Poważna awaria w NBP

Data: 2013-02-01 22:38:55
Autor: witrak()
Poważna awaria w NBP
"Informujemy, że w dniu dzisiejszym z powodu poważnej awarii w
Narodowym Banku Polskim (dotyczącej wszystkich banków) zlecenia
przelewów w PLN rozliczane za pośrednictwem systemu SORBNET
zostaną zrealizowane z opóźnieniem.
Jednym ze skutków awarii jest także brak możliwości rozliczenia
drugiej sesji ELIXIR'u przez KrajowÄ… IzbÄ™ RozliczeniowÄ… S.A. W
związku z czym, również transakcje otrzymywane poprzez ELIXIR
zostaną zaksięgowane w systemach bankowych dopiero po usunięciu
awarii.
Przelewy do innych banków wysłane II sesją do godz. 12:15 i III
sesją do godziny 15:00 obciążyły rachunki bankowe natomiast z
opóźnieniem mogą uznać rachunki beneficjentów.
Przelewy przysłane do Raiffeisen Polbank również oczekują na
rozliczenie - uznanie rachunków nastąpi najszybciej jak to będzie
możliwe.
Narodowy Bank Polski oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. pracujÄ…
nad rozwiÄ…zaniem problemu.
Poinformujemy o przywróceniu standardowej funkcjonalności rozliczeń.
Przepraszamy za wszelkie uniedogodnienia."

witrak()

Data: 2013-02-01 23:34:53
Autor: Waldek
Powa¿na awaria w NBP
W dniu 2013-02-01 22:38, witrak() pisze:

Przelewy do innych banków wys³ane II sesj± do godz. 12:15 i III
sesj± do godziny 15:00 obci±¿y³y rachunki bankowe natomiast z
opó¼nieniem mog± uznaæ rachunki beneficjentów.

Sesja z NBP do Wiewiórek wysz³a i zosta³a IMO
bez opó¼nieñ zaksiêgowana - przynajmniej na moim ror-ku
mo¿liwe ¿e dotyczy wybiórczo poniektórych banków
- a wiem, bo sam sobie wysy³a³em wyp³ate ;)

Pozdro

Data: 2013-02-01 23:44:04
Autor: Kamil Joñca
Powa¿na awaria w NBP
Waldek <mam@nie.dam> writes:

[...]

Moje przelewy które (*wydaje misiê, ¿e*) posz³y drug± sesj±, dosz³y bez
opó¼nieñ.
KJ

Because we don't think about future generations, they will never forget us.
-- Henrik Tikkanen

Data: 2013-02-02 10:03:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Powa¿na awaria w NBP

"Kamil "Joñca"" 87lib7u023.fsf@alfa.kjonca

Moje przelewy które (*wydaje misiê, ¿e*)
posz³y drug± sesj±, dosz³y bez opó¼nieñ.

Mój z Mille do Meritka te¿. A zleca³em lanie gdzie¶ oko³o 11 godziny.

Data: 2013-02-02 11:22:20
Autor: witrak()
Poważna awaria w NBP
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote on 2013-02-02_10:03

"Kamil "Jońca"" 87lib7u023.fsf@alfa.kjonca

Moje przelewy które (*wydaje misię, że*) poszły drugą sesją,
doszły bez opóźnień.

Mój z Mille do Meritka też. A zlecałem lanie gdzieś około 11
godziny.

Myślę, że to dotyczyło faktycznie wybranych banków, tyle że nie
wiedzieli których może jeszcze oprócz tamtych;-)

witrak()

Data: 2013-02-02 10:21:01
Autor: assembea
Powa¿na awaria w NBP
> [...]

> opó¼nieniem mog± uznaæ rachunki beneficjentów.

Sesja z NBP do Wiewiórek wysz³a i zosta³a IMO

A to ciekawe - ciekawe, bo wyczekiwane przeze mnie w pi±tek (prawdziwe) wynagrodzenie do wiewiórek nie dotar³o i zd±¿y³em ju¿ zrobiæ awanturê pracodawcy - a w³a¶ciwie dzia³aj±cej w jego imieniu Pani Krysi. A Pani Krysia, jak to Pani Krysia - wygl±da na to, ¿e nie wie, co to sesje elixir... (albo przekonuj±co udaje).

A czy inni, którzy lali tego dnia do BGZ, mogliby potwierdziæ bezproblemowe zaksiêgowanie drugiej i trzeciej sesji?

Data: 2013-02-02 10:24:15
Autor: assembea
Powa¿na awaria w NBP
witrak, a sk±d masz tego newsa? Jako¶ nie widzê go w necie. Jak mo¿na to potwierdziæ?

Data: 2013-02-04 20:07:59
Autor: witrak()
Poważna awaria w NBP
assembea <assemblea@interia.pl> wrote on 2013-02-02_19:24
witrak, a skÄ…d masz tego newsa? JakoÅ› nie widzÄ™ go w necie. Jak
można to potwierdzić?

Pocztą pantoflową dostałem, ale ze źródła, któremu ufam ;-)

witrak()

Data: 2013-02-05 14:02:20
Autor: Zbynek Ltd.
Powa¿na awaria w NBP
witrak() napisa³(a) :
assembea <assemblea@interia.pl> wrote on 2013-02-02_19:24
witrak, a sk±d masz tego newsa? Jako¶ nie widzê go w necie. Jak
mo¿na to potwierdziæ?

Poczt± pantoflow± dosta³em, ale ze ¼ród³a, któremu ufam ;-)

Hmmm... usi³owa³em ustawiæ parametry dla poczty pantoflowej, ale czytnik nie chce mi zapamiêtaæ ustawieñ ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Cz³owiek zaczyna u¿ywaæ dopiero wtedy rozumu, gdy koñcz± mu siê wszystkie mo¿liwo¶ci.]

Data: 2013-02-05 14:12:29
Autor: witrak()
Poważna awaria w NBP
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote on
2013-02-05_14:02
witrak() napisał(a) :
assembea <assemblea@interia.pl> wrote on 2013-02-02_19:24
witrak, a skÄ…d masz tego newsa? JakoÅ› nie widzÄ™ go w necie.
Jak można to potwierdzić?

Pocztą pantoflową dostałem, ale ze źródła, któremu ufam ;-)

Hmmm... usiłowałem ustawić parametry dla poczty pantoflowej,
ale czytnik nie chce mi zapamiętać ustawień ;-)

Bo to nie jest publiczny serwer ;-)

witrak()

Data: 2013-02-05 11:31:41
Autor: assembea
Powa¿na awaria w NBP
W±tpliwa ta poczta pantoflowa ;) zw³aszcza, ¿e nikt tutaj (znany tu) nie potwierdzi³, ¿e faktycznie nast±pi³o opó¼nienie w ksiêgowaniu. Tj. u mnie pó¼niej zaksiêgowa³o, ale obecnie wiem, ¿e to niesolidno¶æ nadawcy, nie k³opoty NBPu s± tu winne.

Najwa¿niejsze, ¿e ju¿ naprawili. :D

Data: 2013-02-05 11:41:51
Autor: assembea
Powa¿na awaria w NBP
A w dobie powszechnych teorii spiskowych powstaje kolejne pytanie: czy to ,,spokojnie, to tylko awaria'', czy te¿ nasze banki siê nie wyrabiaj± ;-) A mo¿e NBP nie chcia³ w terminie wyp³aciæ pensji i mieæ na to papierek? ;-)

Data: 2013-02-06 02:36:40
Autor: MacGregor
Powa¿na awaria w NBP
W dniu wtorek, 5 lutego 2013 20:31:41 UTC+1 u¿ytkownik assembea napisa³:
[...]

No to ja potwierdzê ;-)
Opó¼nienie ok 1h w rozrachunku.
Banki mog± (na swoj± odpowiedzialno¶æ) zaksiêgowaæ przychodz±ce przelewy przed komunikatem o rozrachunku.

Poważna awaria w NBP