Powiększalnik - trudne początki

Data: 2009-05-28 23:49:14
Autor: jansal
Powiększalnik - trudne początki
On 29 Mai, 00:34, Kosma Moczek <ko...@kosma.pl> wrote:
W ciągu kilku dni w moje ręce wpadnie solidny powiększalnik
średnioformatowy (i lustrzanka średnioformatowa do pary). Nie mogę się
już doczekać, tylko... nie bardzo wiem, co mam zrobić, kiedy już go
dostanę. Nigdy nie miałem okazji robić odbitek ręcznie, a moja wiedza
na ten temat jest mocno ograniczona (głównie bzdury wyczytane w
internecie). Czy jesteście w stanie polecić jakąś książkę, która
opisywałaby temat od podstaw, ale konkretnie i w miarę na czasie?
Najchętniej sprawiłbym sobie "The Print" Wujka Ansela, ale koszty
odbitek tak dały mi w kość, że najprędzej będę w stanie mieć ją w
lipcu - zwłaszcza, że w Polsce ciężko kupić pojedyńcze egzemplarze,
zwykle na sprzedaż jest cała trylogia :|

--
Kosma

oczywiscie dla potrafiacych nic trudnego.
dla poczatkujacych wydaje sie to w pierwszej chwili alchemia.

koniecznie przeczytaj jakas chocby broszurke .
najwazniejsze moznaby wymienic w kilkunastu punktach.
zwroce uwage na jedno :
Staraj sie zachowac powtarzalnosc,Wyrob w sobie jakis "algorytm"
czynnosci.
Ustal jak najwiecej parametrow , tak by zmiennych czynnikow bylo jak
najmniej. Ustal temperatury , czasy.
Je musisz mierzyc z duza dokladnoscia  i je przestrzegac.

W ten sposob ograniczycz ilosc elementow , ktore moga wysnuc sie spod
kontroli.

a tak mi przyszlo do glowy.
Dlaczego wlasciwie chcesz to robic ?
Z ciekawosci ?
Nie ma jakiejs gry komputerowej pod nazwa " ciemnia
fotograficzna" ?  ;-))
W swiecie wirtualnej rzeczywistosci powinna w zupelnosc wystrczyc ;-))

Powiększalnik - trudne początki