Potrzebuję porady...

Data: 2012-03-12 17:27:12
Autor: Cichy
Potrzebuję porady...
Siemanko!

Nadchodzi wiosna i chciałbym zakupić rowerek. Gdzie są jakies godne polecenia sklepy w Szczecinie.

A może ktoś z szanownych forumowiczów podpowie czym się kierować kupując
MTB.

Np. jaki rozmiar ramy do wzrostu 181 cm.
Na jaki odprzęt zwracać uwagę. itp.

Chcę na rower wydać do 1300zł.... kupię coś w ogóle za takie pieniądze???
Dziś oglądałem Kross Hexagon V6 i jakiś Unibike.
Co o nich sądzicie?
--
Pozdrawiam,

Jacek Cichewicz
cichewicz@o2.pl

Data: 2012-03-12 19:13:27
Autor: Michoo
Potrzebuję porady...
On 12.03.2012 17:27, Cichy wrote:
[...]

Już podpowiedzieli - to się co roku przewija, wystarczy poszukać.

Chcę na rower wydać do 1300zł.... kupię coś w ogóle za takie pieniądze???
Dziś oglądałem Kross Hexagon V6 i jakiś Unibike.
Hexagon V6 jest imo naprawdę fajnym rowerem za nie tak duże pieniądze. Ja jeżdżę teraz na levelu A2 a nie na nim w sumie tylko dlatego, że przy zakupie dwóch wraz z kumplem dostaliśmy całkiem przyzwoitą zniżkę.

Michoo

Data: 2012-03-12 20:58:45
Autor: Vince
Potrzebuję porady...
A może ktoś z szanownych forumowiczów podpowie czym się kierować kupując
MTB.

Na początek może zastosowanie:
- codzienne (np. dojeżdżanie do pracy, szkoły, itp)
- rekreacyjno-weekendowe
- szosowe
- szosowe, długodystansowe/prędkościowe
- retro (nie wiadomo po co siękupuje taki rower, przeważnie po to, żeby dojechać do modnej knajpy i tam go zaparkować)
- wyczynowe/miejskie
- do weekendowego "zawieszenia na dachu" i przejażdżki po mieście
- wyczynowe, górskie
- cross-country "z ambicją w góry"

Np. jaki rozmiar ramy do wzrostu 181 cm.

21'' powinno być ok!

Na jaki odprzęt zwracać uwagę. itp.

Patrz wyżej! Jeśli właściwie dobierzesz styl jazdy i oczekiwania wobec rowerka będziesz się zastanawiać nad ramą/osprzętem/konkretnymi modelami

Chcę na rower wydać do 1300zł.... kupię coś w ogóle za takie pieniądze???

Tak, wyłączając cztery ostatnie kategorie (IMHO)

Dziś oglądałem Kross Hexagon V6 i jakiś Unibike.

Na temat osprzętu niech się Koledzy wypowiedzą, bo ja tutaj jestem raczej od stricte "mechaniki". Nie mam za bardzo czasu na śledzenie kowinek firmowanych "pięknym logo". Na początek zastanów się jaki rower chcesz kupić i jakie będzie mieć zastosowanie

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-13 10:30:27
Autor: Fabian
Potrzebujďż˝ porady...
On 12.03.2012 20:58, Vince wrote:
- retro (nie wiadomo po co si�kupuje taki rower, przewa�nie po to, �eby
dojechaďż˝ do modnej knajpy i tam go zaparkowaďż˝)

Nie bądź taki ograniczony, np.:
http://www.ateliora.com/pl/porady/show/id/17-leroica.html

Poza tym niektóre rzeczy stare są inne, mają to coś i często są ładniejsze niż współczesne. Ogólnie: dla przyjemności.

Fabian.

Data: 2012-03-13 13:12:28
Autor: Vince
Potrzebuj? porady...
Nie bądź taki ograniczony, np.:
http://www.ateliora.com/pl/porady/show/id/17-leroica.html

No cóż! jest takie powiedzenie - wyjątek potwierda regułę! Nie twierdzę, że wyjątki na świecie nie istnieją. Niemniej w tej kwestii moja reuła pozosdtaje ta sama i raczej niezmienna :]

Poza tym niektóre rzeczy stare są inne, mają to coś i często są ładniejsze niż współczesne. Ogólnie: dla przyjemności.

Sam odrestaurowałem kilka wspaniałych rowrów (m.in. wspaniałego, postkomunistycznego Universala, wspaniała, brązowa ówczesna wersja eksportowa, dostępna WYŁĄCZNIE dla partyjnych dygnitarzy). Oprócz tego kilka fajnych rowerków holenderskich na takim osprzęcie, o jakim nawet w życiu nie słyszałem. Cieszy mnie, że jeżdżą i że właściwie spełniają swoją rolę. Może gdzieś tam jakiś sentyment pozostał, ale współczesne "retro" jakoś specjalnie mnie nie kręci

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-13 13:27:49
Autor: Fabian
Potrzebuj? porady...
On 13.03.2012 13:12, Vince wrote:
s�ysza�em. Cieszy mnie, �e je�d�� i �e w�a�ciwie spe�niaj� swoj� rol�. Mo�e
gdzie� tam jaki� sentyment pozosta�, ale wsp�czesne "retro" jako�
specjalnie mnie nie kr�ci

Czyli chodzi Ci o retro rok produkcji 2012? To co innego ;)

Fabian.

Data: 2012-03-13 17:38:20
Autor: Vince
Potrzebuj? porady...
Czyli chodzi Ci o retro rok produkcji 2012? To co innego ;)

Generalnie rzecz biorąc takie stylizowane na retro. Tani osprzęt, w hipermarkecie, jakiś altus + ładny dzwonek. Jak dla mnie wiocha totalna ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-14 07:29:59
Autor: rmikke
Potrzebuj? porady...
Dnia Tue, 13 Mar 2012 17:38:20 +0100, Vince naskrobał/a:

Czyli chodzi Ci o retro rok produkcji 2012? To co innego ;)

Generalnie rzecz biorąc takie stylizowane na retro. Tani osprzęt, w hipermarkecie, jakiś altus + ładny dzwonek. Jak dla mnie wiocha totalna ;)

Kiedy ostatnio byles w hipermarkecie? Altus to tam gorna polka jest!

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-13 17:40:18
Autor: Vince
Potrzebuj? porady...
[...]

hipermarkecie, jakiś altus + ładny dzwonek. A jeśli chodzi o te takie "stylizowane" na Harley`a Dawidsona to już na prawdę dla mnie wiocha totalna ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-12 21:49:52
Autor: ToMasz
Potrzebuję porady...
W dniu 12.03.2012 17:27, Cichy pisze:
[...]

tyle że za tą kasę to możesz sobie wiele życzyć a G...dostać. Idź do jakiegoś sklepu i przymierz się do roweru, potem nam napisz na jakim Ci się fajnie siedziało. resztę się dobierze. Najważniejsze. Obojętnie ile będzie biegów i przerzutek, z tyłu ma być KASETA z 11ząbkami na dole nie żaden wolnobieg!!! Z drugiej strony, im rower będzie prostszy, tym tańsze naprawy i eksploatacja.
ToMasz

Data: 2012-03-13 11:12:01
Autor: Lagod
A kto nie potrzebuje...

Data: 2012-03-13 15:01:54
Autor: Marcin Pasternak
Potrzebuję porady...
W dniu 2012-03-12 17:27, Cichy pisze:
Siemanko!

Nadchodzi wiosna i chciałbym zakupić rowerek. Gdzie są jakies godne
polecenia sklepy w Szczecinie.

Madbike, Synkros.

Np. jaki rozmiar ramy do wzrostu 181 cm.

Do rozbijania się po wąwozach pod Osowem i Puszczy Bukowej 19", do wycieczek do Świdwia i Niemiec 20"-21". Z tymże do wycieczek MTB to niekoniecznie najlepszy pomysł, zastanów się nad crossem/trekkingiem/hybrydą/jak zwał. Koniecznie "przymierz" rower, tj. 1) stań nad ramą i sprawdź czy masz odpowiednio dużo miejsca pod klejnotami, 2) przejedź się. Lepszy rower trochę za mały niż trochę za duży, jeżdżenie na za dużym bywa bardzo bolesne.

Chcę na rower wydać do 1300zł.... kupię coś w ogóle za takie pieniądze???

Bez problemu, zwłaszcza jak trochę się potargujesz. Oprócz Krossa i Unibike obejrzyj jeszcze rowery Author, też są fajne.

Osprzęt: jak już inni napisali ma być kaseta, resztą się specjalnie nie przejmuj - jeśli będziesz jeździć dużo i ostro to prędzej czy później i tak wymienisz na coś lepszego, jeśli będziesz jeździć mało i spokojnie to nawet taki z roweru za 1300 zł wystarczy na lata.

Potrzebuję porady...