Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"

Data: 2020-02-16 20:24:51
Autor: boukun
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
W sieci rozpoczęła się zbiórka pieniędzy na film dokumentalny o roboczym tytule "Gra w gazetę". Reżyser chce opowiedzieć prawdziwa historię wydawnictwa Agora i "Gazety Wyborczej", za którą "stoją państwowe pieniądze i ludzie związani ściśle z jedną stroną sceny politycznej".

Finansowanie społecznościowe (crowdfounding) pozwoliło Tomaszowi Sekielskiemu nakręcić najgłośniejszy dokument ostatnich lat - "Tylko nie mów nikomunikomu". Na podobny sukces liczy Mariusz Pilis, nagradzany scenarzysta i reżyser kilkunastu filmów dokumentalnych ("List z Polski", "Bunt Stadionów", "Teraz i w godzinę śmierci", "Sprawiedliwość"), który potrzebuje ok. 500 tys. zł na swój kolejny projekt.

Tytuł roboczy - "Gra w gazetę". Temat przewodni - prawdziwa historia Agory i "Gazety Wyborczej". Pilis chce opowiedzieć w swoim filmie, kto zdecydował o tym, że Adam Michnik jest "dożywotnim liderem gazety", dlaczego pracujący dla niego zespół "samodzielnie podjął walkę na scenie politycznej" itp.

"Za medium uważanym przez wielu za wolne, niezależne i stworzone w oparciu o odpowiedzialność społeczną, stoją państwowe pieniądze i ludzie związani ściśle z jedną stroną sceny politycznej. Ludzie, którzy dziś mówią o wolności, a w przeszłości bratali się z tymi, którzy przed wolnością chronili się za lufami czołgów" - czytamy na stronie zbierzmy.pl

Pilis zdecydował się na internetową zbiórkę, by móc zachować swobodę twórczą i dać "nieskrępowaną wypowiedź w ważnej dla Polaków kwestii". Dodał przy tym, że nie pierwszy raz decyduje się na taką formę finansowania i liczy na kolejny sukces.

"Portal Zbierzmy.pl powstał, aby wspierać ambitne projekty gotowe do zaprezentowania odkrywczych pomysłów i idei. Dzięki portalowi Zbierzmy.pl gromadzimy środki na produkcje - filmowe, wydawnicze, technologiczne, które wzbogacą naszą rzeczywistość" - czytamy na stronie zbiórki.

Za portalem stoi grupa medialna Fratria, właściciel takich czasopism i stron internetowych jak tygodnik "Sieci", miesięcznik "Gazeta Bankowa", magazyn "wSieci Historii" czy wPolityce.pl.

https://film.wp.pl/powstaje-film-o-agorze-i-gazecie-wyborczej-ma-odkryc-mroczne-kulisy-6479370914855041a

Liberty Poland
19 min. temu

Aaron Szechter Polakozerca i antypolonizm...

jrhgdx
2 min. temu

Ten cham wałęcha z zydami zawsze szmuglował i polaków zdradzał i pracował dla zydów i z zydami, widac przy okrągłym stole to było tylko 3 Polaków a reszta zydzi któzy z wałeso sprzedali polskę

czas pokaże ~
2 min. temu

Eskimosi nie będą zadowoleni. Czy starym zwyczajem znajdą odpowiednią kancelarię prawną która zaknebluje i zabetonuje twórców film ?

Data: 2020-02-16 11:58:18
Autor: Bruno Brunowski
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
To zbierajcie. Powodzenia.

--
Bruno

Data: 2020-02-16 21:12:51
Autor: z
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
Jak pokazuje historia takie filmy nic nikomu nie dają.

Szkoda sił i środków

Data: 2020-02-16 21:22:55
Autor: u2
W dniu 16.02.2020 o 21:12, z pisze:
Jak pokazuje historia takie filmy nic nikomu nie dają.

Szkoda sił i środków

a ja chętnie obejrzę, lubię takie dokumenty:)

Data: 2020-02-16 12:43:30
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 16 lutego 2020 21:23:46 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 16.02.2020 o 21:12, z pisze:
> Jak pokazuje historia takie filmy nic nikomu nie dają.

a ja chętnie obejrzę, lubię takie dokumenty:)

To się dorzuć najpierw.

--
Bruno

Data: 2020-02-16 12:46:31
Autor: mrbluesky.pl
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
Milion ludzi po 50 groszy na lebka. Taniocha ;P

Data: 2020-02-16 21:57:07
Autor: u2
W dniu 16.02.2020 o 21:46, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
Milion ludzi po 50 groszy na lebka. Taniocha ;P

mogę nawet dać 12 groszy, a co ? nie stać mnie ?:)

Data: 2020-02-16 14:07:58
Autor: mrbluesky.pl
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
Milion ludzi po 50 groszy na lebka. Taniocha ;P

mogę nawet dać 12 groszy, a co ? nie stać mnie ?:) -- -
A nie zlotych? Wtedy dalbys sam za 24 obywatelcow ;)

Data: 2020-02-16 23:12:27
Autor: u2
W dniu 16.02.2020 o 23:07, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
Milion ludzi po 50 groszy na lebka. Taniocha ;P

mogę nawet dać 12 groszy, a co ? nie stać mnie ?:)
-- -
A nie zlotych? Wtedy dalbys sam za 24 obywatelcow ;)

12 groszy, tylko nie płacz proszę:)

Data: 2020-02-17 08:22:13
Autor: mrbluesky.pl
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
12 groszy, tylko nie płacz proszę:) -- -
To nie ja place 12 groszy i placze ze wiecej nie dam chocbym[s] sie zes... ;P
Ale czemu akurat 12gr? Bo tyle wychodzi na obywatela RP? Toz to nierealne zeby kazdy dal a POwcy&sympatki chyba by sie realnie zes.... ;)

Data: 2020-02-16 23:06:44
Autor: z
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
Zupełnie wystarcza zacytowanie Michnika jak leci tekstem o zakonnicy w ciąży na pasach.

Jestem litościwy

Krystyna po co w tym gównie drążyć? ;-)

Data: 2020-02-16 14:10:12
Autor: mrbluesky.pl
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"

Krystyna po co w tym gównie drążyć? ;-) -- -
Zeby wykryc jakie pasozyty majom wyjad na zywej tkance narodu? ;P

Data: 2020-02-17 08:28:20
Autor: Runt
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej" - czy powstanie film o PC?
W dniu 2020-02-16 o 20:24, boukun pisze:
[...]

Proponuję film o roboczej nazwie "Dwie Srebrne Wieże" oparte o scenariusz na podstawie:

https://www.newsweek.pl/polska/polityka/jak-pieniadze-z-fozz-pomogly-kaczynskim/52lte75

Inny film mógłby nosić robocza nazwę: "Telegraf"

--
Runt
"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-02-17 00:32:53
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 08:28:20 UTC+1 użytkownik Runt napisał:
> [...]

https://www.newsweek.pl/polska/polityka/jak-pieniadze-z-fozz-pomogly-kaczynskim/52lte75

Inny film mógłby nosić robocza nazwę: "Telegraf"

A to, to już jest. Słynny półkownik "Dramat w trzech aktach".

--
Bruno

Data: 2020-02-17 12:55:09
Autor: boukun
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Olek
12 min. temu

Szechter utrzymuje sie z tym lewackim brukowcem tylko dzieki Sorosowi. Obydwaj Zydzi.

Czyt
7 min. temu

A co to była za afera w Gie-Wu z Anna Travel?

Data: 2020-02-17 13:30:58
Autor: Runt
W dniu 2020-02-17 o 12:55, boukun pisze:
[...]

Możesz napisać coś od siebie, a nie cytować spam płatnych trolli?

Data: 2020-02-17 15:38:34
Autor: A. Filip
Runt <Runt@anakumena.soc> pisze:
[...]

Ależ on zaliczył nieco filozofii wielkiego mecenasa Giertycha jak
uczynić (własne) wypowiedzi "mniej skarżalnymi" o bezpłatny trollu ;-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-02-17 16:02:24
Autor: z
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej"
I kto to pisze? ;-)

Data: 2020-02-17 15:32:58
Autor: A. Filip
Powstaje film o Agorze i "Gazecie Wyborczej" - czy powstaną filmy o PC, prez. Wałęsie i Falandyszu, Waiter Gate, ...?
[...]

A ile można na tym stracić?  Ktoś ci zabrania zacząć zbiórkę
*cudzych* pieniędzy? :-)

Ja osobiście obstawiam na 70% że jak Kaczyński wygra _trzecią_ kadencje
to film o dwóch wieżach powstanie.  Drobny problem z tym że to może
wyglądać jako nierozliczony fundusz na łapówki głównie pod samorząd
Warszawy jakoś się obejdzie.  "Nie grzeszący rozumem" sami nie dojdą ;-)

Ja osobiście sądzę że publika ma (chwilowo) dość filmów politycznie
bardzo zaangażowanych.  Byle gówno może odnieść umiarkowany sukces
polityczny ale nie sukces kasowy.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!