Powstanie Warszawskie

Data: 2010-08-01 23:53:18
Autor: ab.666
Powstanie Warszawskie
Czytałam pamietniki gen. Okulickiego (ps. "niedźwiadek"), gdzie pisał, że
Powstanie ma skłócić Stalina z Aliantami i doprowadzić do III - Wojny
Światowej.... plan ambity; przyznam... tylko głupi jak brazylijskie seriale.

Powstanie, to była jedna z największych głupot jakie zrobiono w historii
Polski.
Uroczyste obchody tej narodowej głupoty, to są po prostu śmieszne.... tak!
śmieszne!

Powstanie kosztowało zniszczeniem Warszawy, 200-tys. zabitych Warszawian i
może nawet milionami ofiar, bo Stalin zatrzymał Armię Czerwoną na pół
roku..... A chciał wziąć Warszawę z marszu.... głupota typowo polska.

No.... ale co jak co; Polacy są mistrzami Świata w Honorowym Umieraniu.... i
w Honorowych Porażkach.

ab.

Data: 2010-08-01 22:09:08
Autor: Canucki
Powstanie Warszawskie
Obwiniajac za masakre Warszwy dowodztwo i samych powstancow dobrze byloby jednak nie zapominac o Niemcach

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-02 00:42:42
Autor: ab.666
Powstanie Warszawskie

" Canucki" <canucki@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message
Obwiniajac za masakre Warszwy dowodztwo i samych powstancow
dobrze byloby jednak nie zapominac o Niemcach

Obwiniam nie tyle Powstańców; bo szanuję ich chęć do walki, poświęcenie i
złego słowa o nich nie powiem!
Szanuje ich poświęcenie!

Obwiniam rząd w Londynie.
Powstanie było kompletnie bez sensu i bez szans na jakiś sukces!

Wygrać mozna było! I to wiele!
Wtedy jak Stalinowi hitlerowscy odcinali północne porty (Stalingrad) i
południowe pola naftowe.... wtedy się Stalinowi dupa trzęsła ze strachu i
można było wiele osiągnąć.
a partyzanci polscy z AL, AK i BCh.... wywalali w cholerę 40% niemieckich
transportów(*) na wschód....

Wtedy mieliśmi asa w rękawie!

Ale jak to pisał poeta przed wiekami:
"Polak i przed szkodą
i po szkodzie głupi"

I taka jest prawda.... i jak widzę te obchodzy Powstania; to mnie pusty
śmiech bierze.

pzdr
ab.
(*) podaję za Encyklopedia II WŚ

Data: 2010-08-01 23:19:49
Autor: Canucki
Powstanie Warszawskie
ab.666 <to@nie.adres> napisał(a):
Wtedy jak Stalinowi hitlerowscy odcinali północne porty (Stalingrad)

Predzej Stalingrad stalby sie "polnocnym portem" niz przylaczenie sie Polakow do Rzeszy w ataku na Zwiazek Sowiecki skutkowaloby per saldo mniejsza iloscia polskich ofiar i zniszczen niz to bylo w rzeczywistosci.

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-02 16:05:56
Autor: magdaverakosiorek
Powstanie Warszawskie
On Aug 1, 5:42 pm, "ab.666" <t...@nie.adres> wrote:
" Canucki" <canu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message

> [...]

(*) podaję za Encyklopedia II WŚ

a partyzanci polscy z AL, AK i BCh.... wywalali w cholerę 40%
niemieckich transportów(*) na wschód....

Już jak się piszę o polskich partyzantach należało by na pierwszym
miejscu wymienić AK (w 1943 r. - 380 tys osób w tym 10 tys. oficerów)
a nie AL (powstała w Styczniu 1944  r. - 6-8 tys. osób). Tak ktoś by
pomyślał że AL to jakaś potężna organizacja gdy tak naprawdę to był
komunistyczny margines.

magdavera

Data: 2010-08-02 08:44:30
Autor: WW
Powstanie Warszawskie
W dniu 2010-08-02 00:09,  Canucki pisze:
Obwiniajac za masakre Warszwy dowodztwo i samych powstancow
dobrze byloby jednak nie zapominac o Niemcach

Krzysztof Canucki

Kolega ma racje, ale nie jest "na bieżąco" w poprawności politycznej.
Dziś się o Niemcach nie mówi. Jak zbrodnie wojenne, to wyłącznie Stalin i Ruskie.
Oświęcim i Hitler to wszak kultura europejska a dziś Europa zjednoczona i jakoś tak niezręcznie o tych obozach koncentracyjnych czy komorach gazowych wspominać.

Co innego "dzicz bolszewicka" - tu można walić równo ......

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein FĂźhrer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-08-02 01:21:29
Autor: Kaczysta
Powstanie Warszawskie

Użytkownik "ab.666" <to@nie.adres> napisał w wiadomości news:4c55eca8$0$17084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak widać - system zakłamywania historii w PRL zdał egzamin: do dzisiaj mamy całe kupy idiotów, plujących na Postanie Warszawskie i powtarzających kłąmstwa z Notatników Lektorów i miesięcznika Nowe Drogi.
Cała moja rodzina mieszkała w Warszawie - jako cywile wspierali powstańców, jak potrafili.
W lipcu 1944 roku w Warszaiwe nie było już prawie Niemców, a żólnierze AK rwali się do walki ze znienawidzonym okupantem. Do tego sowieci nawoływali przez radio, aby podjąć walkę, bo oni są już u bram Warszawy i pomogą.
Przez pierwsze dni sierpnia Warszawa była prawie całkowicie wolna - dopiero potem Nimecy się zorientowali, że sowieci nie ruszą z pomocą - ściągnęli więc do Warszawy swoje siły zbrojne.
Reczywiście - Warszawa zapłaciła wysoką cenę za ten zryw: aktu zemsty dokonali Niemcy i Rosjanie.
Moja rodzina utraciła cały swój dobytek i została wywieziona do Niemiec na roboty. Gdy wrócili do Warszawy w 1946 roku - ich mieszkanie już nie było, musieli szukac schronienia poza Warszawą. Nigdy jednak nie narzekali - Polacy są w stanie płacić wysoką cenę za wolność.
Powtsańczy zryw przyczynił się także do szybszego zakończenia II wojny - Warszawa związała na długi okres duże siły niemieckie. Niestety - nasi sojusznicy zachodni, związani zdradzieckimi więzami z sowietami poświęcili los Polaków dla swoich celów.
AZ

Data: 2010-08-01 23:51:51
Autor: Eulalia Browarek
Powstanie Warszawskie

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4c56017d$0$17096$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tia... świetnie to jest opisane w "Kolumbach", ale pewnie nieuważnie czytałeś.

[...]

I rząd w Londynie i polskie dowództwo AK uwierzył ruskiej radiostacji  ;)))) A dzisiaj nie chcą uwierzyć w ruskie protokoły sekcji zwłok prezydenta ;)

Przez pierwsze dni sierpnia Warszawa była prawie całkowicie wolna - dopiero potem Nimecy się zorientowali, że sowieci nie ruszą z pomocą - ściągnęli więc do Warszawy swoje siły zbrojne.

Jasne, po forsownym marszu prawie 600-set kilometrowym, rozciągnięciu linii komunikacyjnych i zaopatrzeniowych do niemożliwości, przeszkodę wodną o rozmarze wisły, ruska armia bierze z marszu w 4 godziny ;)

[...]

Powstanie Warszawkie związało jakieś 5 sztukasów, z 10 tygrysów i parę batalionów ukrainców i jedno działo kolejowe.

Zennon

Data: 2010-08-02 03:05:34
Autor: Canucki
Powstanie Warszawskie
Eulalia Browarek <tyskie@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał(a):
Powstanie Warszawkie związało jakieś 5 sztukasów, z 10 tygrysów i parę batalionów ukrainców i jedno działo kolejowe.

ok. 10 tys. zabitych,
ok. 9 tys. rannych,
ok. 6 tys. zaginionych,
ok. 300 zniszczonych czołgów i dział pancernych

To sa jedynie straty Niemcow.  A przeciez nie byly one stuprocentowe (niestety!) Do innych panskich twierdzen sie nie odnosze.  Sa na poziomie tej zalosnej
wyliczanki.  Chyba nawet Goebbels wstydzilby sie tak prymitywnej propagandy

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-02 10:04:32
Autor: Alex
Powstanie Warszawskie

Użytkownik " Canucki" <canucki@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i35clt$r65$1inews.gazeta.pl...
[...]

Straty Niemców to 1570 zabitych i 8380 rannych.
To i tak rewelacyjny wynik jak na max. 1500 sztuk posiadanej broni długiej.

Alex

Data: 2010-08-02 01:27:49
Autor: Lorn
Powstanie Warszawskie
W dniu 2010-08-02 01:21, Kaczysta pisze:
[...]

Nie powiedzieli tobie o ruskich na drugim brzegu Wisły? :> Czekali sobie i patrzyli... Zryw powstańczy nie miał sensu...

Data: 2010-08-02 07:25:55
Autor: Jan
Powstanie Warszawskie

[...]

Nakarmili Ciebie glupota oj nakarmili.
Czy sadzisz ze gdyby sowieci ruszyli to powstancy walczyli by u ich boku nie walczyli by przeciwko nim.
Ty dzisiaj bys twierdzil, ze sowieci ponownie wbili powstancom nuz w plecy, gdy polska byla jusz wyzwolona.
Sowieci madrzejszy narod pokazali calemu swiatu jak polacy potrfili doprowadzic do zaglady miljony polakow i zrownac z ziemia swoja stolice.
Uf, uf Ty i tak tego nie zrozumisz, nie tylko masz klapy na oczach.
Emeryt

Data: 2010-08-02 13:10:08
Autor:
Powstanie Warszawskie
Jan <sansta@op.pl> napisał(a):
[...]

Amerykanie  pokazali calemu swiatu jak mozna pomoc powstancom stolicy,
jak zapobiec zagladzie mieszkancow i zrownaniu z ziemia miasta.
Francuzi mieli wiecej szczescia.  Za Wisla byla niestety Armia Czerwona a nie np. Generala Pattona

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-02 15:29:44
Autor: Bogdan Idzikowski
Powstanie Warszawskie

Użytkownik <canucki@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i36g3g$eef$1inews.gazeta.pl...
Jan <sansta@op.pl> napisał(a):

[...]

Czy jest na świecie jakaś inna nacja, która dokonała porównywalnego czynu jak Powstanie Warszawskie?

Data: 2010-08-02 13:40:32
Autor: Canucki
Powstanie Warszawskie
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):
> [...]
> nie np. Generala Pattona

Czy jest na świecie jakaś inna nacja, która dokonała porównywalnego czynu jak Powstanie Warszawskie?

Przeciez napisalem, ze Francuzi.  Tylko ich nie wyzwalali sowieci.

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-02 15:42:49
Autor: Bogdan Idzikowski
Powstanie Warszawskie

Użytkownik " Canucki" <canucki@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i36hsg$k2g$1inews.gazeta.pl...
> [...]

jak Powstanie Warszawskie?

Przeciez napisalem, ze Francuzi.  Tylko ich nie wyzwalali sowieci.

Tak? A co oni takiego zmajstrowali?

Data: 2010-08-02 20:48:26
Autor: Canucki
Powstanie Warszawskie
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):

Czerwona

> Przeciez napisalem, ze Francuzi.  Tylko ich nie wyzwalali sowieci.

Tak? A co oni takiego zmajstrowali?

Jak dla Pana:  male Francuziki.
A informacji o Powstaniu Paryskim prosze poszukac w internecie

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-03 07:16:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Powstanie Warszawskie

Użytkownik " Canucki" <canucki@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i37aup$h5h$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Tak? A co oni takiego zmajstrowali?

Jak dla Pana:  male Francuziki.
A informacji o Powstaniu Paryskim prosze poszukac w internecie

Powiem ci człowieczku, że Francuziki mieli wszystko uzgodnione przed wybuchem powstania. Takiej głupoty w wykonaniu Polaków na całym świecie nie uświadczysz.

Data: 2010-08-03 11:01:07
Autor: ab.666
Powstanie Warszawskie

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> wrote in message news:4c56c849
Czy jest na świecie jakaś inna nacja, która dokonała porównywalnego czynu
jak Powstanie Warszawskie?

Po głębokim namyśle, muszę przyznać, że takiej głupoty jak Powstanie
Warszawskie, żaden inny naród nie zrobił.

Pozdrawiam
abi

Data: 2010-08-02 21:22:52
Autor: jadrys
Powstanie Warszawskie
  W dniu 2010-08-02 15:10, canucki@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

[...]

Tak, masz rację - najlepiej to widać na przykładzie Hiroszimy i Nagasaki..

Data: 2010-08-02 20:55:05
Autor:
Powstanie Warszawskie
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):
> [...]
>
> Krzysztof Canucki

Tak, masz rację - najlepiej to widać na przykładzie Hiroszimy i Nagasaki..

Tam nie bylo zadnej okupacji i zadnych powstan tylko sfanatyzowany narod
rozbijajacy sie w azjatyckich krajach strefy Pacyfiku.
Panski przyklad jest wiec mocno chybiony. A te dwa ataki nuklearne, jakkolwiek niszczycielskie przyspieszyly koniec wojny i zaoszczedzily wiele ofiar, przede wszystkiem samym Japonczykom,
z czego oni doskonale zdaja sobie sprawe.  Ale Pan chyba Japonczykiem nie jest?  :-)

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-02 22:01:50
Autor: Kaczysta
Powstanie Warszawskie
[...]
Wygląda na to, że nic Ci nie wiadomo o ruszeniu powstańcom na pomoc oddziałów I AWP pod dowództwem Z. Berlinga? Mimo, że był on dość mocno związany z komunistami ZPP, to jednak w sierpniu 1944 był z Polakami. Zapłacił za to stanowiskiem (mało nie głową) - skutkiem jego akcji było wymienieni go na niejakiego S. Popławskiego (piękne nazwisko, ale gościu mówił mocno łamana polszczyzną).
AZ

Data: 2010-08-02 21:04:37
Autor: Canucki
Powstanie Warszawskie
Kaczysta <mechanik@gmail.pl> napisał(a):
[...]

Poplawski czesto goscil w domu mojej babci.  Rozlokowal sie tam dywizyjny sad polowy (5. Saska Dywizja Piechoty 2. Armii Wojska Polskiego)

A Berlingowi wreczalem kiedys kwiaty, jako czternastolatek, oddelegowany z powodu... ladnego garnituru.

Tak sie niestety czasami historia w zycie wplata...

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-03 07:18:02
Autor: Bogdan Idzikowski
Powstanie Warszawskie

Użytkownik " Canucki" <canucki@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i37bt5$k9p$1inews.gazeta.pl...
[...]

A matka Kaczyńskich była sanitariuszką w powstaniu. Obie prawdy.

Data: 2010-08-02 22:11:43
Autor: Bogdan Idzikowski
Powstanie Warszawskie

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4c572432$0$19170$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeśli chodzi o piękne nazwiska, to przychodzi mi do głowy jeszcze jedno - F. Dzierżyński! Prawda, że piękne nazwisko?

Data: 2010-08-03 00:37:10
Autor: Kaczysta
Powstanie Warszawskie

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c572682$1news.home.net.pl...

[...]

No a Konstanty Rokossowski?
AZ

Data: 2010-08-02 08:48:24
Autor: WW
Powstanie Warszawskie
W dniu 2010-08-02 01:21, Kaczysta pisze:

Przez pierwsze dni sierpnia Warszawa byÂła prawie caÂłkowicie wolna - dopiero
potem Nimecy siĂŞ zorientowali, Âże sowieci nie ruszÂą z pomocÂą - ÂściÂągnĂŞli
wiĂŞc do Warszawy swoje siÂły zbrojne.

To jest dopiero agitka  :-)

 Niestety - nasi
sojusznicy zachodni, zwiÂązani zdradzieckimi wiĂŞzami z sowietami poÂświĂŞcili
los PolakĂłw dla swoich celĂłw.
AZ

Ale im to wspaniałomyślnie wybaczyliśmy, ale Ruskim, przeciwko którym było to powstanie wywołane, to nigdy nie wybaczymy ?

To jest przykład skretynienia do reszty.

Data: 2010-08-03 11:39:29
Autor: nie Ruskim lecz bolszewikom
Powstanie Warszawskie
> [...]

To jest przykład skretynienia do reszty.

Gwoli ścisłości:
Nie przeciwko Ruskim, ale przeciwko bolszewikom.
A wybaczać czegokolwiek bolszewikom nie ma najmniejszego powodu.
Kwestia Powstania to "małe piwo" w porównaniu z ich innymi wyczynami - przecież bezlitośnie mordowali obywateli nawet swojego państwa, bez względu na narodowość.

Data: 2010-08-03 11:52:21
Autor: WW
Powstanie Warszawskie
W dniu 2010-08-03 11:39, nie Ruskim lecz bolszewikom pisze:

[...]

Jak rozumiem, Niemcy tego nie czynili, skoro zasługują wg Ciebie na wybaczenie ?

Data: 2010-08-03 11:59:05
Autor: kochamspamWYTNIJTO
A fe - insynuacja
> [...]

> narodowość.

Jak rozumiem, Niemcy tego nie czynili, skoro zasługują wg Ciebie na wybaczenie ?

A fe - co za wredna insynuacja!
Przecież post dotyczył "Ruskich"!
Czy za każdym razem mam wymieniać wszelkie zbrodnie w dziejach świata?
w obawie że jeśli jakąś pominę, to ktoś zarzuci mi że ją usprawiedliwiam.

Data: 2010-08-03 13:17:45
Autor: WW
A fe - insynuacja
W dniu 2010-08-03 11:59, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
W dniu 2010-08-03 11:39, nie Ruskim lecz bolszewikom pisze:

A wybacza� czegokolwiek bolszewikom nie ma najmniejszego powodu.
Kwestia Powstania to "ma�e piwo" w porównaniu z ich innymi wyczynami -
przecieĚź
bezlito�nie mordowali obywateli nawet swojego pa�stwa, bez wzgl�du na
narodowo��.

Jak rozumiem, Niemcy tego nie czynili, skoro zas�uguj� wg Ciebie na
wybaczenie ?

A fe - co za wredna insynuacja!
Przecież post dotyczył "Ruskich"!

Nie, post dotyczył "wybaczania" i selektywnej pamięci.

Czy za każdym razem mam wymieniać wszelkie zbrodnie w dziejach świata?

Wyście zaczęli.

Data: 2010-08-03 12:00:03
Autor: Bogdan Idzikowski
Powstanie Warszawskie

Użytkownik "nie Ruskim lecz bolszewikom" <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:47f6.00000e47.4c57e3d1newsgate.onet.pl...
[...]

Przecież to nie bolszewicy wymordowali 200 tys. warszawiaków.

Data: 2010-08-03 12:10:13
Autor: kochamspamWYTNIJTO
ludzie - litości

> [...]
> narodowość.

Przecież to nie bolszewicy wymordowali 200 tys. warszawiaków.
A czy ja napisałem że bolszewicy?!
Nawet niesposób domniemywać tego z mojego postu.

Ale przecież za masakrę w Warszawie obwinia się częściowo także bolszewików - zarzuca im się że mogli pomóc a nie pomogli. Fakt że mogli - w jakim stopniu? być może w niewielkim a może i w znacznym? A odcięli się do tego stopnia, że samolotom lecącym z Zachodu ze zrzutami dla W-wy nie zezwali na lądowanie na swoich lotniskach (dopiero pod koniec Powstania zezwolili i sami cośniecoś zrzucili).

Data: 2010-08-03 13:18:52
Autor: WW
Powstanie Warszawskie

UĹźytkownik "nie Ruskim lecz bolszewikom"
[...]

PrzecieĹź to nie bolszewicy wymordowali 200 tys. warszawiakĂłw.

Według obecnej poprawności politycznej, to teĹź bolszewikĂłw obciąża.  :-P