Data: 2010-12-10 01:21:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-08 20:00, MarcinJM pisze:
Witam Najprościej byłoby zrobić hydraulicznie sterowane sprzęgło z pneumatycznym wspomaganiem. Mógłbyś użyć gotowych komponentów - hydraulikę sprzęgła z jakiegoś nowszego Fiata i serwo hamulcowe do pomocy. Kłopot będzie tylko z tym podciśnieniem. Bo nawet normalny układ wspomagania hamulców potrafi nie wydolić przy używaniu lewej nogi bo raz-dwa i podciśnienie się kończy. A tu zastosowanie jeszcze trudniejsze, bo wtedy kiedy liczy się szybkość zmiany biegów, to jedzie się cały czas z butem w podłodze i podciśnienia nie ma. Z kolei wielka butla w rajdówce to też słaby pomysł, bo więcej stracisz na dokładaniu masy niż zyskasz na tych zmianach biegu. Zwłaszcza że w CC nie bardzo jest miejsce. Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy: Art 255 Zał. J do MKS FIA mówi: "Sprzęgło jest dowolne, ale homologowana obudowa i rodzaj sterowania muszą być zachowane." |
|
Data: 2010-12-10 14:41:13 | |
Autor: MarcinJM | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-10 01:21, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-08 20:00, MarcinJM pisze: Sa elektryczne pompy podcisnienia, to nie problem. Zreszta tak czy inaczej chce zalozyc taka pompe, bo podcienienie nie wyrabia przy hamowaniu lewa noga. Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy: Czyli: musze kombinowac cos na bazie oryginalnego citymatic. Poza tym RODZAJ sterowania ma byc zachowany i tu jest pole do popisu, bo nawet jak zrobie cos zupelnie innego, to RODZAJ sterowania pozostaje. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-10 19:04:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem | |
W dniu 2010-12-10 14:41, MarcinJM pisze:
Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy: Citymatic nie jest homologowany do sportu. W homologacji na temat sterowania sprzęgła jest: Clutch control system: mecanique Swoją drogą - wysłałem Ci już homologacje? Poza tym RODZAJ sterowania ma byc zachowany i tu jest pole do popisu, bo To już nie wiem - tu trzeba rozmawiać z technicznymi z PZM. Takie przeróbki kończą się zazwyczaj tak, że na BK bardzo dużo trzeba się nagadać, a od czasu do czasu sędzia pójdzie w zaparte i powie że albo to zniknie do BK2 albo nie jedziesz. I wtedy albo po nocy demontowanie tego, albo faktycznie nie jedziesz. Ja żeby sobie oszczędzić tych dyskusji zrezygnowałem z hydraulicznego ręcznego, nawet pomimo temu że w homologacji A grupy CC taki ręczny jest. |
|