobi wszystko a jak na USB podlaczysz ekspress.. to i kawe ;)
Nie musisz klawiatury podlaczac, nie musisz monitora. To otwarte rozwiazanie, ktore na pewno dostosujesz do swoich potrzeb, a jak koniecznie chcesz miec z tym klopoty /lub generalnie niejestes kumaty w sprawach pc... kupuj gotowe boxy ala qnap. Tez dobre :)

Data: 2010-09-24 21:42:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Rafał Łukawski" i7ii81$fpl$1@news.onet.pl

[...]

Chodziło mi o to, że stary komputer (jakich mam kilka pod ręką)
nie wchodzi w rachubę z uwagi na: awaryjność, duże zużycie
energii, głośną pracę, duże gabaryty...

Z notebooka wydobywają się jakieś dziwne piski...
Jakby coś obracającego się ocierało o coś...
Dysk albo wentylator...
Kilka godzin temu komputer spadł na podłogę...
(razem z plecakiem, w którym był na krześle)

I jaką postawiłem diagnozę piszczenia?
Uznałem, że jest otwarta jakaś durna strona WWW z wodotryskami...
Wyłączyłem dźwięk -- i jest cisza! :)

Czy ci ludzie muszą dodawać takie efekty specjalne do swoich stron? :)
Opera pozwala na otworzenie takiej masy stron WWW, że czasami trudno
nad tymi stronami zapanować...

Gigaherce CPU, gigajule ciepła, gigawaty energii, terabajty ;)
potrzebnego RAMu, bo to nie tylko na SWAPie nie siedzi...

Wracając do tematu... Nie chcę dyskutować o tym, co jest PeCetem
a co nie jest, bo nie mam własnych kryteriów czy argumentów. Tak
naprawdę PC zamyka się na komputerach opartych o 80286 -- nazywał
się wówczas IBM PC AT.

Ale personalnym komputerem może być wszystko co będąc
rzeczą osobistą (jak majtki) jest też komputerem z systemem
operacyjnym i z aplikacjami, nie zaś jedynie wyrafinowanym
piórem do pisania z komputerowo sterowanym dozownikiem atramentu. ;)

miniITX zrobi wszystko a jak na USB podlaczysz ekspress.. to i kawe ;)

Ale chyba USB 3 -- bo jednak do kawy trzeba sporo energii.

[...]

Chciałbym, aby to nie kosztowało zbyt wiele.

Data: 2010-09-25 10:08:54
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Dyskusja tu (cały wątek) zbacza w różne kierunki. Ja świadomie zrezygnowałem z QNAP'a - cena, wcześniej miałem D-Linka, ale a) zdziebko za wolny /aczkolwiek Tobie moze wystarczy/, z czasem pojawily sie inne potrzeby - np. apache do testów. na D-Linku mozna, ale kombinowania jest masa... wiec zrobilem Serwer na miniITX, płyt jest dużo obudów też i to daje Ci wszystko co chcesz znacznie taniej niż QNAP, wydajnośc taka sama, pródu bierze niewiele.

*To masz odpowiedź, po prostu bym to zrobił lub zamówił i niech działa* End of story.

Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-25 11:07:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Rafał Łukawski" i7kamq$rgj$1@news.onet.pl

Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

Nie ukrywam, że obudowa jest najtrudniejszym elementem. :)
Toż nie zamknę tego w dużej mydelniczce -- i wcale nie
dlatego, że będzie pieniło się... ;)

Uważałem, że jak łatwiej (i taniej) kupić gotową miniITX niż wytrawić
płytkę i wlutować w nią elementy, tak łatwiej (i taniej) kupić gotowy
serwerek plików niż budować go samemu... A tu niespodzianka -- 6 stów
na przykład... Zero dysku i 6 stów!!! Chyba jedynym pocieszeniem jest
subdomena w cenie urządzenia... (a i to nie wiem, czy dobrze pojmuję)

Wcześniej czy później człek dochodzi (lub dobiega nawet) do stwierdzenie,
że trzeba zbudować coś na kształt pececika. Byłem pewny tego, że gotowa
konstrukcja bałyby od samoróbki i stabilniejsza, i ładniejsza, i tańsza,
i lepsza pod każdym innym względem... A tu taka surpriza cenowa...

Kolejnym problemem jest stabilność softowa konstrukcji, ale tu akurat
rozum podpowiada -- toż na ,,profesjonalnej platformie'' znajdziesz
takiego samego Linuksa jak na swojej samodziełce, a jeśli nawet
pójdziesz w mikrotiki z ich systemem, to właśnie te systemy są
lepsze -- jako że są dedykowane...

-=-

Kilka lat temu wdziałem (drogie) ,,serwerki stron WWW'' wielkie jak
dwie paczki papierosów. Myślałem, że dziś takie coś zmalało, kosztuje
niedużo i jest produkowane masowo, czyniąc tą masowością ogromną podaż...
Do takiego serwerka wystarczyło podłączyć dysk zewnętrzny... Na dodatek na
taki dysk pliki wrzucać można by było bezpośrednio, z szybkością dysku...

Data: 2010-09-25 11:54:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Eneuel Leszek Ciszewski" i7ke59$gp1$1@inews.gazeta.pl

[...]

  http://pclab.pl/news30326.html

Tamte były w plastykowych obudowach. :)

Data: 2010-09-24 17:10:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Rafał Łukawski" i7hbqa$bal$1@news.onet.pl

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

Teraz i ja nie pojmuję, dlaczego odpada. :)
Mogę przecież kupić netbook -- będę miał tam wszystko, czego
potrzebuję. :) Ale to wiem dopiero po lekturze ;) cen...

Być może netbook z uszkodzoną matrycą lub mocno uszkodzoną
klawiaturą można kupić za symboliczną stówkę. Miałbym tam:

 -- i dysk (a w pokazanych urządzeniach nie ma dysków)
 -- i UPSa
 -- i WiFi (obok oczywiście RJ45)
 -- i USB z możliwością dołączenie nie tylko kamerki, ale
    czegokolwiek, skoro na netbooku będzie normalny system
    operacyjny z moimi aplikacjami
 -- na dokładkę bym miał także BT z możliwością widzenia
    w sieci czegokolwiek tam dołączonego
 -- jak najbardziej zwartą konstrukcję oraz chyba
    cichą pracę i niezawodność. :)

Data: 2010-09-24 17:45:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-24 17:10, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

  W urządzeniu za symboliczną stówkę dysk będzie mały,
możliwości jego wymiany mocno ograniczone, UPS  będzie
z nietrzymającymi bateriami, z WiFI może byc tylko
miejsce na podpięcie i co gorsza nie będzie to urządzenie
przeznaczone do ciągłej pracy.
Trzeba orientować się nieźle w starych laptopach aby
kupić coś sensownego. Ale teoretycznie jest to możliwe.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-24 19:25:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7ih3i$854$1@node1.news.atman.pl

[...]

To prawda -- z tym UPSem i z dyskiem, ale chyba ceny gotowych
serwerów są zbyt wysokie. :)

Data: 2010-09-24 20:42:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-24 19:25, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Zastanów się co i w jakiej kolejności jest dla ciebie ważniejsze ?
Niska cena, niski pobór prądu, otwarta architektura i możliwość
rozbudowy czy zamknięta architektura i ograniczone możliwości
prostej rozbudowy.

U mnie stary laptop odpada w przedbiegach z powodu ograniczenia
w pojemności dysku/dysków, ja celował bym w jakiegoś starego
kompa stacjonarnego którego dostanę za darmo lub za przysłowiową
stówę. To pozwoli mi przełknąć wyższe niż w NASie zużycie prądu.
W zamian mam otwartą architekturę i system który mogę dowolnie
modyfikować.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-24 21:57:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7irf5$9e1$1@node1.news.atman.pl

[...]

 bezawaryjność
 prostota konstrukcji
 niska cena
 małe wymiary
 możliwość rozbudowy

U mnie stary laptop odpada w przedbiegach z powodu ograniczenia
w pojemności dysku/dysków, ja celował bym w jakiegoś starego

A ile taki laptop ma HDD? 10 GB to już całkiem dużo. :)
A raczej na dyski mniejsze niż 120 GB nie ma co liczyć w HDD.
Gorzej w SSD, ale i ceny wówczas są gorsze.

kompa stacjonarnego którego dostanę za darmo lub za przysłowiową

Trzy stoją u mnie i przeszkadzają. Dwa niedawno włączałem -- są
sprawne. Nawet oba po USB 1.1 i karcie bezprzewodowej TPlinka
połączyły się bezprzewodowo z APkiem TPlinka 340G.

stówę. To pozwoli mi przełknąć wyższe niż w NASie zużycie prądu.
W zamian mam otwartą architekturę i system który mogę dowolnie
modyfikować.

Ja niczego nie będę modyfikował. :) Co mam tu dokładać?
Chyba jedynie kamerkę. :)

-=-

Serwer stałby nie u mnie, dlatego musi być: cichy, mały, nieawaryjny...

Ja u siebie nawet internetu nie mam -- ciągnę po WiFi nie wiedząc od
kogo, a otwartych sieci nie brakuje dookoła. Najpierw APClient, później
APek, później reszta... Do APC podłączona jest bramka VoIP... 400 metrów
stąd mam opłacane łączę do którego jest podłączony inny Apek 340 G bez
prezerwatyw; tutaj mam prezerwatywę, bo tu nie płacę za dostęp. Gdyby
ludziska zmówiły się, jeden człek by placił, reszta by miała za freeko,
dostawcy poszliby z torbami i ruszyłaby wrescie akcja sieciowania
opłacana od dawna przez Unię...

Data: 2010-09-26 14:30:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

  netbook/ Laptop 7" WIFI 2GB HD   <-- **nowe**

Nowe baterie, dysku nie ma, ale są USB, z WiFi i z RJ45.
Widziałem nawet (w kup teraz) cenę 159 złotych.
Jest i klawiatura, i monitor...

A może nawet udałoby się w miejsce tego ,,dysku'' wstawić coś
większego, nie mówiąc już o tym, że pewnie wkrótce będą większe ,,dyski''.

  http://allegro.pl/nowosc-7-mini-netbook-laptop-notebook-wifi-i1243847635.html
  http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_id=24
  http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_id=12 <-- a tu całkiem tania kamerka

Data: 2010-09-26 15:17:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 14:30, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

To jest PDA z klawiaturą. Brak mu kontrolera HD a i ze znalezieniem
potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 15:42:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nh5p$snh$1@node1.news.atman.pl

 http://allegro.pl/nowosc-7-mini-netbook-laptop-notebook-wifi-i1243847635.html http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_id=24

To jest PDA z klawiaturą. Brak mu kontrolera HD a i ze znalezieniem

A co to kontroler HD?

potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.
Tak wiem, prawdziwy macho sam sobie napisze.  :-)

I jakiego nadzwyczajnego oprogramowania ja potrzebuję?

  http://www.ceneo.pl/6473591s

Data: 2010-09-26 16:32:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 15:42, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego
serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny
od HD. Sam zresztą pisałeś: "może być duży, z miejscem na dysk
3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)".
:-)

potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.
Tak wiem, prawdziwy macho sam sobie napisze.  :-)

I jakiego nadzwyczajnego oprogramowania ja potrzebuję?

Nie wiem jakie preferujesz systemy na swoich kompach ale
do samego udostępniania plików potrzebujesz jakiegoś serwera
FTP, HTTP i może Samby.
Oprogramowanie pod Windows Mobile do udostępniania tego obrazu
z kamerki też może nie być takie łatwe do znalezienia.
Porozmawiaj z kimś kto ma lub miał PDA i spytaj się go
takie programy. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy
że na PDA nie uruchomisz oprogramowania pisanego pod Intela
32 lub 64 bitowego.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 17:02:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nli1$2h9$1@node2.news.atman.pl

A co to kontroler HD?

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

HDD

serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny

A poprzez USB nie podłączę dysku?

od HD. Sam zresztą pisałeś: "może być duży, z miejscem na dysk
3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)".
:-)

Może być, ale lepiej by było, gdyby miał USB do
którego bym podłączył zewnętrzny dysk 2.5calowy.

[...]

I tego nie uruchomię na tym czymś?

Oprogramowanie pod Windows Mobile do udostępniania tego obrazu
z kamerki też może nie być takie łatwe do znalezienia.
Porozmawiaj z kimś kto ma lub miał PDA i spytaj się go

Nie widziałem, że to PDA z niemożliwością zainstalowania zwykłego
systemu operacyjnego -- gdzieś ktoś pisał że można zainstalować
na tym normalny system operacyjny jak na zwykłym PC.

takie programy. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy
że na PDA nie uruchomisz oprogramowania pisanego pod Intela
32 lub 64 bitowego.

Wrażenie dobre. Gdzieś ktoś napisał (o czym piszę wyżej) że można na
tym postawić dowolny pecetowy system operacyjny -- na przykład Linuksa.

Data: 2010-09-26 17:46:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 17:02, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

A co to kontroler HD?

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

HDD

Ileś lat pisało się HD a teraz co nową ustawę wprowadzili ?
:-0

serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny

A poprzez USB nie podłączę dysku?

Podłączysz i zamiast urządzenia z dyskiem w środku będziesz
miał dwa urządzenia. To może od razu kup jakiegoś Rutera
z gniazdami USB.  :-)

[...]

Trzeba to było od razu w założeniach napisać, nie tracił bym
czasu.

[...]

Jak znajdziesz lub napiszesz oprogramowanie to uruchomisz.
Serwer HTTP z naciskiem na napiszesz.  :-)
Zakładając że urządzenie obsłuży twój zewnętrzny dysk twardy.

[...]

Czytaj specyfikację urządzenia, nie miało "normalnego"
procesora, nie miało tez możliwości rozbudowania pamięci
do wymagań dzisiejszego typowego systemu operacyjnego.

[...]

Są specjalne wersje linuxa na PDA, "zwyczajnego" skompilowanego
na procesory Intela czy AMD tam nie zainstalujesz.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 17:57:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nps2$tok$1@node1.news.atman.pl

Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

HDD

Ileś lat pisało się HD a teraz co nową ustawę wprowadzili ?
:-0

Proponuję, abyś sam to ustalił. :)

[...]

Gdy zakładałem ten watek, miałem na myśli właśnie taki
cwany routerek. I cenę -- około 150 złotych. :) (bez dysku)

[...]

128 MB to wcale nie mało. :) Ja na tym miałem WXP. :)
A znam takich, którym starczało 64 MB dla WXP. :)
Nie sprawdziłem, co to za CPU.

Pojmuję. I dziękuję.

Data: 2010-09-26 19:02:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 17:57, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast
dysk twardy ?

[...]

Chyba wszyscy odpowiadający potraktowali cię poważniej
niż sam chciałeś.

[...]

Na dzisiejsze czasy 128MB to bardzo mało.
Procesor: 300MHz VIA ARM 32bit ja w PDA kupionym ponad
rok temu mam 600MHz.
Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.
I nie wiadomo jakiej wielkości dysk twardy ten wynalazek
potrafi rozpoznać i obsłużyć. Jak znajdziesz gdzieś
grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
aby wydawać 300zł.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 19:13:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"RadoslawF" i7nube$3n4$1@node2.news.atman.pl

Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast dysk twardy ?

Od niepamiętnych czasów ja na to mówię HDD.
(chartdiskdrajf) ;)

Gdy zakładałem ten watek, miałem na myśli właśnie taki
cwany routerek. I cenę -- około 150 złotych. :) (bez dysku)

Chyba wszyscy odpowiadający potraktowali cię poważniej
niż sam chciałeś.

Nie narzekam na złe traktowanie. :)

  "Eneuel Leszek Ciszewski" i7grk5$ojq$1@inews.gazeta.pl

  > i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
  > i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

Na dzisiejsze czasy 128MB to bardzo mało.

20 lat temu też był i HTTP, i FTP. I wówczas 128 MB i CPU
z 300 MHz zegarkiem to było dużo. Nie potrzebuję serwera
superszybkiego dla tysięcy userów. Nawet domowe łącza nie
pomieszczą tak wiele, aby stawiać serwer ogromnych możliwości.

Stare Linuksy mam na płytkach/

[...]

To prawda!

Jak znajdziesz gdzieś
grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
aby wydawać 300zł.

300 to chyba na dwa takie. :)

Data: 2010-09-26 21:05:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 19:13, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast dysk twardy ?

Od niepamiętnych czasów ja na to mówię HDD.
(chartdiskdrajf) ;)

Dwadzieścia lat temu nazywało sie to HD od HardDriwe.
W linuksach stosuje sie takie nazewnictwo do dzisiaj
nazywając dyski IDE: HDA - pierwszy dysk, HDB - drugi dysk
i tak dalej.
Ile lat temu są te twoje niepamiętne czasy ?

[...]

Bo potraktowano cię lepiej niż chciałeś. :-)

[...]

W serwerach przeważnie więcej, w komputerach domowych
było mniej.

Jak znajdziesz gdzieś
grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
aby wydawać 300zł.

300 to chyba na dwa takie. :)

Czyli podałeś linka i nawet nie sprawdziłeś w jakiej
cenie były te urządzenia.
A mojej strony EOT.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 20:12:55
Autor: Norbert
Dnia Sun, 26 Sep 2010 19:02:30 +0200, RadoslawF napisał(a):

Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.

Oj, tos pojechal po bandzie.

Norbert

Data: 2010-09-26 23:21:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Norbert" i7o2f7$h8q$1@news.onet.pl

Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.

Oj, tos pojechal po bandzie.

20 lat temu przeciętny człowiek miał 20 MB HDD.
Ja 21 lat temu zasiadłem przed dyskiem ESDI
o makabrycznej pojemności przekraczającej 100 MB. :)

HDD 2 GB to jakiś rok 1997, zaś 20 GB na
talerzykach to początki roku 2000. :)

Pamięci wielkości 2 GB oparte o części nieruchome to nadal
dzisiejsze czasy, choć rzecz jasna jeśli ktoś ma szmal, to
może kupić SSD o pojemności pareset razy większej niż 2 GB.

HDD 2.5 cala dzisiaj to 500 GB -- i mniejsze, i większe są stosunkowo
drogie. (1 GB na 2.5calowym dysku chyba kosztuje najmniej, gdy cały
taki dysk ma 500 GB) Są aktualnie dyski większe (640 GB i 1 TB) ale
mniej opłacalne od dysków o pojemności 500 GB, choć za chwile 640 GB
pobije 500 GB pod względem ceny 1 GB. (może już pobił?)

Data: 2010-09-27 00:36:47
Autor: Norbert
Dnia Sun, 26 Sep 2010 23:21:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Ale to chyba nie do mnie chciales pisac?
Norbert

Data: 2010-09-27 01:06:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Norbert" i7ohtv$rsc$1@news.onet.pl

Ale to chyba nie do mnie chciales pisac?

A do kogo? RadoslawF zakończył temet. :)
(napisał en~doftemat)

  "RadoslawF" i7o5h5$v9u$1@node1.news.atman.pl

Data: 2010-09-27 02:04:27
Autor: Rafał Łukawski
> [...]

"Norbert" i7ohtv$rsc$1@news.onet.pl

Ale to chyba nie do mnie chciales pisac?

A do kogo? RadoslawF zakończył temet. :)

JuĹź wiem po co Wam serwer plikĂłw.

Na trzymanie screenshotĂłw z tej dyskusji w postaci BMP :>

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-27 16:29:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plikA3w

"Rafał Łukawski" i7on2l$58s$2@news.onet.pl

Już wiem po co Wam serwer plików.

Na trzymanie screenshotów z tej dyskusji w postaci BMP :>

Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Tanio, tanio... Ale z utratą informacji... TIFF jest lepszy od BMP!!!
Wiesz, ile zajmuje jedno zdjęcie? Może zajmować kilkaset megabajtów!
Jak będę miał w domu serwer -- wrzucę TIFFki po szybkim interfejsie,
nie po ślamazarnej sieci zwanej internetem XXI wieku. :) A że ktoś
inny (odbiorca) to będzie ściągała dwie noce... Cóż... :)

Ale FTP też przyda się, :) bo niektóre rzeczy będę wrzucał
i kon~trolował po FTP.

Data: 2010-09-24 07:38:43
Autor: Yakhub
Potrzebny mi serwer plików
Dnia Fri, 24 Sep 2010 02:33:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

--
Yakhub

Data: 2010-09-24 08:09:39
Autor: Robson
Potrzebny mi serwer plików

Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

Mysle ze za godziwa oplata sprytny elektronik wylutuje gniazda USB a zostawi same porty.

Data: 2010-09-24 18:06:44
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-24 08:09, Robson wrote:

Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

Mysle ze za godziwa oplata sprytny elektronik wylutuje gniazda USB a
zostawi same porty.

Ja myśle, że nie należy szukać urządzenia, które zrobi dobrze, a posiedzieć z dwa dni i pomyślec co się chce.. bo dobrze ma wiele znaczeń ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-24 09:05:32
Autor: Marx
Potrzebny mi serwer plików
Po co chcesz podpinac kamere USB do NAS? Czy spotkales sie z NASem ktory obsluguje taka kamere?
Marx

Data: 2010-09-24 09:19:46
Autor: Yakhub
Potrzebny mi serwer plików
Dnia Fri, 24 Sep 2010 09:05:32 +0200, Marx napisał(a):

Po co chcesz podpinac kamere USB do NAS? Czy spotkales sie z NASem ktory obsluguje taka kamere?

Nie testowałem osobiście, ale ponoć OpenWRT obsługuje.

--
Yakhub

Data: 2010-09-24 14:30:03
Autor: p0li
Potrzebny mi serwer plików
O->Dnia 2010-09-24 09:05:32 niejaki Marx napisał:
Po co chcesz podpinac kamere USB do NAS?

a choćby po to żeby widziec co się dzieje w domu jak jestem w pracy

albo odwrotnie

Czy spotkales sie z NASem ktory obsluguje taka kamere?

oczywiście
a chociażby synology

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2010-09-24 12:14:08
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 24.09.2010 Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Port usb - serwer jako host, można podpiąć kolejne dyski
Gniazdko usb w sensie serwer podpięty do pc jako wymienny hdd - tego
może nie mieć (bo ma wifi/eth)

tak to zrozumiałem.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-09-24 14:22:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Sergiusz Rozanski" slrni9p5gg.a58.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl

Port usb - serwer jako host, można podpiąć kolejne dyski
Gniazdko usb w sensie serwer podpięty do pc jako wymienny hdd - tego
może nie mieć (bo ma wifi/eth)

Po WiFi i ethernecie niech łączy się ze światem zaś z dyskiem serwującym
pliki najlepiej by było połączyć po USB, ale ostatecznie może być i po
interfejsie dyskowym -- najlepiej po PATA, bo wrzuciłbym tam stary dysk.

Data: 2010-09-24 14:02:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Yakhub" sphdtfm52qgc.dlg@wazzenon.pl

[...]

Chcę podpinać do tego dysk (serwujący pliki) poprzez USB, ale
jeśli brak USB miałby być jedynym odstępstwem, może być bez USB.
Oczywiście wówczas nic z kamerki a dysk musiałby być połączony inaczej.

Data: 2010-09-24 16:49:38
Autor: MC
Potrzebny mi serwer plików
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:i7i455$m1p$1inews.gazeta.pl...

jeśli brak USB miałby być jedynym odstępstwem, może być bez USB.
Oczywiście wówczas nic z kamerki a dysk musiałby być połączony inaczej.

Nic podobnego. Sa takie zwierzęta jak kamerki IP.

Data: 2010-09-24 17:00:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"MC" i7idnv$7nd$1@node1.news.atman.pl

Nic podobnego. Sa takie zwierzęta jak kamerki IP.

Ale są drogie. :)

Data: 2010-09-24 08:54:05
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Potrzebny mi serwer plików

Potrzebny mi serwer plików:

eTRAYz

http://xtreamer.net/etrayz/overview.aspx

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2010-09-24 15:10:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" i7hhud$o4f$1@news.onet.pl

Potrzebny mi serwer plików:

eTRAYz

http://xtreamer.net/etrayz/overview.aspx

Chcę coś podpiąć do ,,internetu'' i mieć z tego serwer plików
(stron WWW jak kto woli) do którego będę miał dostęp poprzez
HTTP i FTP nie tylko z mojej domowej sieci, ale także
(a raczej -- przede wszystkim) z dowolnego miejsca
w internecie.

I to, co pokazałeś nadaje się do czegoś takiego?
(czy tylko będę widział zawartość dysku w domowej sieci?)

Pozostaje jeszcze problem braku publicznego IP -- czy
uda się uzyskać jakieś stałe IP, ale to już inna sprawa.
(moim zdaniem jakoś lokalnie ;) stałe IP to żaden problem;
ostatecznie choć nie mam stałego IP, ciągle mam takie same
dynamicznie przydzielone)

Bramka VoIP nie musi mieć stałego IP, a jednak jest jednoznacznie
rozumiana przez resztę świata. Zapewne można jakoś podobnie widzieć
każde urządzenie w internecie -- ale teraz nie chcę o tym pisać. :)
Rozumiem, że VoIP ma swoją własną infrastrukturę, ale co stoi mi
na przeszkodzie w zbudowaniu własnej pikoinfrastruktury podającej
mi IP tego mego serwera.

Data: 2010-09-24 16:16:39
Autor: jwzw
Potrzebny mi serwer plików
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:i7i80b$5jh$1inews.gazeta.pl...

[...]

A weź Ty poczytaj o Synology DS110
http://www.synology.com/plk/products/DS110j/index.php
lub szybsza i droższa wersja
http://www.synology.com/plk/products/DS110+/index.php

Jak dla mnie są wystarczajace

Data: 2010-09-24 16:18:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Eneuel Leszek Ciszewski" i7i80b$5jh$1@inews.gazeta.pl

Pozostaje jeszcze problem braku publicznego IP -- czy

  DDNS możliwość rejestracji i dostępu przez
  [moja_nazwa].myxtreamer.net
  lub
  [IP_address].etrayz.net

Rozumiem, że to daje mi subdomenę (w cenie urządzenia)
w domenie myxtreamer.net i rejestruje/uaktualnia ją
w DDNS -- źle rozumiem?

Data: 2010-09-24 09:13:35
Autor: jwzw
Potrzebny mi serwer plików
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:i7grk5$ojq$1inews.gazeta.pl...

"z portami USB" ale "może nie mieć gniazdek USB"
"może być duży" ale "To ma być małe, zwarte"

Przeprowadzasz jakieś badania nad ludzkim muzgiem czy co? ;-)

Data: 2010-09-25 01:40:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"jwzw" i7hjb3$5b9$1@mx1.internetia.pl

"z portami USB" ale "może nie mieć gniazdek USB"
"może być duży" ale "To ma być małe, zwarte"

Przeprowadzasz jakieś badania nad ludzkim muzgiem czy co? ;-)

Jeśli to ma być serwer plików, musi być jakiś nośnik plików. :)

Ten nośnik to rzecz jasna dysk HDD, bo jest stosunkowo tani.

Jakoś trzeba połączyć ten dysk z resztą. Można poprzez USB
połączyć dysk 2.5calowy, a można podłączyć 3.5calowy nie
poprzez USB (bo z USB nie można już takiego dysku zasilić,
gdyż taki dysk żre za dużo energii -- mikrofon na 48 woltach
ponoć można) lecz poprzez interfejs dyskowy -- SATA lub PATA,
z tym że preferuję PATA, bo mam niepotrzebne mi dyski PATA.

Gdy zrezygnujemy z portów USB, nie będzie możliwości podpięcia
kamerki poprzez USB. Gdy podłączymy dysk 3.5calowy to raczej
nie będzie to dysk zewnętrzny, lecz wewnętrzny, a zatem
i obudowa takiego serwera musi wzrosnąć.

Oblałeś test badający Twuj muzg.

Ja zaś idąc za radami rzuciłem okiem na ruterbordy...
Ceny i możliwości zachęcają i do budowania mostku,
i do budowania serwera plików opartego o ruterbord. :)

Mając ten mostem, mógłbym postawić serwerek tutaj, bo
wówczas korzystałbym z ,,własnego dostępu do internetu''.

I teraz głupie pytanie... Może dałoby się połączyć serwer z mostkiem?
Taki mostek asymetryczny, który po jednej stronie (po mojej) miałby serwerek...

Obudowy i zasilacze kosztują. :) Nadto być może jakaś ruterbord
mogłaby pracować jako APCek i jako serwerek jednocześnie. :)

Mniej obudów, mniej kabelków, mniej zasilaczy (niby PoE też to daje)
i jedyną wadą byłby długi kabelek antenowy -- toż dysku nie wywalę na
balkon. :) Mógłbym wszystko wywalić na zewnątrz poza dyskiem 2.5calowym
łączącym się z resztą (serwerek, apcek, antena) za pomocą USB -- kabelek
USB nie boli ani siejąc, ani chłonąć, ani tracąc...

-=-

Jedną obudowę już mam -- kupiłem golarkę z dwiema obudowami za 15 złotych. :)
Golarka świetna (szkoda, że nie kupiłem dwóch -- tylko tyle było w sklepie)
ale po co mi aż dwie (wewnętrzna i zewnętrzna) obudowa do tej golarki, skoro
wewnętrzna jest świetna i świetnie chroni ,,złożoną'' golarkę?...

Czy komuś szajba nie odbija? -- obudowy do malutkich RB411 po 45 złotych?!?!??!
Ale za to same RB711 są stosunkowo tanie. :) (obok samej RB mają i kartę radiową?)
Dwa takie RB711 plus dwie anteny i mam mostek na piątkę. Do tego jeszcze serwerek
we wspólnej obudowie z jedną z tych RB711.

A może po jednej stronie gotowe Ubiquiti Networks NanoStation Loco5?
Może po stronie serwerka (mojej) Ubiquiti Networks WispStation5, 22 dBm, 5 GHz, 1x LAN?
Jeden lan to trochę mało w tym miejscu... Któraś RB ma nawet USB -- akurat bez gniazdek USB. ;)

Ja akurat miałem na myśli nie port USB bez gniazdek USB,
ale: ,,preferuję z portem USB, choć bez portu USB też może być''. :)

A że napisałem po swojemu (nieco dowcipnie) więc musiałem to
(tłumacz musiał) pozamieniać przed wysłaniem na język zrozumiały
ogółowi... No i jakoś niejednorodne pozmieniał... Jak to głupi tłumacz..
(tłumacz -- czyli inne moje ja) ;)

Data: 2010-09-24 14:32:01
Autor: p0li
Potrzebny mi serwer plików
O->Dnia 2010-09-24 02:33:04 niejaki Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Potrzebny mi serwer plików:

przejrzyj wątek "domowy NAS i przyległości" który
jest tu tłuczony od ~10 dni - tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje
pytania :)

Data: 2010-09-25 01:44:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"p0li" 9vpcvf8ez5kd$.dlg@p0li.z.dialoga

przejrzyj wątek "domowy NAS i przyległości" który
jest tu tłuczony od ~10 dni - tam znajdziesz
odpowiedzi na wszystkie swoje
pytania :)

Przeglądam -- dzięki. :)

Data: 2010-09-27 01:28:07
Autor: Onufry Zagloba
Potrzebny mi serwer plików
On 24 Wrz, 02:33, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Potrzebny mi serwer plików...

Podobnie jak ty szukałem takiego czegoś. Czytałem już kilka takich
wątków, już kilka razy miałem kupować różne cuda i w końcu doszedłem
do nieuchronnego wniosku.

Najlepszy będzie używany, niekompletny laptop (bez matrycy,
klawiatury, baterii).

Dlaczego? Bo będzie najtańszym dostępnym rozwiązaniem. Tanie NASy z
możliwością torrenta mają ograniczenie do ilości ściąganych na raz
rzeczy. Do tego nie rozwijane oprogramowanie. I cenę która za
najtańsze modele zaczyna się od 300 PLN, bez dysków. O bajerze z
kamerami usb możemy wtedy zapomnieć.

No to teraz skoro już wiem co chce pozostaje pytanie jak to kupić. Na
allegro jest dużo takich lapków, tyle, że z reguły sprzedawcy nie
odpowiadają za ich stan i działanie do końca. Ja sobie to tak
wymyśliłem, że napisze do gościa który żeni takie trupy i wprost
poproszę o złożenie działającego ale wybrakowanego lapka. Myślę, że
taki celeron M lub Pentium M z 512 Ram będzie idealny. Dobrze żeby to
był jakis IBM, Toshiba albo Dell (moje typy moja sprawa) dla tego, że
były bardziej nie do zajeżdżenia niż wchodzące wtedy na rynek, acery,
asusy czy fujitsu-siemiensy. Co do ceny to patrząc na cenę złomu do
300 spokojnie się zmieszczę z zestawem.

Zarządzanie takim sprzętem który nie ma klawiatury, touchpada i
monitora odbywa się przez na przykład darmowy www.logmein.com albo
przez zdalny pulpit. Co sprawia, że może takie coś sobie stać gdzieś
za szafą albo na szafie i grać (pamiętać należy o chłodzeniu).

Jest jeszcze jedna zagwozdka która mogłaby wpłynąć na cenę. Czy lapek
z uszkodzoną kartą graficzną będzie działać przez zdalny pulpit albo
na przykład przez Logmein-a? W końcu wyświetlanie jest zorganizowane
przez wirtualną grafikę.

To tyle moich własnych przemyśleń.

Onufry Zagłoba

Data: 2010-09-27 17:39:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Onufry Zagloba" 309d5ec1-38f2-4648-b694-929d323c7b11@w19g2000yqb.googlegroups.com

: To tyle moich własnych przemyśleń.

Dzięki za spostrzeżenia. I ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem
jest uszkodzony notebook z malutkim (na przykład 120 GB) dyskiem.
(na serwer dużo, na notebook mało)

Grafika uszkodzona? Niektóre notebooki nie uruchomią się z uszkodzoną
grafiką. Zależy jak uszkodzona i jaki notebook, ale jeśli już uruchomi
się, chyba uszkodzenie nie może przeszkadzać. Na wszelki wypadek warto
typować w uszkodzenie matrycy, nie w uszkodzenie karty graficznej. Ja
bym raczej zapytał -- jak wejść do BIOSu, jeśli grafika jest padnięta.

Idealne uszkodzenie to masa uszkodzonych pikseli, brak jakiegoś subkoloru
(tak zwany zafarb) czy migotanie (moja czasami migocze!!! -- ale czy to
jakiś problem dla ,,harcerza''?) ekranu... Mogą być uszkodzone zawiasy
klapki. Może być masa uszkodzeń czyniących notebook nieprzydatnym jako
pewne urządzenie przenośne, lecz zupełnie obojętnych w zastosowaniu
takiego celu jak stojący nieruchomo w domu serwer plików. :)

Wkrótce wejdą notebooki z USB 3 -- no i chyba ,,przestarzałe'' będą
drastycznie taniały. Do takiego serwera USB 3 czy 2 -- żadna różnica. :)

Data: 2010-09-28 02:32:43
Autor: Onufry Zagloba
Potrzebny mi serwer plików
On 27 Wrz, 17:39, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Dzięki za spostrzeżenia. I ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem
jest uszkodzony notebook z malutkim (na przykład 120 GB) dyskiem.
(na serwer dużo, na notebook mało)

Czyli jak nie sam tak myślę to może być dobry pomysł ;-)

Grafika uszkodzona?

No właśnie jak przemyślałem to jednak wychodzi że grafa być musi mniej
więcej sprawna. Bo albo się system zawiesi albo nie wstanie. Są takie
uszkodzenia grafiki które powodują wyświetlanie artefaktów. Pewnie
przez logmein.com nie przeszkadzałoby to ale możliwe że mogłoby się
chcieć zepsuć bardziej.

A co do biosu to podpięty pod zewnętrzny monitor powinien dać się
zobaczyć. Raz się ustawi i koniec.

[...]

Zastanawiam się czy w ogóle potrzebna jest obudowa? Może by dało się
wydrzeć płytę z zasilaniem, podpiąć dyski i wsadzić to do jakiejś
starej obudowy np. po video (panasonic miał taką fajna serie z klapką
a ja mam akurat takie dwie).

Wkrótce wejdą notebooki z USB 3 -- no i chyba ,,przestarzałe'' będą
drastycznie taniały. Do takiego serwera USB 3 czy 2 -- żadna różnica. :)

Nie wiem czy to aż tak wpłynie na cenę laptopów. Tak czy siak już ceny
są śmieszne. A używane to już nawet nie ma co wspominać.

Jakbyś już znalazł takiego gościa który ci sprzeda takiego lapka daj
znać choćby na priva.

Onufry Zagłoba

Data: 2010-09-28 12:15:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Onufry Zagloba" f2ec5161-700e-4eb6-82a7-1b12ea6efd97@j24g2000yqa.googlegroups.com

[...]

Niekoniecznie. Wiele osób może mylić się. :)

IMO gotowe NASki są drogie i dają zamknięte (i chyba ograniczone -- na
przykład tylko NTFS) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski
3.5calowe, a ja raczej mam 2.5calowe pod ręką. :) Dysk 2.5calowy jest
wytrzymalszy i pożera mniej energii elektrycznej oraz jest cichszy
i po prostu mniejszy...

[...]

Zepsuty zawsze może się zepsuć mocniej. Sprawny także. :)

: A co do biosu to podpięty pod zewnętrzny monitor powinien dać się
: zobaczyć. Raz się ustawi i koniec.

I tak, i nie, bo chyba ten zewnętrzny też podłączasz pod grafikę. :)

[...]

Dla mnie obudowa to jednak podstawa. :) Oszaleję montując swoją. :)
Kable z trudem połączę, soft wgram bez trudu (oby było na co) ale
obudowy nie przebuduję. :)

[...]

Śmieszna to jest cena golarki z siateczką (z nożykami w ogóle?) from
Holandia (bo chyba nie Golandia -- po rusku) na baterie bez baterii.
Teraz podrożała o ponad 33%, ale ja kupiłem za 14.99 złotych. I cieszę
się z tego nabytku. :)

: Jakbyś już znalazł takiego gościa który ci sprzeda takiego lapka daj
: znać choćby na priva.

OK.

Na razie tylko tyle:

  http://www.morele.net/notebook-emachines-acer-eme525-2632-intel-2-2ghz-250gb-hdd-2gb-ram-294724/?s=20100928
  1399 złotych za nowy notebook z wystawy

  ???? <-- tu wczoraj jeszcze był NAS za 219 złotych na Allegro

Można szukać szczęścia w jakimś urządzeniu zawierającym serwer plików.
Urządzeniu, które jest potrzebne i które bez tego serwera kosztuje
niewiele mniej. Komputer wewnątrz ma niejedno urządzenie, dlaczego
więc nie mogłoby takie coś pracować jako serwer czy nawet jako serwer
i router razem wzięte? :) Jak już pisałem wyżej -- obudowa dla mnie
to koszmar. Dla producentów też obudowy stanowią solidną część kosztów.

Może ktoś wpadnie na pomysł taki, że przeca gniazdka RJ45 i USB już
w czymś (kamerce czy w telewizorze) są, antenki (wraz z resztą radia)
WiFi są, jakiś CPU jest, więc potrzeba znacznie mniej niż w serwerze
oddzielnym, a jak widzę -- zapotrzebowanie na NASki rośnie. :)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27 749

Data: 2010-09-28 12:19:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Eneuel Leszek Ciszewski" i7sf7t$c6j$1@inews.gazeta.pl

przykład tylko NTFS) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski
+ przykład tylko FAT) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski

[...]

Niektóre bramki VoIP mają w swych obudowach szczątkowe routerki i nawet
niektóre bramki VoIP są bezprzewodowe lub mają modemy aDSLowe. :)

Data: 2010-09-28 12:25:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Eneuel Leszek Ciszewski" i7sf7t$c6j$1@inews.gazeta.pl

 http://www.morele.net/notebook-emachines-acer-eme525-2632-intel-2-2ghz-250gb-hdd-2gb-ram-294724/?s=20100928
 1399 złotych za nowy notebook z wystawy

Ma niechodliwą rozdzielczość monitora. Na serwer jak znalazł!!! :)
Tyle tylko, że CPU  nieco... No... Słaby... :) Trochę drogo, ale
kto wie? -- może cena spadnie do rozsądnej. :)

 ???? <-- tu wczoraj jeszcze był NAS za 219 złotych na Allegro

   http://allegro.pl/itsklep-obudowa-dysku-uls-3282-nas-torrent-i1220272694.html <-- i jest!!!

Data: 2010-10-01 00:22:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

[...]

W Auchan widziałem dziś Acera na Atomie N450 z zegarkiem 1.6 GHz
za 789 złotych (w poniedziałki emeryci mają 5% zniżki a płacąc
jakąś kartą kredytową można mieć jeszcze 1% keszbeku, a że na
fakturze będzie pełne 789 złotych, więc jest do wydania około
789*2/3-6*7.89=478,66) za cały komputerek zawierający:

 -- WinZgroźnego 7 na pokładzie;
 -- CPU Atom N450 z zegarkiem 1.6 GHz;
 -- HDD 160 GB;
 -- bateryjkę podtrzymującą (ponoć do 3 godzin);
 -- RAMkę 1 GB;
 -- kamerką, głośniki i mikrofon oraz
    dziurkę na mikrofon zewnętrzny;
 -- 2 USB 2.0;
 -- D-Sub;
 -- WiFi a/b/g;
 -- grafikę GMA 3150;
 -- matryckę 10.1";

i całą resztą (obudowę choćby czy zasilacz) inwentarza...

Czy zatem warto płacić za popsuty stary lub za dedykowany NAS albo jakoś inaczej
kombinować? Jeżeli ten używany można mieć za 200 złotych -- może warto; I jeżeli
jakiegoś NASka (z badziewnym CPU i garścią RAMki, być może bez WiFi lub bez USB)
można mieć za 150 złotych -- to pewnie też warto... Ale raczej nie wtedy, gdy
trzeba wywalić pięć czy sześć stów za starucha lub profesjonalnego NASka...

A może ja znowu czegoś nie pojmuję? Może to znów tylko jakiś PDA? :)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27     . 749   ^  440        440
 |  740  . .1213 .     .    2021 .iy           .   739  F|l 430    .   425
 |  730   11      15              en24  26    2930 729  E|i 420   2930 419
P|l 720 wrzesień'10 16  1819       i        28     720  V|t 410 28     413
E|/ 710               17        22mk               709   |r 400        400
F|m 700 10      14                au               699  1|y 390        390

Postscriptum: Chyba już wiem, jak bezpiecznie eksploatować pralkę. :) Należy
              zakupić ją wraz z gwarancją za uszkodzenia mechaniczne, prać
przez niemal pięć lat, po czym stłuc pralkę solidnym młotkiem i zażądać
zwrotu szmalu zgodnie z umową gwarancyjną... :) (ponoć nie odliczają amortyzacji)

Wracając do serwerka... Nóż w plecy... Apek zawiesił się -- musiałem go skłuć, tracąc
na przykład numer sklonowanej karty sieciowej, a komputer (z tą kartą do sklonowania)
zawirusował się (to nie jest mój komputer) i świeci stale na niebiesko -- ponoć od
kilku tygodni, a być może na dodatek zły dostawca ,,dostępu netu'' coś poblokował
czy inaczej pokombinował... (płatny dostawca -- aby było jasne!)

Czy ja mogę postawić swego własnego NATka? (aby na danym mi numerku IP podpiąć:
komputer (ten aktualnie niebieski); bramkę VoIP; swego notebooka, z którego teraz
piszę, gdy tu przyjdę czasami; serwerek, o którym piszę; jeszcze jeden komputerek
,,stacjonarny''; być może czasami komórkę z VoIPem; być może podsiatkę idącą do
jeszcze jednego mieszkania, w którym będzie komputer i bramka VoIP...)

Czy takie NATki są sprzedawane jako urządzenia czy też trzeba to robić samemu?
A jeśli jako urządzenia, czy razem z jakimiś innymi urządzeniami (typu AccesPoint)
czy jako dedykowane i profesjonalne za 1000 złotych od sztuki?... Może ten serwerek
mógłby pracować jako NATek?...

Mam ochotę na napisanie nieprzyzwoitego słowa, ale nie wiem, które wybrać -- mgłę
pod Smoleńskiem, czy Poznań, do którego ktoś zacośtam... ;) Może po prostu napiszę
kończące wiadomą pielgrzymkę narodową ,,drzewo na horyzoncie''... Człowiek już gubi
się w tych nieprzyzwoitych wyrazach, jakie ma do swej dyspozycji... Latanie to trudna
sztuka...

Jak chcesz -- mogę Ci podesłać m@ilem fotkę (pstrykniętą
komórką) kartki o tym Acerku, o którym piszę wyżej. :)

Zauważ, że kosztuje i dysk, i podtrzymanie bateryjne, i WiFi...
Jakiś ,,dedykowany'' (profesjonalny) NASek nie ma HDD i może
nie mieć podtrzymania bateryjnego... Taki dysk (160 GB) i jakiś
mały UPS to może kosztować ze 2 stówki złotówek brutto. :)

Nie wspomnę już o zamkniętej architekturze nawet softowej. :)
Tu można wgrać dowolny system i dowolne aplikacje...
Dziś takie, jutro inne...

Jeśli z tą otwartością (możliwością wgrania tam zwykłych
Linuksów czy Winzgroźnych wraz z dowolnymi aplikacjami,
w tym serwerami plików) mylę się -- to przepraszam i proszę
o skorygowanie mnie. :)

Data: 2010-10-01 08:52:43
Autor: Marx
Potrzebny mi serwer plików
On 01.10.2010 00:22, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

jakim cudem 789zł minus 5% minus 1% dało ci 478zł...?
Marx

Data: 2010-10-01 09:58:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Marx" k2dgn7-v52.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

[...]

Jest to cud antypodatkowy. Jedna trzecia sklepowej ceny to podatki.
I te podatki można odzyskać. :)

Za te podatki polskie państwo wysyła naszych żołnierzy do Afganistanu
i do Iraq... (skąd niektórzy wracają żywi) Za te podatki polskie państwo
remontuje domy zalane przez powodzie (i rzekomo zalane, nawet nie tknięte
wodą, i naprawdę zalane -- w obu przypadkach państwo zamiast na regulacje
wód wydaje pieniądze na budownictwo mieszkalne) domy i buduje drogi,
umieszczając (jak na moim osiedlu) skrzyżowania niżej niż drogi dojazdowe
prowadzące do tych skrzyżowań (aby przed skrzyżowaniem samochody nabierały
szybkości a za skrzyżowaniem ją traciły dzięki sile o imieniu zaczynającym
się literą G -- takiej po prostu G!) i tymi pieniędzmi dotuje duchownych,
aby mogli (jak ksiądz Wojciech Łazewski, którego spotkałem w Studzienicznej
w środku czasowym nocy, gdy był tam w towarzystwie kilku dziewcząt w wieku
studenckim -- dziewczęta wtedy akurat poszukują ,,drogi życiowej'' i nowych
znajomych) bałamucić studentki...

Donald Tusk jest zwolennikiem zmniejszania podatków. :)
Oczywiście tak jak Rosja (później ZSRR) walcząc o pokój wszczynały
wojny, tak PO zmniejszając podatki, zwiększa je... :)

BTW nieuczciwości i hipokryzji panującej w PO...
Radosław Sikorski mówi (przy okazji mocarstwowości Rosji, o której wspomina
Jarosław Kaczyński) że nie wie, czy szef PiS jest na proszkach, czy nie jest...
Sikorski kłamie w tak zwane żywe oczy!!! Wie!! Jest pewny tego, że Kaczyńskiemu
leki się skończyły przedwcześnie... Wie -- a jednak kłamiąc, mówi, że nie wie... :)

Mnie też zdrowie szwankuje, gdy nie biorę leków...
Ale co zrobić... Polskie państwo nie refunduje leków typu Telfexo czy Avamys...

 -- roczny koszt pralki to około 100 do 200 złotych
 -- ubezpieczenie OC stojącego samochodu to 2 razy tyle
 -- ale koszt Telfexo czy okularów jest większy!!!!!

Polskie państwo nie jest państwem opiekuńczym, więc ja muszę z wyroku Ozorowskiej
świni (jako alergik i astmatyk) wdychać spleśniałe powietrze i żyć samotnie (jako
abstynent -- pijacy niech płodzą potworki, aby duchowni mogli prosić Boga o miłość
w rodzinach, o zdrowie potomstwa) bez prawa do życia w ojczyźnie, którą budowałem
pracowicie, zanim duchowni nie pozbawili mnie zdrowia...

Ozorowska świnia w ten sposób broni ,,koleżanki'' wielkiej kobiety -- Łucji
Stalenczyk, która osobiście zawiadomiła mnie o tym, że nawet księżom nie
przepuszcza... :) (i jak z którym chce kopulować -- to kopuluje, niczym
Katarzyna II, dbając o rozkosz swojej koleżanki, nazywanej czasami mgłą...)

-=-

Telfexo ma być dobry, lekiem na katar, ale najwyraźniej jest dobrym lekiem
nie tylko na katar. (albo ja ulegam złudzeniu...) Gdy nie biorę Telfexo,
spadają mi PEFki i pogarsza się samopoczucie... (albo ulegam złudzeniu...)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27     . 749   ^c 440        440

Data: 2010-10-05 14:14:54
Autor: Marx
Potrzebny mi serwer plików
On 01.10.2010 09:58, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

to wez te leki i napisz jak a nie snuj opowiesci ktorych i tak nikt nie czyta (przynajmniej ja)
Marx

Data: 2010-10-05 21:53:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Marx" hehrn7-qke.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

Jest to cud antypodatkowy. Jedna trzecia sklepowej ceny to podatki.
I te podatki można odzyskać. :)

to wez te leki i napisz jak a nie snuj opowiesci ktorych i tak nikt nie

Które leki? -- Telfexo czy Avamys? Jedne i drugie dobrze mi robią.

czyta (przynajmniej ja)

A przynajwięcej kto?

-=-

Kupiłem te zabawkę. :) Teraz kombinuję z dyskiem. :)
Są tam trzy partycje widziane jako NTFSowe. :)
Szkoda by było tak po prostu wyciąć Winzgroźnego Startera Siódmego. :)

Na razie uporałem się z zawirusowanym (od oglądania dupek z zawirusowanych
stron) nie moim dyskiem, którego ,,awaria'' powstrzymywała VoIPową bramkę...
Uf... :) Zaraz uporam się z zawirusowaniem związanym z szukaniem kraków do
Bluesoleil...

-=-

Ta zabawka to Atom N450 z 1 GiB RAMką oraz HDD 160 GB i Atherosową siateczką. :)
Nie ma w niej BT wcale. I ,,myszka'' pod DOSem nie chce pracować. :)

Data: 2010-10-06 09:03:47
Autor: Marx
Potrzebny mi serwer plików
Czyli nie dowiem sie jak z m 789zł minus 5% minus 1% dało ci 478zł...
Marx

Data: 2010-10-06 12:26:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Marx" 4jjtn7-4ml.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

Czyli nie dowiem sie jak z m 789zł minus 5% minus 1% dało ci 478zł...

Dowiedziałeś się. 1/3 to podatki. Szczególnym zyskiem
jest odstępstwo zapisu na fakturze od ceny rzeczywistej.

Data: 2010-10-16 03:52:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

"Eneuel Leszek Ciszewski" i8g1mn$d2s$1@inews.gazeta.pl

Ta zabawka to Atom N450 z 1 GiB RAMką oraz HDD 160 GB i Atherosową siateczką. :)
Nie ma w niej BT wcale. I ,,myszka'' pod DOSem nie chce pracować. :)

Okazuje się, że myszkującym Paragonem DOSowym można
bawić się także bez myszki -- samymi klawiszami. :)
Zabawka dobra -- ale tuląc się i ocierając, mruczy,
prosząc, ażeby nie zamieniać jej w serwerek stojący
gdzieś w zakurzonym miejscu, lecz ażeby nosić ją ze
sobą wszędzie... Zamiasyt dużego :) notebooka... :)

--
  ^  750 25  27     .     .04       .               749    ^c 440                    .                       438

Data: 2010-10-08 00:12:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Potrzebny mi serwer plików

[...]

Oczywiście :) teraz (po zapoznaniu się z propozycjami gotowych serwerków)
uważam, że to musi być PC z Linuksem na pokładzie. :) Kupiłem netbooka
(CPU Atom N450 1.66 GHz, 1 GB RAMki, HDD 160 GB, WiFi b/g/n, RJ45,
2 razy USB 2.0) i widzę, że to świetna zabawka. Na razie wmontowałem
tam dysk Toshiby wyjęty z obudowy (kupiony razem z tą obudową jako dysk
zewnętrzny -- były z tym kompletem spore trudności, bo dysk żre dużo prądu
w chwili startu i przez to nie pracuje później w USB 2.0, ale w USB 1.1 -- aby
wchodził na USB 2.0 trzeba podłączyć wtyczkę sygnałową, po czym zasilająca
a sygnałową wyjąć i zaczekać aż dysk zniknie z systemu WXP i znów go podłączyć
wtyczką sygnałową) zamontowałem dołożonego Startera Windowa 7 i cieszę się. :)

Teraz mam 4 urządzenia podłączone do netu jednocześnie (po WiFi: desktop,
notebook i netbook oraz po RJ45 bramkę VoIP) jeśli nie liczyć 2 urządzeń
pośrednich (APC i AP) a rozmyślam o połączeniu dwóch mieszkań (oddalonych
od siebie o 400 metrów, ale widzących się balkonami) w jedną sieć z dostępem
płatnym... Albowiem chcę kupić telewizor i podłączyć go do netu... (a tu nie
mam dostępu płatnego)

I wtedy wrócę do tematu serwerka -- może na notebooku, z którego stukam, może
na netbooku, o którym pisze wyżej, a może kupie następnego netbooka. :)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27     .     .04       749   ^c 440              .       438

Potrzebny mi serwer plików