Powód, dla którego warto zadbać o opony

Data: 2018-07-04 10:05:51
Autor: J.F.
Powód, dla którego warto zadbać o opony
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl...
Poniższy filmik powstał w sposób niezamierzony. To zaledwie 50 minut spacerowej jazdy a sporo się mimo to działo. Przy szybszym prowadzeniu auta trzeba by się wykazać zdecydowaną reakcją.

Przechlapane - ja przez miesiac tyle nie uzbieram :-)

https://drive.google.com/file/d/1kxXK9aLkBPx3YJ8rjlvTBM0pGsNY6STi/view?usp=sharing

Ale ... gdzie sie te opony przydaly - nie widze gwaltownych hamowan ?

A takie zdarzenie jak wybiegajacy lis - jesli gluchy i slepy, to wybiegnie w dowolnym momencie - i dobrym oponom tez moze zabraknac...

J.

Data: 2018-07-04 14:29:44
Autor: Akarm
W dniu 2018-07-04 o 10:05, J.F. pisze:

Ale ... gdzie sie te opony przydaly - nie widze gwaltownych hamowan ?

Nie ty jeden nie widzisz. Ja też sądziłem, że zobaczę jakiś powód, dla którego warto dbać o opony. Tymczasem oprócz jakichś pląsających dyskopolowych napisów nie było nic, tylko kawałek zwyczajnej jazdy w nocy.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-07-04 08:32:14
Autor: sczygiel
W dniu środa, 4 lipca 2018 07:29:48 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:
> [...]

Nie ty jeden nie widzisz. Ja też sądziłem, że zobaczę jakiś powód, dla którego warto dbać o opony. Tymczasem oprócz jakichś pląsających dyskopolowych napisów nie było nic, tylko kawałek zwyczajnej jazdy w nocy.

Ja tam widzialem potencjal.
Jakby opony byly kiepskie to hamowanie przed dzikami moglo skonczyc sie w rowie.
Podobnie to wyprzedzanie.
Niby predkosc niedrastyczna ale jednak jakby tak sie trafilo szarpniecie kierownica to bylby widowiskowy baczek jakie czesto widac w cyklu polskie drogi.

Ale zgodze sie ze tam nic nie widac. Tak jak nie widac czemu aktualne porsche lmp1 zrobilo nurburgring w piec minut :)

Data: 2018-07-05 10:10:54
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 5 lipca 2018 10:06:56 UTC-5 użytkownik kk napisał:

> Jakby opony byly kiepskie to hamowanie przed dzikami moglo skonczyc sie w rowie.

A nie dachowanie ?

Nieee, przeciez opony kiepskie, slizgaly by sie ;)

A na powaznie to roznie moze byc, zaleznie od tego na co sie trafi i jak zareaguje...

Data: 2018-07-04 18:09:24
Autor: Marek S
Powód, dla którego warto zadbać o opony
W dniu 2018-07-04 o 10:05, J.F. pisze:

Ale ... gdzie sie te opony przydaly - nie widze gwaltownych hamowan ?

Tak jak napisałem - jechałem lajtowo. Muzy sobie słuchałem jedynie wydłużając drogę do domu. To była informacja dla zapierdalaczy, jednego z nich (taksówkarza) przywołałem w jednym z ujęć. Ja również zwykle zapier... ale nie w takich miejscach - o ile to mnie w ogóle rozgrzesza.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-07-04 19:14:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:phirfq$uq8$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No, jakby tam ktos przechodzil po tych pasach ... mogloby byc krwawo.

Bo do samego wyprzedzania to i taksiarz nie potrzebowal najlepszych opon.

A z tego co piszesz - nie trzeba przejscia, nie znasz dnia i godziny, gdy ci dzik przebiegnie droge, albo pijaczek po bojce wypadnie pod kola.

J.

Data: 2018-07-04 20:10:27
Autor: Marek S
W dniu 2018-07-04 o 19:14, J.F. pisze:

No, jakby tam ktos przechodzil po tych pasach ... mogloby byc krwawo.
Bo do samego wyprzedzania to i taksiarz nie potrzebowal najlepszych opon.

Jemu to faktycznie niewiele by pomogło. Ale przypomnę, że opona to nie tylko hamowanie, ale przede wszystkim uniki (czyli zachowanie przy gwałtownych odbiciach od toru jazdy). Postuluje za tym aby mieć taką możliwość niż świadomie wybiera gówniane opony i jej nie mieć. Cena konsekwencji decyzji może być porażająca.

A z tego co piszesz - nie trzeba przejscia, nie znasz dnia i godziny, gdy ci dzik przebiegnie droge, albo pijaczek po bojce wypadnie pod kola.

Jasne, 50 minut "auto-spacerku" dostarczyło w końcu całkiem sporej ilości sytuacji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Powód, dla którego warto zadbać o opony