Powróżycie co rozwaliłem? :)

Data: 2011-01-27 17:57:22
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
Tydzień temu wpadłem w dziurę.
Efekt wizualny to połamany kołpak. Brak widocznych uszkodzeń ma oponie. Powietrze trzyma. Jeżdżąc po mieście nie odnotowałem żadnych problemów - brak bicia, ściągania przy ruszaniu czy hamowaniu, nic się nie tłucze.

Dzisiaj wyskoczyłem na chwilę na A4 i po przekroczeniu 100km/h zaczęło bić na kierownicy i nawet żona na siedzeniu pasażera zauważyła że coś dziwnie trzęsie autem. Poniżej 100 jest OK.

W sobotę GP idzie do mechanika, jak myślicie co to będzie?
Opona, felga, zawieszenie?

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-27 18:03:28
Autor: J.F.
Powróżycie co rozwaliłem? :)
On Thu, 27 Jan 2011 17:57:22 +0100,  Marcin Kiciński wrote:
Tydzień temu wpadłem w dziurę.
Efekt wizualny to połamany kołpak. Brak widocznych uszkodzeń ma oponie.

Dzisiaj wyskoczyłem na chwilę na A4 i po przekroczeniu 100km/h zaczęło bić na kierownicy i nawet żona na siedzeniu pasażera zauważyła że co¶ dziwnie trzęsie autem. Poniżej 100 jest OK.

W sobotę GP idzie do mechanika, jak my¶licie co to będzie?
Opona, felga, zawieszenie?

Wywazenie.

Tez kiedys zauwazylem ze jak sie szybko jezdzi po dziurach to potem
trzesie :-)

J.

Data: 2011-01-27 18:31:57
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 18:03, J.F. pisze:

Wywazenie.

No to jest wersja optymistyczna :)
Do tego jeszcze nowy kołpak za 50 zeta.

Tez kiedys zauwazylem ze jak sie szybko jezdzi po dziurach to potem
trzesie :-)

U mnie s± takie dziury, że wystarczy jeĽdzić, wcale nie trzeba szybko ;)

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-27 18:38:51
Autor: Gabriel 'wilk'
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 18:31, Marcin Kiciński pisze:
[...]

Bo ty mieszkasz w Dziurowicach o ile dobrze pamiętam :-)

Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-01-27 18:42:23
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 18:38, Gabriel 'wilk' pisze:
U mnie s± takie dziury, że wystarczy jeĽdzić, wcale nie trzeba szybko ;)
Bo ty mieszkasz w Dziurowicach o ile dobrze pamiętam :-)
pozdrawiam

Dobrze pamiętasz :)
Ale za to w ¶więta mieli¶my od¶nieżone i posypane, a w Jaworznie były zaspy ;P

--
Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-27 20:06:21
Autor: Gabriel 'wilk'
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 18:42, Marcin Kiciński pisze:
[...]

Ja tam wole jeĽdzić po białym, a i zasp nie widziałem za dużych :-)

Data: 2011-01-27 18:12:18
Autor: Scyzoryk
Powróżycie co rozwaliłem? :)

W sobotę GP idzie do mechanika, jak my¶licie co to będzie?
Opona, felga, zawieszenie?

może być wszystko z wymienionych.

Ja ostatnio rozwaliłem oponę i kołpak. Lekko pęknięty przy rancie + b±bel z boku opony w tym samym miejscu (może być od wewnętrznej strony)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-27 18:23:46
Autor: Olo
Powróżycie co rozwaliłem? :)
On 2011-01-27 17:57, Marcin Kiciński wrote:
Tydzień temu wpadłem w dziurę.
Efekt wizualny to połamany kołpak. Brak widocznych uszkodzeń ma oponie.
Powietrze trzyma. Jeżdż±c po mie¶cie nie odnotowałem żadnych problemów -
brak bicia, ¶ci±gania przy ruszaniu czy hamowaniu, nic się nie tłucze.

[...]

Pozdrawiam

najprawdopodobniej zgubiłe¶ ciężarek z felgi, albo j± skrzywiłe¶... a więc jedĽ najpierw na wyważenie, jak będzie ok to będziesz się martwił :)

Data: 2011-01-27 18:34:06
Autor: Przemysław Gubernat
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 18:23, Olo pisze:
On 2011-01-27 17:57, Marcin Kiciński wrote:
[...]

najprawdopodobniej zgubiłeś ciężarek z felgi, albo ją skrzywiłeś... a więc jedź
najpierw na wyważenie, jak będzie ok to będziesz się martwił :)
Jest jeszcze moĹĽliwe uszkodzenie kordu w oponie.
Swego czasu wymieniałem całkiem sprawne opony, gdyż nie dało się na nich jeździć.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2011-01-27 18:44:32
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 18:34, Przemysław Gubernat pisze:
Jest jeszcze moĹĽliwe uszkodzenie kordu w oponie.
Swego czasu wymieniałem całkiem sprawne opony, gdyż nie dało się na nich jeździć.

I to jest chyba najgorsza opcja, bo oznacza zakup dwĂłch opon :(

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-27 19:53:30
Autor: megrims
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 17:57, Marcin Kiciński pisze:
[...]

Mógł zerwać się kord w oponie.
WywaĹĽenie wychodzi OK, a w pewnych zakresach
prędkości plomby z zębów wylatują i łapy z łokci.
Miałem tak kiedyś po przeleceniu przez przejazd kolejowy.
w zakresie 120-140 - masakra. PowyĹĽej 150 - bez problemu.

Data: 2011-01-27 20:41:20
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 19:53, megrims pisze:

Mógł zerwać się kord w oponie.
[...]
Miałem tak kiedyś po przeleceniu przez przejazd kolejowy.
w zakresie 120-140 - masakra. PowyĹĽej 150 - bez problemu.

Ja odpuściłem przy 140, bo już była masakra.
Nawet jeżeli powyżej 150 miałoby być lepiej, to nie jest to już zakres prędkości użytecznych, przynajmniej dla mnie ;)

--
Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-27 11:50:19
Autor: koziel
Powróżycie co rozwaliłem? :)
To w razie "W" trzeba bylo pyknac pare fotek. A tak swoja droga jak
wyjdzie, ze to nie kwestia wywazenia, a grubsza sprawa - staraj sie o
odszkodowanie od zarzadcy drogi. Tylko najpierw musisz go ustalic,a i
walka o odszkodowanie bywa dluga.

Mimo wszystko zycze powodzenia.

Pozdrawiam:-)
Emil.

Data: 2011-01-28 22:31:54
Autor: Maciek
Powróżycie co rozwaliłem? :)
Dnia Thu, 27 Jan 2011 17:57:22 +0100, Marcin Kiciński napisał(a):

W sobotę GP idzie do mechanika, jak my¶licie co to będzie?
Opona, felga, zawieszenie?

Nic, zgubiles ciezarek.

--
Maciek

Data: 2011-01-29 16:56:03
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-27 17:57, Marcin Kiciński pisze:

W sobotę GP idzie do mechanika, jak myślicie co to będzie?
Opona, felga, zawieszenie?

Okazało się, że wygięty jest rant felgi i koło wymaga wyważenia.
Felga dostała parę razy młotem :) i nowy ciężarek, dodatkowo wrzuciliśmy ją na tył, a tylna poszła do przodu. Zawieszenie, końcówki drążków, itp. wyglądają na nietknięte.

Dzisiaj udało mi się zrobić test do 120km/h (nie ma co szaleć w miescie ;)), ale jutro pojadę A4 to sprawdzę przy większych prędkościach - na razie wygląda że wszystko jest OK.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-29 17:02:47
Autor: J.F.
Powróżycie co rozwaliłem? :)
On Sat, 29 Jan 2011 16:56:03 +0100,  Marcin Kiciński wrote:
Okazało się, że wygięty jest rant felgi i koło wymaga wyważenia.
Felga dostała parę razy młotem :) i nowy ciężarek, dodatkowo wrzucili¶my j± na tył, a tylna poszła do przodu. Zawieszenie, końcówki dr±żków, itp. wygl±daj± na nietknięte.

Dzisiaj udało mi się zrobić test do 120km/h (nie ma co szaleć w miescie ;)), ale jutro pojadę A4 to sprawdzę przy większych prędko¶ciach - na razie wygl±da że wszystko jest OK.

Wez pasazera - takie wibracje sa slabiej odczuwalne z przodu.

A jak bedzie zle - moze pomoze dowazenie na aucie, oni chyba dosc
szybko rozpedzaja opony.

J.

Data: 2011-01-29 19:25:59
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-29 17:02, J.F. pisze:

A jak bedzie zle - moze pomoze dowazenie na aucie, oni chyba dosc
szybko rozpedzaja opony.

Jak będzie Ľle, to pogięta felga pójdzie na zapas.
Gumiarz stwierdził, że na razie nie ma co przekładać opon i brać felgi z zapasu, bo jego zdaniem wyprostowanie rantu i wyważenie rozwi±zało problem.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-30 19:35:21
Autor: Marcin Kiciński
Powróżycie co rozwaliłem? :)
W dniu 2011-01-29 19:25, Marcin Kiciński pisze:

Jak będzie Ľle, to pogięta felga pójdzie na zapas.

No i jest Ľle, ale lepiej niż było.
Teraz trzęsie autem powyżej 120km/h, ale już nie tak bardzo.
Drgania odczuwalne też na kierownicy.

Na razie to zostawię - na codzień zwykle nie przekraczam 100km/h, a w marcu będzie zmiana opon na letnie, to wtedy wezmę now± felgę z zapasu, obadamy też dokładnie (od ¶rodka) stan uderzonej opony - być może pójdzie na ¶mietnik.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-31 07:40:09
Autor: tumek
Powróżycie co rozwaliłem? :)
No i jest Ľle, ale lepiej niż było.
Teraz trzęsie autem powyżej 120km/h, ale już nie tak bardzo.
Drgania odczuwalne też na kierownicy.
w moim przypadku podobne zachowania wzbudzała krzywa tarcza hamulcowa...

tumek

Data: 2011-01-31 14:54:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
Powróżycie co rozwaliłem? :)
On 2011-01-30, Marcin Kiciński <kiciek.wytnij@to.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Być może wtedy na ¶mietnik pójdzie jeszcze parę innych rzeczy. To, że Ty
wyczuwasz drgania dopiero powyżej 120km/h nie oznacza, że przy niższych
prędko¶ciach ich nie ma. A różnego rodzaju elementy nie przepadaj± za
drganiami...

Krzysiek Kiełczewski

Powróżycie co rozwaliłem? :)