Powstanie warszawskie

Data: 2010-09-30 11:35:56
Autor: awe
Powstanie warszawskie
Tak. Oparłem się na wspomnieniach pułkownika Kazimierza Iranka-Osmeckiego, szefa Wywiadu AK i szefa akowskiej delegacji. Dzięki nim poznałem ludzi, jakich dziś się nie spotyka. Odważnych, a jednocześnie postępujących z żelazną logiką. Urzekło mnie, że byli wówczas Polacy, którzy zaznali łaski rozumu i umieli myśleć pragmatycznie. Po dwóch miesiącach walki, braku żywności i snu zachowywali się jak profesjonaliści. Potrafili trzymać emocje na wodzy, byli perfekcyjnie przygotowani do rozmów. Stworzyli korzystną dla powstańców umowę o przerwaniu działań wojennych, w której nie było mowy o kapitulacji. Żądali statusu kombatantów wojennych i przeforsowali wszystkie główne punkty rozejmu w niezwykle trudnych negocjacjach. Dzięki pułkownikowi Irankowi 18 tysięcy powstańców z 40-tysięcznej armii wyszło z miasta cało. Chciałbym pokazać to również w moim filmie fabularnym. Biorąc pod uwagę niski poziom uzbrojenia, polscy żołnierze prowadzili z niemieckimi równorzędny bój. Gdyby Niemcy dawali sobie radę z powstaniem, nie byłoby rozmów z AK. Tymczasem bali się, że w mieście zajmowanym przez Polaków nie zdążą przygotować się do obrony przez Rosjanami. I jeszcze jedno. Uważa się, że zaciekła obrona powstańców brała się z romantycznego porywu serca. To też. Ale myśleli trzeźwo: wiedzieli, co ich spotka z rąk Niemców po przegranej. Gdy otrzymali status kombatantów, byli bardziej skłonni przerwać działania wojenne.

calosc http://www.rp.pl/artykul/542882-Helikoptery-- zamiast-filmow.html

Data: 2010-09-30 11:44:23
Autor: kochamspamWYTNIJTO
wywalczyli... ale....
[...]

To prawda - dowództwo nie poddało Powstania dopóki nie wywalczyło dla powstańców (i siebie) praw kombatanckich. Ale zanim to wywalczyło zginęło ponad 100 tysięcy ludności cywilenj i Warszawa legła w gruzach.

Data: 2010-09-30 11:56:45
Autor: awe
wywalczyli... ale....

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7d75.0000093d.4ca45bf7newsgate.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -
200 tys
awe

Data: 2010-09-30 13:30:14
Autor: Bogdan Idzikowski
wywalczyli... ale....

[...]

Ten równorzędny bój polegał na tym, że zginęło około 1600 Niemców, 18 tysięcy powstańców i 180 tysięcy ludności cywilnej.
Bzdury, bzdury, bzdury...

Data: 2010-09-30 13:42:36
Autor: awe
wywalczyli... ale....

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4ca474b3$0$22813$65785112news.neostrada.pl...

[...]

czytalem inna relacje z powstania i wynikalo ze powstancy bardzo umiejtenie prowadzili walke. nie wiem skad masz te dane, ale pamietaj ze niemiecy nawalali warszawiakow artyleria i lotnicwem
awe

Powstanie warszawskie