Poważne luki w rejestrze pedofilów. Brakuje m.in. części nazwisk księży z filmu Sekielskiego

Data: 2019-05-15 02:47:50
Autor: Bruno Brunowski
Poważne luki w rejestrze pedofilów. Brakuje m.in. części nazwisk księży z filmu Sekielskiego
"Kogo brakuje? Skazanych za molestowanie seksualne małoletnich poniżej 15. roku życia. To, jak potwierdza Ministerstwo Sprawiedliwości, jest zabieg celowy. Zbigniew Ziobro pytany o niedoskonałości rejestru odpowiada wymijająco o trudach, jakie towarzyszyły jego powstaniu. Próżno więc szukać w nim np. niektórych głośnych ostatnio nazwisk księży, które padają w filmie braci Sekielskich ,,Tylko nie mów nikomu"."
https://www.rp.pl/Prawo-karne/305149893-Ulomny-rejestr-pedofilow-- -kogo-w-nim-nie-ma.html

Przypadek?

--
Bruno

Data: 2019-05-15 13:06:22
Autor: u2
Poważne luki w rejestrze pedofilów. Brakuje m.in. części nazwisk księży z filmu SekQ1|B'Ľ˛Hž‚
W dniu 15.05.2019 o 11:47, Br Br pisze:
[...]

https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Ksieza-poza-rejestrem-pedofilow.-Odpowiedz-ministra-Zbigniewa-Ziobry

Księża nie trafiają do rejestru pedofilów? Ziobro: to kłamstwo

Piotr Drabik

07.09.2018 17:42

Według "Gazety Wyborczej", w jawnej części tzw. rejestru pedofilów prowadzonego przez Ministerstwo Sprawiedliwości, nie są wpisywani księża skazani za przestępstwa seksualne. Powołano się na przykład hierarchy, który "przez 10 lat molestował i zmuszał do seksu ministrantów, a następnie został za to prawomocnie skazany i nie figuruje na liście stworzonej przez Ministerstwo". Zaprzeczył temu szef resortu Zbigniew Ziobro.

W piątek "Gazeta Wyborcza" w artykule "Księża wyjęci z rejestru pedofilów" podała, że w części jawnej stworzonego przez Ministerstwo Sprawiedliwości Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym nie znajdują się dane księży, którzy popełnili tego rodzaju przestępstwa.

Gazeta przywołała przykład ks. Pawła K., który od 2002 roku molestował dzieci w wieku 10-12 lat. Sprawa nie wyszła na jaw przez ponad 10 lat, między innymi dlatego, że biskupi zmieniali parafie dla hierarchy znęcającego się seksualnie nad nieletnimi ofiarami. Ksiądz został zdemaskowany dopiero w 2012 roku.

Został skazany na 7 lat więzieni za zmuszanie dzieci do seksu oralnego, analnego i gwałt. Ponadto sąd nakazał przymusowe leczenie hierarchy i dożywotnio zakazał pracy z dziećmi. Wyrok jest prawomocny. Mimo to - jak zaznacza dziennik - ks. Paweł K. nie znalazł się w rejestrze prowadzonym przez resort sprawiedliwości.

"Kłamstwo i insynuacja"

Minister Ziobro odnosząc się do tych doniesień na konferencji prasowej podkreślił, że są to "kłamliwe i niezwykle nikczemne pomówienia".

- Każdy, kto zna moją konsekwencję w zakresie zwalczania przestępczości, w szczególności wymierzonej w obszar wolności seksualnej dzieci, wie, że konsekwentnie przez całą swoją drogę profesjonalną zmierzałem do zaostrzenia odpowiedzialności karnej w tym obszarze i do napiętnowania tych, którzy tego rodzaju nikczemnych przestępstw się dopuszczają. Dotyczy to wszystkich osób jakichkolwiek kategorii zawodowej - oświadczył Ziobro.

Jego podkreślił "kłamstwem i insynuacją jest twierdzenie, (...) że celowo jest prowadzona operacja ukrywania księży skazanych za pedofilię".

- Kłamstwem jest insynuacja, że ten rejestr pozwala w jakikolwiek sposób manipulować danymi, które są wprowadzone do tego systemu w oparciu o wyroki orzekane przez polskie sądy - tłumaczył minister.

Wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł przypomniał, że o umieszczeniu w jawnym rejestrze decyduje kwalifikacja prawna czynu przyjęta przez sąd wobec sprawcy w wyroku.

--
George Orwell :

Data: 2019-05-15 07:32:33
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 15 maja 2019 13:06:41 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Księża nie trafiają do rejestru pedofilów? Ziobro: to kłamstwo

Za każdym razem Zbysiu i jego ludzie tłumaczą. Zawsze się okazuje, że akurat przypadek się nie kwalifikował bo tak mówi ustawa. A kto stworzył takie dziurawe przepisy? Krasnoludki?

--
Bruno

Data: 2019-05-15 16:51:43
Autor: u2
W dniu 15.05.2019 o 16:32, Br Br pisze:
[...]

lex retro non agit, tylko pełomafia reprywatyzuje kamienice w Warszawie na 150-letnich dziadków:))))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-05-15 09:07:54
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 15 maja 2019 16:51:41 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

lex retro non agit, tylko pełomafia reprywatyzuje kamienice w Warszawie na 150-letnich dziadków:))))))))))))))))

Wyciąg z rejestru skazanych za popełnienie przestępstw określonych w art. 200, 200a i 200b Kodeksu Karnego z 1997 r

Duchowny wyznania rzymskokatolickiego - 2
Zakonnik - 1

Razem - 3 https://wpolityce.pl/polityka/446733-wykaz-skazanych-za-pedofilie-z-podzialem-na-zawody-sprawdz

--
Bruno

Data: 2019-05-15 18:35:59
Autor: u2
W dniu 15.05.2019 o 18:07, Br Br pisze:
[...]

no widzisz jak mało, a reprywatyzacja na 150-letnie duchy w Warszawce (i w Krakowie) idzie pełną parą:)))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-05-15 18:42:55
Autor: Pajdak
kupa  "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5cdc3fe8$0$17355$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Macie kłopot z tymi swoimi pedofilami, co? ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-05-15 18:30:11
Autor: Pajdak
kupa "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5cdc277a$0$518$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na dodatek pedofilów z wątpliwym życiorysem! ;-)))

"Kto podnosi rękę na Kościół podnosi rękę na Polskę!" - (c) J.Kaczyński.

Patrz temat "przygłupie" ;-))))

--
Pajdak

Poważne luki w rejestrze pedofilów. Brakuje m.in. części nazwisk księży z filmu Sekielskiego