Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"

Data: 2010-08-31 04:01:58
Autor: Lisciasty
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
Witam,

W małej firmie która mieści się w "niespokojnej" okolicy po
zakończeniu pracy wyjmuje się twardy dysk (montowany w kieszeni
umożliwiającej szybkie i łatwe wyjęcie). Czy ma ktoś pomysł w czym
przenosić taki dysk? Niby nie jest to problem, ale jest to robione
codziennie i pewnego dnia coś się może stać. Czy jest może gotowe
rozwiązanie tego typu, ewentualnie czy ktoś majstrował jakąś
samoróbkę? ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 13:36:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
Dnia 2010-08-31, o godz. 04:01:58
Lisciasty <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał(a):

[...]

A nie lepiej ten dysk zostawić w spokoju a zabierać dane na jakimś
dysku USB/eSATA? Np. Revoltec Alu Guard z eSATA - to tylko przykład.
A może zamiast dysku zabierać cały komputer? Czyli jakiś
netbook/nettop/laptop zależnie od tego jak to mam być duże i wydajne.

Zdrówko

Data: 2010-08-31 05:17:23
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 13:36, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
A nie lepiej ten dysk zostawić w spokoju a zabierać dane na jakimś
dysku USB/eSATA? Np. Revoltec Alu Guard z eSATA - to tylko przykład.

Strata czasu bo danych jest sporo i są rozsiane. Zusy, srusy,
księgowość, dokumenty bieżące, inne duperele. Kopiowanie tego na
przenośny dysk to przynajmniej 15 minut, wyjęcie dysku to 10s.

A może zamiast dysku zabierać cały komputer? Czyli jakiś
netbook/nettop/laptop zależnie od tego jak to mam być duże i wydajne.

Komputer już jest i nie jest wygodny, ciężki chieftec którego targanie
codzienne nie wchodzi w grę.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 13:31:16
Autor: kamil

"Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> wrote in message news:19730e2f-94b2-49be-92b8-c1b4cc2ba456f6g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Moze i glupio pytam, ale kopie zapasowe tych wszystkich waznych danych z ZUSu i ksiegowosci oczywiscie robia?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-31 05:33:36
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 14:31, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
Moze i glupio pytam, ale kopie zapasowe tych wszystkich waznych danych z
ZUSu i ksiegowosci oczywiscie robia?

Jasne że tak. Tutaj chodzi raczej o to żeby ktoś się nie włamał i nie
ukradł danych razem z kompem, bo jak mówię okolica niefajna i są
sygnały że jakaś grupka utrzymuje się z obrabiania biur.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 23:32:11
Autor: MC
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości news:bf66c15e-e56f-403d-afba-722a538009aah19g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

->
Są dyski przystosowane do przenoszenia i nie warto w tej materii odkrywać ameryki. Zostaw system operacyjny i programy na stałym dysku, a te chronione dane zapisuj na przenośnym. Łączonym przez USB albo zewnętrzną SATĘ, zależnie od potrzeb transferowych. Nie warto kombinować z pudełkiem po piernikach skoro są gotowe i sprawdzone rozwiązania.

Data: 2010-08-31 14:46:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
Dnia 2010-08-31, o godz. 05:17:23
> [...]

księgowość, dokumenty bieżące, inne duperele. Kopiowanie tego na
przenośny dysk to przynajmniej 15 minut, wyjęcie dysku to 10s.

eSATA? Zwłaszcza gdy na nim dane są zapisywane na bieżąco i nic nie
kopiujesz przy zamykaniu kompa.

> [...]
> wydajne.

Komputer już jest i nie jest wygodny, ciężki chieftec którego targanie

Ja tam bym go wymienił na coś przenoszalnego zamiast kombinować z
elementem który jest dość mało odporny na awarie gdy niejest stabilnie
zamocowany.

Poza tym przed utrata danych to chroni backup a nie wynoszenie dysku.

Zdrówko

Data: 2010-08-31 14:20:55
Autor: Mariusz Kruk
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lisciasty"
[...]

Ale czego potrzebujesz?
Ochrony dysku (przed czym?), czy ochrony danych?
Bo to dalece nie to samo.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-08-31 05:23:04
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 14:20, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Ale czego potrzebujesz?
Ochrony dysku (przed czym?), czy ochrony danych?
Bo to dalece nie to samo.

Pojemnika na dysk który będzie w miarę wygodny w użytkowaniu (czyt.
wsadzenie do niego dysku nie zajmie więcej jak minute i nie będzie
wymagało śrubokręta) i który zabezpieczy dysk przed elektrostatyką,
przypadkowym stłuczeniem, macaniem paluchami po elektronice itp.
Takie pudełko na buty ino trochę lepsze.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 14:36:10
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Jeszcze raz - czego chcesz uniknąć? Utraty danych z powodu ukradzenia
dysku? Od tego jest backup.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-31 05:54:25
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 14:36, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Jeszcze raz - czego chcesz uniknąć? Utraty danych z powodu ukradzenia
dysku? Od tego jest backup.

Ja się Was nie pytam po co chcę to robić, tylko pytam o pojemnik. 9
postów poszło już psu w dupę na pisanie o niczym.
Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
dokumentów firmy.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 15:17:16
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9a2da440-45da-4230-b15e-5f80c3508b0d@q22g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

no to potrzebujesz walizke ktora ci ten dysk zniszczy jak ja ktos wyrwie ;)

a tak powaznie to typowa kieszen na hdd http://allegro.pl/i1202421733.html + szyfrowanie powinny wystarczyc, ew. calosc w byle torbe\pokrowiec na netbooka

Data: 2010-08-31 15:29:03
Autor: MAR
On Tue, 31 Aug 2010 05:54:25 -0700 (PDT), Lisciasty wrote:

Ja się Was nie pytam po co chcę to robić, tylko pytam o pojemnik.

Masz opisać cel, a nie sposób.

Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
dokumentĂłw firmy.

Wreszcie coś konkretnego.
Szyfrujesz sobie cały dysk, łącznie z systemem operacyjnym np. truecryptem
i po sprawie. --
Mar.

Data: 2010-08-31 12:16:17
Autor: Lisciasty
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
On 31 Sie, 15:29, MAR <MAR100...@spox.org> wrote:
Masz opisać cel, a nie sposób.

Jednak nadal upieram się że chodziło mi o to co w temacie, nie pytałem
o szyfrowanie, ochronę, kurs kung-fu ani gotowanie na gazie :P

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 21:50:29
Autor: MAR

Sorry, ktoś się podszył pod Twój nick i napisał:
"Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
dokumentĂłw firmy."

--
Mar.

Data: 2010-08-31 13:44:35
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 21:50, MAR <MAR100...@spox.org> wrote:
Sorry, ktoś się podszył pod Twój nick i napisał:
"Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
dokumentów firmy."

Dobrze wiesz o co mi chodziło, napisałem to później bo się
niepotrzebna dyskusja rozwinęła.

Pzdr.
L.

Data: 2010-09-01 00:43:31
Autor: animka
W dniu 2010-08-31 21:16, Lisciasty pisze:
[...]

Wpisz po prostu na google : obudowa dysku 3,5.

--
animka

Data: 2010-08-31 15:30:37
Autor: latet
[...]

Ukrasc tez Ci go mogą na ulicy (skoro okolica taka straszna).
Zalecałbym zaszyfrować dysk True Cryptem - niezależnie od tego czy go nosisz czy zostaje w biurze.

latet

Data: 2010-08-31 15:31:14
Autor: W.P.
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
Użytkownik Lisciasty napisał:
On
<ciach>
Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
dokumentów firmy.

Przed TYM to chyba raczej szyfrowanie dysku/danych.
Plus backup plus ubezpieczenie "business interruption".

W.P.

Data: 2010-08-31 16:38:06
Autor: Mariusz Kruk
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lisciasty"
Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
dokumentów firmy.

I wreszcie coś z sensem. Od tego jest szyfrowanie. (zresztą, jeśli
robisz backup i zostawiasz go na miejscu, szyfrowanie też byłoby nie od
rzeczy).

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-31 14:42:23
Autor: ToMasz
Lisciasty pisze:
(...) ewentualnie czy ktoś majstrował jakąś
samoróbkę? ;)
Dawno dawno temu, gdy najwiekszym dyskiem w sklepach komputerowych była
4.3giga, miałem taki dysk w Amidze i prawie codziennie wędrował ze mną
do miejsc, gdzie był internet i królowały PCty. Na ten dysk zrobiłęm
"norkę" w materacu piankowym. Zwykły stary materac z gąbki o wyskości
12cm, po 5 cm z każdej strony wiekszy niż dysk. brzydkie ale skuteczne.

ToMasz

Data: 2010-08-31 05:57:07
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 14:42, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
[...]

No nareszcie ktoś kto podaje konkret a nie pisze o dupie Maryni :]
Myślałem o czymś takim, tylko bałem się że wsadzenie dysku w taką
piankę/gąbkę może spowodować jakieś uszkodzenia elektrostatyczne.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 17:02:18
Autor: ToMasz
Lisciasty pisze:
[...]

nic takeigo sie nie działo przez 15 lat... w zeszłym roku dziecko
przerobiło tą "norkę" na domek dla jakiejś zabawki, zamokła i trafiła do
śmieci. otwór był nieco mniejszy niż dysk, wiec wchodził ciasno, ale
złączem na zewnątrz. raz wsadziłem złączem do środka, to potem igłą
wydłubywałem gąbkę z pinów....

ToMasz

Data: 2010-08-31 14:56:01
Autor: latet
[...]

Ja też tak noszę dysk z pracy do domu - bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie. Noszę w plastikowym pudełki na dyski - takim, w jakich przychodzą nowe dyski Samsunga, do tego owiniętym w folię bąbelkową. To powinno w zupełności wystarczyć.

Ale o ile dobrze rozumiem, że dysk jest w kieszeni, czyli wyjmowany jest nie sam dysk, ale dysk z jakąś częścią kieszeni (szufladką?). W takim razie całość jest znacznie większa niż sam "goły dysk" i pomysł z kompaktowym pudełkiem od nowych dysków Samsunga - raczej odpada. Może więc po prostu owijanie większą płachtą folii bąbelkowej tego, co z komputera wyjmujesz?

latet

Data: 2010-08-31 06:01:04
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 14:56, "latet" <la...@latet.pl> wrote:
[...]

Poszukam, mam nadzieję że nie wywaliłem jeszcze. Ewentualnie wysępię w
sklepie.

[...]

Sam dysk, on siedzi w czymś takim (icy-box):

http://pclab.pl/news31025.html

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 15:38:19
Autor: latet
Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
Sam dysk, on siedzi w czymś takim (icy-box):
http://pclab.pl/news31025.html

Całkiem niegłupie. W czasach PATA nie było życia bez kieszeni, ale teraz najprościej po prostu kupić śledzia z wyjściem e-Sata i zasilającym i podłączać dysk na stole kabelkami. Ale do pracy na co dzień - taka kieszeń fajna i elegancka. Sprawię sobie chyba taką.

Pozdrawiam,

latet

Data: 2010-08-31 19:52:15
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 31 Aug 2010 15:38:19 +0200, latet napisał(a):

[...]

Czy ja wiem... Ja mam do celów codziennego targania klamotów do i z fabryki
coś takiego: http://tinyurl.com/3yrc9bn (tyle, że w środku 500GB dysk).
Wygodne do noszenia, w razie potrzeby podłączenia w innym miejscu jest USB.

Tak mi to rozwiązanie przypasowało, że kupiłem drugą kieszeń, puste obudowy
i kolejne czyste dyski, żeby sobie na tym archiwa robić.

[ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out,       ]
[ you can still fall back down in an instant.                  (Max Payne) ]

Data: 2010-08-31 11:38:29
Autor: Lisciasty
On 31 Sie, 19:52, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
[...]

Zgrabne ale ta kieszeń i dysk 3,5" już są więc póki co odpada :>
Ale na przyszłość godne zapamiętania.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-31 22:52:17
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:38:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

[...]

Tak się offtopicznie rozpędziłem nieco. :)

[ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych        ]
[ eksperymentów zrezygnował.                                  (Mark Twain) ]

Data: 2010-09-01 20:14:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, latet wrote:

Całkiem niegłupie. W czasach PATA nie było życia bez kieszeni, ale teraz najprościej po prostu kupić śledzia z wyjściem e-Sata i zasilającym

  Zaraz śledzia.
  Jak kończyły się PowerPanele (AerooCool) to sobie kupiłem.
  I nijak nie rozumiem, dlaczego tak małe jest zapotrzebowanie na
złącza *z przodu* (bo pewnie inaczej byłoby takich rozwiązań
na pęczki). Chodzi oczywiscie o zasilanie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-06 09:48:03
Autor: Radosław Sokół
[...]

A dlaczego miałoby być *duże* zapotrzebowanie na złącza z
przodu?

Wydaje mi się, że wpadasz w pułapkę rozumowania z punktu wi-
dzenia użytkownika-entuzjasty. Tymczasem olbrzymia część
komputerów na rynku to maszyny albo dla firm i instytucji,
albo dla prostych użytkowników domowych. Ci drudzy nie po-
trzebują takiego czegoś po prostu, a ci pierwsi wręcz wole-
liby, żeby komputery nawet z *tyłu* nie miały żadnych wyjść,
bo wszystko i tak trzeba zablokować w celu uniemożliwienia
nieautoryzowanego wynoszenia informacji z firmy i utrudnie-
nia uszkodzenia sprzętu.

Tym bardziej dotyczy to złącz zasilania, potrzebnych tylko
w paru konkretnych przypadkach.

Data: 2010-09-06 14:15:50
Autor: kamil
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010090607480300grush.one.pl...

[...]

Radoslawie, dwa tygodnie temu sam wpadles w te pulapke argumentujac obecnosc COMow na plycie glownej podlaczaniem jej do UPSa przez ten wlasnie port. Troche to niekonsekwentne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-06 18:19:23
Autor: Radosław Sokół
W dniu 06.09.2010 15:15, kamil pisze:
Radoslawie, dwa tygodnie temu sam wpadles w te pulapke argumentujac
obecnosc COMow na plycie glownej podlaczaniem jej do UPSa przez ten
wlasnie port. Troche to niekonsekwentne.

Czym innym jest obecność układu i pinów na płycie głównej,
a czym innym wyprowadzenie tego na obudowę.

Ja nie protestowałem tam przeciwko brakowi złącz LPT i COM
na panelu tylnym ATX, ale przeciwko usuwaniu na siłę prawie
darmowych scalaków i pinów z płyty głównej, co likwiduje
możliwość szybkiego i taniego uzupełnienia komputera o po-
trzebne złącza.

Jestem wręcz zadowolony z tego, że stare złącza znikają
z paneli ATX, ale nie powinno to oznaczać likwidacji możli-
wości lub znaczącego zwiększania kosztów dołączenia odpo-
wiednich wyprowadzeń.

Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"