Powstanie w getcie warszawskim.

Data: 2009-10-03 01:37:10
Autor: Lorn
Powstanie w getcie warszawskim.
"Powstanie w getcie warszawskim – zbrojne wystąpienie żydowskich podziemnych formacji zbrojnych, które miało miejsce na terenie warszawskiego getta pod koniec jego likwidacji przez Niemców w trakcie Operacji Reinhard (akcja zagłady Żydów polskich w ramach "ostatecznego rozwiązania").

Wybuchło w wigilię żydowskiego święta Paschy, 19 kwietnia 1943 – w momencie, gdy w wyludnionym już getcie znajdowało się tylko ok. 50-70[1] tysięcy ludzi (wobec niemal pół miliona w szczytowym okresie jego zaludnienia). Miało miejsce podczas zarządzonej przez Heinricha Himmlera akcji ostatecznej likwidacji getta, polegającej na systematycznym przeszukiwaniu dzielnicy i wyłapywaniu resztek kryjącej się ludności. Gdy na teren getta weszły niemieckie oddziały wojskowe i policyjne oraz wspierające je formacje kolaboranckie, powstańcy otworzyli do nich ogień."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Powstanie_w_getcie_warszawskim

Więcej:
http://www.geocities.com/Athens/Stage/9921/pl/w_powstanie.htm
http://www.sciaga.pl/tekst/65315-66-powstanie_w_getcie_warszawskim
http://www.sww.w.szu.pl/serw_tem/alianci/polacy/akcje/getto.html

Data: 2009-10-03 01:37:59
Autor: Ensitherum
Powstanie w getcie warszawskim.
"My, bundowcy, byliśmy jedyną organizacją polityczną mającą pieniądze. Nowojorska organizacja robotnicza, do której należał szef amerykańskich związków zawodowych Dubiński, od samego początku przysyłała pieniądze. Natomiast syjoniści nie mieli ani grosza. Ich towarzysze z Palestyny porzucili ich. Żeby wystarać się o broń, urządzaliśmy "eksy", czyli ekspropriacje. Chodziło się do bogatych Żydów, do przemytników czy do żydowskich policjantów, terroryzowało się ich i zabierało forsę. Kasę Judenratu ograbiliśmy na setki tysięcy złotych, obrabowaliśmy też przedsiębiorstwo aprowizacyjne. Posunęliśmy się nawet do porwania. Lichtenbaum, przewodniczący Judenratu po Czerniakowie, odmówił pieniędzy. Uwięziliśmy więc jego syna. Trzymaliśmy go przez 12 godzin. Do Lichtenbauma napisaliśmy, że trzymamy chłopca z nogami zanurzonymi w cebrzyku z lodowatą wodą, tak że na pewno nabawi się choroby."

Marek Edelman, "Strażnik" str. 76

Data: 2009-10-03 02:05:47
Autor: Lorn
Powstanie w getcie warszawskim.
Ensitherum pisze:

[cut]

Jacy Wy anty-żydowscy pajace jesteście żałośni... Wystarczy, że Żyd... Nie ważne co zrobił dla Polski, ale jest Żydem. Przygotowana wklejka... Czytałeś chociaż 'Strażnik' Edelmana? Czy rżniesz głupa wycinając fragment? Och przepraszam... Wikicytaty :>

Data: 2009-10-03 02:09:55
Autor: Ensitherum
Lorn pisze:
[...]

zachowujesz się jak ostatni przygłup. zacytowałem jedynie fragment ze wspomnieć Edelmana o powstaniu bez komentarza, a ty od razu z pianą na mordzie rzucasz inwektywami. w komuszym chlewie się wychowałeś?

Data: 2009-10-03 02:13:51
Autor: Lorn
Ensitherum pisze:
Lorn pisze:
[...]

Inwektywami rzucam? :> To Ty chyba nie przyzwyczajony gnojek jestes i ubecji nie doświadczyłeś :> Dlatego pytam... czytałeś 'Strażnik' Edelmana? :> Cytacik wycięty z kontekstu... kto tu jest debilem? :>

Data: 2009-10-03 02:28:55
Autor: Lorn
Lorn pisze:
Ensitherum pisze:
Lorn pisze:
[...]

P.S Rzygać się chce czytając Twoje i Tobie podobnych teksty... Wyrwie debil jeden z drugim cytat i myśli, że jego racja... Internet jak alkohol... Dla ludzi odpowiedzialnych... Z tej nienawiści do Żydów mózgi Wam się lasują.

Data: 2009-10-03 05:21:05
Autor: cirrus
Powstanie w getcie warszawskim.
U¿ytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:ha64j9$56l$1news.interia.pl...
Lorn pisze:
Ensitherum pisze:
Lorn pisze:
Jacy Wy anty-¿ydowscy pajace jeste¶cie ¿a³o¶ni... Wystarczy, ¿e ¯yd... Nie wa¿ne co zrobi³ dla Polski, ale jest ¯ydem. Przygotowana wklejka... Czyta³e¶ chocia¿ 'Stra¿nik' Edelmana? Czy r¿niesz g³upa wycinaj±c fragment? Och przepraszam... Wikicytaty :>
zachowujesz siê jak ostatni przyg³up. zacytowa³em jedynie fragment ze wspomnieæ Edelmana o powstaniu bez komentarza, a ty od razu z pian± na mordzie rzucasz inwektywami. w komuszym chlewie siê wychowa³e¶?
Inwektywami rzucam? :> To Ty chyba nie przyzwyczajony gnojek jestes i ubecji nie do¶wiadczy³e¶ :> Dlatego pytam... czyta³e¶ 'Stra¿nik' Edelmana? :> Cytacik wyciêty z kontekstu... kto tu jest debilem? :>
P.S Rzygaæ siê chce czytaj±c Twoje i Tobie podobnych teksty... Wyrwie debil jeden z drugim cytat i my¶li, ¿e jego racja... Internet jak alkohol... Dla ludzi odpowiedzialnych... Z tej nienawi¶ci do ¯ydów mózgi Wam siê lasuj±.

A bo oni maja mózgi?

--
stevep

Data: 2009-10-03 07:40:52
Autor: sofu

Lorn pisze:

> [...]

debil jeden z drugim cytat i myśli, że jego racja... Internet jak
alkohol... Dla ludzi odpowiedzialnych... Z tej nienawiści do Żydów mózgi
Wam siÄ™ lasujÄ….

--

Tylko, ze nawet po tym fragmencie powstaje przeswiadczenie, że Polska
miałaby wiele kłopotów z organizacjami żydowskimi tak jak je mieli

 sofu

Data: 2009-10-03 11:31:58
Autor: Piotr
Powstanie w getcie warszawskim.
Dnia Sat, 03 Oct 2009 02:28:55 +0200, Lorn napisa³(a):

[...]

Dlaczego nienawi¶ci? U¿ywasz schematów, których celem jest zohydzenie
i o¶mieszenie interlokutora, zamiast argumentów. Przyjmij sobie do
³ba, ¿e mo¿na pisaæ krytycznie o ¿ydzie, bez zaanga¿owania w to
emocji. Natomiast trudno nie zauwa¿yæ nienawistnego tonu w twojej wypowiedzi.
Z nienawi¶ci do gojów mó¿g wam siê zlasowa³, lorn? Piotr

Data: 2009-10-03 12:01:25
Autor: CYC
Powstanie w getcie warszawskim.

U¿ytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1nvexgsfobakv$.dlgmasz.facet.luzik...
Dnia Sat, 03 Oct 2009 02:28:55 +0200, Lorn napisa³(a):

......... Przyjmij sobie do
³ba, ¿e mo¿na pisaæ krytycznie o ¿ydzie, bez zaanga¿owania w to
emocji.

Mozna niewatpliwie pod warunkiem , ze godzisz sie na miano antysemity !.
Ciekawy jestem jak nasz grupowy kolega ocenia antypolska dzialalnosc najwiekszego na grupie i wogoel znanego mi , poza Erika Stembach , antypolaka jakim jest Tzwel ?.
Czy rowniez jego zachowanie wywoluje u niego odruch wymiotny ?.
Zreszta co tam cwel , przykladow zydowskiego antypolonizmu bez liku na calym swiecie !.
Tak dlugo zydzi beda przez nas ponizani w oczach swiata , az nie przestana szkalowac Polski i Polakow , ze sparafrazuje znane wszystkim oswiadczenie zydowskiego szefa zydowskiej organizacji , ktorej nazwy nie wymienia aby nie stac sie kryptoreklamiarzem jednej z najbardziej nacjonalistycznych , ze nie powiem faszystowskich organizacji na swiecie .

Natomiast trudno nie zauwa¿yæ nienawistnego tonu w twojej wypowiedzi.
Z nienawi¶ci do gojów mó¿g wam siê zlasowa³, lorn?
Piotr

cyc

Data: 2009-10-03 16:14:10
Autor: Piotr
Powstanie w getcie warszawskim.
Dnia Sat, 3 Oct 2009 12:01:25 +0200, CYC napisa³(a):

[...]

Lorn wymiotuje tylko z powodu antysemityzmu, który nam wymy¶la...
Piotr

Powstanie w getcie warszawskim.