W dniu 24.07.2017 o 17:49, Pszemol pisze:
jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę łącząca kolektor
ssący silnika z obudową filtra powietrza, w której wylocie jest
zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo z
obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
pomiarowy.
Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie?
Oczywiście.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03