Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie

Data: 2015-07-08 05:10:11
Autor: borys
Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie
Witam

Czy decyzja bieglego na sprawie ma kluczowe znaczenie dla sprawy???
Wczoraj hołek został skazany bo biegly wskazal ze jechal o duzo za szybko i sad od razu wydal wyrok, nie patrzyl na opinie innych.

Data: 2015-07-07 22:16:44
Autor: witek
borys wrote:
Witam

Czy decyzja bieglego na sprawie ma kluczowe znaczenie dla sprawy???
Zwykle tak.

Wczoraj hołek został skazany bo biegly wskazal ze jechal o duzo za
szybko i sad od razu wydal wyrok, nie patrzyl na opinie innych.

a jakie byly te opinie innych i kto to sÄ… ci inni.

Data: 2015-07-08 07:08:50
Autor: borys
W dniu 2015-07-08 o 05:16, witek pisze:
borys wrote:
[...]

sady apelacyjne wydaly calkiem inny wyrok, co innego, niz to co pisze biegly, czy mozna podwazyc jego slowa bo sie myli

Data: 2015-07-08 04:41:34
Autor: witek
borys wrote:
[...]

A to juz wg procedury.
Nie ma znaczenia jaki wyrok wydały sądy tylko czy proceduralnie przysługuje odwołanie lub kasacja.

Data: 2015-07-08 10:26:36
Autor: LeonKame
Powołanie biegłego - jakie ma znacze nie
W tym kraju bezprawia zadnego . Sady to zwykle dziwki na uslugach wiekszych dziwek.

Data: 2015-07-09 00:10:02
Autor: Sonn
W dniu 2015-07-08 o 10:26, LeonKame pisze:
W tym kraju bezprawia zadnego . Sady to zwykle dziwki na uslugach
wiekszych dziwek.

Jak się domyślam płaciłeś skoro jesteś tak dobrze zorientowany?

--
Sonn

Data: 2015-07-09 13:17:24
Autor: J.F.
Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie
UĹĽytkownik "borys"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Czy decyzja bieglego na sprawie ma kluczowe znaczenie dla sprawy???
Wczoraj hołek został skazany bo biegly wskazal ze jechal o duzo za szybko i sad od razu wydal wyrok, nie patrzyl na opinie innych.

Ogolnie, to zasadniczo ma kluczowe znaczenie dla sprawy.
Z tym, ze nie decyzja, ale opinia bieglego.

Akurat w tej sprawie to nie bardzo bylo sie na inne opinie patrzec.
Policjanci twierdzili ze jechal 204, Holowczyc twierdzil ze wolniej,
i wysuwal uzasadnione uzasadnienia.

https://www.youtube.com/watch?v=9aDrkOs0qMo
https://www.youtube.com/watch?v=llMjoS__rOU

Sad mogl stwierdzic ze funkcjonariusz nigdy nie klamie, albo powolac bieglego, ktory oceni na podstawie filmu.
Powolal, wysluchal, skazal - nawiasem mowiac po amatorskiej analizie widac ze Holek jechal ~170 ... po terenie niezabudowanym.

Natomiast ogolnie:
a) bieglego powinna powolac juz policja/prokuratura, jesli oskarzony sie nie zgadza z opinia, to powoluje wlasnego bieglego, a sad majac dwie sprzeczne opinie powoluje wlasnego bieglego - trzeciego z kolei.
a2) tzn tak bylo dawniej, gdy sad mial dociec prawdy, teraz gdy ma po amerykansku wysluchac argumentow stron, to nie wiem jak bedzie,

b) nawet w sprawach gdzie wszystko wydaje sie jasne sad powinien bieglego powolac, bo ... z opinia bieglego moga strony polemizowac i bledy wytknac. A jak sad sam oceni, to jak mu powiedzec, ze glupi jest ?
    Aczkolwiek czesto sady to omijaja ... czesto tez slusznie.

J.

Data: 2015-07-10 00:43:52
Autor: nkab
Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie
W dniu czwartek, 9 lipca 2015 13:17:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "borys"  napisał w wiadomo¶ci

> [...]

    Aczkolwiek czesto sady to omijaja ... czesto tez slusznie.

Mogę się mylić ale co¶ mi się wydaje, że oskarżony też mógł
powołać własnego biegłego, którego opinię s±d może uwzględnić
(wysłuchać) albo i nie. Koszty biegłych na ogół ponosi przegrany.

Andrzej.

Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie