Powrót na dobrowolne zwolnienie podmiotowe VAT

Data: 2013-12-19 21:40:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Powrót na dobrowolne zwolnienie podmiotowe VAT
On Thu, 19 Dec 2013, jerzykwrzos@gmail.com wrote:

W 2013 roku przeszedłem dobrowolnie na VAT. Pytanie, kiedy będę mógł najwcześniej z tego zrezygnować i z powrotem przejść na zwolnienie podmiotowe?

  A przepis czytałeś i dlaczego nie? ;>

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55448,20131001,szczegolne-procedury-dotyczace-drobnych-przedsiebiorcow.html
(113.11)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-20 05:09:53
Autor: jerzykwrzos
W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 21:40:12 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Thu, 19 Dec 2013, jerzykwrzos@gmail.com wrote:

> W 2013 roku przeszed�em dobrowolnie na VAT. Pytanie, kiedy b�d� m�g� najwcze�niej z tego zrezygnowa� i z powrotem przej�� na zwolnienie podmiotowe?

  A przepis czytaďż˝eďż˝ i dlaczego nie? ;>

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55448,20131001,szczegolne-procedury-dotyczace-drobnych-przedsiebiorcow.html

(113.11)

pzdr, Gotfryd

"Art. 113.11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1."

Zrezygnowałem ze zwolenianina podmiotowego VAT w 2013 roku, więc będę mógł ponownie skorzystać z tego zwolnienia najwcześniej dopiero 01.01.2015 roku.
Nie ma od tego żadnych wyjątków?

Data: 2013-12-20 15:07:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Dec 2013, jerzykwrzos@gmail.com wrote:

[...]

  No niestety.

Nie ma od tego żadnych wyjątków?

  Nie są mi znane.

  Pewną "metodą", wiążącą się z ryzykiem dotyczącym samej S.C., jest
podjęcie prowadzenia DG w innej "formie": dla podatku VAT podatnikiem
jest nie tylko osoba prawna, ale również "inna jednostka organizacyjna",
taka jak S.C.
  Tym samym w razie założenia S.C., ta SC podlega pod VAT *niezależnie*
od jednoosobowej DG, można mieć "DG VAT" i jednocześnie być w SC
zwolnionym.
  Oczywiście implikuje to przyglądanie się przez US, czy podatnik aby
nie manipuluje transakcjami, np. koszty oVATowane wrzucając do
1-os DG choć faktycznie idą do SC, a już szczególnie jak zrobi transakcję
między sobą o spółką (od jakiegoś tam limitu kwotowego wprost trzeba
zgłaszać taki obrót, trzeba by sprawdzić w ustawie).
  Niemniej - można.
  Do dochodowego oczywiście "ułamki" z SC sumuje się na PIT.

  Uwaga: podobna zasada jest dla składki zdrowotnej, znaczy jak się
ma 1-osobową DG i jest wspólnikiem SC, to składka należy się drugi
raz :> (7,5% odliczenia też).
  Oczywiście 1-os DG można "zamknąć", wprowadzając przedsiębiorstwo
do SC, ale jak tam są istotne wartości w majątku materialnym
(wyposażenie itede) a SC jest zwolniona, to pewnikiem VAT się
będzie należał od "zmiany przeznaczenia" (choć tu jest komplikacja,
bo "zbycie przedsiębiorstwa" nie jest transakcją oVATowaną
samą w sobie, więc nie wiem jak to papierkowo prawidłowo zrobić).

  Pytanie więc, czy masz wspólnika na drobny ułamek SC (uwaga:
by default jest 1/2) który nie spowoduje Twojego bankructwa :P

pzdr, Gotfryd

Powrót na dobrowolne zwolnienie podmiotowe VAT