Data: 2010-12-08 20:12:57 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:idokjk$h52$1news.onet.pl... Witam wg mnie hydraulika będzie najszybsza. Elektromagnes również tylko możesz mieć problem z siła (i wielkością pobieranego proądu), zaś mała pompa hydrauliczna i siłownik hydrauliczny wydaje mi sie energetycznie będą najsensowniejsze.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-08 20:39:44 | |
Autor: MarcinJM | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-08 20:12, Kuba (aka cita) pisze:
Hydraulika nie bedzie najszybsza, wydaje mi sie. Zeby byla, musialaby byc wysokowydajna, duzej mocy = duzo wazyc i potrzebowac duzo energii. Za elektrycznym rozwiazaniem przemawia to, ze moze byc bardzo szybkie, a prad rzedu 100A chwilowego nie powinien stanowic wyzwania. No i prad jest na pokladzie, hydrauliki nie ma. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-08 20:45:17 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:idomu1$pua$1news.onet.pl... Hydraulika nie bedzie najszybsza, wydaje mi sie. Zeby byla, musialaby byc wysokowydajna, duzej mocy = duzo wazyc i potrzebowac duzo energii. pneumatyki też nie ma ... a brałeś ja w pierszej kolejności pod uwage. Poza tym pneumatyka może też być szybka - wszystko zalezy jakie będziesz miał cisnienie w układzie. A czy 100A chwilowego poboru nie stanowi problemu to ja nie wiem. Policz ile razy potrzeba będzie tego prądu podczas sportowej jazdy i może sie okazac, ze ... zrobi sie problem. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-08 20:54:09 | |
Autor: MarcinJM | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-08 20:45, Kuba (aka cita) pisze:
Jest podcisnienie, to tez pneumatyka. Ew. moglbym dac alternator od diesla z dedykowana pompa podcisnienia, ale chyba to malo. A czy 100A chwilowego poboru nie stanowi problemu to ja nie wiem. Policz Tez moze byc, ale tego nie da sie wyliczyc, to musze zbadac. Z tym, ze ile trwa zmiana biegu? pol sek.? 100zmian = 50 sek. Mysle, ze mogloby to dac rade. Tym bardziej, ze w gore daje rade bez sprzegla, problem jest, gdy trzeba biegi zbijac i hamowac. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-09 09:53:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:idonp2$t0c$1news.onet.pl... Jest podcisnienie, to tez pneumatyka. Ew. moglbym dac alternator od diesla z dedykowana pompa podcisnienia, ale chyba to malo. IMO nadcisnienie będzie wydajniejsze, bo będzie (bezwzględnie) wyższe niż podcisnienie. Mały kompresor na pasku i masz sprawe załawtioną. ps. co to jest alternetor od diesla z dedykowaną pompą cisnienia? Taka waku pompa z alternatorem w jednym? Nie widzialem czegoś takiego nigdy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-09 09:58:56 | |
Autor: MarcinJM | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-09 09:53, Kuba (aka cita) pisze:
Diesle z tego korzystaja, bo nie maja podcisnienia w dolocie. Normalna lopatkowa, mimosrodowa pompa przytwierdzona na przedluzonej osi altka, smarowana olejem pod cisnieniem. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-09 08:01:58 | |
Autor: ToMasz | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
Kuba (aka cita) pisze:
mimo wszystko 100amperx12V to moze być zamało zeby wydajnie przyciągnąć coś oddalonego na 3cm. przytrzymać 100kg już przyklejonego do elektromagnesu - pestka, ale przyciągnąć - kłopot. dlatego w centralnych zamkach stosuje sie silniczki. to może być rozwiazanie dla Ciebie. czyli silnik, który ma wykonać 10 obr zeby wcisnąć i 10 zeby puscić, albo silnik liniowy, ale to już wyższa szkoła jazdy.. Silnik który miałby zrobić np1/4 obrotu i na koncu miałby ruszyć 100kg, gabarytowo moze sie nie zmieścić. (żartuje, ale w praktyce go odrzucisz) ToMasz |
|
Data: 2010-12-09 08:22:58 | |
Autor: MarcinJM | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-09 08:01, ToMasz pisze:
mimo wszystko 100amperx12V to moze być zamało zeby wydajnie przyciągnąć Chyba bede robil cos w stylu: elektromagnes z rdzeniem + podcisnieniowe wspomaganie z dodatkowym zbiornikiem podcisnienia. Bo to najmniej energochlonne rozwiazanie i korzysta z zasobow, ktore juz sa w samochodzie. No i masa akceptowalna: ca 3kg. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-08 22:23:04 | |
Autor: J.F. | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
On Wed, 08 Dec 2010 20:39:44 +0100, MarcinJM wrote:
W dniu 2010-12-08 20:12, Kuba (aka cita) pisze: Ogolnie przychylam sie do wniosku, ale akurat mocy i energii to wszystkie systemy beda potrzebowac sporo. 1000N * 0.03m/0.1s = 300W. Pneumatyka i hydraulika moga miec stosowny akumulator. No i jeszcze drobiazg - w niektorych samochodach silownik sprzegla jest hydrauliczny przeciez. Widac daje rade - przynajmniej od strony wykonawczej. A tak swoja droga - przeciez serwo hamulca ma chyba takie parametry, a w srodku ma raptem dwa zaworki. J. |
|
Data: 2010-12-08 23:31:49 | |
Autor: Hinek | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
No to policz do konca. To jest 300W przez 0,1 sekundy. To jest moc chwilowa a nie ciagla. Zalozmy, ze przez minute 10 razy sprzeglo bedzie uzyte. Razem czas pracy na minute - 1sek. Na godz 60 sek. Jak sobie przeliczysz to wyjdzie Ci ze to tak jakbys uruchamial silnik rozrusznikiem raz na godzine. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-12-09 09:16:41 | |
Autor: J.F. | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d00077b$1news.home.net.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał No ale jednak przez ten moment musisz tych 300W wydolic. Skad ? Mozna jakis akumulator pnematyczny/hydrauliczny, mozna pobrac z akumulatora elektrycznego - to nie problem, trzeba jednak zapewnic taka moc na urzadzeniach posredniczacych. J. |
|