Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?

Data: 2011-09-06 15:25:59
Autor: Roger(OS)
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Witam;
Widze, ze Intel jednak zrezygnowal z rozwijania dotychczasowych socketow
tj. 1156, 1366 wprowadza za to: LGA 2011

Czy powie mi ktos co teraz ? W jaka platforme teraz/juz jeszcze inwestowac
pod nowe pudlo?

Data: 2011-09-06 15:55:03
Autor: Doxent
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Czy powie mi ktos co teraz ? W jaka platforme teraz/juz jeszcze inwestowac
pod nowe pudlo?

AM3+

Data: 2011-09-09 18:21:17
Autor: John Doe
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Uzytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:j458ol$oiq$1inews.gazeta.pl...
Czy powie mi ktos co teraz ? W jaka platforme teraz/juz jeszcze inwestowac
pod nowe pudlo?

AM3+

Jesli chcesz zaoszczedzic na ogrzewaniu w domu

Data: 2011-09-10 15:40:13
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Fri, 9 Sep 2011 18:21:17 +0200, John Doe napisa(a):

[...]

Dodam, iz szukam platformy oszczednej :-)

T.V.

Data: 2011-09-06 16:59:56
Autor: divek
W dniu 2011-09-06 15:25, Roger(OS) pisze:

Czy powie mi ktos co teraz ? W jaka platforme teraz/juz jeszcze inwestowac
pod nowe pudlo?

Kilka razy już zadawałem sobie to pytanie. Wybierałem X, po czym niemal zawsze po jakimś czasie miałem wątpliwości i sam w sumie nie wiem dlaczego :-)
IMHO zainwestuj w to co Ci się podoba i na co możesz sobie pozwolić :-)

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-09-06 17:16:22
Autor: Rafał
On 2011-09-06 15:25, Roger(OS) wrote:
Witam;
[...]

Ok, to jak najbardziej pytanie na serio. Jeżeli mowa o inwestowaniu, mowa także o czasie zwrotu inwestycji i zyskach. Jakie więc są Twoje cele? Ew. też po prostu chcesz by Ci się wydawało że masz sprzęt cool bez specjalnego powodu i potrzeby.

Data: 2011-09-06 18:28:45
Autor: divek
W dniu 2011-09-06 17:16, Rafał pisze:

Jeżeli mowa o inwestowaniu, mowa także o czasie zwrotu inwestycji i zyskach.

Celowo o tym nie wspominałem wyżej :-)
Już od dłuższego czasu pojęcie "inwestycja" nijak ma się do rynku sprzętu klasy PC codziennego zastosowania.

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-09-06 20:14:28
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-09-06 18:28, divek wrote:
[...]

Zalezy do czego sie uzywa, w domu czesta pracuja freelancerzy

Data: 2011-09-09 01:25:36
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Tue, 06 Sep 2011 18:28:45 +0200, divek napisa(a):

W dniu 2011-09-06 17:16, Rafa pisze:

Jeeli mowa o inwestowaniu, mowa take o czasie zwrotu inwestycji i zyskach.

Celowo o tym nie wspominaem wyej :-)
Ju od duszego czasu pojcie "inwestycja" nijak ma si do rynku sprztu klasy PC codziennego zastosowania.

Jejku to to ja wiem od 15lat - co kupie PC ro na drugi dzien wart jest
300zl mniej - po roku 1000zl ... Mowie o inwestycji w przyszla technologie,
ktora bede mogl sobie wsadzic w swoja skrzyneczke, a nie tylko w dup* :-)

T.V.

Data: 2011-09-09 01:23:56
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:16:22 +0200, Rafa napisa(a):

On 2011-09-06 15:25, Roger(OS) wrote:
Witam;
[...]

Ok, to jak najbardziej pytanie na serio. Jeeli mowa o inwestowaniu, mowa take o czasie zwrotu inwestycji i zyskach. Jakie wic s Twoje cele? Ew. te po prostu chcesz by Ci si wydawao e masz sprzt cool bez specjalnego powodu i potrzeby.

Nie calkiem tak jak piszesz - Intel jak dla mnie zatrzylam produkcje
platform przed "LGA2011" - chcialbym za 2-4lata zmienic CPU na
szybszy/nowszy, moze grafike ale trzeba miec gdzie to wlozyc - o ile PCI-ex
prawdopodobnie pozostanie przez kolejne 2-3lata, o tyle sockety 1156 i 1366
i procki na nie beda dostepne moze "300"MHz szybsze z tym ze (i tu sie
modle) proces produkcyjny sie zminiaturyzuje i bede mogl sobie pozwolic na
CPU w 25nm - o taka inwestycje mi chodzi.

T.V.

Data: 2011-09-07 21:26:45
Autor: m4rkiz
Roger(OS) wrote:
[...]

ogolnodostepne 1155 z 2600K, lub czekanie na 2011

Data: 2011-09-09 01:28:53
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Wed, 7 Sep 2011 21:26:45 +0100, m4rkiz napisa(a):

Roger(OS) wrote:
[...]

2011 bedzie kosztowal 999$ jak wszystkie nowe CPU Intela - mam zamiar
zlozyc PC na RAID0 + 1HDD na wazne dokumenty, 16GBRAM, grafika a'la 1GB
DDR5 - zostaje tylko platforma i CPU...
Nie chce sie zapedzic w kozi rog, a zostawic sobie mozliwosc wlozenia
wyzszego CPU (szybszy, mniej pradozerny) za kilka latek...

T.V.

Data: 2011-09-10 15:36:18
Autor: m4rkiz
"T.V." <szukajcie@znajdziecie.pl> wrote in message news:1osyh3rnrxgre.dlgcomputadora.pl...
2011 bedzie kosztowal 999$ jak wszystkie nowe CPU Intela - mam zamiar
zlozyc PC na RAID0 + 1HDD na wazne dokumenty, 16GBRAM, grafika a'la 1GB
DDR5 - zostaje tylko platforma i CPU...

na system wez sobie ssd, w zaleznosci od kasy bierz cos na 1155,
np popularnego p8z68-v pro i wsadz w to procka na jakiego cie stac

Nie chce sie zapedzic w kozi rog, a zostawic sobie mozliwosc wlozenia
wyzszego CPU (szybszy, mniej pradozerny) za kilka latek...

to sie praktycznie nigdy nie sprawdza bo za kilka latek bedzie inna platforma,
co z tego ze bedziesz mogl zrobic upgrade procka w zakresie tego co teraz
kupisz (zalozmy ze wsadzisz cos o 50% szybszego, niezbyt tanio i o ile
znajdziesz, bo na tyle mozna liczyc w obrebie platformy) jak na rynku za
tych kilka latek beda procesory szybsze o kilkaset %

np. zaczynasz od i3-2100 za ~400 pln, max wlozysz tam 2600k za ~1100 pln
skok wydajnosci z 3800 na 9900 punktow w passmarku

i3-2100 sprzedasz za 3 lata za jakies grosze, a 2600k jako najszybszy procesor
na dana platforme specjanie nie stanieje

Data: 2011-09-10 23:39:42
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Sat, 10 Sep 2011 15:36:18 +0100, m4rkiz napisa(a):

[...]

Dzieki za info - chyba bede sie trzymal Twojej podpowiedzi, bo nie
ukrywajac - jest tez ona najblizsza drogi, ktora pocichutku obralem piszac
jednoczesnie posty na grupe :)

Mam tylko pytanie:
Widze, ze podana przez Ciebie plyta posiada zintegrowana k. graficzne :-/
Wolal bym jednak kupic oddzielna - no chyba, ze jest to jakis CUD :-)
Orientujesz sie moze z jakim modelem jest ona porownywalna? Moze jakies
testy obily sie komus o uszy?

T.V.

Data: 2011-09-10 23:58:37
Autor: m4rkiz

"T.V." <szukajcie@znajdziecie.pl> wrote in message news:rbklambqdsaq$.dlgcomputadora.pl...
[...]

nie ma, to tylko wyjscia ktore wykorzystuje ewentualna grafika zintegrowana
w procesorze

plyta jest przykladowa, jeden z popularniejszych (o ile nie najpopularniejszy)
modeli asusa na 1155, posiadam, chwale wszystko poza mala iloscia linii
pcie, ale to raczej nie do przeskoczenia - kwestia obecnie dostepnych chipsetow

Data: 2011-09-11 02:17:34
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Sat, 10 Sep 2011 23:58:37 +0100, m4rkiz napisa(a):

[...]

Szukam w googlu i nie widze (moze dlatego, ze ledwo siedze juz przy PC i
czas spac :p)
Czy sloty na RAm maja 2x Dual czy moze triple?
Jak pisalem - chce zaladowac 16GB RAM i wykozystac to na maxa czyli 4x4GB.

T.V.

Data: 2011-09-11 14:22:14
Autor: m4rkiz

"T.V." <szukajcie@znajdziecie.pl> wrote in message news:1r8167fng1g3b$.dlgcomputadora.pl...
Czy sloty na RAm maja 2x Dual czy moze triple?

dual, triple masz tylko w 1366, a konkretnie tylko w i7 serii 900

Jak pisalem - chce zaladowac 16GB RAM i wykozystac to na maxa czyli 4x4GB.

natomiast 4x4GB oczywiscie dziala, sam tak mam

Data: 2011-09-11 14:09:48
Autor: John Doe
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Uytkownik "T.V." <szukajcie@znajdziecie.pl> napisa w wiadomoci news:rbklambqdsaq$.dlgcomputadora.pl...
[...]

Kto zmusza do uywania teje? Przecie mona zawsze dokupi zewntrzn, a w BIOSie wczy "magiczn" funkcj
internal graphic disabled? ;)

Data: 2011-09-11 18:00:17
Autor: T.V.
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Sun, 11 Sep 2011 14:09:48 +0200, John Doe napisa(a):

[...]

Ja nie o to pytam :)
Wiem jak przelaczyc na karte zewnetrzna - pytalem czy ta karta jest cos
warta ...
Zreszta, nie ma co roztrzasac kwestii poniewaz odpowiedz juz dostalem.

T.V.

Data: 2011-09-12 12:25:04
Autor: John Doe
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Uytkownik "T.V." <szukajcie@znajdziecie.pl> napisa w wiadomoci news:5dzuacgmr241.dlgcomputadora.pl...
[...]

:-/
[...]

Odpowied brzmi: kada zintegrowana karta jest niewiele warta :)

Data: 2011-09-12 15:22:37
Autor: Przemysaw Ryk
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 12:25:04 +0200, John Doe napisa(a):

Albowiemgdyponiewa?

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Na tym wiecie nikt nie moe by neutralny. Moesz jedynie wybra sobie  ]

Data: 2011-09-12 22:01:22
Autor: John Doe
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Uytkownik "Przemysaw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomoci news:tzdw6musr3iu.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Gdy dedykowane urzdzenie w tym przypadku sprawuje si o wiele lepiej i dysponuje wasn pamici?

Data: 2011-09-13 00:32:36
Autor: Przemysaw Ryk
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 22:01:22 +0200, John Doe napisa(a):

Odpowied brzmi: kada zintegrowana karta jest niewiele warta :)

Albowiemgdyponiewa?

Gdy dedykowane urzdzenie w tym przypadku sprawuje si o wiele lepiej i dysponuje wasn pamici?

W jakich sytuacjach wasna dedykowana pami wpywa na dziaanie owej karty
graficznej tak mocno pozytywnie?

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]

Data: 2011-09-13 13:08:32
Autor: John Doe
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Uytkownik "Przemysaw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomoci news:1x9g1j2khqw22.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Wpywa na "podbieranie" z innych zasobw, w tym przypadku midzy innymi pamici i wiksz uycie procesora.
Jeden robi fotki komrk, a drugi potrzebuje lustrzanki. Moje zdanie jest takie, e lepiej mie osobn kart graficzn, dwikowe i sieciowe wbudowane w pyt akurat spisuj si dobrze. Podaj przykad jakiego zintegrowanego wedug ideau, ktry spokojnie kupiby do gier, bez zewntrznej karty.

Data: 2011-09-14 22:52:43
Autor: Przemysaw Ryk
Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
Dnia Tue, 13 Sep 2011 13:08:32 +0200, John Doe napisał(a):

Gdyż dedykowane urządzenie w tym przypadku sprawuje się o wiele lepiej i
dysponuje własną pamięcią?

W jakich sytuacjach własna dedykowana pamięć wpływa na działanie owej
karty graficznej tak mocno pozytywnie?

Wpływa na "podbieranie" z innych zasobów, w tym przypadku między innymi pamięci i większę użycie procesora.

Wyłączona też (przypominam - przedstawiana była ewentualność:
Ktoś zmusza do używania tejże? Przecież można zawsze dokupić zewnętrzną, a w BIOSie włączyć "magiczną" funkcję
internal graphic disabled? ;) Message-ID: <j4i8ej$54c$1@usenet.news.interia.pl>)?

To większe zużycie procesora to niby skąd się bierze? CPU ma IMVHO w
głębokim poważaniu, czy przygotowuje wstępnie dane dla grafiki znajdującej
się w tym samym kawałku krzemu / w chipsecie na płycie głównej / w postaci
osobnej karty.

Pamięć. OK. T.V. na przykład pisał o: „2011 bedzie kosztowal 999$
jak wszystkie nowe CPU Intela - mam zamiar zlozyc PC na RAID0 + 1HDD na
wazne dokumenty, 16GBRAM, grafika a'la 1GB DDR5 - zostaje tylko platforma i
CPU...” (Message-ID: <1osyh3rnrxgre.dlg@computadora.pl>). Na prawdę
wydzielenie z tego 512MB dla zintegrowanej grafiki tak strasznie zaboli?
Mnie się coś nie wydaje.

Jeden robi fotki komórką, a drugi potrzebuje lustrzanki. Moje zdanie jest takie, że lepiej mieć osobną kartę graficzną, dźwiękowe i sieciowe wbudowane w płytę akurat spisują się dobrze. Podaj przykład jakiegoś zintegrowanego według ideału, który spokojnie kupiłbyś do gier, bez zewnętrznej karty.

Gdzieś w tym wątku pojawiło się twierdzenie, że komputer będzie stosowany do
grania? Zresztą - tu też wszystko zależy od tego, w jak świeże tytuły, przy
jakich ustawieniach detali i w jakiej rozdzielczości ktoś chce grać, czyż
nie?

Przykładowo: znajomy mój obrabia masę zdjęć (fotograf z zawodu). Komputer ma
na płycie pod Core 2 Duo z zintegrowaną grafiką właśnie. Do tego dwa
monitory podłączone, ramu 8GB, 64-bitowy system i złego słowa jeszcze na ten
sprzęt nie powiedział. Powiedz mi, po cholerę ma tam ładować osobną kartę
grafiki?

Drugi ze znajomych (DTPowiec, hobbystycznie trochę się video bawi) wyszedł z
założenia, że do grania, to on sobie kupił X-Boxa. Po wuj mu dedykowana
karta graficzna, skoro w znakomitej większości czasu integra sprawdza się
doskonale?

[ Fortuna to niestała dziwka.                                              ]
[                                   (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

Data: 2011-09-15 01:38:06
Autor: BUNIEK
[...]

Ja to widzę tak ze od jakiegoś czasu szybciej rosną możliwości procesorów niż faktycznie potrzebne moce przynajmniej do domowych zastosowań.
Chyba się nie minę z prawda jak założę ze Q6600 proc stary i w porównaniu z dzisiejszymi wolny ale taktowany na 3.0 - 3.4 Ghz(nominał 2.4) doskonale sobie poradzi z dzisiejszymi aplikacjami i udźwignie nowoczesne grafiki itp. a kosztuje 300 - 400 pln i jest na starym 775.
Generalnie chce powiedzieć ze sporo wody upłynie zanim obecne procesory będą totalnie bezużyteczne.
I chyba tylko nasze dobre samopoczucie każe nam kupować coraz to nowszy sprzęt.
Obecnie mam DualCora E6300@3.5 GHZ + Gf260-216 4 GB ram i ciężko znaleźć grę (najcięższe aplikacje jakie używam w domu) w która nie dało by się pograć z przyzwoitymi detalami. Poczekam i może złowię Q9550 który będzie o niebo szybszy i znowu będę miał sprzęt na jakiś czas do tego bardziej dzisiejsza grafa i nadal będzie można pograć w nowe tytuły.

Przy czym Battlefield 3 może przyspieszyć decyzje o   wymianie  CPU i GPU ;).

Buniek

Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?