Powody, dla których zagłosuję na PiS

Data: 2019-09-26 17:32:29
Autor: u2
Powody, dla których zagłosuję na PiS
choć nie jestem katolikiem i męka pańska jest mi obca :

https://www.salon24.pl/u/okop/988080,10-powodow-dla-ktorych-zaglosuje-na-pis

W zbliżających się wyborach zagłosuję oczywiście na Prawo i Sprawiedliwość. Ale wcale nie z powodu jakobym - jak każdy domniemany "ortodoksyjny pisowiec" - był "zaczadzony" Jarosławem Kaczyńskim, albo "kupiony" jednym  z licznych programów socjalnych. Po prostu widzę , myślę i porównuję - a oto dziesięć powodów, będących efektem tak pojętej analizy.

  1. Gospodarka. Nie trzeba być specjalistą, żeby dostrzec tygrysi skok Polski na poziom rozwoju dotąd zupełnie niespotykany, żeby nie napisać dotąd niedostępny.

Przed rokiem 2015 przemierzając setki kilometrów dziurawymi drogami łatwo można było zauważyć dwa charakterystyczne dla rządów PO/PSL obrazki: ruiny upadłych zakładów produkcyjnych i rosnące jak grzyby po deszczu zagraniczne magazyny, centra logistyczne i sklepy wielkopowierzchniowe. Centra dużych miast zamieniły  się w wystawowe witryny banków i lichwiarskie dziadostwa naśladujące Amber Gold, nastawione na łupienie najmniej zamożnej części społeczeństwa. Mniejsze miasta i miasteczka, chociaż zdobione fasadami za unijne euro, przypominały miasteczka z kiepskich horrorów - bez życia, bez nadziei, bez przyszłości. Ten obrazek to grupki bezrobotnych mężczyzn, dla których jedynym zajęciem było picie piwa kupionym "na zeszyt" i zatroskane twarze zmęczonych kobiet, taszczące siatki z produktami na obiadową zupę, wziętymi - a jakże - "na zeszyt". Wszak dzieci nie mogły być głodne. Polska w ruinie... beznadziei. Polska kolonialna, z tysiącami "murzynów" których można było wynająć do dowolnej harówki za równowartość michy ryżu.

  Dziś mężczyźni poszli do pracy, kobiety gotują dwudaniowe obiady, latem jeżdżą z uśmiechniętymi dzieciakami nad morze i w góry. Sklepowe zeszyty umarły śmiercią naturalną, "murzyni" stali się pełnoprawnymi pracownikami, coraz bardziej godziwie wynagradzanymi. Pracodawcy nie używają już magicznego zaklęcia " jak się nie podoba to mam dziesięciu na twoje miejsce", miasteczka odżyły, lichwiarskie dziadostwo odeszło w niepamięć, w galeriach handlowych ludzie - jak w zamożnych społeczeństwach - wydają pieniądze na produkty przedtem dla nich niedostępne. Znak czasu, znak rządów Prawa i Sprawiedliwości. To działa.

2. System prawny. Polska, zgodnie z konstytucją, jest demokratycznym państwem prawa.

Jednak między założeniami konstytucyjnymi a praktyką życia publicznego nietrudno zauważyć wielki dysonans, polegający na wytworzeniu w III RP kasty sądowniczej, nieformalnie podległej ( na usługach) nie tylko szeroko rozumianej władzy, ale także układom stanowiącym klasykę klientelizmu, czyli nieformalnych zależności typu ekonomiczno-politycznego. Prawo powinno być natomiast jednym z przejawów samoorganizacji społeczeństwa i nie może być stosowane (ani rozumiane) w oderwaniu od tego społeczeństwa - nawet podzielonego pod każdym względem. Ład społeczny - także etyczne podstawy współżycia ludzi w ramach wspólnoty - musi być interpretowany przez sądy. W Polsce "przedpisowskiej" sądy nie tylko takiej roli nie spełniały, ale nie odgrywały nawet żadnej pozytywnej roli w polskiej transformacji. Skutkiem tego jest istotnie ograniczone zaufanie obywateli do sądów i utrwalone przekonanie, że sądy to twór władzy -  narzucany i egzekwowany przez państwo, a nie przyjmowane i współtworzone przez społeczeństwo. Dlatego też trudne problemy prawne rozwiązuje się w Polsce nie w sądach, ale w mediach, które uzurpują sobie miejsce zastrzeżone dla trzeciej władzy. Wszelkie medialne bujdy o rzekomym gwałceniu praworządności w Polsce to właśnie wrzutki medialne i rozpaczliwa obrona "nadzwyczajnej kasty" w obronie swoich patologicznych pozycji i przywilejów.

  PiS doskonale ten kluczowy dla Polski problem diagnozuje i czyni wielki wysiłek, żeby to zmienić. Można dyskutować, czy robi to wciąż z mało zadowalającym skutkiem, ale jeżeli kropla drąży skałę, to nie mam wątpliwości, że coś z tego będzie. Kluczowe jest zrozumienie, iż dopóki sądy nie zaczną pełnić roli prospołecznej i dopóki obywatele nie nauczą się artykułować swoich interesów na forum sądów ( i od sądów wymagać), dopóty Polska nie będzie dojrzałym państwem prawa. Ba - nie będzie państwem w ogóle.

3. Wartości patriotyczne i chrześcijańskie. Jestem Polakiem i chcę być z tego dumnym.

Posiadam i wiedzę i świadomość, że dla mojego jestestwa i dumy, wielu, wielu, ludzi oddało życie - nie tylko swoje, ale także życie swoich rodzin: ojców, matek żon i dzieci. Oni nie zastanawiali się nad hasłem " BÓG, HONOR, OJCZYZNA" - oni to hasło mieli wryte w serca i płynące we krwi. Nie można też zapominać, że odzyskanie niepodległości nie dokonałoby się bez powszechnej wierności tradycji, która w czasie zaborów była przechowywana i przekazywana w rodzinie, w społeczności lokalnej i w Kościele. Partia Jarosława Kaczyńskiego jako jedyna z polskich partii tych wartości prawdziwie broni i niezłomnie stoi na ich straży. Kładzie tamę zarazie chorych idei gender i LGBT - tworom powstałym na zapotrzebowanie "odnarodowienia" i "wyprania" społeczeństw z podstawowych wartości będących fundamentem "starej" Europy.

  To nie jest jednak tak - jak kłamliwie twierdzą wszelkiej maści "postępowi" i "nowocześni" lewacy -  że PiS tworzy z Polski bastion obrony wiary i tradycyjnych wartości, które nie dają żadnych bodźców prorozwojowych. Bzdura, zresztą nikt takiej Polski oczywiście nie chce. Patriotyzm nie musi być odurzony powagą i cierpiętnictwem , telewizja nie musi transmitować każdej uroczystości patriotycznej i religijnej - bo to przesada. Ale z pewnością nie może to być przaśnie kosmopolityczna, udawana, plastikowa Polska z jaką mieliśmy do czynienia w latach 1989 - 2015. Patriotyzm, podobnie jak religia, daje poczucie przynależności i zakorzenienia, a nawet poczucie sensu życia poza swoim "ja". PiS - jak powiedział Jarosław Kaczyński - jest partią trwałą, a jeśli chodzi o swoje wartości, idee, jest patriotyczna - we wszystkich wymiarach - jest za czynną polityką społeczną, czynną polityka gospodarczą, docenia rolę państwa, ale jednocześnie docenia rolę wolności i wolnego rynku. I ja to szanuję i tak chcę. A my po prostu nie mylmy pojęć - tyle wystarczy, żeby tradycje patriotyczne i chrześcijańskie wpleść w wolności każdego człowieka i postępowe wartości europejskie - byle dalekie od gender i LGBT.

Na dziś wystarczy - pozostałe siedem powodów wymienię w drugiej części notki - wkrótce.

Opublikowano: 26 września 2019, 15:58

--
I love love

Data: 2019-09-26 19:59:16
Autor: chędożnik
powody dla których nie głosuję na PO-KO
Trochę krócej niż Ty, same tezy.
Jako impuls do własnych przemyśleń.
Przed pójściem do lokalu wyborczego.

Moje powody:
    1) zajumali moją kasę z OFE,
    2) niezdywersyfikowali dostaw gazu do mego kraju,
    3) lansowali (i co gorsza robili) reset stosunków z Rosją.

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-26 12:03:48
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 26 września 2019 19:59:38 UTC+2 użytkownik chędożnik napisał:
Trochę krócej niż Ty, same tezy.
Jako impuls do własnych przemyśleń.
Przed pójściem do lokalu wyborczego.

Moje powody:
    1) zajumali moją kasę z OFE,
Ta ekipa planuje to samo.

    2) niezdywersyfikowali dostaw gazu do mego kraju,
Zdywesyfikowali. Wybudowali połączenia z rurociągami zachodnioeuropejskimi i wybudowali gazoport.

    3) lansowali (i co gorsza robili) reset stosunków z Rosją.

PiS oficjalnie ruskich nienawidzi, a w praktyce uzależnia nas od tamtejszych surowców energetycznych. A po za tym Łukaszenka to taki ciepły człowiek.

--
Bruno

Data: 2019-09-26 15:18:11
Autor: Jacek Bialy
powody dla których nie głosuję na PO-KO
   -- - Zdywesyfikowali. Wybudowali połączenia z rurociągami zachodnioeuropejskimi

Buuu ha-ha!   Podłączyli się do radzieckiego gazociągu Opal biegnącego lewym brzegiem Odry i Nysy - rurociągi zachodnioeuropejskie...
Buu ha-ha!

   -- -  i wybudowali gazoport.

Otwarcie gazoportu odwlekali z roku na rok! W końcu się zreflektowali jak zobaczyli, że przegrają wybory i ten gazociąg otworzy PiS.

JB

Data: 2019-09-27 08:01:59
Autor: Runt
W dniu 2019-09-27 o 00:18, Jacek Bialy pisze:
[...]

Czyje imię dziś nosi ten "gazport"? ;-)))

--
Runt

Data: 2019-09-27 04:39:26
Autor: Jacek Bialy
powody dla których nie głosuję na PO-KO

   -- - Czyje imię dziś nosi ten "gazport"? ;-)))

Oczywiście Ewy Kopacz!
Buuu ha-ha!

JB

Data: 2019-09-29 08:35:20
Autor: Runt
W dniu 2019-09-27 o 13:39, PAJAC Jacek Bialy pisze:

    -- - Czyje imię dziś nosi ten "gazport"? ;-)))

Oczywiście Ewy Kopacz!

Nie zgadłeś!

POdpowiem ci tępaku!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Terminal_LNG_w_%C5%9Awinouj%C5%9Bciu

Szach i mat pajacu!

--
Runt

Data: 2019-09-29 00:46:28
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Pat Garret i Billy Kid..

woo-woo!

Data: 2019-09-30 06:51:19
Autor: Runt
W dniu 2019-09-29 o 09:46, Jacek Bialy pisze:

[...]

Leżysz i kwiczysz! ;-))))

--
Runt

Data: 2019-09-29 01:25:31
Autor: Jacek Bialy
NIE DRAŻNIĆ ZWIERZĄT !
..

Data: 2019-09-26 21:12:59
Autor: u2
powody dla których nie głosuję na PO-KO
PiS oficjalnie ruskich nienawidzi, a w praktyce uzależnia nas od tamtejszych surowców energetycznych. A po za tym Łukaszenka to taki ciepły człowiek.

ano brutuś, Białoruś to potencjalnie ważny sojusznik w walce z pacanami, z którymi wasz Waldi wynegocjował najgorszą umowę gazową w historii Bolanda:)

--
I love love

Data: 2019-09-27 16:17:26
Autor: chędożnik
W dniu 2019-09-26 o 21:03, Bruno Brunowski pisze:
[...]

[...]
     3) lansowali (i co gorsza robili) reset stosunków z Rosją.

PiS oficjalnie ruskich nienawidzi, a w praktyce uzależnia nas od tamtejszych surowców energetycznych. A po za tym Łukaszenka to taki ciepły człowiek.

Kupujemy węgiel od Rosji. Może nawet więcej niż 2-3 lata temu (nie sprawdzałem statystyki). Ale jeszcze dużo brakuje do Twego stwierdzenia, że PiS nas uzależnia do tamtejszych surowców energetycznych. Mamy inne kontrakty z innymi państwami, na inne surowce. Nie widzę uzależnienia od Wschodu w tej materii.

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-27 08:33:46
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 27 września 2019 16:17:28 UTC+2 użytkownik chędożnik napisał:

> [...]

Kupujemy węgiel od Rosji. Może nawet więcej niż 2-3 lata temu (nie sprawdzałem statystyki). Ale jeszcze dużo brakuje do Twego stwierdzenia, że PiS nas uzależnia do tamtejszych surowców energetycznych. Mamy inne kontrakty z innymi państwami, na inne surowce. Nie widzę uzależnienia od Wschodu w tej materii.

Import gazu z Rosji w mld m^3
2014 - 8,1
2015 - 8,2
2016 - 10,2
2017 - 9,7
2018 - 9,04

Import węgla z Rosji w mln ton:
2015 - 4,937 2016 - 5,195 2017 - 8,699 2018 - 13,47
2019 styczeń-marzec - 4,58 --
Bruno

Data: 2019-09-27 11:00:30
Autor: Alfred Szałaput-Klęska
W dniu piątek, 27 września 2019 17:33:48 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:

> [...]
2018 - 9,04

Import węgla z Rosji w mln ton:
2015 - 4,937 2016 - 5,195 2017 - 8,699 2018 - 13,47

Od kogo PL ma sprowadzać węgiel?

Data: 2019-09-27 11:08:22
Autor: japanizer
On Friday, September 27, 2019 at 8:00:32 PM UTC+2, Alfred Szałaput-Klęska wrote:

> [...]
> 2015 - 4,937 > 2016 - 5,195 > 2017 - 8,699 > 2018 - 13,47
> 2019 styczeń-marzec - 4,58 > Od kogo PL ma sprowadzać węgiel?

Wg. tego co głosi PiS - polski węgiel i polskie górnictwo są przyszłością naszej gospodarki.
Ale to nie pierwszy raz, gdy kłamią, prawda, nocnik?

Data: 2019-09-27 18:03:27
Autor: chędożnik
czy uzależnieni jesteśmy od węgla rosyjskiego ?
W dniu 2019-09-27 o 17:33, Bruno Brunowski pisze:
[...]

Wydobycie węgla kamiennego w mln ton:
2015 - 72
2016 - 70
2017 - 65
2018 - 63

Podaję za witrynami branżowymi:
https://wysokienapiecie.pl/18649-wydobycie-wegla-w-polsce-mln-ton-zatrudnienie/
https://www.pgi.gov.pl/psg-1/psg-2/informacja-i-szkolenia/wiadomosci-surowcowe/10418-wydobycie-wegla-kamiennego-w-polsce.html

Podaj Twoje źródło o imporcie węgla z Rosji...

A więc import z Rosji:
   w 2015 to 5/72 czyli 7% wydobycia w Polsce.
   w 2016 to 5/70 czyli 7% wydobycia w Polsce.
   w 2017 to 9/65 czyli 13% wydobycia w Polsce.
   w 2018 to 14/63 czyli 22% wydobycia w Polsce.

Trend jest rosnący. Czy wskazujący na uzależnienie ? Nie widzę argumentów. Może słabo patrzę...

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-27 09:17:19
Autor: japanizer
On Friday, September 27, 2019 at 6:03:28 PM UTC+2, chędożnik wrote:

> [...]

   w 2018 to 14/63 czyli 22% wydobycia w Polsce.

Trend jest rosnący. Czy wskazujący na uzależnienie ? Nie widzę argumentów. Może słabo patrzę...

To też jest dobre:

https://wysokienapiecie.pl/18638-rachunek-za-importowany-wegiel-wyniosl-w-2018-ok-7-mld-zl/

  Ponad 3,4 mld zł zarobiły na sprzedaży do Polski "czarnego złota" firmy z   Rosji.

Data: 2019-09-27 09:53:21
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 27 września 2019 18:03:28 UTC+2 użytkownik chędożnik napisał:

> Import gazu z Rosji w mld m^3
> [...]

To też sp...? To ile miliardów złoto poszło w błoto, tzn. w szyb bez dna?

2015-2017 Ministerstwo Energii: https://twitter.com/KrzysztofBrejza/status/1083705080153624576

2018-2019 red.Karolina Baca-Pogorzelska https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/598870,wegiel-rosja-polska-import-antracyt.html

[...]

:)

--
Bruno

Data: 2019-09-27 18:58:18
Autor: u2
czy uzależnieni jesteśmy od węgla rosyjskiego ?
To też sp...? To ile miliardów złoto poszło w błoto, tzn. w szyb bez dna?

zabawny ten brutuś, mniej węgla wydobytego w Bolanda to pozytywny trend, komisarz ds. klimatu Timmermans chętnie potwierdzi:)

--
I love love

Data: 2019-09-27 10:23:28
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 27 września 2019 18:58:21 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> To też sp...? To ile miliardów złoto poszło w błoto, tzn. w szyb bez dna?

zabawny ten brutuś, mniej węgla wydobytego w Bolanda to pozytywny trend, komisarz ds. klimatu Timmermans chętnie potwierdzi:)

Ale plan PiS był taki by wydobywać więcej. Wpakowali w to wiele miliardów, drenując przy okazji spółki energetyczne.. --
Bruno

Data: 2019-09-27 10:52:38
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 27 września 2019 19:26:23 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]
> zabawny ten brutuś, Bolanda wydziela mniej CO2, o to właśnie chodzi, brutuś udaje durnia:))))))))))))))

Polska wydziela więcej CO2. Tyle że nie ze swojego, a z ruskiego węgla. "W ubiegłym roku Polska wyprzedziła Francję w ilości emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla, awansując w niechlubnym globalnym rankingu. W ciągu kilku lat staniemy się trzecim największym w Europie emitentem CO2. Ubiegłoroczny przyrost na głowę mieszkańca był w Polsce wyższy nawet od Chin i Indii.

Polska w 2018 roku wypuściła do atmosfery 322,5 mln ton dwutlenku węgla - wynika z przeglądu statystycznego BP. Tym samym wyprzedziliśmy Francję i awansowaliśmy na czwarte miejsce w rankingu największych emitentów CO2 w Unii Europejskiej, piąte w Europie i 19 miejsce na świecie (z udziałem blisko 1 proc. w globalnych emisjach).

Ubiegłoroczne emisje CO2 naszego kraju były o 7,1 mln ton wyższe niż w 2017 roku. To największy przyrost w Unii Europejskiej i szesnasty największy na świecie. Dla porównania o niemal tyle samo wzrosły w ubiegłym roku emisje - liczącego prawie 200 mln mieszkańców i szybko rozwijającego się - Pakistanu."

https://wysokienapiecie.pl/22615-polska-liderem-wzrostu-emisji-co2-na-glowe-pobilismy-chiny-indie/

Gdybyś nie zauważył Kukuryźniczku, to właśnie strzeliłeś sobie w kolano.

--
Bruno

Data: 2019-09-27 11:20:23
Autor: Alfred Szałaput-Klęska
czy uzależnieni jesteśmy od węgla rosyjskiego ?
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
 Ubiegłoroczny przyrost na głowę mieszkańca był w Polsce wyższy nawet od Chin i Indii.

Bo PL jest bardziej rozwinięta. https://g.forsal.pl/p/_wspolne/pliki/3970000/3970365-emisje-co2-na-glowe-mieszkanca-657-323.jpg

Zresztą to i tak pic na wodę, bo zachodek przenosi faryczki emitujące
CO2 do Indii czy PL. Zresztą w PL huty też pomalu się zwijają
przez limity na CO2. Powinieneś więc drzeć mordę PIS zabija hutnictwo PL.

Dalej jak widzę szukasz łośków na swoje rewelacje z 1/2 prawdy
a pisiorstwu jak rosło, tak dalej rośnie.

Data: 2019-09-27 18:12:28
Autor: u2
W dniu 27.09.2019 o 18:03, chędożnik pisze:
[...]

czyli tendencja pozytywna, mniej Bolanda wydobywa swojego węgla kamiennego, niemiecki Greenpeace o to właśnie walczy, poza tym zawsze lepiej eksploatować cudze złoża najpierw, a dopiero w czarnej godzinie należy się gać po swoje złoża, czy to węgla, czy gazu łupkowego:)

--
I love love

Data: 2019-09-27 14:40:30
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nie słuchaj Bruna - kupno węgla nie wymaga infrastruktury takiej jak ropa czy gaz. Dlatego powinniśmy kupować tani węgiel skąd się tylko da - nawet z Rosji, dokąd nie jesteśmy z nimi na wojennej ścieżce.

JB

Data: 2019-09-26 20:02:31
Autor: u2
W dniu 26.09.2019 o 19:59, chędożnik pisze:
[...]

ad. 3 no wiesz zmienili ton, po napaści Rosji na Ukrainę, ale z ostatniej wymiany zdań między Trumpem i Żeleńskim wynika, że Niemcy tylko gadają, a robią deale w Rosja w najlepsze:)

--
I love love

Data: 2019-09-26 20:21:18
Autor: chędożnik
3-ci powĂłd dla ktĂłrego nie zagłosuję nQ1|AŁÎ(
W dniu 2019-09-26 o 20:02, u2 pisze:
[...]

Zmienili, prawie wg przysłowia "mądry Polak po szkodzie". Premier Tusk, historyk z wykształcenia nie wiedział, nie pamiętał, nie chciał pamiętać, że Rosjanie mówią jedno (światu na konferencjach prasowych), robią drugie (z Niemcami), a myślą trzecie.

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-26 20:47:31
Autor: u2
3-ci powód dla którego nie zagłosuję na PO-KO
W dniu 26.09.2019 o 20:21, chędożnik pisze:
[...]

wiadomo co tusk znaczy po kaszubsku, Tusk to Danziger, to nie jest prawdziwy Polak, dla niego Polska to nienormalny kraj, którego nie kocha:)

--
I love love

Data: 2019-09-27 10:58:24
Autor: Alfred Szałaput-Klęska
[...]

Kasa nie jest twoja, tak orzekł TK bądź SN

    2) niezdywersyfikowali dostaw gazu do mego kraju,

Tym masz za złe że nie zdywersyfikowali, ja mam za złe że podpisali umowę
z usa na 40 lat

    3) lansowali (i co gorsza robili) reset stosunków z Rosją.

Weź ty się lepiej klockami zajmij.

Data: 2019-09-27 20:21:55
Autor: chędożnik
W dniu 2019-09-27 o 19:58, Alfred Szałaput-Klęska pisze:
[...]

A skąd pochodziła ? Z mojej pensji ? Ja ją wytworzyłem ?
Nota bene przeczytaj sobie uzasadnienie sentencji.
Wiele razy ją czytałem, nie zrozumiałem.

     2) niezdywersyfikowali dostaw gazu do mego kraju,
Tym masz za złe że nie zdywersyfikowali, ja mam za złe że podpisali umowę
z usa na 40 lat

Pełna zgoda. Każdy z nas został przy swoim stanowisku w zakresie 2-go punktu.

     3) lansowali (i co gorsza robili) reset stosunków z Rosją.

Weź ty się lepiej klockami zajmij.

Bardzo rzeczowy argument tu zapodałeś :)
Zakładam, że mogę się mylić.
Więc wytłumacz mi argumentem rzeczowym, a nie argumentem ad persona.

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-27 20:28:15
Autor: chędożnik
długość kontraktu z USA na dostawę gazQ1|B
[...]

Podważam Twój wpis: kontrakt jest na okres dwuktotnie krótszy.
https://energia.rp.pl/surowce-i-paliwa/gaz/14144-pgnig-podpisalo-20-letni-kontrakt-amerykanski-lng
https://www.energetyka24.com/znamy-cene-amerykanskiego-lng-dla-polski-jest-konkurencyjna-wobec-gazu-rosyjskiego-analiza

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-27 08:00:52
Autor: Runt
Powody, dla których zagłosuję na PiQ1|A
W dniu 2019-09-26 o 17:32, pijaczyna i ćpun u2 pisze:
choć nie jestem katolikiem i męka pańska jest mi obca :

https://www.salon24.pl/u/okop/988080,10-powodow-dla-ktorych-zaglosuje-na-pis

Nie znam ani jedengo POwodu by głosować na PiS. To oszuści, krętacze i obłudnicy nazywający siebie katolikami.

--
Runt

Data: 2019-09-27 16:08:08
Autor: chędożnik
na kogo i z jakich powodów ?
W dniu 2019-09-27 o 08:00, Runt pisze:
[...]

Na kogo zagłosujesz ? I z jakich powodów ?

--
Już nikt nie załatwi gangstera tak jak to zrobił James Caan w filmie "Złodziej".

Data: 2019-09-27 16:20:25
Autor: u2
na kogo i z jakich powodów ?
W dniu 27.09.2019 o 16:08, chędożnik pisze:
[...]

na nikogo, bo to niemiecki fagas, z daleka od Bolanda:)

--
I love love

Data: 2019-09-29 04:12:29
Autor: Konrad Kujau
użytkownik u2 napisał:
choć nie jestem katolikiem i męka pańska jest mi obca :

https://www.salon24.pl/u/okop/988080,10-powodow-dla-ktorych-zaglosuje-na-pis

Nu ale w latarniku wyborczym na 18 pytaniu pisy są za zwiększeniem
wpływów UE w polityce PL. Ktoś ewidentnie dał dupala.

Powody, dla których zagłosuję na PiS