PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody

Data: 2015-10-07 21:03:36
Autor: cef
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-07 o 12:48, z pisze:
Otrzyma³em smsa o tre¶ci:

Sk±d taki sms? To siê trzeba gdzie¶ zapisaæ
czy inn± g³upotê zrobiæ?

Data: 2015-10-07 21:43:15
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-15 o 21:03, cef pisze:
W dniu 2015-10-07 o 12:48, z pisze:
Otrzyma³em smsa o tre¶ci:

Sk±d taki sms? To siê trzeba gdzie¶ zapisaæ
czy inn± g³upotê zrobiæ?

Oni to chyba jako¶ losowo wysy³aj±. Nigdy w czym¶ podobnym nie uczestniczy³em. Nigdzie siê nie zapisywa³em, a kilka razy w miesi±cu dostajê takiego kretyñskiego SMS-a.

Data: 2015-10-07 21:55:49
Autor: RadoslawF
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody

Skąd taki sms? To się trzeba gdzieś zapisać
czy inną głupotę zrobić?

Oni to chyba jakoś losowo wysyłają. Nigdy w czymś podobnym nie
uczestniczyłem. Nigdzie się nie zapisywałem, a kilka razy w miesiącu
dostaję takiego kretyńskiego SMS-a.

Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,
odpowiadając na jakąś propozycję lub zrobić jakąś inną głupotę.
Przez wiele lat używania komórki dostałem dosłownie kilka podobnych
"ofert".

Pozdrawiam

Data: 2015-10-07 22:02:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:

[...]

Czemu uważasz, że wysyłanie takich ofert losowo jest niemożliwe?

--
Liwiusz

Data: 2015-10-08 14:17:24
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-10-07 o 22:02, Liwiusz pisze:

[...]

Trzeba znać numery na które wysyłasz. Co więcej przeważnie trzeba
trzeba za nie zapłacić lub ponieść inne koszty ich uzyskania.
Losowo to sobie możesz skreślać cyferki na kuponach gier
liczbowych a nie prowadzić opłacalną działalność.

Pozdrawiam

Data: 2015-10-08 14:20:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-08 o 14:17, RadoslawF pisze:
[...]

Ani nie trzeba znać numerów, ani wysyłka losowa na nadmiarowe numery nie
jest taka droga. Tak więc twoja argumentacja leży i kwiczy.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-08 19:04:49
Autor: RadoslawF
[...]

To dlaczego wolą zapłacić za bazę numerów niż wysyłać w ciemno ?
Pewnie dlatego że słabiej niż ty znają się znają się na tym
z czego żyjÄ….  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-10-08 19:22:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-08 o 19:04, RadoslawF pisze:

[...]

Coś marnie ci idzie argumentacja. Przecież nikt tu nie twierdzi, że
numery nigdy nie są kupowane. Ale *mogą* być wysyłane losowo,
przynajmniej mogą tak twierdzić, i na nic się dedukcje pięknego
Radosława do rozważania tego problemu nie przydają. A już na pewno nie
jest tak, że *muszą* takie numery kupić, jak twierdziłeś.

Pomijając już fakt, że kupno bazy działających numerów będzie tylko
kupnem bazy działających numerów, a nie przetwarzaniem czyichś danych
osobowych.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-09 18:04:43
Autor: RadoslawF
[...]

Z braku argumentacji strony przeciwnej też nie tracę na nią czasu.
Ale dlaczego nie zauważyłeś ?

[...]

Ja nie piszę co "mogą twierdzić" tylko pisze jak działają
firmy dzwoniące czy wysyłające smsy.
Ale nie krępuj się i pisz dalej o swoich dedukcjach.

Pomijając już fakt, że kupno bazy działających numerów będzie tylko
kupnem bazy działających numerów, a nie przetwarzaniem czyichś danych
osobowych.

:-)

Pozdrawiam

Data: 2015-10-09 07:52:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-10-08 19:04, RadoslawF pisze:
[...]

z czego żyją. :-)

Bazy z numerami często mają personalizację, np miejsce zamieszkania, co dla usługi zapraszania na pokaz garnków, czy foteli masujących ma znaczenie.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-10-08 14:24:29
Autor: m
W dniu 08.10.2015 o 14:17, RadoslawF pisze:
> [...]
Losowo to sobie możesz skreślać cyferki na kuponach gier
liczbowych a nie prowadzić opłacalną działalność.

W sensie - co jest nieopłacalnego w wysyłaniu SMSów na losowe numery,
jeżeli mamy komórek więcej niż obywateli, to znaczy że wysyłając na
losowy numer - prawie zawsze będzie to istniejący numer.

p. m.

Data: 2015-10-08 15:13:26
Autor: Marek

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:mv5ms3$iff$1node2.news.atman.pl...
[...]

Taaa, jeszcze imiÄ™, nazwisko i adres zamieszkania odbiorcy SMS-a,
żeby móc ładnie zwrócić się do odbiorcy:
" Szanowny Panie Ferdynandzie Kiepski z ulicy Ćwiartki 3/4,
mamy dla Pana fajny konkurs, można wygrać...", to na pewno chętniej
weźmie w nim udział :D

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-10-08 15:22:18
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "RadoslawF"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mv5ms3$iff$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-10-07 o 22:02, Liwiusz pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,

Czemu uważasz, że wysyłanie takich ofert losowo jest niemożliwe?

Trzeba znać numery na które wysyłasz.

Jak wysylasz, to juz znasz :-)

Co więcej przeważnie trzeba
trzeba za nie zapłacić lub ponieść inne koszty ich uzyskania.
Losowo to sobie możesz skreślać cyferki na kuponach gier
liczbowych a nie prowadzić opłacalną działalność.

A czemu nie ? Przy 40 czy 50 mln komorek w Polsce i przydzielonych prefiksach widac, ze szansa trafienia w aktywny numer jest duza.

Dalej to mi trudno powiedziec:
-sms wyslany pod zly numer jest platny czy nie ?
-informacja ze sms nie doszedl jest ? To mozna sobie zapisac, ze ten numer wiecej nie.
-zadwonic mozna - pod zly numer bezplatnie bedzie, a moze nawet uda sie zweryfikowac bez placenia za sekunde polaczenia z dobrym numerem.
-sa bazy przeniesionych numerow - moze tam da sie zweryfikowac. No ale one raczej dla operatorow dostepne ...

J.

Data: 2015-10-10 15:19:05
Autor: Marsjanin
Potrzebujê prawnika w celu odebrania nagrody
Dnia Thu, 08 Oct 2015 15:22:18 +0200, J.F. napisał(a):

-sms wyslany pod zly numer jest platny czy nie ?

Jest płatny.

-informacja ze sms nie doszedl jest ? To mozna sobie zapisac, ze ten
numer wiecej nie.

Jest informacja, że SMS doszedł. Jeśli jej brak – albo numer nieaktywny, albo komórka wyłączona, albo przepełniona pamięć aparatu i brak możliwości wyświetlenia SMS przez abonenta.

-zadwonic mozna - pod zly numer bezplatnie bedzie, a moze nawet uda sie
zweryfikowac bez placenia za sekunde polaczenia z dobrym numerem.

W abonamentach wszystko może być bezpłatne (i pewnie jest).

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-10-07 22:04:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-15 o 21:55, RadoslawF pisze:

[...]

Ale jednak dostałeś :-), a wnoszę,że nigdy nie zapisywałeś się.

Data: 2015-10-07 23:10:59
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zas³u¿yæ podaj±c swój numer,
odpowiadaj±c na jak±¶ propozycjê lub zrobiæ jak±¶ inn± g³upotê.
Przez wiele lat u¿ywania komórki dosta³em dos³ownie kilka podobnych
"ofert".

Ten mój numer na pewno nie by³ nigdzie podawany.
Za to inny ma³¿onki by³ kilka lat temu. Nie chodzi³o o stratê kasy tylko o notoryczne nêkanie smsami w stylu:

"Czeka ciê nieszczê¶cie. Je¶li chcesz unikn±æ poznaj moj± wró¿bê ¶lij smsa na numer..."

Blokowa³em u operatora robi³em wszystko co by³o mo¿na i nagle przez te blokowania smsy zaczê³y przychodziæ do mnie. (psipadek?)
Potem jaki¶ czas by³ spokój a¿ do czasu kiedy zmienia³em umowy u operatora.
Nagle od tygodnia dostajê codziennie.
Ma³o dzwoniê a tylko przychodzi mi do g³owy ostatnia komunikacja z operatorem i z bankiem. Cholera wie która szuja mnie znowu zapisa³a na listê.

Data: 2015-10-07 23:32:41
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-10-15 o 23:10, z pisze:

Potem jaki¶ czas by³ spokój a¿ do czasu kiedy zmienia³em umowy u operatora.
Nagle od tygodnia dostajê codziennie.

By³o od tego zacz±æ :-) Na umowach z operatorem s± ró¿nego rodzaju zgody na wysy³anie ¶mieci. Ja jestem na to wra¿liwy i dok³adnie pilnujê. Ostatnio jedna paniusia mnie przekonywa³a ¿e NIE DA SIÊ przed³u¿yæ bez odznaczenia tej zgody i dopiero kierownik zawezwany z domu potwierdzi³, ze siê da. Podejrzewam, ¿e maj± wy¿sz± prowizjê za umowê z tymi zgodami, bo by z siebie kretynki nie struga³a. Zobacz, czy czasem nie dopisa³a wihajstra i ewentualnie cofnij zgodê. Jak najszybciej, bo oni to sprzedaj± i pó¼niej nie zapanujesz nad tym. Ja chyba cztery lata temu w³a¶nie nie dopatrzy³em (by³o kilka zgód i jednej nie odhaczy³em), to pó¼niej buja³em siê kilka miesiêcy, a uwierz na s³owo, ze do¶æ profesjonalnie siê za to zabra³em. Do dzi¶ w³a¶nie pok³osiem te ¶mieci, ale to ju¿ kilka razy w miesi±cu, wiec nie chce mi siê z kretynami z odleg³ych wysp kopaæ.

Data: 2015-10-07 23:54:41
Autor: Michał Jankowski
[...]

Czêsty numer to jest umowa z piêcioma rubryczkami na zgodê z kwadracikami na zaznaczenie tak/nie - z pytaniami, na które trzeba obowi±zkowo wyraziæ zgodê, ¿eby w ogóle umowa by³a wa¿na.

Oraz tekst "Wyra¿am zgodê na przetwarzanie do celów marketingowych" ju¿ bez ¿adnych kwadracików i trzeba rêcznie przekre¶laæ i dopisywaæ, ¿e nie wyra¿am.

Ale nikt mi nigdy nie wmawia³, ¿e nie mogê odmówiæ.

   MJ

Data: 2015-10-07 23:59:40
Autor: z
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
By³o od tego zacz±æ :-) Na umowach z operatorem s± ró¿nego rodzaju zgody
na wysy³anie ¶mieci. Ja jestem na to wra¿liwy i dok³adnie pilnujê.

To nie to. £adna pani do której zawsze chodzê ;-) dopilnowa³a ¿eby od strony formalnej nie przychodzi³y.
Ale ichniejszy system to ju¿ mo¿e zrobiæ wszystko bo ¿yje w³asnym ¿yciem.
Mo¿e zgubiæ polecenie zap³aty przy konsolidacji numerów.
Mo¿e zapomnieæ o efakturze czy eavizo. Mo¿e sam zmieniæ abo na inny. Ciekawe ¿e zawsze wy¿szy...
Wiêc spokojnie mo¿e sprzedaæ mój numer oszustom.

Data: 2015-10-08 09:52:10
Autor: Andrzej W.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,

Kup sobie starter w jakimś nju albo innym wynalazku tego typu a zadzwonią do Ciebie w przeciągu dwóch dni z jakąś propozycją.
A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest generowany losowo i możesz im naskoczyć.

--
AWa.

Data: 2015-10-08 01:40:40
Autor: Kris
Potrzebujê prawnika w celu odebrania nagrody
My tu pitu pitu ale czy faktycznie nie ma mo¿liwo¶ci prawnych udupienia za taki sms?
Mo¿e wys³aæ im "wezwzanie do wyp³aty nagrody", zapewne nie zareaguj± wiêc wtedy pozew do sadu mo¿e nei z³o¿± sprzeciwu i wtedy dalej?
Prawnikiem nie jestem ale s± przecie¿ prawnicy którzy ¶cigaj± tych co z Chomika co¶ sciagneli czy pornola z torrrenta wiêc mo¿e jest nisza rynkowa i warto wzi±æ siê za te konkursy?

Data: 2015-10-08 13:52:45
Autor: J.F.
Potrzebujê prawnika w celu odebrania nagrody
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1eae9b1d-562e-4ed7-83f0-a0837e348789@googlegroups.com...
My tu pitu pitu ale czy faktycznie nie ma mo¿liwo¶ci prawnych udupienia za taki sms?

Udupienia przez UOKIK to jak widac sa, ale przez prywatnego ...

Mo¿e wys³aæ im "wezwzanie do wyp³aty nagrody", zapewne nie zareaguj± wiêc wtedy pozew do sadu mo¿e nei z³o¿± sprzeciwu i wtedy dalej?

Taaa, ale sad powinien zaczac od ustalenia w jakim to konkursie brales udzial, ze domagasz sie nagrody.
I lezysz ...

Prawnikiem nie jestem ale s± przecie¿ prawnicy którzy ¶cigaj± tych co z Chomika co¶ sciagneli czy pornola z torrrenta wiêc mo¿e jest nisza rynkowa i warto wzi±æ siê za te konkursy?

A druga sprawa jest taka, ze wyrok zapadnie za 5 lat, jak beda umiejetnie walczyc/apelowac.
A wtedy sie okaze, ze firma jest juz niewyplacalna :-)

J.

Data: 2015-10-08 05:12:11
Autor: Kris
Potrzebujê prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu czwartek, 8 pa¼dziernika 2015 13:52:49 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:
A druga sprawa jest taka, ze wyrok zapadnie za 5 lat, jak beda umiejetnie walczyc/apelowac.
A wtedy sie okaze, ze firma jest juz niewyplacalna :-)
Ale mo¿e byæ tez tak ¿e
s±d nic tam nie bada tylko z automatu nakaz zap³aty wyda
komornik szybko zlicytuje itp.
Takie cuda tez w Polsce bywa³y.
A tak na marginesie jak taka firma windykacyjna wysy³a do e-s±du ¿e Kowalski jest im winien 5000z³ +odsetki to s±d bada to czy nakaz z automatu wydaje a po ew sprzeciwie cos tam zaczynaj± przegl±daæ?

Data: 2015-10-08 14:40:47
Autor: J.F.
Potrzebujê prawnika w celu odebrania nagrody
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:29a32d1e-ae56-4ccb-ab35-fc7ff7901b4f@googlegroups.com...
[...]

bywaly, ale sad powinien jednak strone powiadomic.
No chyba, ze sie zmowisz z wieloma takimi, wnioski zlozycie w jednym terminie, firma nie zdazy protestow wyslac na tych tysiace wnioskow :-)
Ale przy kazdym wniosku jest oplata - nie wiem, czy to sie bedzie oplacalo :-)

A tak na marginesie jak taka firma windykacyjna wysy³a do e-s±du ¿e Kowalski jest im winien 5000z³ +odsetki to s±d bada to czy nakaz z automatu wydaje a po ew sprzeciwie cos tam zaczynaj± przegl±daæ?

Pewnie pol na pol - ktos tam rzuci okiem, raz rzetelnie, raz na odp* sie.
Szczegolowo czytac nie beda, ale moze zauwaza, ze np umowa dolaczona do wniosku jest na zupelnie inna osobe :-)

Tylko ... czy tam nie wchodzi w gre jakis BTE/weksel ?
Normalnie to chyba jednak jakas roz/sprawa jest potrzebna ?

J.

Data: 2015-10-08 14:52:54
Autor: Liwiusz
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu 2015-10-08 o 14:40, J.F. pisze:
Użytkownik "Kris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu czwartek, 8 października 2015 13:52:49 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
A druga sprawa jest taka, ze wyrok zapadnie za 5 lat, jak beda
umiejetnie walczyc/apelowac.
A wtedy sie okaze, ze firma jest juz niewyplacalna :-)
Ale może być tez tak że
sąd nic tam nie bada tylko z automatu nakaz zapłaty wyda
komornik szybko zlicytuje itp.
Takie cuda tez w Polsce bywały.

[...]

A tak na marginesie jak taka firma windykacyjna wysyła do e-sądu że
Kowalski jest im winien 5000zł +odsetki to sąd bada to czy nakaz z
automatu wydaje a po ew sprzeciwie cos tam zaczynają przeglądać?

Pewnie pol na pol - ktos tam rzuci okiem, raz rzetelnie, raz na odp* sie.
Szczegolowo czytac nie beda, ale moze zauwaza, ze np umowa dolaczona do
wniosku jest na zupelnie inna osobe :-)

Ech, grupa schodzi na psy, dyskusje dwóch ignorantów ;) Jak sąd ma
rzucać okiem, skoro nie ma na co (mam wyjaśniać jak działa e-sąd?).

--
Liwiusz

Data: 2015-10-08 15:11:44
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mv5ovb$kcc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak najbardziej wyjasnij - bedzie mniej ignorantow.

J.

Data: 2015-10-08 15:15:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-08 o 15:11, J.F. pisze:
[...]

To było pytanie retoryczne.
Skoro czytasz grupę i jeszcze na niej piszesz, to takie podstawy już
dawno powinieneś znać. A jak nie znasz, to szybko wygooglać.

No ale nic, możesz wrócić do dyskusji o złych organizatorach konkursów i
co grupowi mędrcy o nich myślą, jak i o całym prawie, do takiego
jojczenia akurat wiedza nie jest potrzebna, a wręcz przeciwnie ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-10-09 12:08:58
Autor: Kris
Potrzebujê prawnika w celu odebrania nagrody
W dniu czwartek, 8 pa¼dziernika 2015 14:53:01 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
> [...]
> oplacalo :-)
> Szczegolowo czytac nie beda, ale moze zauwaza, ze np umowa dolaczona do

Ech, grupa schodzi na psy, dyskusje dwóch ignorantów ;) Jak s±d ma
rzucaæ okiem, skoro nie ma na co (mam wyja¶niaæ jak dzia³a e-s±d?).
Skoro nie uwazasz Siebie za ignoranta to odpowiedz konkretnie na do¶æ konkretne pytanie. W koñcu na grupie prawnej siê udzielasz.

Data: 2015-10-08 11:54:02
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "Andrzej W."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:56162047$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Starter mowisz ?
No, rzecz warta sprawdzenia. Bo jak - nju/Orange im przekazuje liste ostatnio aktywowanych starterow ?

W zasadzie moglby, jesli gdzies tam udalo im sie przemycic "klient wyraza zgode na przekazanie numeru partnerom w celach marketingowych.

Bo mam numer w nju i wcale tak czesto nie dzwonia..

A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest generowany losowo i możesz im naskoczyć.

A skad wiesz, ze nie ?

J.

Data: 2015-10-09 14:06:15
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-08 o 11:54, J.F. pisze:
A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest
generowany losowo i możesz im naskoczyć.

A skad wiesz, ze nie ?

Mnie powiedzieli, że "widocznie pan wyraził zgodę", ale nie potrafili powiedzieć komu i kiedy. Czy dzwoniący nie powinien dysponować taką informacją?

Pozdrawiam

Data: 2015-10-13 18:11:20
Autor: J.F.
PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody
Użytkownik "Miroo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5617adc6$0$27522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czy powinien ... kto go tam wie.
Ale wiesz jak to jest - jeden dzwoni, a calkiem kto inny zgody trzyma.
W razie problemow zgode sie odszuka :-)

J.

Data: 2015-10-09 14:02:51
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-08 o 09:52, Andrzej W. pisze:
W dniu 2015-10-07 o 21:55, RadoslawF pisze:
Na pewno nie losowo. Trzeba sobie zasłużyć podając swój numer,

Kup sobie starter w jakimÅ› nju albo innym wynalazku tego typu a
zadzwonią do Ciebie w przeciągu dwóch dni z jakąś propozycją.
A jak zapytasz skąd mają ten numer, to zawsze usłyszysz, ze numer jest
generowany losowo i możesz im naskoczyć.

Potwierdzam. Dwa dni po aktywacji numeru T-Mobile zadzwonił jakiś automat.
Ale pewności nie mam co do wycieku, bo numer był podany na olx.

Pozdrawiam

PotrzebujÄ™ prawnika w celu odebrania nagrody