Potwierdzenie podpisu notarialnie

Data: 2009-10-11 10:01:57
Autor: Piotr M
Potwierdzenie podpisu notarialnie
Witam.

Jest potrzeba wysłania pocztą umowy-zlecenie, praca zdalna, firma sobie
życzy potwierdzenia notarialnego podpisu, ciężko ocenić wiarygodność firmy
i zrodziła się obawa. Zawsze można podrobić podpis itd, ale czy taki
właśnie dokument będzie można wykorzystać do jakiegoś oszustwa etc.? Czy
taki dokument jest lepszym narzędziem do ewentualnego wykorzystania go do
łamania prawa? Bo tak sobie myślę, ktoś okazując takie potwierdzenie może
wzbudzić dodatkowe zaufanie i wiarygodność, a tym samym moje ewentualne
kłopoty. Dziękuję za jakieś uwagi.

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2009-10-12 13:26:28
Autor: kauzyperda
Piotr M pisze:
[...]

Generalnie zawsze sie moze zdarzyc wszystko, ale notarialne posiadczenie podpisu sluzy pewnosci obrotu - dzieki temu np. strony umowy maja wieksza pewnosc, ze dane osoby zlozyly podpis na dokumencie.
Raczej widzialbym tutaj raczej troske o wlasne interesy i to kazdej ze stron niz snul nieco dziwaczne podejrzenia

--
pozdr
luck

Data: 2009-10-13 12:34:11
Autor: Piotr M
Potwierdzenie podpisu notarialnie
Pewnego razu kauzyperda tak oto obwieścił(a):

Raczej widzialbym tutaj raczej troske o wlasne interesy i to kazdej ze stron niz snul nieco dziwaczne podejrzenia

Wczoraj załatwiłem potwierdzenie. Notka potwierdzająca jest na osobnej
kartce ale spięta razem z umową, opieczętowana na łączach także tworzy
jedną całość.

Dałem takie zapytanie bo pomyślałem, że gdy będzie osobno to można później
użyć sobie jej z jakimiś innymi dokumentami, a tam moje dane osobowe itd.
Pierwszy raz robiłem to, nie wiedziałem jak to będzie wyglądać. Ale widze
że to dobrze pomyślane ;)

BTW.
Umowa zlecenie opiewa na kilka tysięcy zł i w Krakowie gdy dzwoniłem po
notariuszach, to jeden zaśpiewał sobie 100zł inny 60zł a w końcu wybrałem
się do "najlepszego" co wziął tylko 20zł. Warto było dzwonić.

Jak chodzenie po targowisku w poszukiwaniu tańszej marchewki ;P

Data: 2009-10-13 20:46:24
Autor: kauzyperda
Piotr M pisze:
[...]

Jednak czasy sie zmieniaja, jeszcze dwa lata temu nie mialbys takiej mozliwosci - przynajmniej, zeby zrobic sobie taka jawna telefoniczna sonde (wcześniej z zasadach etyki notariuszy widnial zapis, iz pobieranie taksy niższej niz maksymalna jest szczególnie rażącym przejawem nieuczciwej konkurencji...)

--
pozdr
luck

Data: 2009-10-13 20:57:50
Autor: Piotr M
[...]

LOL

Co to w takim razie za taksa maksymalna, co nie może być niższa? I to
jeszcze w świetle etyki o nieuczciwej konkurencji?

Może błąd i chodziło o minimalną?

Data: 2009-10-13 21:13:12
Autor: kauzyperda
Piotr M pisze:
[...]

Zaden blad, w sumie byla w tym pewna logika - tzn. zamysl byl taki zeby notariusze nie konkurowali ze soba stawkami taksy i zeby ograniczyc to odgornie (tak wiec np. dzwoniac trzy czy piec lat temu pewnie wiekszosc by ci pdpowiedziala na taka telefoniczna sonde w sprawie taksy, ze stawki sa maksymalne - bo stosowanie stawek innych niz maksymalne bylo w pewnego rodzaju "podziemiu", choc czesto np. podczas bezposredniej wizyty bylbys w stanie cos "utargowac")

Napisalem to zreszta jako ciekawostke, masz ochote siegnac do zrodel uruchom goole i znajdz sobie poprzednie wersje kodeksu etyki zawodowej notariusza

--
pozdr
luck

Data: 2009-10-14 08:03:30
Autor: spp
kauzyperda pisze:

Napisalem to zreszta jako ciekawostke, masz ochote siegnac do zrodel uruchom goole i znajdz sobie poprzednie wersje kodeksu etyki zawodowej notariusza

Zupełnie podobne zapisy ma np. samorząd lekarski. :)

--
spp

Data: 2009-10-14 08:02:56
Autor: spp
kauzyperda pisze:

[...]

Ale można było się targować - z powodzeniem. :)

--
spp

Potwierdzenie podpisu notarialnie