Data: 2010-12-08 15:09:23 | |
Autor: WS | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
On 8 Gru, 20:00, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo? moze jakies silne serwo modelarskie ;) np. http://www.tokyo-hobbies.com/tonegawa.html WS |
|
Data: 2010-12-09 04:12:58 | |
Autor: kogutek | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
On 8 Gru, 20:00, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:Jak krolem szos byl Polonez to w duzych fiatach i polonezach w wersji dla inwalidow bez jednej sprawnej nogi za wspomaganie sprzegla robilo serowo takie jak od wspomagania hamulca. Dodatkowo byl akumulator podcisnienia w postaci banki o pojemnosci kilku litrow. Szybkie to bylo. Uruchamiane mala dzwignia przy wajsze do zmiany biegow. Szybsze niz przy sterowaniu spzregla noga. Przy serwie o efektywnej srednicy membrany w okolicach 25 centymetrow i podcisnieniue 0,2 atm ponizej cisnienia atmosferycznego sila jaka rozwija jest w okolicach 1000N ( 100kG). We fiatach i polonezach wystarczalo. Jak by bylo za wolne to trzeba zwiekszyc srdnice przewodu podcisnienia. Wez jakies sprawne serwo ze szrotu i spróbuj. Tutaj nikt ci nie pomoze bo nikt czegos takiego nie zrobil. Żeby coś takiego zrobić to musisz najpierw znać sile potrzebna do rozlaczenia spzregla. I to sile na dzwigni sterujacej spzreglem. Tej przy skrzyni. Podcisnieniomirem zmierz na jakie podcisnienie mozesz liczyc. Ale nie na luzie tylko czasie jazy. I nie na kolektorze ssacym a w zbiorniku o pojemnosci kilku litrów. Jak znam życie to nie zrobisz czegos takiego. Jesli tam jest linka to polegniesz na przerobce serwa. Bo ono jest zaprojektowane zeby pchac a nie ciagnac. Jak strowane hydtraulicznie to przynajmniej w tym miejscu nie bedzie problemu. -- |
|
Data: 2010-12-10 11:09:47 | |
Autor: Albercik | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 09.12.2010 04:12, kogutek pisze:
On 8 Gru, 20:00, MarcinJM<mar...@inetia.pl> wrote:Jak krolem szos byl Polonez to w duzych fiatach i polonezach w wersji dla Również wydaje mi się że wykorzystanie serwa wspomagania hamulców będzie najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo będzie potrzebna pompka podciśnienia i zbiornik podciśnienia, owe elementy można znaleźć w dieslach, czy będą problemy z ich podłączeniem mechanicznym to nie wiem. Problem z zamianą pchania na ciągnięcie przy lince można rozwiązać za pomocą zwykłej dźwigni, z hydrauliką też będzie trzeba trochę porzeźbić aby to ze sobą gadało. Jeżeli sprzęgło ma być automatyczne to serwo trzeba by poganiać jakimś elementem wykonawczym, tu powinna pod pasować odpowiedniej wielkości cewka jako elektromagnes, może i starter od rozrusznika by pasował. No i na koniec sterowanie tym, ale pytajnik twierdzi że nie ma z tym problemu. |
|