Data: 2009-09-27 14:52:39 | |
Autor: Michal | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
Jak to wygląda w praktyce?
Korzystałem z kilku kart (głównie kredytowych), w PL i zagranicą. Różne kwoty, różne transakcje. Niestety nigdy nie było mi dane sprawdzić, jak tego typu potwierdzanie wygląda. Konkretnie mnie interesuje to, czy: - transakcja "przechodzi" normalnie natomiast po minucie jest telefon (i jeśli np nie potwierdzę tego, że dokonuję zakupu, to w jaki sposób bank cofnie autoryzację?) - POS wyświetla komunikaty o oczekiwaniu na potwierdzenie lub o telefonicznej autoryzacji jakiegoś typu? - Co, jeśli taki Citiphone czy inne infolinię się do mnie nie dodzwonią (parę osób pisało tutaj, że np Alior blokuje karty w takim wypadku)? - Mam nadzieję, że każdy z banków stosujących takie rozwiązanie (bardzo bardzo pozytywne, o ile dobrze skonstruowane) pozwala w przypadku oddzwonienia na infolinię natychmiastowe odblokowanie karty (jeśli zablokowali) A pytam dlatego, że- jeśli rzecz dzieje się w środku nocy na stacji benzynowej w innym kraju- to zablokowana karta będzie swego rodzaju utrudnieniem. -- Michał |
|
Data: 2009-09-27 09:46:32 | |
Autor: Tomasz [Bubon] | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
W moim przypadku (Eurobank) zaraz po transakcji w Czechach zadzwoniła
konsultantka i upewniła się, że to ja dokonałem transakcji. Kwadrans przed płatnością za granicą wybierałem gotówkę w polskim bankomacie więc pewnie gdzieś w ich systemach zapaliła się czerwona lampka. |
|
Data: 2009-09-27 14:55:18 | |
Autor: MarekZ | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
"Michal" <michal@nospam.org> wrote in message news:h9nnb5$s5e$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jak to wygląda w praktyce? Mnie się to zdarzało wyłącznie kilkadziesiąt sekund po zakończeniu transakcji - nigdy w jej trakcie. |
|
Data: 2009-09-27 16:23:58 | |
Autor: Maseł | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
Michal wrote:
Jak to wygląda w praktyce? nie cofnie - zablokuje karte i nie bedzie juz nowych autoryzacji.. - POS wyświetla komunikaty o oczekiwaniu na potwierdzenie lub o POS zaakceptuje, a komorka od fraudow w banku zobaczy po transakcji czerwony alert i bedzie do Ciebie dzwonic - Co, jeśli taki Citiphone czy inne infolinię się do mnie nie dodzwonią chyba wszystkie blokuja - Mam nadzieję, że każdy z banków stosujących takie rozwiązanie (bardzo z tym to juz roznie... A pytam dlatego, że- jeśli rzecz dzieje się w środku nocy na stacji Zawsze mozesz za to paliwo zaplacic w inny sposob :-) (najlepiej inna karta - z innego banku) Pozdro Maseł |
|
Data: 2009-09-27 22:13:28 | |
Autor: Szyba | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
Michal pisze:
- Mam nadzieję, że każdy z banków stosujących takie rozwiązanie (bardzo bardzo pozytywne, o ile dobrze skonstruowane) pozwala w przypadku oddzwonienia na infolinię natychmiastowe odblokowanie karty (jeśli zablokowali)....PEKAO SA nie stosuje. Mam kartę "rezerwową", na którą kupuje coś raz w miesiącu. I nagle kiedyś zrobiłem duuuuuży zakup w internecie. Oczywiście PEKAO wcale się nie zainteresowało.... Pzdr! Szyba |
|
Data: 2009-09-28 00:30:51 | |
Autor: Filip | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
Michal pisze:
Jak to wygląda w praktyce?trudnieniem. Było już kilka razy na grupie, ale z moich doświadczeń: -Multi jeśli transakcja jest nietypowa (płaciłem kartą debetową 15k w Castoramie) to transkacja przeszła, ale nie zdążyłem jeszcze odjechać z wózkiem od kasy i był telefon z banku - czas reakcji poniżej 30 sek. - citi - przy wyjazdach zagranicznych zdarza się odmowa. Należy wtedy zadzwonić do banku i powiedzieć, że naprawdę się jest daleko i odblokowują kartę, co polega na zawieszeniu reguł stworzonych dla danej karty na 72 godziny. - diners. Ci to zazwyczaj dzwonią jak już wrócę do .pl, z grzecznym pytaniem, czy te np. 17 transakcji w miniony weekend na innej półkuli to naprawdę ja przeprowadziłem. Generalnie to mam wrażenie, że w DC w nocy nikogo nie ma, bo jak potrzebowałem zastrzec kartę, to osoba do której się dodzwoniłem twierdziła, że poza zastrzeżeniem karty to ona nic nie może i jestem prawie przekonany, że dodzwoniłem się do takiej osoby do jej prywatnego domu. Ale za to reklamacje rozpatrują wzorcowo. |
|
Data: 2009-09-28 12:21:51 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank... | |
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> writes:
Generalnie to mam wraĹźenie, Ĺźe w DC w To normalne, chodzi o to by zawsze mozna sie bylo tam dodzwonic. -- Krzysztof Halasa |
|