PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody

Data: 2015-10-07 12:48:40
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Otrzymałem smsa o tre¶ci:

"
Konkurs Odbierz 50.000!
Daj nam możliwo¶ć wypłacenia 50.000zl!!!
Pieni±dze s± przygotowane.
Czy chcesz je odebrać? odp TAK na 72203
POTWIERDZ szanse!!2,46Re-g.pl
"

Co na to polskie prawo?
Oferuję 50% z tej kwoty za pomoc :-)

Data: 2015-10-07 14:06:22
Autor: A. Filip
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody 50_000 PLN
z <z@z.pl> pisze:
Otrzymałem smsa o treści:

"
Konkurs Odbierz 50.000!
Daj nam możliwość wypłacenia 50.000zl!!!
PieniÄ…dze sÄ… przygotowane.
Czy chcesz je odebrać? odp TAK na 72203
POTWIERDZ szanse!!2,46Re-g.pl
"

Co na to polskie prawo?
OferujÄ™ 50% z tej kwoty za pomoc :-)

Obstawiam że dla nich "możliwość wypłacenia" nie jest
"zobowiązaniem do wypłacenia (po TYLKO wysłaniu płatnego SMSa)".

--
A. Filip
Uczucia nasze nie powinny być namiotami rozbitymi na jedną noc tylko.

Data: 2015-10-07 15:44:36
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody 50 000 PLN
W dniu 2015-10-07 o 14:06, A. Filip pisze:
Obstawiam że dla nich "możliwo¶ć wypłacenia" nie jest
"zobowi±zaniem do wypłacenia (po TYLKO wysłaniu płatnego SMSa)".

Marzy mi się my¶l±cy prawnik, sędzia który ogarnie te 5 zdań jako cało¶ć. Dostrzeże kontekst, poł±czy w cało¶ć i nakaże wypłatę nagrody. Nie koniecznie dla mnie. Tak dla przykładu coby "cfaniaki" trochę ochłonęły.
A za działalno¶ć spełniaj±c± znamiona OSZUSTWA z drugiej strony przywalić karę i posadzić. :-)
Nie da się? To po co nam te bezużyteczne paragrafy?

Przecież za wyłudzenie "na wnuczka" się wsadza?

Data: 2015-10-07 16:07:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-07 o 15:44, z pisze:
W dniu 2015-10-07 o 14:06, A. Filip pisze:
Obstawiam że dla nich "możliwość wypłacenia" nie jest
"zobowiązaniem do wypłacenia (po TYLKO wysłaniu płatnego SMSa)".

Marzy mi się myślący prawnik, sędzia który ogarnie te 5 zdań jako
całość. Dostrzeże kontekst, połączy w całość i nakaże wypłatę nagrody.
Nie koniecznie dla mnie. Tak dla przykładu coby "cfaniaki" trochę
ochłonęły.

Przecież komuś na pewno ta nagroda przysługuje.

A za działalność spełniającą znamiona OSZUSTWA z drugiej strony
przywalić karę i posadzić. :-)
Nie da siÄ™? To po co nam te bezuĹĽyteczne paragrafy?

Na pewno nie mają zastąpić myślenia.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-07 16:41:22
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Jak takie cosie "mogące wyglądać jak zagranie w celu wprowadzenia w błąd"
pozostają _całkowicie_ bezkarne to IMHO taka bezkarność jest godną debili
zachętą do powtórek przez innych cwaniaków.

IMHO Uświadamia to jak niezbyt wiele prawo/prokuratura/policja chroni.

--
A. Filip
Chcesz siÄ™ dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć siÄ™ z przyjacielem.  (PrzysĹ‚owie polskie)

Data: 2015-10-07 21:12:14
Autor: Sonn
W dniu 2015-10-07 o 16:41, A. Filip pisze:
[...]

Zdecydowanie za mało podkreśleń. Uważaj bo ci samoocena opadnie! No i zmień temat wątku odpowiadając. Poczujesz się ważniejszy.

--
Sonn

Data: 2015-10-07 17:00:01
Autor: Budzik
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik z z@z.pl ...

Otrzymałem smsa o tre¶ci:

"
[...]

Ale wiesz ze 50.000 to nie to samo co 50.000zł...?

Data: 2015-10-07 20:09:20
Autor: Big Jack
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
W wiadomo¶ci

*z* napisał(-a):

Daj nam możliwo¶ć wypłacenia 50.000zl!!!

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-10-07 21:00:00
Autor: Budzik
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik Big Jack aaaaa@bbbbb.zz ...

.pl *z* napisał(-a):

Daj nam możliwo¶ć wypłacenia 50.000zl!!!

Ale odbierz tylko 50.000...

Data: 2015-10-07 22:56:16
Autor: z
W dniu 2015-10-07 o 19:00, Budzik pisze:
Ale wiesz ze 50.000 to nie to samo co 50.000zł...?

Chłopy ogarnijcie się. Choćby przez szacunek dla nazwy grupy :-)
Specjalista (być może prawnik) tego smsa spłodził i wiedział że trzeba dodać zł żeby znamiona oszustwa były spełnione aczkolwiek nie przekroczone.
To taka cienka czerwona linia ;-)

Data: 2015-10-07 17:18:07
Autor: Robert Tomasik
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 07-10-15 o 12:48, z pisze:
Otrzymałem smsa o tre¶ci:

"
[...]

50% od możliwo¶ci wypłaty dowolnej kwoty, to ma warto¶ć blisk± zero :-)

Data: 2015-10-07 20:08:47
Autor: Big Jack
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
W wiadomo¶ci
*z* napisał(-a):

Otrzymałem smsa o tre¶ci:

"
[...]

WejdĽ na regulamin tego "konkursu", znajdĽ sposob wypisania się z niego i po sprawie. Będziesz zdrowszy.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-10-07 23:00:45
Autor: z
W dniu 2015-10-07 o 20:08, Big Jack pisze:

WejdĽ na regulamin tego "konkursu", znajdĽ sposob wypisania się z niego
i po sprawie. Będziesz zdrowszy.

Kto powiedział że się zapisałem? Wygl±dam na takiego co wierzy oszustom? :-)
Ja tu piszę dla narodu, społeczeństwa, wspólnoty, szacunku dla prawa... :-)

PS. Czasem mi się wydaje że jak lodówkę otworzę to oszust wyskoczy.
Czy to już objaw choroby czy tylko do¶wiadczenie życiowe :-)
Tyle tego g... dookoła.

Data: 2015-10-07 21:03:36
Autor: cef
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-07 o 12:48, z pisze:
Otrzymałem smsa o tre¶ci:

Sk±d taki sms? To się trzeba gdzie¶ zapisać
czy inn± głupotę zrobić?

Data: 2015-10-07 21:43:15
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-15 o 21:03, cef pisze:
W dniu 2015-10-07 o 12:48, z pisze:
Otrzymałem smsa o tre¶ci:

Sk±d taki sms? To się trzeba gdzie¶ zapisać
czy inn± głupotę zrobić?

Oni to chyba jako¶ losowo wysyłaj±. Nigdy w czym¶ podobnym nie uczestniczyłem. Nigdzie się nie zapisywałem, a kilka razy w miesi±cu dostaję takiego kretyńskiego SMS-a.

Data: 2015-10-07 21:55:49
Autor: RadoslawF
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody

Skąd taki sms? To się trzeba gdzieś zapisać
czy inną głupotę zrobić?

Oni to chyba jakoś losowo wysyłają. Nigdy w czymś podobnym nie
uczestniczyłem. Nigdzie się nie zapisywałem, a kilka razy w miesiącu
dostaję takiego kretyńskiego SMS-a.

Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,
odpowiadając na jakąś propozycję lub zrobić jakąś inną głupotę.
Przez wiele lat używania komórki dostałem dosłownie kilka podobnych
"ofert".

Pozdrawiam

Data: 2015-10-07 22:02:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:

[...]

Czemu uważasz, że wysyłanie takich ofert losowo jest niemożliwe?

--
Liwiusz

Data: 2015-10-08 14:17:24
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-10-07 o 22:02, Liwiusz pisze:

[...]

Trzeba znać numery na które wysyłasz. Co więcej przeważnie trzeba
trzeba za nie zapłacić lub ponieść inne koszty ich uzyskania.
Losowo to sobie możesz skreślać cyferki na kuponach gier
liczbowych a nie prowadzić opłacalną działalność.

Pozdrawiam

Data: 2015-10-08 14:20:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-08 o 14:17, RadoslawF pisze:
[...]

Ani nie trzeba znać numerów, ani wysyłka losowa na nadmiarowe numery nie
jest taka droga. Tak więc twoja argumentacja leży i kwiczy.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-08 19:04:49
Autor: RadoslawF
[...]

To dlaczego wolą zapłacić za bazę numerów niż wysyłać w ciemno ?
Pewnie dlatego że słabiej niż ty znają się znają się na tym
z czego ĹĽyjÄ….  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-10-08 19:22:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-08 o 19:04, RadoslawF pisze:

[...]

CoĹ› marnie ci idzie argumentacja. PrzecieĹĽ nikt tu nie twierdzi, ĹĽe
numery nigdy nie są kupowane. Ale *mogą* być wysyłane losowo,
przynajmniej mogą tak twierdzić, i na nic się dedukcje pięknego
Radosława do rozważania tego problemu nie przydają. A już na pewno nie
jest tak, że *muszą* takie numery kupić, jak twierdziłeś.

Pomijając już fakt, że kupno bazy działających numerów będzie tylko
kupnem bazy działających numerów, a nie przetwarzaniem czyichś danych
osobowych.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-09 18:04:43
Autor: RadoslawF
[...]

Z braku argumentacji strony przeciwnej teĹĽ nie tracÄ™ na niÄ… czasu.
Ale dlaczego nie zauważyłeś ?

[...]

Ja nie piszę co "mogą twierdzić" tylko pisze jak działają
firmy dzwoniące czy wysyłające smsy.
Ale nie krępuj się i pisz dalej o swoich dedukcjach.

Pomijając już fakt, że kupno bazy działających numerów będzie tylko
kupnem bazy działających numerów, a nie przetwarzaniem czyichś danych
osobowych.

:-)

Pozdrawiam

Data: 2015-10-09 07:52:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-10-08 19:04, RadoslawF pisze:
[...]

Bazy z numerami często mają personalizację, np miejsce zamieszkania, co dla usługi zapraszania na pokaz garnków, czy foteli masujących ma znaczenie.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-10-08 14:24:29
Autor: m
W dniu 08.10.2015 o 14:17, RadoslawF pisze:
> [...]
Losowo to sobie możesz skreślać cyferki na kuponach gier
liczbowych a nie prowadzić opłacalną działalność.

W sensie - co jest nieopłacalnego w wysyłaniu SMSów na losowe numery,
jeżeli mamy komórek więcej niż obywateli, to znaczy że wysyłając na
losowy numer - prawie zawsze będzie to istniejący numer.

p. m.

Data: 2015-10-08 15:13:26
Autor: Marek

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:mv5ms3$iff$1node2.news.atman.pl...
[...]

Taaa, jeszcze imiÄ™, nazwisko i adres zamieszkania odbiorcy SMS-a,
żeby móc ładnie zwrócić się do odbiorcy:
" Szanowny Panie Ferdynandzie Kiepski z ulicy Ćwiartki 3/4,
mamy dla Pana fajny konkurs, można wygrać...", to na pewno chętniej
weźmie w nim udział :D

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-10-08 15:22:18
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mv5ms3$iff$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-10-07 o 22:02, Liwiusz pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,

Czemu uważasz, że wysyłanie takich ofert losowo jest niemożliwe?

Trzeba znać numery na które wysyłasz.

Jak wysylasz, to juz znasz :-)

Co więcej przeważnie trzeba
trzeba za nie zapłacić lub ponieść inne koszty ich uzyskania.
Losowo to sobie możesz skreślać cyferki na kuponach gier
liczbowych a nie prowadzić opłacalną działalność.

A czemu nie ? Przy 40 czy 50 mln komorek w Polsce i przydzielonych prefiksach widac, ze szansa trafienia w aktywny numer jest duza.

Dalej to mi trudno powiedziec:
-sms wyslany pod zly numer jest platny czy nie ?
-informacja ze sms nie doszedl jest ? To mozna sobie zapisac, ze ten numer wiecej nie.
-zadwonic mozna - pod zly numer bezplatnie bedzie, a moze nawet uda sie zweryfikowac bez placenia za sekunde polaczenia z dobrym numerem.
-sa bazy przeniesionych numerow - moze tam da sie zweryfikowac. No ale one raczej dla operatorow dostepne ...

J.

Data: 2015-10-10 15:19:05
Autor: Marsjanin
Dnia Thu, 08 Oct 2015 15:22:18 +0200, J.F. napisał(a):

-sms wyslany pod zly numer jest platny czy nie ?

Jest płatny.

-informacja ze sms nie doszedl jest ? To mozna sobie zapisac, ze ten
numer wiecej nie.

Jest informacja, że SMS doszedł. Jeśli jej brak – albo numer nieaktywny, albo komórka wyłączona, albo przepełniona pamięć aparatu i brak możliwości wyświetlenia SMS przez abonenta.

-zadwonic mozna - pod zly numer bezplatnie bedzie, a moze nawet uda sie
zweryfikowac bez placenia za sekunde polaczenia z dobrym numerem.

W abonamentach wszystko może być bezpłatne (i pewnie jest).

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-10-07 22:04:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-15 o 21:55, RadoslawF pisze:

[...]

Ale jednak dostałeś :-), a wnoszę,że nigdy nie zapisywałeś się.

Data: 2015-10-07 23:10:59
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podaj±c swój numer,
odpowiadaj±c na jak±¶ propozycję lub zrobić jak±¶ inn± głupotę.
Przez wiele lat używania komórki dostałem dosłownie kilka podobnych
"ofert".

Ten mój numer na pewno nie był nigdzie podawany.
Za to inny małżonki był kilka lat temu. Nie chodziło o stratę kasy tylko o notoryczne nękanie smsami w stylu:

"Czeka cię nieszczę¶cie. Je¶li chcesz unikn±ć poznaj moj± wróżbę ¶lij smsa na numer..."

Blokowałem u operatora robiłem wszystko co było można i nagle przez te blokowania smsy zaczęły przychodzić do mnie. (psipadek?)
Potem jaki¶ czas był spokój aż do czasu kiedy zmieniałem umowy u operatora.
Nagle od tygodnia dostaję codziennie.
Mało dzwonię a tylko przychodzi mi do głowy ostatnia komunikacja z operatorem i z bankiem. Cholera wie która szuja mnie znowu zapisała na listę.

Data: 2015-10-07 23:32:41
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-15 o 23:10, z pisze:

Potem jaki¶ czas był spokój aż do czasu kiedy zmieniałem umowy u operatora.
Nagle od tygodnia dostaję codziennie.

Było od tego zacz±ć :-) Na umowach z operatorem s± różnego rodzaju zgody na wysyłanie ¶mieci. Ja jestem na to wrażliwy i dokładnie pilnuję. Ostatnio jedna paniusia mnie przekonywała że NIE DA SIĘ przedłużyć bez odznaczenia tej zgody i dopiero kierownik zawezwany z domu potwierdził, ze się da. Podejrzewam, że maj± wyższ± prowizję za umowę z tymi zgodami, bo by z siebie kretynki nie strugała. Zobacz, czy czasem nie dopisała wihajstra i ewentualnie cofnij zgodę. Jak najszybciej, bo oni to sprzedaj± i póĽniej nie zapanujesz nad tym. Ja chyba cztery lata temu wła¶nie nie dopatrzyłem (było kilka zgód i jednej nie odhaczyłem), to póĽniej bujałem się kilka miesięcy, a uwierz na słowo, ze do¶ć profesjonalnie się za to zabrałem. Do dzi¶ wła¶nie pokłosiem te ¶mieci, ale to już kilka razy w miesi±cu, wiec nie chce mi się z kretynami z odległych wysp kopać.

Data: 2015-10-07 23:54:41
Autor: Michał Jankowski
[...]

Częsty numer to jest umowa z pięcioma rubryczkami na zgodę z kwadracikami na zaznaczenie tak/nie - z pytaniami, na które trzeba obowi±zkowo wyrazić zgodę, żeby w ogóle umowa była ważna.

Oraz tekst "Wyrażam zgodę na przetwarzanie do celów marketingowych" już bez żadnych kwadracików i trzeba ręcznie przekre¶lać i dopisywać, że nie wyrażam.

Ale nikt mi nigdy nie wmawiał, że nie mogę odmówić.

   MJ

Data: 2015-10-07 23:59:40
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Było od tego zacz±ć :-) Na umowach z operatorem s± różnego rodzaju zgody
na wysyłanie ¶mieci. Ja jestem na to wrażliwy i dokładnie pilnuję.

To nie to. Ładna pani do której zawsze chodzę ;-) dopilnowała żeby od strony formalnej nie przychodziły.
Ale ichniejszy system to już może zrobić wszystko bo żyje własnym życiem.
Może zgubić polecenie zapłaty przy konsolidacji numerów.
Może zapomnieć o efakturze czy eavizo. Może sam zmienić abo na inny. Ciekawe że zawsze wyższy...
Więc spokojnie może sprzedać mój numer oszustom.

Data: 2015-10-08 09:52:10
Autor: Andrzej W.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,

Kup sobie starter w jakimĹ› nju albo innym wynalazku tego typu a zadzwoniÄ… do Ciebie w przeciÄ…gu dwĂłch dni z jakÄ…Ĺ› propozycjÄ….
A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest generowany losowo i możesz im naskoczyć.

--
AWa.

Data: 2015-10-08 01:40:40
Autor: Kris
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
My tu pitu pitu ale czy faktycznie nie ma możliwo¶ci prawnych udupienia za taki sms?
Może wysłać im "wezwzanie do wypłaty nagrody", zapewne nie zareaguj± więc wtedy pozew do sadu może nei złoż± sprzeciwu i wtedy dalej?
Prawnikiem nie jestem ale s± przecież prawnicy którzy ¶cigaj± tych co z Chomika co¶ sciagneli czy pornola z torrrenta więc może jest nisza rynkowa i warto wzi±ć się za te konkursy?

Data: 2015-10-08 13:52:45
Autor: J.F.
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1eae9b1d-562e-4ed7-83f0-a0837e348789@googlegroups.com...
My tu pitu pitu ale czy faktycznie nie ma możliwo¶ci prawnych udupienia za taki sms?

Udupienia przez UOKIK to jak widac sa, ale przez prywatnego ...

Może wysłać im "wezwzanie do wypłaty nagrody", zapewne nie zareaguj± więc wtedy pozew do sadu może nei złoż± sprzeciwu i wtedy dalej?

Taaa, ale sad powinien zaczac od ustalenia w jakim to konkursie brales udzial, ze domagasz sie nagrody.
I lezysz ...

Prawnikiem nie jestem ale s± przecież prawnicy którzy ¶cigaj± tych co z Chomika co¶ sciagneli czy pornola z torrrenta więc może jest nisza rynkowa i warto wzi±ć się za te konkursy?

A druga sprawa jest taka, ze wyrok zapadnie za 5 lat, jak beda umiejetnie walczyc/apelowac.
A wtedy sie okaze, ze firma jest juz niewyplacalna :-)

J.

Data: 2015-10-08 05:12:11
Autor: Kris
W dniu czwartek, 8 paĽdziernika 2015 13:52:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
A druga sprawa jest taka, ze wyrok zapadnie za 5 lat, jak beda umiejetnie walczyc/apelowac.
A wtedy sie okaze, ze firma jest juz niewyplacalna :-)
Ale może być tez tak że
s±d nic tam nie bada tylko z automatu nakaz zapłaty wyda
komornik szybko zlicytuje itp.
Takie cuda tez w Polsce bywały.
A tak na marginesie jak taka firma windykacyjna wysyła do e-s±du że Kowalski jest im winien 5000zł +odsetki to s±d bada to czy nakaz z automatu wydaje a po ew sprzeciwie cos tam zaczynaj± przegl±dać?

Data: 2015-10-08 14:40:47
Autor: J.F.
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:29a32d1e-ae56-4ccb-ab35-fc7ff7901b4f@googlegroups.com...
[...]

bywaly, ale sad powinien jednak strone powiadomic.
No chyba, ze sie zmowisz z wieloma takimi, wnioski zlozycie w jednym terminie, firma nie zdazy protestow wyslac na tych tysiace wnioskow :-)
Ale przy kazdym wniosku jest oplata - nie wiem, czy to sie bedzie oplacalo :-)

A tak na marginesie jak taka firma windykacyjna wysyła do e-s±du że Kowalski jest im winien 5000zł +odsetki to s±d bada to czy nakaz z automatu wydaje a po ew sprzeciwie cos tam zaczynaj± przegl±dać?

Pewnie pol na pol - ktos tam rzuci okiem, raz rzetelnie, raz na odp* sie.
Szczegolowo czytac nie beda, ale moze zauwaza, ze np umowa dolaczona do wniosku jest na zupelnie inna osobe :-)

Tylko ... czy tam nie wchodzi w gre jakis BTE/weksel ?
Normalnie to chyba jednak jakas roz/sprawa jest potrzebna ?

J.

Data: 2015-10-08 14:52:54
Autor: Liwiusz
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-08 o 14:40, J.F. pisze:
UĹĽytkownik "Kris"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
W dniu czwartek, 8 paĹşdziernika 2015 13:52:49 UTC+2 uĹĽytkownik J.F.
napisał:
A druga sprawa jest taka, ze wyrok zapadnie za 5 lat, jak beda
umiejetnie walczyc/apelowac.
A wtedy sie okaze, ze firma jest juz niewyplacalna :-)
Ale może być tez tak że
sąd nic tam nie bada tylko z automatu nakaz zapłaty wyda
[...]

A tak na marginesie jak taka firma windykacyjna wysyła do e-sądu że
Kowalski jest im winien 5000zł +odsetki to sąd bada to czy nakaz z
automatu wydaje a po ew sprzeciwie cos tam zaczynają przeglądać?

Pewnie pol na pol - ktos tam rzuci okiem, raz rzetelnie, raz na odp* sie.
Szczegolowo czytac nie beda, ale moze zauwaza, ze np umowa dolaczona do
wniosku jest na zupelnie inna osobe :-)

Ech, grupa schodzi na psy, dyskusje dwĂłch ignorantĂłw ;) Jak sÄ…d ma
rzucać okiem, skoro nie ma na co (mam wyjaśniać jak działa e-sąd?).

--
Liwiusz

Data: 2015-10-08 15:11:44
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mv5ovb$kcc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak najbardziej wyjasnij - bedzie mniej ignorantow.

J.

Data: 2015-10-08 15:15:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-08 o 15:11, J.F. pisze:
[...]

To było pytanie retoryczne.
Skoro czytasz grupÄ™ i jeszcze na niej piszesz, to takie podstawy juĹĽ
dawno powinieneś znać. A jak nie znasz, to szybko wygooglać.

No ale nic, możesz wrócić do dyskusji o złych organizatorach konkursów i
co grupowi mędrcy o nich myślą, jak i o całym prawie, do takiego
jojczenia akurat wiedza nie jest potrzebna, a wręcz przeciwnie ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-10-09 12:08:58
Autor: Kris
W dniu czwartek, 8 paĽdziernika 2015 14:53:01 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
> oplacalo :-)
> Szczegolowo czytac nie beda, ale moze zauwaza, ze np umowa dolaczona do

Ech, grupa schodzi na psy, dyskusje dwóch ignorantów ;) Jak s±d ma
rzucać okiem, skoro nie ma na co (mam wyja¶niać jak działa e-s±d?).
Skoro nie uwazasz Siebie za ignoranta to odpowiedz konkretnie na do¶ć konkretne pytanie. W końcu na grupie prawnej się udzielasz.

Data: 2015-10-08 11:54:02
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
UĹĽytkownik "Andrzej W."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56162047$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Starter mowisz ?
No, rzecz warta sprawdzenia. Bo jak - nju/Orange im przekazuje liste ostatnio aktywowanych starterow ?

W zasadzie moglby, jesli gdzies tam udalo im sie przemycic "klient wyraza zgode na przekazanie numeru partnerom w celach marketingowych.

Bo mam numer w nju i wcale tak czesto nie dzwonia..

A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest generowany losowo i możesz im naskoczyć.

A skad wiesz, ze nie ?

J.

Data: 2015-10-09 14:06:15
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-08 o 11:54, J.F. pisze:
A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest
generowany losowo i możesz im naskoczyć.

A skad wiesz, ze nie ?

Mnie powiedzieli, że "widocznie pan wyraził zgodę", ale nie potrafili powiedzieć komu i kiedy. Czy dzwoniący nie powinien dysponować taką informacją?

Pozdrawiam

Data: 2015-10-13 18:11:20
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
UĹĽytkownik "Miroo"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:5617adc6$0$27522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czy powinien ... kto go tam wie.
Ale wiesz jak to jest - jeden dzwoni, a calkiem kto inny zgody trzyma.
W razie problemow zgode sie odszuka :-)

J.

Data: 2015-10-09 14:02:51
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-08 o 09:52, Andrzej W. pisze:
[...]

Potwierdzam. Dwa dni po aktywacji numeru T-Mobile zadzwonił jakiś automat.
Ale pewności nie mam co do wycieku, bo numer był podany na olx.

Pozdrawiam

Data: 2015-10-09 17:31:42
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
SMSy dostaję codziennie o różnych porach o podobnej tre¶ci
Dzisiejszy:

"Konkurs Odbierz 50.000!
Zostałe¶ umieszczony na li¶cie do WYPŁATY 50.000zł!!
Pieni±dze s± przygotowane!
Chcesz je ODEBRAĆ?
odp TAK na 72203 to 1 szansa!2,46Re-g.pl"

Co trzeba jeszcze napisać żeby pój¶ć siedzieć albo wypłacić nagrodę?

Czy polskie prawo nie może czy nie chce nic z tym zrobić?

PS. Jak mi kto¶ napisze że dodane słowo "szansa" na końcu dramatycznie zmienia sens wypowiedzi to przynajmniej będę podejrzewał poplecznictwo o analfabetyzmie nie wspominaj±c :-)

Data: 2015-10-13 18:10:20
Autor: J.F.
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5614f88c$0$27518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A propos - slysze reklame loterii paragonowej.

"Tato, a mama Tomka wziela paragon i wygrala Opla Insignie".

To zaskarzcie teraz MF cwaniaczki, ze Wam sie tez samochod nalezy :-P

J.

Data: 2015-10-13 09:32:31
Autor: Kris
W dniu wtorek, 13 paĽdziernika 2015 18:10:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A propos - slysze reklame loterii paragonowej.

"Tato, a mama Tomka wziela paragon i wygrala Opla Insignie".

To zaskarzcie teraz MF cwaniaczki, ze Wam sie tez samochod nalezy :-P
Gdyby to MF twierdziło że mama Tomka wygrala to i pewnie mama Tomka by ich zaskarżyła.

Data: 2015-10-13 19:25:49
Autor: z
W dniu 2015-10-13 o 18:32, Kris pisze:
To zaskarzcie teraz MF cwaniaczki, ze Wam sie tez samochod nalezy :-P
Gdyby to MF twierdziło że mama Tomka wygrala to i pewnie mama Tomka by ich zaskarżyła.

A ja bym u¶ci¶lił że wystarczyłoby że MF dało mamie Tomka do zrozumienia że wygrała lub wyzyskała jej bł±d itd. ...
Ale kto by w dzisiejszych czasach przejmował się obowi±zuj±cym prawem ;-)

PS. Smsy dalej dostaję. Codziennie. Może to już nękanie?

Data: 2015-10-14 07:25:29
Autor: Marek
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:561d2cee$0$27530$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pojęcie "wygrać" co¶ to nie to samo co "dostać".

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-10-15 19:02:23
Autor: J.F.
Dnia Wed, 14 Oct 2015 07:25:29 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Czekaj, bo znow wysluchalem, to w radio leci, chyba RMF, ale pewnie w
wielu:
-Tato, a co trzeba zrobic, zeby miec taki samochod?
-trzeba ciezko pracowac i dobrze zarabiac.
-A mama Tomka poszla do fryzjera, zrobila balejaz, wziela paragon i
wygrala Opla.

To sie juz chyba kwalifikuje na nieuczciwa reklame ?

A tu:
http://www.fakt.pl/zakupy/narodowa-loteria-paragonowa-jak-zarejestrowac-paragon,film,582399.html

- Co zrobic, zeby wygrac ?
- Wystarczy zabrac paragon ze sklepu.

J.

Data: 2015-10-15 19:22:39
Autor: J.F.
Dnia Thu, 15 Oct 2015 19:02:23 +0200, J.F. napisał(a):
[...]

O, dokladnie to to leci:
https://www.youtube.com/watch?v=QK29R3-faqg

To jak myslicie - nalezy sie cos za wprowadzenie w blad ?
A moze w imieniu dziecka mozna pozew zlozyc ?

Czy lepiej z powodu - smarkacz uczyc sie nie chce, tylko codziennie
20zl na fryzjera sie domaga, to chyba jest juz jakis powod do
odszkodowania ? J.

Data: 2015-10-16 08:30:54
Autor: Marek
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:81f4shg2oc40.gp5zv2yk5g51$.dlg40tude.net...
[...]

  Założenie jest  takie, że zabranie paragonu jest warunkiem koniecznym, który daje możliwo¶ć wygrania
nagrody w wyniku losowania, czyli nagrodę dostajesz dopiero wtedy, je¶li zostaniesz wylosowany,
więc nie jest to nagroda pewna. To tak jak w Lotto: musisz wykupić kupon (warunek konieczny),
co jeszcze nie gwarantuje ci kasy, dopiero jak wytypujesz wła¶ciwe liczby, to wygrasz i dostajesz money.
  Jak by było w reklamie "A mama Tomka poszla do fryzjera, zrobila balejaz, wziela paragon i _dostała_ Opla",
to by było bosko, bo auto gwarantowane, a wtedy chyba każdy homo-sapiens by tak zrobił jak mama Tomka ;)

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-10-16 10:13:40
Autor: J.F.
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mvq5m6$b92$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W czesci drugiej mamy "wystarczy zabrac". O rejestracji nic nie wspominaja.
To juz sie chyba kwalifikuje do pozwu - zakladajac ze mam koperte z paragonami :-)

No ale nie wiem - czy to MF czy Fakt.

To tak jak w Lotto: musisz wykupić kupon (warunek konieczny),
co jeszcze nie gwarantuje ci kasy, dopiero jak wytypujesz wła¶ciwe liczby, to wygrasz i dostajesz money.

No, w Lotto nie trzeba rejestrowac. Ale trzeba sie zglosic po odbior :-)

 Jak by było w reklamie "A mama Tomka poszla do fryzjera, zrobila balejaz, wziela paragon i _dostała_ Opla",
to by było bosko, bo auto gwarantowane, a wtedy chyba każdy homo-sapiens by tak zrobił jak mama Tomka ;)

Tym niemniej wydzwiek jest taki, ze nie trzeba sie uczyc, pracowac, wystarczy pojsc do fryzjera.
Jak sedziowie maja dobry/zly humor, to im potrafi wystarczyc do stwierdzenia, ze klienta wprowadzono w blad :-)

J.

Data: 2015-10-16 10:13:46
Autor: m
W dniu 16.10.2015 o 08:30, Marek pisze:
> [...]
co jeszcze nie gwarantuje ci kasy, dopiero jak wytypujesz wła¶ciwe liczby, to wygrasz i dostajesz money.

Ale "wystarczy" to warunek wystarczaj±cy.

p. m.

Data: 2015-10-15 04:15:59
Autor: bronek.tallar
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
użytkownik z napisał:
Otrzymałem smsa o tre¶ci:

"
Konkurs Odbierz 50.000!
Daj nam możliwo¶ć wypłacenia 50.000zl!!!

2 pytania, jak interpretować znak graficzny "."
i "zl". Zl to Zelandia?

S±d może mieć w±tpliwo¶ci co do separatora dziesiętnego
https://pl.wikipedia.org/wiki/Separator_dziesi%C4%99tny#/media/File:DecimalSeparator.svg

Data: 2015-10-15 22:21:11
Autor: z
W dniu 2015-10-15 o 13:15, bronek.tallar@gmail.com pisze:
[...]

Ty też uważasz że w sadach siedz± debile i analfabeci co nie rozumiej± polskiego języka i nie znaj± obowi±zuj±cego w Polsce prawa?

"Art. 286
§ 1. Kto, w celu osi±gnięcia korzy¶ci maj±tkowej, doprowadza inn± osobę do niekorzystnego rozporz±dzenia własnym lub cudzym mieniem za pomoc± wprowadzenia jej w bł±d albo _wyzyskania błędu lub niezdolno¶ci do należytego pojmowania przedsiębranego działania_, podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 6 miesięcy do lat 8."

Dla utrwalenia:
_wyzyskania błędu lub niezdolno¶ci do należytego pojmowania przedsiębranego działania_

A może jednak w sadach nie znaj± tego przepisu? :-)

Data: 2015-10-16 11:31:07
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Konkurs Odbierz 50.000!
DLACZEGO NIE ODPISUJESZ na WEZWANIE?!
Jeste¶ na li¶cie do wypłaty 50.000zl!
ODBIERZ Pieni±dze!odp TAK na 72203
wykorzystaj szanse!2,46R-eg

Co tu jest niejednoznacznie napisane dla S±du?

Data: 2015-10-16 11:34:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-16 o 11:31, z pisze:
Konkurs Odbierz 50.000!
DLACZEGO NIE ODPISUJESZ na WEZWANIE?!
Jesteś na liście do wypłaty 50.000zl!
ODBIERZ PieniÄ…dze!odp TAK na 72203
wykorzystaj szanse!2,46R-eg

Co tu jest niejednoznacznie napisane dla SÄ…du?

Właśnie chodzi o to, że wszystko jest jednoznaczne - nie wynika z tego,
że wypłata jest pewna.

Ale jak chcesz popieniaczyć, to pozwij o wypłatę w złotych sumy 50 000
silnia ;)

Kozak jesteś, to na pewno 100 000zł na opłatę sądową masz. Inaczej bym
pomyślał, żeś marny keyboard warrior ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-10-16 13:13:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Oct 2015, Liwiusz wrote:

[...]

Wła¶nie chodzi o to, że wszystko jest jednoznaczne - nie wynika z tego,
że wypłata jest pewna.

Ale jak chcesz popieniaczyć, to pozwij o wypłatę w złotych sumy 50 000
silnia ;)

  Ja bym obstawił jednak 50!
  To i tak do¶ć sporo ;)

  Niemniej, jak rzekłe¶, tre¶ć (do¶ć jednoznacznie) sugeruje, że jest
JEDNA lista (dowolnie długa) i JEDNA wygrana 50 zł (z dokładno¶ci±
do 0,1 grosza), z której można zostać wylosowanym.
  Ja się nie piszę ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-16 13:40:21
Autor: m
W dniu 16.10.2015 o 13:13, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

U nas ponoć "." to separator grup tysięcznych (czy jak to tam się
nazywa) a separatorem dziesiętnym jest ",".

p. m.

Data: 2015-10-16 13:47:24
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-10-16 13:40, m pisze:
[...]

Tyle, że jak już tu w Polsce separatorem tysięcznym jest spacja....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-10-16 13:52:04
Autor: rg
Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
Fri, 16 Oct 2015 13:40:21 +0200, w <5620e21c$0$673$65785112@news.neostrada.pl>,
m <mvoicem@gmail.com> napisał(-a):

U nas ponoć "." to separator grup tysięcznych (czy jak to tam się
nazywa) a separatorem dziesiętnym jest ",".

To w Niemczech. U nas separatorem grup tys. jest spacja/odstęp.

Data: 2015-10-16 23:49:26
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-16 o 13:13, Gotfryd Smolik news pisze:
  Ja bym obstawił jednak 50!

W kwestii formalnej. Mnie w podstawówce w latach osiemdziesi±tych :-) uczyli że w Polsce obowi±zuje "," a nie "." dla oddzielenia czę¶ci dziesiętnych.
Teraz inaczej w szkołach ucz±? :-)

Data: 2015-10-16 13:45:24
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mvqgb2$5o5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

"Jestes na liscie do wyplaty" "odbierz" - to nie jest jednoznaczne ?

Ale jak chcesz popieniaczyć, to pozwij o wypłatę w złotych sumy 50 000
silnia ;)

No coz, jak juz pisalem - sad spyta/trzeba mu pokazac w jakim konkursie sie uczestniczylo, i zaraz sie okaze, ze obywatelowi zadne pieniadze sie nie naleza, a jeszcze sprawa karna wyjdzie.

Co innego, jakby wczesniej wyslac jakiegos platnego sms ...

J.

Data: 2015-10-17 00:00:41
Autor: z
W dniu 2015-10-16 o 13:45, J.F. pisze:

Co innego, jakby wczesniej wyslac jakiegos platnego sms ...

Ja pier...

Żaden w uczęszczaj±cych tu "prawników" nie widzi znamion przestępstwa oszustwa?
Wprowadzony jestem w bł±d (wyzyskuje się ten bł±d) w celu nakłonienia mnie do wysłania smsa który  zamiast "potwierdzić" wygran± będzie skutkował inwestowaniem pieniędzy w konkurs czyli niekorzystnym rozporz±dzeniem mieniem.

Czy kto¶ w tym kraju musi wreszcie krzykn±ć "król jest nagi"?

Wszyscy podchodz± do tego pobieżnie. Wygrana Wygrana Wygrana.
Podczas gdy tu chodzi o co¶ innego.
O Art. 286. Oszustwo

Po "prawnikach" spodziewałem się czego¶ więcej :-)

PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody