Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Data: 2010-12-08 20:29:28
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Dnia 08.12.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
Witam
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne, strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach), Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).

Kłówka. ;-)


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-08 20:34:06
Autor: MarcinJM
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-08 20:29, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 08.12.2010 MarcinJM<marcin@inetia.pl>  napisał/a:
Witam
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w
manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne,
strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach),
Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).

Kłówka. ;-)

Nie umiem obslugiwac klowki i nie stac mnie na nia, to po jeden, po dwa klowka jest bardzo droga w przeliczeniu na przejechane kilometry OSowe.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-08 20:37:55
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Dnia 08.12.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:

Kłówka. ;-)

Nie umiem obslugiwac klowki i nie stac mnie na nia, to po jeden, po dwa klowka jest bardzo droga w przeliczeniu na przejechane kilometry OSowe.

Wniosek: nauczyć się jeździć z kłówką i jeździć więcej! :-)

Tak całkiem na poważnie, było jakieś seicento z automatycznym sprzęgłem.
Może mechanizm z takiego da sie zaadaptować?

Czego życzę :-)


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-08 20:46:51
Autor: MarcinJM
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-08 20:37, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 08.12.2010 MarcinJM<marcin@inetia.pl>  napisał/a:

Kłówka. ;-)

Nie umiem obslugiwac klowki i nie stac mnie na nia, to po jeden, po dwa
klowka jest bardzo droga w przeliczeniu na przejechane kilometry OSowe.

Wniosek: nauczyć się jeździć z kłówką i jeździć więcej! :-)

Chetnie, zasponsorujesz 2-3 klowki (na poczatek) za ca 12tys/szt? ;)
A na powaznie to sie zatanawiam, czy do "nauki klowki" nie zastosowac zwyklej skrzyni z wyjetymi synchronizatorami. Tylko ona sie pewnie rozpadnie jeszcze tego samego popoludnia :/

Tak całkiem na poważnie, było jakieś seicento z automatycznym sprzęgłem.
Może mechanizm z takiego da sie zaadaptować?

bylo, poczytalem opinie i skreslilem z listy zastosowan: pierdoli sie od samego patrzenia na to.
Jak to u fiata: zalozenie fajne, wykonanie do dupy


Czego życzę :-)

A dziekuje :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-08 20:52:46
Autor: Karolek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-08 20:46, MarcinJM pisze:

A na powaznie to sie zatanawiam, czy do "nauki klowki" nie zastosowac
zwyklej skrzyni z wyjetymi synchronizatorami. Tylko ona sie pewnie
rozpadnie jeszcze tego samego popoludnia :/

Bez sensu, musza byc kola zebate z prostymi zebami, a w zwyklej skrzyni takich nie masz.
Mowiac krotko, nie wbijesz biegu dopoki nie zrownasz predkosci obrotowych, a majac proste zeby wbijesz.
Czyli taka nauka to o kant dupy.


Tak całkiem na poważnie, było jakieś seicento z automatycznym sprzęgłem.
Może mechanizm z takiego da sie zaadaptować?

bylo, poczytalem opinie i skreslilem z listy zastosowan: pierdoli sie od
samego patrzenia na to.
Jak to u fiata: zalozenie fajne, wykonanie do dupy


A nie ma czasem jakis zestawow do przerobienia zwyklej skrzyni?
Czyli zestaw kol z prostymi zebami?
Albo nawet pokusic sie o zrobienie takich kol z prostymi zebami na podstawie tych oryginalnych?


--
Karolek

Data: 2010-12-10 01:08:21
Autor: Tomasz Pyra
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-08 20:52, Karolek pisze:

A nie ma czasem jakis zestawow do przerobienia zwyklej skrzyni?
Czyli zestaw kol z prostymi zebami?
Albo nawet pokusic sie o zrobienie takich kol z prostymi zebami na
podstawie tych oryginalnych?

I ciekawe co by taka zamiana miała dać?

To czy koła zębate są proste czy skośne nie ma żadnego wpływu na mechanizm włączania biegów.

A MarcinJM chce zrobić mechanizm do sportu, a nie coś co tylko będzie hałasować jak skrzynia sportowa.

Data: 2010-12-10 11:21:01
Autor: Karolek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-10 01:08, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-08 20:52, Karolek pisze:

A nie ma czasem jakis zestawow do przerobienia zwyklej skrzyni?
Czyli zestaw kol z prostymi zebami?
Albo nawet pokusic sie o zrobienie takich kol z prostymi zebami na
podstawie tych oryginalnych?

I ciekawe co by taka zamiana miała dać?


Pyta kierowca rajdowy, Tomasz Pyra.

To czy koła zębate są proste czy skośne nie ma żadnego wpływu na
mechanizm włączania biegów.


Ach tak :P
Oj mistrzu, widac dwa razy wystartowales w rajdach i juz masz pozjadane wszystkie rozumy :P

A MarcinJM chce zrobić mechanizm do sportu, a nie coś co tylko będzie
hałasować jak skrzynia sportowa.

Normalnie bym z toba na ten temat podyskutowal, ale niestety nie odpisujesz na posty w calosci wiec to sensu nie ma.


--
Karolek

Data: 2010-12-10 19:26:44
Autor: Tomasz Pyra
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-10 11:21, Karolek pisze:
W dniu 2010-12-10 01:08, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-08 20:52, Karolek pisze:

A nie ma czasem jakis zestawow do przerobienia zwyklej skrzyni?
Czyli zestaw kol z prostymi zebami?
Albo nawet pokusic sie o zrobienie takich kol z prostymi zebami na
podstawie tych oryginalnych?

I ciekawe co by taka zamiana miała dać?


Pyta kierowca rajdowy, Tomasz Pyra.

A co? Jakiś kompleksik?

To czy koła zębate są proste czy skośne nie ma żadnego wpływu na
mechanizm włączania biegów.


Ach tak :P

Ano niestety nie ma żadnego.
Rodzaj kół zębatych w skrzyni biegów nie ma wpływu na mechanizm ich załączania, bo to nie koła zębate są zazębiane przy zmianie biegu.

Zarówno synchronizowane jak i kłowe skrzynie biegów są w wariantach na zębach prostych, skośnych i w takiej konfiguracji gdzie jest trochę takich i trochę innych.

Znowu przepisałeś z internetu dość powszechną głupotę "nie wbijesz biegu dopoki nie zrownasz predkosci obrotowych, a majac proste zeby wbijesz".
Czyli dość popularny mit, jakoby skrzyni kłowa to była skrzynia o prostych zębach.

Koła zębate w skrzyni biegów (czasami wyjątkiem jest wsteczny) są wszystkie na stałe zazębione i nie przesuwają się względem siebie.
Koła te są ułożyskowane na wale, a włączanie biegu polega na zablokowaniu jednego z kół na wale.

I to dopiero w mechanizmie tego blokowania koło-wał jest różnica między poszczególnymi rodzajami skrzyń biegów - w skrzyni synchronizowanej, za pomocą synchronizatora ze stożkowym sprzęgłem ciernym dopasowywane są obroty wałka do obrotów koła zębatego przed zazębieniem zębnika (czy jak to się tam nazywa).

W skrzyni kłowej nie ma synchronizatora, jest tylko specjalny zębnik z tymi "kłami", zbudowany znacznie solidniej niż w skrzyni synchronizowanej, ponieważ musi przejąć ogromne obciążenia w czasie spinania elementów obracających się z różnymi prędkościami.

Przerobienie skrzyni na kłową nie polega więc na żadnej wymianie kół zębatych co proponowałeś, a jedynie wymianie mechanizmu blokowania kół zębatych na wale.
I owszem takie zestawy są dostępne, zwłaszcza że ten mechanizm w kłowej skrzyni to część eksploatacyjna.

Wymiana kół zębatych to zupełnie inna bajka związana jedynie ze zmianą przełożeń w skrzyni biegów. Wtedy wykonuje się koła zębate o zębach prostych. Po pierwsze dlatego że są tańsze.
Nie wiem czy te o zębach prostszych są mocniejsze niż skośne, ale raczej na pewno nie są słabsze.

Data: 2010-12-10 20:54:09
Autor: Karolek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-10 19:26, Tomasz Pyra pisze:

Pyta kierowca rajdowy, Tomasz Pyra.

A co? Jakiś kompleksik?


Zadnych.
Ale moze u Ciebie?

W skrzyni kłowej nie ma synchronizatora, jest tylko specjalny zębnik z
tymi "kłami", zbudowany znacznie solidniej niż w skrzyni
synchronizowanej, ponieważ musi przejąć ogromne obciążenia w czasie
spinania elementów obracających się z różnymi prędkościami.

Przerobienie skrzyni na kłową nie polega więc na żadnej wymianie kół
zębatych co proponowałeś, a jedynie wymianie mechanizmu blokowania kół
zębatych na wale.
I owszem takie zestawy są dostępne, zwłaszcza że ten mechanizm w kłowej
skrzyni to część eksploatacyjna.

Wymiana kół zębatych to zupełnie inna bajka związana jedynie ze zmianą
przełożeń w skrzyni biegów. Wtedy wykonuje się koła zębate o zębach
prostych. Po pierwsze dlatego że są tańsze.
Nie wiem czy te o zębach prostszych są mocniejsze niż skośne, ale raczej
na pewno nie są słabsze.

Tak, to jest prawie calkowicie poprawny opis.
Wracajac do kol, zebatych.
Gdzie masz te "kly"?
Na przesuwce i na kolach oczywiscie, wiec kola musialby i tak zmienic.
Masz racje, ze troche sie zapedzilem z tymi prostymi zebami, ale maja one jednak pewna zalete.
Raz, ze latwiej takie kola wykonac, a dwa, ze nie ma przy takich kolach sil osiowych, co przy wbiciu biegu na chama, moze miec duze znaczenie.
Maja tez wade, sa slabsze od kol zebatych srubowych.
Jezeli piszesz, ze sa takie zestway, to ja bym sie skupil na takim zestawie, zamiast robic nie wiadomo czy legalne przerobki.
Zmiana przelozen to juz inna sprawa i nie ma ona nic wspolnego z rodzajem uzebienia kola.

--
Karolek

Data: 2010-12-11 04:06:00
Autor: kogutek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-10 19:26, Tomasz Pyra pisze:

>> Pyta kierowca rajdowy, Tomasz Pyra.
>
> A co? Jaki&#182; kompleksik?
>

Zadnych.
Ale moze u Ciebie?

> W skrzyni k&#179;owej nie ma synchronizatora, jest tylko specjalny z&#234;bnik z
> tymi "k&#179;ami", zbudowany znacznie solidniej ni&#191; w skrzyni
> synchronizowanej, poniewa&#191; musi przej&#177;&#230; ogromne obci&#177;&#191;enia w czasie
> spinania elementów obracaj&#177;cych si&#234; z ró&#191;nymi pr&#234;dko&#182;ciami.
>
> Przerobienie skrzyni na k&#179;ow&#177; nie polega wi&#234;c na &#191;adnej wymianie kó&#179;
> z&#234;batych co proponowa&#179;e&#182;, a jedynie wymianie mechanizmu blokowania kó&#179;
> z&#234;batych na wale.
> I owszem takie zestawy s&#177; dost&#234;pne, zw&#179;aszcza &#191;e ten mechanizm w k&#179;owej
> skrzyni to cz&#234;&#182;&#230; eksploatacyjna.
>
> Wymiana kó&#179; z&#234;batych to zupe&#179;nie inna bajka zwi&#177;zana jedynie ze zmian&#177;
> prze&#179;o&#191;e&#241; w skrzyni biegów. Wtedy wykonuje si&#234; ko&#179;a z&#234;bate o z&#234;bach
> prostych. Po pierwsze dlatego &#191;e s&#177; ta&#241;sze.
> Nie wiem czy te o z&#234;bach prostszych s&#177; mocniejsze ni&#191; sko&#182;ne, ale raczej
> na pewno nie s&#177; s&#179;absze.

Tak, to jest prawie calkowicie poprawny opis.
Wracajac do kol, zebatych.
Gdzie masz te "kly"?
Na przesuwce i na kolach oczywiscie, wiec kola musialby i tak zmienic.
Masz racje, ze troche sie zapedzilem z tymi prostymi zebami, ale maja one jednak pewna zalete.
Raz, ze latwiej takie kola wykonac, a dwa, ze nie ma przy takich kolach sil osiowych, co przy wbiciu biegu na chama, moze miec duze znaczenie.
Maja tez wade, sa slabsze od kol zebatych srubowych.
Jezeli piszesz, ze sa takie zestway, to ja bym sie skupil na takim zestawie, zamiast robic nie wiadomo czy legalne przerobki.
Zmiana przelozen to juz inna sprawa i nie ma ona nic wspolnego z rodzajem uzebienia kola.

-- Karolek
Chyba nie wiesz o czym piszesz. Latwiej wykonać kola o zebach skosnych. Sa duzo
mocniejsze, przy okazji ciszej pracuja. Jak cos jest mocniejsze to moze byc
mniejsze. Czyli mniej materialu do zdjecia w zasie obrobki. O tym żeby zrobić
kolo zebate do samochodowej skrzyni biegow na frezarce uniwersalnej mozna
zapomniec. Kola rebate robi sie na specjalnych frezarkach do kol zebatych. Trwa
to moment. Inaczej byc nie moze bo jak by w fabrykach kol zebatych do samochodow
byly frezarki uniwersalne to polowa ludzi na Ziemi robila by tylko kola zebate
do samochodow. Jak sa przesuwki to kola są zawsze zazebione i przesuwkami lazcy
sie je z walkiem glownym. Sily osowe jakie powstaja w czasie pracy pary kol o
zebach skosnych oddzialywuja jedynie na lozyska i obudowe. A nie na przesuwke.
Chcesz sobie zrobc nie synchronizowana klowa skzrynie begow to wyjmij
synchronizatory ze zwyklej skrzyni. Synchronizator nie wydluza czasu potrzebnego
do wlaczenia biegu. On tylko robi ze latwiej go wrzucic. Z synchronizatorem jak
za szybko wrzucac bieg to najwyzej nie zdazy wyhamowac kola. Ale na pewno jak
jest pełnosprawny spowoduje zmniejszenie predkosci kola wzgledem przesuwki. I
latwiej bedzie sie dawalo na sile wbic bieg. Naucz si e wrzucac biegi z
podwojnym wyspzregleniem i miedzygazem a spzreglo Ci bedzie niepotrzebne do
niczego z wyjatkiem ruszania. Nie synchronizowanych skrzyn biegow nie robili na
dlugo przed wojna. Procedura zmiany biegu byla skomplikowana. W Londynie w
jednym z muzeow widzialem wspolczesny samochod wyscigowy. Obok niego byly
poprzecinane mechanizmy zeby bylo widac co jest w srodku. Skrzynia tez byla.
Roznila sie od takiej ze zwyklego samochodu tym ze czesc kol zebatych miala
uzebienie daszkowe. To byla najzwyklejsza klowa synchronizowana skrzynia biegow.
Z tym że preselekcyjna. Najpierw sie w takiej wrzuca bieg bez sprzegla a potem
wciska sprzeglo i sam rozlacza sie ten co byl z zalacza ten wrzucony. Wajchy do
zmiany biegow nie byli. Takie cus jak do spryskiwacza bylo przy kierownicy.
Odepchniete od siebie zmiana biegu w gore, przyciagniete zmiana biegu w dol.
Pykniete dwa razy do siebie to dwa biegi do dolu itd. Niedawno gdzies czytalem
ze do jakiejs wyscigowki formuly 1 zrobili skrzynie w ktorej zmiana biegu
polegala na zazebianiu kol zebatych. Tak jak wsteczny w zwyklych samochodach.
Tam maszyna biegi zmieniala a nie czlowiek. Wyzsze pierdolenstwo tam bylo bo
maszyna sprawdzala w jakim polozeniu wzgledem siebie sa zeby i je zazebiala
tylko wtedy jak jedno moglo wejsc w drugie. Amen. Po co wymyslasz jak nie wiesz?

--


Data: 2010-12-11 16:39:22
Autor: Karolek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-11 04:06, kogutek pisze:

Chyba nie wiesz o czym piszesz. Latwiej wykonać kola o zebach skosnych.

No raczej nie latwiej.

  Sa duzo
mocniejsze, przy okazji ciszej pracuja.

Przeciez to tez napisalem, ze sa mocniejsze.

Jak cos jest mocniejsze to moze byc
mniejsze.

Ale tam ma byc takie jakie ma byc, ani mniejsze, ani wieksze, takie jak porzeba do zalozonego przelozenia.

  Czyli mniej materialu do zdjecia w zasie obrobki. O tym żeby zrobić
kolo zebate do samochodowej skrzyni biegow na frezarce uniwersalnej mozna
zapomniec.

Sposobow jest troche.
Frezarka obwiedniowa, dlutownica i jeszcze pare wariacji z frezarkami.

Kola rebate robi sie na specjalnych frezarkach do kol zebatych.

Nie tylko.

Trwa
to moment.

Zalezy od sprzetu i jak szybko ktos potrafi go odpowiednio ustawic.

  Inaczej byc nie moze bo jak by w fabrykach kol zebatych do samochodow
byly frezarki uniwersalne to polowa ludzi na Ziemi robila by tylko kola zebate
do samochodow.

Ale co to ma do rzeczy?

  Jak sa przesuwki to kola są zawsze zazebione i przesuwkami lazcy
sie je z walkiem glownym.

Czy ja gdzies zaprzeczam?

  Sily osowe jakie powstaja w czasie pracy pary kol o
zebach skosnych oddzialywuja jedynie na lozyska i obudowe.

I o to chodzi.
Wiesz czy te lozyska i obudowa wytrzyma przy wbijaniu biegu na chama?

A nie na przesuwke.

Nigdzie nie napisalem, ze na przesuwke dziala.

Chcesz sobie zrobc nie synchronizowana klowa skzrynie begow to wyjmij
synchronizatory ze zwyklej skrzyni. Synchronizator nie wydluza czasu potrzebnego
do wlaczenia biegu. On tylko robi ze latwiej go wrzucic. Z synchronizatorem jak
za szybko wrzucac bieg to najwyzej nie zdazy wyhamowac kola. Ale na pewno jak
jest pełnosprawny spowoduje zmniejszenie predkosci kola wzgledem przesuwki. I
latwiej bedzie sie dawalo na sile wbic bieg.

No tak, ale samo wywalenie synchronizatorow nic nie da, bo biegu i tak nie wbijesz, ta "klowa" wlasnie rozni sie tym, ze nie ma drobnych zabkow tylko grube, duze "klocki", ktore zwane sa klami.

Naucz si e wrzucac biegi z
podwojnym wyspzregleniem i miedzygazem a spzreglo Ci bedzie niepotrzebne do
niczego z wyjatkiem ruszania. Nie synchronizowanych skrzyn biegow nie robili na
dlugo przed wojna. Procedura zmiany biegu byla skomplikowana. W Londynie w
jednym z muzeow widzialem wspolczesny samochod wyscigowy. Obok niego byly
poprzecinane mechanizmy zeby bylo widac co jest w srodku. Skrzynia tez byla.
Roznila sie od takiej ze zwyklego samochodu tym ze czesc kol zebatych miala
uzebienie daszkowe. To byla najzwyklejsza klowa synchronizowana skrzynia biegow.
Z tym że preselekcyjna. Najpierw sie w takiej wrzuca bieg bez sprzegla a potem
wciska sprzeglo i sam rozlacza sie ten co byl z zalacza ten wrzucony. Wajchy do
zmiany biegow nie byli. Takie cus jak do spryskiwacza bylo przy kierownicy.
Odepchniete od siebie zmiana biegu w gore, przyciagniete zmiana biegu w dol.
Pykniete dwa razy do siebie to dwa biegi do dolu itd. Niedawno gdzies czytalem
ze do jakiejs wyscigowki formuly 1 zrobili skrzynie w ktorej zmiana biegu
polegala na zazebianiu kol zebatych. Tak jak wsteczny w zwyklych samochodach.
Tam maszyna biegi zmieniala a nie czlowiek. Wyzsze pierdolenstwo tam bylo bo
maszyna sprawdzala w jakim polozeniu wzgledem siebie sa zeby i je zazebiala
tylko wtedy jak jedno moglo wejsc w drugie. Amen. Po co wymyslasz jak nie wiesz?


No tak, ladnie napisales, ale jezeli moge miec drobna uwage, to nastepnym razem porozdzielaj troche ten tekst, bo sie ciezko czyta.

--
Karolek

Data: 2010-12-11 17:01:09
Autor: kogutek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

No tak, ladnie napisales, ale jezeli moge miec drobna uwage, to nastepnym razem porozdzielaj troche ten tekst, bo sie ciezko czyta.

-- Karolek
Oba samce. Mnie nie uczyli czytac ze zrozumieniem, Uczyli mnie czytac. Potrafie
ogarnac caly tekst i ustosunkowac sie do niego bez dzielenia na zdania. Długość
czytanego tekstu nie ma dla mnie znaczenia. --


Data: 2010-12-11 20:06:03
Autor: Karolek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-11 17:01, kogutek pisze:

No tak, ladnie napisales, ale jezeli moge miec drobna uwage, to
nastepnym razem porozdzielaj troche ten tekst, bo sie ciezko czyta.

--
Karolek
Oba samce. Mnie nie uczyli czytac ze zrozumieniem, Uczyli mnie czytac.

Ze zrozumieniem tez sie przydaje.

Potrafie
ogarnac caly tekst i ustosunkowac sie do niego bez dzielenia na zdania. Długość
czytanego tekstu nie ma dla mnie znaczenia.


OK, ale troche to sie jednak zlewa jako calosc.

--
Karolek

Data: 2010-12-18 08:58:19
Autor: Adam Płaszczyca
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Dnia Fri, 10 Dec 2010 20:54:09 +0100, Karolek napisał(a):

Tak, to jest prawie calkowicie poprawny opis.
Wracajac do kol, zebatych.
Gdzie masz te "kly"?
Na przesuwce i na kolach oczywiscie, wiec kola musialby i tak zmienic.

Oczywiście nie. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-11 18:13:05
Autor: MarcinJM
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-08 20:52, Karolek pisze:
W dniu 2010-12-08 20:46, MarcinJM pisze:

A na powaznie to sie zatanawiam, czy do "nauki klowki" nie zastosowac
zwyklej skrzyni z wyjetymi synchronizatorami. Tylko ona sie pewnie
rozpadnie jeszcze tego samego popoludnia :/

Bez sensu, musza byc kola zebate z prostymi zebami, a w zwyklej skrzyni
takich nie masz.
Mowiac krotko, nie wbijesz biegu dopoki nie zrownasz predkosci
obrotowych, a majac proste zeby wbijesz.
Czyli taka nauka to o kant dupy.


Tak całkiem na poważnie, było jakieś seicento z automatycznym sprzęgłem.
Może mechanizm z takiego da sie zaadaptować?

bylo, poczytalem opinie i skreslilem z listy zastosowan: pierdoli sie od
samego patrzenia na to.
Jak to u fiata: zalozenie fajne, wykonanie do dupy


A nie ma czasem jakis zestawow do przerobienia zwyklej skrzyni?
Czyli zestaw kol z prostymi zebami?
Albo nawet pokusic sie o zrobienie takich kol z prostymi zebami na
podstawie tych oryginalnych?

Niech jeden obraz przemowi tysiacami slow ;)
http://allegro.pl/klowa-sekwencyjna-skrzynia-biegow-peugeot-206-rc-i1332386667.html

Choc szczerze mowiac nie wiem co to za kolo z zebami prostymi. Nie wygladaja jak zeby ewolwentowe, no i wykonanie kola zebatego z taka tarcza z klami jest technicznie niewykonalne z jednego kawalka metalu (brak mozliwosci obrobki zeba przy samej tarczy).

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-11 20:16:40
Autor: Karolek
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-11 18:13, MarcinJM pisze:

Niech jeden obraz przemowi tysiacami slow ;)
http://allegro.pl/klowa-sekwencyjna-skrzynia-biegow-peugeot-206-rc-i1332386667.html


Choc szczerze mowiac nie wiem co to za kolo z zebami prostymi. Nie
wygladaja jak zeby ewolwentowe,

Tez nie wiem co to za zeby.

no i wykonanie kola zebatego z taka
tarcza z klami jest technicznie niewykonalne z jednego kawalka metalu
(brak mozliwosci obrobki zeba przy samej tarczy).


Jest wykonalne, np. poprzez dlutowanie, ale z zebami prostymi, a nie srubowymi.
Ale sa jeszcze inne np. takie jak tu:
http://saenztransmissioneurope.com/gallery.html
Tego typu da sie zrobic nawet z zebami srubowymi.

--
Karolek

Data: 2010-12-18 08:56:30
Autor: Adam Płaszczyca
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Dnia Wed, 08 Dec 2010 20:52:46 +0100, Karolek napisał(a):

A na powaznie to sie zatanawiam, czy do "nauki klowki" nie zastosowac
zwyklej skrzyni z wyjetymi synchronizatorami. Tylko ona sie pewnie
rozpadnie jeszcze tego samego popoludnia :/

Bez sensu, musza byc kola zebate z prostymi zebami, a w zwyklej skrzyni takich nie masz.


Bzdura.

Mowiac krotko, nie wbijesz biegu dopoki nie zrownasz predkosci obrotowych, a majac proste zeby wbijesz.

Bzdura 2. W skrzyni koła są zazębione cały czas.
Czyli taka nauka to o kant dupy.

Oj tak. Tyle, że Twoja. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-08 20:57:39
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Dnia 08.12.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
W dniu 2010-12-08 20:37, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 08.12.2010 MarcinJM<marcin@inetia.pl>  napisał/a:

Kłówka. ;-)

Nie umiem obslugiwac klowki i nie stac mnie na nia, to po jeden, po dwa
klowka jest bardzo droga w przeliczeniu na przejechane kilometry OSowe.

Wniosek: nauczyć się jeździć z kłówką i jeździć więcej! :-)

Chetnie, zasponsorujesz 2-3 klowki (na poczatek) za ca 12tys/szt? ;)

Musialbym sprzedac 2-3 takie auta jak mam ... a posiadam tylko jedno ;)

A na powaznie to sie zatanawiam, czy do "nauki klowki" nie zastosowac zwyklej skrzyni z wyjetymi synchronizatorami. Tylko ona sie pewnie rozpadnie jeszcze tego samego popoludnia :/

Za młodu w DFie udawało mi się zmieniać biegi bez sprzegła. Potem w
drozszych autach nie próbowałem bo mogłaby to być droga nauka.

bylo, poczytalem opinie i skreslilem z listy zastosowan: pierdoli sie od samego patrzenia na to.

Panie to sie psuje? Psują to się jabłka, to się pierdoli. ;) --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-10 01:47:14
Autor: WS
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
On 8 Gru, 20:46, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:

Chetnie, zasponsorujesz 2-3 klowki (na poczatek) za ca 12tys/szt? ;)

Za tyle to powinno sie dac kupic uzywana skrzynie motocyklowa razem z
silnikiem ~1.0litra ~150KM ;)

jesli ma byc tylko do zabawy, a nie ~15kkm/rok to na troche
wystarczy :)

WS

Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona