Potrzebujemy państwa katolickiego

Data: 2010-03-26 19:15:02
Autor: abc
Potrzebujemy państwa katolickiego
Szczęście państwa nie wypływa z jakiegoś innego źródła niż szczęście
jednostek, gdyż państwo nie jest niczym innym jak wielością jednostek
żyjących wspólnie w zgodzie.

Państwo musi więc nie tylko troszczyć się o doczesny dobrobyt poddanych,
ale pośrednio także o ich wieczne dobro.

Państwo, które chciałoby się zajmować tylko sprawami doczesnymi, zostawiając
na boku wieczne zbawienie poddanych, nie troszczyłoby się w istocie o dobro
wspólne, gdyż jego poddani mają nie tylko cel doczesny, ale także wieczny.

Ścisły rozdział Kościoła i państwa jest zatem nienaturalny i opaczny.
Człowiek nie dzieli się na chrześcijanina i poddanego. Powinien być
chrześcijaninem nie tylko w życiu prywatnym: wiara musi przeniknąć wszystkie
dziedziny jego życia.

Dlatego chrześcijański polityk powinien prowadzić chrześcijańską politykę,
starając się pogodzić prawo państwowe z przykazaniami Bożymi.

Data: 2010-03-26 11:35:37
Autor: J-23
On 26 Mar, 19:15, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

abc, to jest was dwoch?

J-23 itede...

Data: 2010-03-26 22:35:35
Autor: sofu

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- --

No drugiej takiej szczyny juz nie ma.
Ale ABC jest nawet w trzech osobach: on jego cień, którego on uważa za ducha
i jego marniutki fiut.
Wszystkie sa na róznych prawach w trójcy. I choc fiut od lat juz mu nie
staje, za to cień w dobrym słońcu zdaje się być w najlepszej formie z tej
trójcy.

sofu

Data: 2010-03-26 12:00:21
Autor: zbig
[...]

Jeszcze tego brakowało, żeby państwo się zajmowało takimi sprawami. O
swoje dobra wieczne, kazdy niech troszczy się sam prowadząc życie
godziwe.

Data: 2010-03-26 22:46:11
Autor: abc
[...]

Państwo powinno pomagać prowadzić życie godziwe, a nie zmuszać do
niegodziwości.

Data: 2010-03-26 14:48:36
Autor: zbig
On 26 Mar, 22:46, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
ziwe.

Państwo powinno pomagać prowadzić życie godziwe, a nie zmuszać do
niegodziwości.
A do jakiej niegodziwości zmusza cię państwo?

Data: 2010-03-26 22:53:06
Autor: abc
Potrzebujemy państwa katolickiego
Państwo powinno pomagać prowadzić życie godziwe, a nie zmuszać do
niegodziwości.

A do jakiej niegodziwości zmusza cię państwo?

Moje grzechy wyjawiam przy spowiedzi, a nie na psp.

Data: 2010-03-26 15:18:09
Autor: zbig
On 26 Mar, 22:53, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
>A do jakiej niegodziwości zmusza cię państwo?

Moje grzechy wyjawiam przy spowiedzi, a nie na psp.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Ok. To do jakich niegodziwości zmusza panstwo innych?

Data: 2010-03-27 07:39:45
Autor: karwanjestkretynem
Potrzebujemy państwa katolickiego

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał

Ok. To do jakich niegodziwości zmusza panstwo innych?

Ciekawe czy sobie w nocy przypomniał ;-))

Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 270 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-27 09:40:08
Autor: abc
Potrzebujemy państwa katolickiego
Ok. To do jakich niegodziwości zmusza panstwo innych?

Np. państwo zmusiło panią minister zdrowia do pomocy w zorganizowaniu
aborcji u 14-letniej uczennicy z Lublina, przez co pani minister,
katoliczka, zaciągnęła automatyczną ekskomunikę latae sententiae na
podstawie kanonów 1398 oraz 1329 §2 Kodeksu Prawa Kanonicznego.

Data: 2010-03-27 02:00:14
Autor: zbig
On 27 Mar, 09:40, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

katoliczka, zaciągnęła automatyczną ekskomunikę latae sententiae na
podstawie kanonów 1398 oraz 1329 §2 Kodeksu Prawa Kanonicznego.
Co ty bredzisz? Państwo zmusiło Kopaczkę o takiego działania?
Przystawili jej pistolet do głowy? Sama chciała to zrobić,

Data: 2010-03-27 12:08:49
Autor: sofu

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Co ty bredzisz? Państwo zmusiło Kopaczkę o takiego działania?
Przystawili jej pistolet do głowy? Sama chciała to zrobić,

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Szczyna jest dobra w cytowaniu katolskiej malulatury. Wyszukuje teksty,
których nawet papier nie chciał łatwo przyjąć, a inkaust zapisać.
Ale jego własne gadki, to w większości skrajnie moherowy bełkot bez sensu.

sofu

Data: 2010-03-27 12:44:39
Autor: cyc

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hokom0$io9$1node1.news.atman.pl...

> [...]

których nawet papier nie chciał łatwo przyjąć, a inkaust zapisać.
Ale jego własne gadki, to w większości skrajnie moherowy bełkot bez sensu.

Ekskomunika nalezy sie znacznej czesci kleru . Niech zaczna robic czystki od sibie wtedy beda mieli morlan prawo sprawowac rzad dusz i eskomunikowac kogo zechca , poki co z ekskomuniki nalozonej przez pedofili , zlodziei i aferzystow nikt juz sobie nic nie robi !.

cyc

Data: 2010-03-26 19:17:22
Autor: u2
W dniu 2010-03-26 19:15, abc pisze: