Potwory wyłażą z nor.

Data: 2015-11-27 05:05:10
Autor: stevep
Potwory wyłażą z nor.
# Widać polemikę - tu w S24 jej przejawem są np głosy Pani Jankowskiej i  Pana Alpejskiego. Janina Jankowska widzi niepokojące przejawy metod  działania nowej władzy partii PiS, a Pana Alpejski metody te pochwala - bo  "nie da się wymiatać śmieci bez miotły". (Nie wiem przy tym, czy pisząc  "śmieci" ma On na myśli złe przepisy czy ludzi, jeśli to drugie, to byłoby  to niepokojące, nie powinno się tak określać polityków i posłów innych niż  własnej partii, w końcu też wybranych przez rodaków). Przez ostatnie lata  pisałem tu w S24 mnóstwo notatek w obronie poniewieranej wtedy opozycji,  którą był PiS.I - przeciw wielu działaniom PO i PSL. Niemniej podzielam  niepokój, który wyraziła Pani Jankowska. Historia pokazała wiele razy, że  walka dobrych ludzi, rycerzy dobra, gdy zbyt aktywna, gdy prowadzona  wąpliwymi środkami, sama zaraża sie złem, staje się złem. To o takich  ludziach napisał Nietzsche: "Kto walczy z potworami, niech uważa, by sam  nie stał się potworem". Nie wiem, ile dobra, w prawie, w gospodarce itd  przyniosą rządy PiS. Oby jak najwięcej. Niemniej lęki Pani Jankowskiej  podzielam. Wiele było władz w historii, które dążyły do dobrych celów,  osiagniecie ich odsuwało się i odsuwało w przyszłość, a na codzień miało  sie do czynienia z wątpliwymi środkami. To te środki (watpliwe) były  rzeczywistością. Nie wiem czy tak będzie, ale trzeba uważać. Być może i o  to idzie Pani Jankowskiej. #
Ze strony:
http://skroc.pl/aabfd

--
stevep