Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...

Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...

Data: 2009-09-27 14:52:39
Autor: Michal
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
Jak to wygląda w praktyce?

Korzystałem z kilku kart (głównie kredytowych), w PL i zagranicą. Różne kwoty, różne transakcje. Niestety nigdy nie było mi dane sprawdzić, jak tego typu potwierdzanie wygląda.

Konkretnie mnie interesuje to, czy:
- transakcja "przechodzi" normalnie natomiast po minucie jest telefon (i jeśli np nie potwierdzę tego, że dokonuję zakupu, to w jaki sposób bank cofnie autoryzację?)
- POS wyświetla komunikaty o oczekiwaniu na potwierdzenie lub o telefonicznej autoryzacji jakiegoś typu?
- Co, jeśli taki Citiphone czy inne infolinię się do mnie nie dodzwonią (parę osób pisało tutaj, że np Alior blokuje karty w takim wypadku)?
- Mam nadzieję, że każdy z banków stosujących takie rozwiązanie (bardzo bardzo pozytywne, o ile dobrze skonstruowane) pozwala w przypadku oddzwonienia na infolinię natychmiastowe odblokowanie karty (jeśli zablokowali)


A pytam dlatego, że- jeśli rzecz dzieje się w środku nocy na stacji benzynowej w innym kraju- to zablokowana karta będzie swego rodzaju utrudnieniem.


--
Michał

Data: 2009-09-27 09:46:32
Autor: Tomasz [Bubon]
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
W moim przypadku (Eurobank) zaraz po transakcji  w Czechach zadzwoniła
konsultantka i upewniła się, że to ja dokonałem transakcji.
Kwadrans przed płatnością za granicą wybierałem gotówkę w polskim
bankomacie więc pewnie gdzieś w ich systemach zapaliła się czerwona
lampka.

Data: 2009-09-27 14:55:18
Autor: MarekZ
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
"Michal" <michal@nospam.org> wrote in message news:h9nnb5$s5e$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jak to wygląda w praktyce?

Mnie się to zdarzało wyłącznie kilkadziesiąt sekund po zakończeniu transakcji - nigdy w jej trakcie.

Data: 2009-09-27 16:23:58
Autor: Maseł
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
Michal wrote:
Jak to wygląda w praktyce?

Korzystałem z kilku kart (głównie kredytowych), w PL i zagranicą. Różne
kwoty, różne transakcje. Niestety nigdy nie było mi dane sprawdzić, jak
tego typu potwierdzanie wygląda.

Konkretnie mnie interesuje to, czy:
- transakcja "przechodzi" normalnie natomiast po minucie jest telefon (i
jeśli np nie potwierdzę tego, że dokonuję zakupu, to w jaki sposób bank
cofnie autoryzację?)

nie cofnie - zablokuje karte i nie bedzie juz nowych autoryzacji..

- POS wyświetla komunikaty o oczekiwaniu na potwierdzenie lub o
telefonicznej autoryzacji jakiegoś typu?

POS zaakceptuje, a komorka od fraudow w banku zobaczy po transakcji
czerwony alert i bedzie do Ciebie dzwonic

- Co, jeśli taki Citiphone czy inne infolinię się do mnie nie dodzwonią
(parę osób pisało tutaj, że np Alior blokuje karty w takim wypadku)?

chyba wszystkie blokuja

- Mam nadzieję, że każdy z banków stosujących takie rozwiązanie (bardzo
bardzo pozytywne, o ile dobrze skonstruowane) pozwala w przypadku
oddzwonienia na infolinię natychmiastowe odblokowanie karty (jeśli
zablokowali)

z tym to juz roznie...

A pytam dlatego, że- jeśli rzecz dzieje się w środku nocy na stacji
benzynowej w innym kraju- to zablokowana karta będzie swego rodzaju
utrudnieniem.

Zawsze mozesz za to paliwo zaplacic w inny sposob :-) (najlepiej inna
karta - z innego banku)

Pozdro

Maseł

Data: 2009-09-27 22:13:28
Autor: Szyba
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
Michal pisze:

- Mam nadzieję, że każdy z banków stosujących takie rozwiązanie (bardzo bardzo pozytywne, o ile dobrze skonstruowane) pozwala w przypadku oddzwonienia na infolinię natychmiastowe odblokowanie karty (jeśli zablokowali)


....PEKAO SA nie stosuje. Mam kartę "rezerwową", na którą kupuje coś raz w miesiącu. I nagle kiedyś zrobiłem duuuuuży zakup w internecie. Oczywiście PEKAO wcale się nie zainteresowało....
Pzdr!
Szyba

Data: 2009-09-28 00:30:51
Autor: Filip
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
Michal pisze:
Jak to wygląda w praktyce?

Korzystałem z kilku kart (głównie kredytowych), w PL i zagranicą. Różne kwoty, różne transakcje. Niestety nigdy nie było mi dane sprawdzić, jak tego typu potwierdzanie wygląda.

Konkretnie mnie interesuje to, czy:
- transakcja "przechodzi" normalnie natomiast po minucie jest telefon (i jeśli np nie potwierdzę tego, że dokonuję zakupu, to w jaki sposób bank cofnie autoryzację?)
- POS wyświetla komunikaty o oczekiwaniu na potwierdzenie lub o telefonicznej autoryzacji jakiegoś typu?
- Co, jeśli taki Citiphone czy inne infolinię się do mnie nie dodzwonią (parę osób pisało tutaj, że np Alior blokuje karty w takim wypadku)?
trudnieniem.


Było już kilka razy na grupie, ale z moich doświadczeń:
-Multi jeśli transakcja jest nietypowa (płaciłem kartą debetową 15k w Castoramie) to transkacja przeszła, ale nie zdążyłem jeszcze odjechać z wózkiem od kasy i był telefon z banku - czas reakcji poniżej 30 sek.
- citi - przy wyjazdach zagranicznych zdarza się odmowa. Należy wtedy zadzwonić do banku i powiedzieć, że naprawdę się jest daleko i odblokowują kartę, co polega na zawieszeniu reguł stworzonych dla danej karty na 72 godziny.
- diners. Ci to zazwyczaj dzwonią jak już wrócę do .pl, z grzecznym pytaniem, czy te np. 17 transakcji w miniony weekend na innej półkuli to naprawdę ja przeprowadziłem. Generalnie to mam wrażenie, że w DC w nocy nikogo nie ma, bo jak potrzebowałem zastrzec kartę, to osoba do której się dodzwoniłem twierdziła, że poza zastrzeżeniem karty to ona nic nie może i jestem prawie przekonany, że dodzwoniłem się do takiej osoby do jej prywatnego domu. Ale za to reklamacje rozpatrują wzorcowo.

Data: 2009-09-28 12:21:51
Autor: Krzysztof Halasa
Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> writes:

Generalnie to mam wraĹźenie, Ĺźe w DC w
nocy nikogo nie ma, bo jak potrzebowałem zastrzec kartę, to osoba do
której się dodzwoniłem twierdziła, że poza zastrzeżeniem karty to ona
nic nie moĹźe

To normalne, chodzi o to by zawsze mozna sie bylo tam dodzwonic.
--
Krzysztof Halasa

Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona