Potwierdzenie odbioru

Data: 2011-08-25 23:34:02
Autor: Veronika
Potwierdzenie odbioru
Wysłałam do firmy pismo reklamacyjne.
Listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.
Oczywiście firma nie pofatygowała się aby potwierdzić odbiór listu.
Potwierdzenia nie otrzymałam.
Czy to może oznaczać, że pismo nie dotarło? I nie ma podstaw do reklamacji?

Data: 2011-08-25 23:38:01
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-25 23:34, Veronika pisze:
[...]

Jeśli nie dostałaś zwrotki, to pewnie zaginęła w drodze powrotnej. Złóż reklamację na poczcie.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-26 00:32:01
Autor: Veronika
Potwierdzenie odbioru

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j36fbr$q3r$1news.onet.pl...
[...]

Chodziło mi raczej o to, czy firma może przyjąć pismo i nie podpisać potwierdzenia odbioru.

Data: 2011-08-26 00:48:11
Autor: Bydlę
Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-25 22:32:01 +0000, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> said:

Chodziło mi raczej o to, czy firma może przyjąć pismo i nie podpisać potwierdzenia odbioru.

Pytasz o przepis, czy możliwość wystąpienia zdarzenia?

Bo przepis mówi, że nie, a życie, że tak.
:-)

Więc złóż reklamację...

--
Bydlę

Data: 2011-08-26 09:26:37
Autor: Veronika
Potwierdzenie odbioru

On 2011-08-25 22:32:01 +0000, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> said:

[...]

No tak, ale co poczta zrobi w przypadku reklamacji?
Przecież to świstek jedynie, a nie wartościowa paczka.

On 2011-08-25 22:32:01 +0000, "Veronika"
<veronika_veronika@spam_op.pl> said:

[...]

To jest list polecony, a jeśli zaginęła sama zwrotka, to zostanie sporządzony duplikat.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-26 10:57:12
Autor: Bydlę
Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-26 07:26:37 +0000, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> said:

No tak, ale co poczta zrobi w przypadku reklamacji?

Sprawdzi.
I dowie się autorka, czy przesyłka:
-czeka na odbiór
-została zagubiona
-wraca
-...

Przecież to świstek jedynie, a nie wartościowa paczka.

A kto mówi o pieniądzach?

--
Bydlę

Data: 2011-08-25 23:45:01
Autor: Bydlę
Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-25 21:34:02 +0000, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> said:

Czy to może oznaczać, że pismo nie dotarło?

Może.

I nie ma podstaw do reklamacji?

To jest podstawa do reklamacji na poczcie...
--
Bydlę

Data: 2011-08-26 01:49:31
Autor: emeryt
Potwierdzenie odbioru

[...]

próbowałaś śledzić przesyłkę na stronie poczty?
Masz numer listu poleconego, nie wiem jak to działa
obecnie. Paczki trakowałem i listy wysyłane zagranice
również:
http://sledzenie.poczta-polska.pl/

A teraz pytanie pomocnicze:
kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
się przesyłkę za skutecznie doręczoną? Nie wiem jak to wygląda
w przypadku przesyłek z potwierdzeniem odbioru.

Pzdr
E.

Data: 2011-08-26 09:31:04
Autor: Veronika
Potwierdzenie odbioru

Użytkownik "emeryt" <emeryt_emerytowany@op.pl> napisał w wiadomości news:j36n2v$ivq$1news.onet.pl...

[...]

Oooo. Dzięki. Spróbowałam, ale u mnie na wsi jakieś za krótkie są nr listów poleconych.
Tego samego dnia wysyłałam również paczkę i jest informacja o jej doręczeniu.

[...]

No właśnie minęło już 14 dni, a potwierdzenia odbioru nie mam. No i zastanawiam się czy firma, w któej składałam reklamację może powiedzieć, że nic nie otrzymała.

Swoją drogą ciekawe zjawisko.
Zdarzało mi się wysyłać pisma do paru urzędów, lub własnej firmy, zawsze otrzymywałam potwierdzenie odbioru. A tutaj po raz drugi w przypadku pisma reklamacyjnego zwrotki brak.

Data: 2011-08-26 09:43:35
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-26 09:31, Veronika pisze:
No właśnie minęło już 14 dni, a potwierdzenia odbioru nie mam

To czekaj cierpliwie. Zakładając kilka dni wędrówki listu "do", 14 dni na poczcie i potem droga powrotna, to się okaże, że od wysłania do otrzymania zwrotki może minąć nawet miesiąc.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-26 10:08:09
Autor: mvoicem
Potwierdzenie odbioru
(26.08.2011 09:43), Liwiusz wrote:
[...]

Wiele razy dostawałem odpowiedź od klienta (listowną, poleconą, ekonomiczną) na dłuugo  zanim przyszła zwrotka (priorytetowa).

p. m.

Data: 2011-08-26 10:11:22
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-26 10:08, mvoicem pisze:
[...]

Zwrotki nie są priorytetowe. Są traktowane jak list zwykły.

Data: 2011-08-26 10:58:10
Autor: Bydlę
Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-26 08:11:22 +0000, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> said:

Zwrotki nie są priorytetowe. Są traktowane jak list zwykły.

A priorytet to opłata za dobre samopoczucie, nie gwarantująca (zgodnie z regulaminem) niczego.

--
Bydlę

Data: 2011-08-26 11:20:37
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-26 08:11:22 +0000, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> said:

Zwrotki nie są priorytetowe. Są traktowane jak list zwykły.

A priorytet to opłata za dobre samopoczucie, nie gwarantująca (zgodnie z
regulaminem) niczego.

Statystycznie jednak coś zapewnia.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-27 14:05:42
Autor: Marcin Wasilewski
Potwierdzenie odbioru
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j37oh6$q7r$1news.onet.pl...

A priorytet to opłata za dobre samopoczucie, nie gwarantująca (zgodnie z
regulaminem) niczego.
Statystycznie jednak coś zapewnia.

        Tzn. zapewnia krótsze leżakowanie listu w docelowej sortowni.

Już kilka razy miałem okazję śledzić dziwne kalendarium dostarczania przesyłki niepriorytetowej na podstawie stempli na odwrocie. Przykładowo:

dzień 0 - stempel z Wrocławia
dzień +1 - stempel z Gorzów Wlkp. 1 (główny urząd poczt. - sortownia)
dzień +5 - stempel z Gorzów Wlkp. 15 (poczta właściwa).

Więc można brać za pewnik, że wszystkie przesyłki podróżują wspólnie, a później celowo
leżakują w miastach docelowych.

Data: 2011-08-28 22:51:59
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-27 14:05, Marcin Wasilewski pisze:

Więc można brać za pewnik, że wszystkie przesyłki podróżują wspólnie, a
później celowo
leżakują w miastach docelowych.

Nie tylko, odpoczywają również w miejscach nadania.

Data: 2011-08-28 23:15:39
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-28 22:51, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Tak dla pewności ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-08-28 22:53:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-26 08:11:22 +0000, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> said:

Zwrotki nie są priorytetowe. Są traktowane jak list zwykły.

A priorytet to opłata za dobre samopoczucie, nie gwarantująca (zgodnie z
regulaminem) niczego.

Statystycznie jednak coś zapewnia.

Statystycznie nie dochodzi jakiś konkretny procent przesyłek zwykłych. Z moich obserwacji wynika, że pogrom ten w większym procencie dotyczy zwrotek niż listów. Czary jakieś czy co?

Data: 2011-08-28 23:16:19
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-28 22:53, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Statystycznie nie dochodzi jakiś konkretny procent przesyłek zwykłych. Z
moich obserwacji wynika, że pogrom ten w większym procencie dotyczy
zwrotek niż listów. Czary jakieś czy co?

Łatwiej zgubić zwrotkę.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-28 23:36:54
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-28 23:16, Liwiusz pisze:
[...]

ojtam, ojtam - zwrotka jest najczęściej żółta i doskonale ją widać. Poproszę następny strzał :-)

Data: 2011-08-29 04:13:15
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-28 23:36, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Kiedy ja poważnie piszę - jest mała, cienka, może się przykleić do innego listu itp. itd.

To nawet dobrze o poczcie świadczy, wygląda bowiem na to, że listy giną losowo, a rzadziej są kradzione (gdyby była nadreprezentacja listów w zaginionych przesyłkach, to dawałoby to do zastanowienia).

--
Liwiusz

Data: 2011-08-29 17:16:58
Autor: Hades
Potwierdzenie odbioru
Użytkownik "Liwiusz"
[ciach]

[...]

Moze sie rowniez zdazyc tak (wiem, nie powinno, ale zdaza sie) ze
doreczyciel nie zauwazy ze przesylka za potwierdzeniem odbioru i
potwierdzenie nie zostanie podpisane i wyslane zwrotnie.
AM

Data: 2011-08-26 11:40:15
Autor: emeryt
[OT] Potwierdzenie odbioru
A priorytet to opłata za dobre samopoczucie, nie gwarantująca (zgodnie z regulaminem) niczego.

nie wiem ile listów Ty nadajesz, ja robię to niezbyt często,
W moim przypadku dostawa priorytetów miała 100% skutecznośc.
Dostawa ekonomicznych przesyłek 90% skuteczność - raz wysłany
list został doręczony po 2tyg albo 3tyg.

E.

P.S. jak wyślesz przesyłkę kurierem w trybie standard, też nie
masz gwarancji a jedynie kurier deklaruje ze przesyłka powinna
znaleźć się jutro u odbiorcy.

Data: 2011-08-26 12:32:21
Autor: Bydlę
[OT] Potwierdzenie odbioru
On 2011-08-26 09:40:15 +0000, "emeryt" <emeryt_emerytowany@op.pl> said:

A priorytet to opłata za dobre samopoczucie, nie gwarantująca (zgodnie z regulaminem) niczego.

nie wiem ile listów Ty nadajesz,

Teraz mniej, ale całkiem niedawno kilkadziesiąt miesięcznie.

 ja robię to niezbyt często,

Czytałeś regulamin tej usługi i co gwarantuje?
A wiesz ile wynosi odszkodowanie za niewykonanie tej płatnej usługi?

P.S. jak wyślesz przesyłkę kurierem w trybie standard, też nie
masz gwarancji

Inaczej - czy płacę, czy nie, gwarantują mi to samo.
Przeczytaj regulamin...

--
Bydlę

Data: 2011-08-26 09:50:39
Autor: Hades
Potwierdzenie odbioru
Użytkownik "Veronika"
[ciach]

[...]

Na twojej wsi nie sa za krotkie tylko panienka w okienku na
potwierdzeniu nadania listu poleconego nie wpisuje calego
numeru skladajacego sie z 20 cyfr jaki potrzebny jest do
wpisania w formularzu. Nie zmienia to jednak tego ze system
(jak napisalem powyzej) nie dziala w odniesieniu do listow
poleconych.

AM

Data: 2011-08-26 10:04:04
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
W dniu 2011-08-26 09:50, Hades pisze:

wpisania w formularzu. Nie zmienia to jednak tego ze system
(jak napisalem powyzej) nie dziala w odniesieniu do listow
poleconych

Czasem działa.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-26 09:34:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
Potwierdzenie odbioru
emeryt pisze:
A teraz pytanie pomocnicze:
kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
się przesyłkę za skutecznie doręczoną?

Dotyczy to jedynie urzędów państwowych....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-08-26 10:43:58
Autor: emeryt
Potwierdzenie odbioru
[...]

a jak to sie ma np. do art61KC?

Data: 2011-08-26 10:51:49
Autor: Tomasz Kaczanowski
Potwierdzenie odbioru
emeryt pisze:
[...]

A co ma być?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-08-26 09:46:56
Autor: Hades
Potwierdzenie odbioru
Użytkownik "emeryt"
[...]

Z mojego doswiadczenia (i chyba tak niestety jest) wynika ze system

Data: 2011-08-26 09:59:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Potwierdzenie odbioru
On Fri, 26 Aug 2011, emeryt wrote:

A teraz pytanie pomocnicze:
kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
się przesyłkę za skutecznie doręczoną?

  A mechanizm "domniemania doręczenia" działa w kontaktach prywatnych,
albo jak kto woli: przy niesądowych czynnościach cywilnoprawnych?
  Nie wydaje mi się, nie byłoby potrzeby robienia akcji w stylu
"wjazdu" do biura firmy z kamerą i notariuszem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-26 10:04:58
Autor: Liwiusz
Potwierdzenie odbioru
[...]

Jest przecież przepis o oświadczeniu woli i terminie, kiedy strona "mogła się z nim zapoznać". IMHO słusznie można pod to podciągnąć awizowanie.

Nie wydaje mi się, nie byłoby potrzeby robienia akcji w stylu
"wjazdu" do biura firmy z kamerą i notariuszem.

A są takie akcje? Programy typu UWAGA pomijam.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-26 17:37:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Potwierdzenie odbioru
On Fri, 26 Aug 2011, Liwiusz wrote:

[...]

  Hm... rozumiem że sądy tak podchodzą do przedstawienia wrotki?
(i co z wersjami "adresata nie zastano"!)

Nie wydaje mi się, nie byłoby potrzeby robienia akcji w stylu
"wjazdu" do biura firmy z kamerą i notariuszem.

A są takie akcje? Programy typu UWAGA pomijam.

  Cóż, parę lat temu był taki "fakt prasowy", znaczy znam tylko
z opisu w prasie, aczkolwiek ta prasa zdecydowanie nie nazywała
się "fakt" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-26 10:19:17
Autor: Tomasz Kaczanowski
Potwierdzenie odbioru
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Chyba nie do końca działa, bo tego typu przepisy, które umieszczane np w regulaminach firm telekomunikacyjnych były podważane i jako klauzule niedozwolone nakazywano zmiany tych punktów regulaminu/umowy.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Potwierdzenie odbioru