Powietrze zasysane do silnika bokiem

Data: 2017-07-24 15:49:29
Autor: Pszemol
Powietrze zasysane do silnika bokiem
Z braku ciekawszych zajęć :-) postanowiłem wczoraj umyć silnik i komorę
silnika w swoim starym Passacie V6 bo syf był niemożebny - tłusto, czarno,
mazisto - syf kiła i mogiła...

Pojechałem na myjnię ręczną i po zdjęciu plastikowych osłon dałem się
ponieść fantazji i pomachałem Karcherem z ciepłym mydełkiem gdzie się tylko
dało :-)

Ku mojemu zaskoczeniu autko ładnie po tej kąpieli odpaliło, lekko tylko
piszcząc paskiem przez kilka sekund...

Po umyciu mu silnika wreszcie to auto wygląda jak inne moje samochody: mogę
się przyjrzeć dokładnie gdzie co jest, którędy rurki idą, mogę wreszcie
rozpoznać kolor wtyczek bo przed myciem wszystkie były czarne, itp itd :-)

Ale nie o tym chciałem gadać.

Tak studiując po wyschnięciu co mam pod maską silnika odkryłem że chyba od
maja jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę łącząca kolektor
ssący silnika z obudową filtra powietrza, w której wylocie jest
zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo z
obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
pomiarowy.

Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie? Ta gumowa
rura pewnie czasem otwierała tą szczelinę bardziej, czasem mniej powodując
czasem większe czasem mniejsze błędy pomiaru przepływu powietrza i stąd
błędnie obliczone dawkowanie paliwa do wtryskiwaczy...

Rurę oczywiście nasunąłem tam gdzie ma być i opaskę zakręciłem śrubokrętem.
Od wczoraj nie zdarzyła się nierówna praca silnika, więc może to było to?

Data: 2017-07-24 12:58:53
Autor: Zenek Kapelinder
Powietrze zasysane do silnika bokiem
Czy inni nie beda mieli do mnie pretensji jak napisze ze sie cieszymy?

Data: 2017-07-24 20:16:21
Autor: Pszemol
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Czy inni nie beda mieli do mnie pretensji jak napisze ze sie cieszymy?

:-))) No to Pudelka już odhaczyliśmy... reszta na news:pl.fanclub.pszemol
:-)

A teraz jak już ochłoniesz, jako ekspert-technik samochodowy coś o objawach
może napiszesz jakie wywołałoby takie lewe powietrze idące do silnika?

Data: 2017-07-24 14:09:25
Autor: Zenek Kapelinder
Powietrze zasysane do silnika bokiem
Jak nieszczelnosc przed jakimis elementami pomiarowymi czy regulacyjnymi to zadne. Jak za to kluczowe dla dzialania silnika.

Data: 2017-07-24 16:59:09
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:088a3344-0e94-4104-a61d-66e1516d8fe3googlegroups.com...
Jak nieszczelnosc przed jakimis elementami pomiarowymi czy regulacyjnymi to zadne. Jak za to kluczowe dla dzialania silnika.

Zacytuję Ci fragment, którego wcześniej nie doczytałeś:

Odkryłem że jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę

Data: 2017-07-24 22:08:54
Autor: nadir
Powietrze zasysane do silnika bokiem

Czy inni nie beda mieli do mnie pretensji jak napisze ze sie cieszymy?

Ależ skąd.
A jak on sprzeda w końcu tego Passata, to ogłosimy żałobę.

Data: 2017-07-24 20:16:22
Autor: Pszemol
nadir <none@hell.org> wrote:

Czy inni nie beda mieli do mnie pretensji jak napisze ze sie cieszymy?

Ależ skąd.
A jak on sprzeda w końcu tego Passata, to ogłosimy żałobę.

Sam będę tęsknił! :-) Prawie 20 lat się bawię Japończykami a nie miałem aż
tyle upierdliwych robótek co przy tym Germańcu w 3 miesiące!

Data: 2017-07-24 21:49:30
Autor: nadir
Powietrze zasysane do silnika bokiem
W dniu 2017-07-24 o 17:49, Pszemol pisze:

Z braku ciekawszych zajęć[...]Rurę oczywiście nasunąłem tam gdzie ma być[...]więc może to było to?

Ty masz żonę albo jakąś inną squo w tej Ameryce?
:)

Data: 2017-07-24 20:16:20
Autor: Pszemol
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Nawet dwie, a co? Jak masz jakąś fajną i chcesz się pozbyć swojej to dawaj!
:-))

Data: 2017-07-24 23:21:22
Autor: nadir
Powietrze zasysane do silnika bokiem
W dniu 2017-07-24 o 22:16, Pszemol pisze:

Nawet dwie, a co?

Zamiennie czy na raz?

Jak masz jakąś fajną i chcesz się pozbyć swojej to dawaj!

Nie tylko przechodzone samochody ale i żony Ci w głowie?
Ale będę pamiętał, masz prawo pierwokupu, w razie jak się zdecyduje.

Data: 2017-07-24 16:57:22
Autor: Pszemol
"nadir" <none@hell.org> wrote in message news:597664d9$0$5164$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-07-24 o 22:16, Pszemol pisze:

Nawet dwie, a co?

Zamiennie czy na raz?

A.... tą tajemnicę to Ci ujawnię dopiero jak się już lepiej poznamy ;-)

Jak masz jakąś fajną i chcesz się pozbyć swojej to dawaj!

Nie tylko przechodzone samochody ale i żony Ci w głowie?

Komuś by się wydawało, że 20 lat z kilkoma Japonkami to duża
frajda... Tymczasem nic z tego: nuda - tylko lejesz i ujeżdzasz!
Niemka zawitała do mnie w maju i to dopiero jest jazda!!! :-))

Ale będę pamiętał, masz prawo pierwokupu, w razie jak się zdecyduje.

Umowa zawarta ;-)

Data: 2017-07-25 00:41:37
Autor: LEPEK
W dniu 24.07.2017 o 17:49, Pszemol pisze:
[...]

Oczywiście.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański