Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Powrot do 'zywych'! [dlugie]

Powrot do 'zywych'! [dlugie]

Data: 2009-08-30 04:45:31
Autor: Barnaba
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Elo ziomki!


   W koncu, po ponad roku przerwy, szukaniu odpowiedniego sprzeta (od
TT600R, AT, TA az po inne supersporty) postanowilem kupic sprzeta do
turystyki i milego smigania po miescie. Po wielu ciezkich
poszukiwaniach kupilem wymarzona VFR 800 '02. Nie bylo calkiem
kolorowo: dowiadywalem sie co nieco o tym sprzecie i wyszlo ze
prawdopodobnie byl po walnieciu, troszke krzywo zamontowany bak, byl
malowany. Pogodzilem sie z tym faktem, jako ze sprzet jezdzi dobrze,
ma pelna historie serwisowania w Polsce, a kupilem go troszke taniej.
Moze zrobilem glupio, a sie teraz sam przed soba tlumacze - nie
wiem :)
   Boli mnie tylko jedno, w starym XVS 650 moglem puscic calkowicie
kierownice przy kazdej predkosci, wyciagnac z kieszeni hamburgera i
sie nim zajadac, tutaj natomiast jakakolwiek minimalna nierownosc lub
ruch dupa powoduje shimmy. Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac? Wywazenie kol? Dodam ze trzymajac kierownice
nawet jednym palcem nie wpada w zadne drgania. Dodatkowo spytam siem:
do kogo w Wawie, a moze nawet w Polsce zglaszac sie do serwisowania
VFRy? Chodzi glownie o obsluge VTECa.


--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR - co za seksowna i lotnicza nazwa ;)

Data: 2009-08-30 13:52:17
Autor: Hinek
Powrot do 'zywych'! [dlugie]

Uzytkownik "Barnaba" <piotrek.franczak@gmail.com> napisal

Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac?
Najpierw sprawdz czy opona z przodu nie jest pozabkowana. No i czy przypadkiem
nie ma napisu Dunlop D 205 lub D 220...
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-08-30 05:43:57
Autor: Barnaba
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
On 30 Sie, 13:52, "Hinek" <hi...@autograf.pl.invalid> wrote:
Uzytkownik "Barnaba" <piotrek.franc...@gmail.com> napisal

> Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
> moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
> itd. Od czego zaczac?

Najpierw sprawdz czy opona z przodu nie jest pozabkowana. No i czy przypadkiem
nie ma napisu Dunlop D 205 lub D 220...

Bede musial sie upewnic na 100%. Teraz nie pamietam. Posprawdzam, a w
nastepnym tygodniu udam sie do serwisu.
Dodam jeszcze ze ta maszyna sie jezdzi pieknie, jest ciezka (ale tylko
przy przepychaniu na parkingu), bardzo mila w jezdzie, wydechy ciche,
ale przyjemne. Ostatnio jezdzilem sporo SV1000S, to w porownaniu z SV
jest przyjemniejsza, a kopa ma porownywalnego :) Jestem kurde
szczesliwy!


--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR

Data: 2009-08-30 14:00:52
Autor: tech. Wheelman
Powrot do 'zywych'! [dlugie]

Uzytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisal w wiadomosci

Najpierw sprawdz czy opona z przodu nie jest pozabkowana. No i czy przypadkiem
nie ma napisu Dunlop D 205 lub D 220...

A jak jest napis D220 to mozna sie ciezyc :)

tech.

Data: 2009-08-30 13:56:35
Autor: pgalos
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Barnaba pisze:
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac? Wywazenie kol? Dodam ze trzymajac kierownice

Zacząłbym od opon. Ząbki, mocne zużycie, brak wyważenia koła to może dawać taki efekt. Potem łożyska główki ramy bo rozumiem, że samą ramę jako tako sprawdziłeś przy zakupie.

nawet jednym palcem nie wpada w zadne drgania. Dodatkowo spytam siem:
do kogo w Wawie, a moze nawet w Polsce zglaszac sie do serwisowania
VFRy? Chodzi glownie o obsluge VTECa.

W Krakowie wiem, w Warszawie niestety nie pomogę. Obługa VTECa - domyślam się, że chodzi o regulację zaworów bo innej obsługi to tam nie ma.

--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR - co za seksowna i lotnicza nazwa ;)


--
Pozdrawiam
Pawel
VFR 800 A3

Data: 2009-08-30 05:46:43
Autor: Barnaba
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
On 30 Sie, 13:56, pgalos <pga...@USUN.interia.pl.USUN> wrote:

W Krakowie wiem, w Warszawie niestety nie pomogę. Obługa VTECa -
domy¶lam się, że chodzi o regulację zaworów bo innej obsługi to tam nie ma.

Krakow tez odpowiada, nawet bardziej. Ja jestem centusio-cwaniak
warszawsko-krakowski ;) Rama sprawdzona, na tyle ile sam moglem,
laserowo nie mierzylem, nic nie sciaga, jezdzi ladnie. Odnosnie VTECa
to chodzi wlasnie o zawory, slyszalem ze malo osob tym sie zajmuje,
chcialbym miec pewny serwis, gdzie przykladaja sie do tego co robia.

--
Pozdrawiam
Pawel
VFR 800 A3

--
Dzieki i pozdrawiam,
Barnaba
VFR

Data: 2009-08-30 20:14:19
Autor: pgalos
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Barnaba pisze:
Krakow tez odpowiada, nawet bardziej. Ja jestem centusio-cwaniak
warszawsko-krakowski ;) Rama sprawdzona, na tyle ile sam moglem,
laserowo nie mierzylem, nic nie sciaga, jezdzi ladnie. Odnosnie VTECa
to chodzi wlasnie o zawory, slyszalem ze malo osob tym sie zajmuje,
chcialbym miec pewny serwis, gdzie przykladaja sie do tego co robia.

Mototop na Wielickiej. Gadaj z Adamem Dukał±. Tanio tam nie jest ale robota zrobiona dobrze. Je¶li chodzi o regulację zaworów z VTEC to tam luz zaworowy regulujesz nie płytk± ale cał± szklank± i w takim przypadku regulacja może być droga.

--
Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-31 09:52:05
Autor: mkochano
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
On Aug 30, 1:45 pm, Barnaba <piotrek.franc...@gmail.com> wrote:
   Boli mnie tylko jedno, w starym XVS 650 moglem puscic calkowicie
kierownice przy kazdej predkosci, wyciagnac z kieszeni hamburgera i
sie nim zajadac, tutaj natomiast jakakolwiek minimalna nierownosc lub
ruch dupa powoduje shimmy. Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac? Wywazenie kol? Dodam ze trzymajac kierownice

U mnie było tak, że przed zakupem było potężne shimmy przy ok. 80km/h
(ale tylko po puszczeniu kierownicy). Poprzedni wła¶ciciel stwierdził
że to łożysko główki, wymienił je i problem niby znikn±ł.

Mój mechanik jednak stwierdził że łożysko zostało zbyt mocno skręcone
i po poprawnym skręceniu shimmy wróciło. Problem znikn±ł po wymianie
opon na Pilot Road 2 (stare były już lekko "kwadratowe").

Pozdrawiam
Michał

PS. Polecam forum klubu VFR-OC: http://www.vfr-oc.pl/

Data: 2009-08-31 18:13:33
Autor: Magic
Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Barnaba pisze:

poszukiwaniach kupilem wymarzona VFR 800 '02.

Gratz.

Boli mnie tylko jedno, w starym XVS 650 moglem puscic calkowicie
kierownice przy kazdej predkosci, wyciagnac z kieszeni hamburgera i
sie nim zajadac, tutaj natomiast jakakolwiek minimalna nierownosc lub
ruch dupa powoduje shimmy.

Nie powinno tak być, u mnie do niedawna mogłem shamować do zera z puszczon± kierownic± i nic się nie działo, ostatnio pojawiła sie shima ale moto ma zrobione 63 kkm, a łożyska w główce były zmieniane przy 30 kkm, więc winię je.

Co do serwisu - www.motorista.pl, ul. Kopijników (równoległa do TT) na Pradze Płn.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Powrot do 'zywych'! [dlugie]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona