Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Data: 2010-12-10 01:21:28
Autor: Tomasz Pyra
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-08 20:00, MarcinJM pisze:
Witam
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w
manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne,
strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach),
Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).


Najprościej byłoby zrobić hydraulicznie sterowane sprzęgło z pneumatycznym wspomaganiem.
Mógłbyś użyć gotowych komponentów - hydraulikę sprzęgła z jakiegoś nowszego Fiata i serwo hamulcowe do pomocy.

Kłopot będzie tylko z tym podciśnieniem.
Bo nawet normalny układ wspomagania hamulców potrafi nie wydolić przy używaniu lewej nogi bo raz-dwa i podciśnienie się kończy.

A tu zastosowanie jeszcze trudniejsze, bo wtedy kiedy liczy się szybkość zmiany biegów, to jedzie się cały czas z butem w podłodze i podciśnienia nie ma.
Z kolei wielka butla w rajdówce to też słaby pomysł, bo więcej stracisz na dokładaniu masy niż zyskasz na tych zmianach biegu.
Zwłaszcza że w CC nie bardzo jest miejsce.

Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy:
Art 255 Zał. J do MKS FIA mówi:
"Sprzęgło jest dowolne, ale homologowana obudowa i rodzaj sterowania muszą być zachowane."

Data: 2010-12-10 14:41:13
Autor: MarcinJM
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-10 01:21, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-08 20:00, MarcinJM pisze:
Witam
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w
manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne,
strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach),
Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).


Najprościej byłoby zrobić hydraulicznie sterowane sprzęgło z
pneumatycznym wspomaganiem.
Mógłbyś użyć gotowych komponentów - hydraulikę sprzęgła z jakiegoś
nowszego Fiata i serwo hamulcowe do pomocy.

Kłopot będzie tylko z tym podciśnieniem.
Bo nawet normalny układ wspomagania hamulców potrafi nie wydolić przy
używaniu lewej nogi bo raz-dwa i podciśnienie się kończy.

Sa elektryczne pompy podcisnienia, to nie problem. Zreszta tak czy inaczej chce zalozyc taka pompe, bo podcienienie nie wyrabia przy hamowaniu lewa noga.

Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy:
Art 255 Zał. J do MKS FIA mówi:
"Sprzęgło jest dowolne, ale homologowana obudowa i rodzaj sterowania
muszą być zachowane."

Czyli: musze kombinowac cos na bazie oryginalnego citymatic.
Poza tym RODZAJ sterowania ma byc zachowany i tu jest pole do popisu, bo nawet jak zrobie cos zupelnie innego, to RODZAJ sterowania pozostaje.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-10 19:04:35
Autor: Tomasz Pyra
Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
W dniu 2010-12-10 14:41, MarcinJM pisze:

Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy:
Art 255 Zał. J do MKS FIA mówi:
"Sprzęgło jest dowolne, ale homologowana obudowa i rodzaj sterowania
muszą być zachowane."

Czyli: musze kombinowac cos na bazie oryginalnego citymatic.

Citymatic nie jest homologowany do sportu.

W homologacji na temat sterowania sprzęgła jest:
Clutch control system: mecanique

Swoją drogą - wysłałem Ci już homologacje?

Poza tym RODZAJ sterowania ma byc zachowany i tu jest pole do popisu, bo
nawet jak zrobie cos zupelnie innego, to RODZAJ sterowania pozostaje.

To już nie wiem - tu trzeba rozmawiać z technicznymi z PZM.
Takie przeróbki kończą się zazwyczaj tak, że na BK bardzo dużo trzeba się nagadać, a od czasu do czasu sędzia pójdzie w zaparte i powie że albo to zniknie do BK2 albo nie jedziesz.
I wtedy albo po nocy demontowanie tego, albo faktycznie nie jedziesz.

Ja żeby sobie oszczędzić tych dyskusji zrezygnowałem z hydraulicznego ręcznego, nawet pomimo temu że w homologacji A grupy CC taki ręczny jest.

Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona