Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Data: 2010-12-08 20:09:11
Autor: bratPit
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w
manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne, strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach), Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?

jaki chcesz uzyskać czas zadziałania, jaka siła i jaka droga do pokonania?

brat

Data: 2010-12-08 20:36:23
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-12-08 20:09, bratPit pisze:

[...]

czas ok 0.1, max 0.2sek, ok 100kg, 3 cm

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-08 21:14:20
Autor: bratPit
[...]

myślę że spokojnie jesteś w stanie załatwić to pneumatyką, niedawno bawiłem się sterowaniem siłowników w maszynie, które wysuwały się w ok 50ms na odległość rzędu 100mm, przy czym pracowało to na ciśnieniu jak w sieciach przemysłowych (rzędu 4-6 Barów),

brat

Data: 2010-12-08 21:25:48
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-12-08 21:14, bratPit pisze:

[...]

Ale ja nie mam tych 4-6bar, mam podcienienie uzywane do wspomagania hampli o nieznanej mi wartosci. Kompresora nie zaloze.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-09 07:46:10
Autor: SET

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Ale ja nie mam tych 4-6bar, mam podcienienie uzywane do wspomagania
hampli o nieznanej mi wartosci. Kompresora nie zaloze.

Niekoniecznie kompresor potrzebny. Mała butla na sprężone powietrze powinna
starczyć na długo przy tak małym wymaganym skoku.

Data: 2010-12-09 07:56:16
Autor: ToMasz
SET pisze:
[...]

właśnie to chciałem zaproponować. trzeba by mieć 6- 10 atm, powietrzem
wciskać sprzegło, za pomocą zaworka elektromagnetycznego, powinno być
szybko, a puszczać sprzegło wywalając powietrze do atomosfery. nie wiem
gdzie Ty sie doszukujesz opóźnień.
O elektryce parę postów niżej

ToMasz

Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem