Powszechny dostęp do aborcji w naszej Unii...

Data: 2010-02-10 15:56:05
Autor: Grzegorz Z.
Powszechny dostęp do aborcji w naszej Unii...
....czy się to niektórym lachom podoba czy nie - wkrótce będzie faktem i nie
tylko rezolucją - ale obowiązującym prawem.

A swoją drogą - nasi znowu stracili niepowtarzalną okazję żeby siedzieć
cicho!

=======================

Przy sprzeciwie europosłów polskiej prawicy, Parlament Europejski przyjął
rezolucję o równouprawnieniu kobiet i mężczyzn, w której opowiedział się
m.in. za zapewnieniem łatwego dostępu kobiet do antykoncepcji i możliwości
aborcji.
Za przyjęciem rezolucji głosowało 381 eurodeputowanych, przeciw było 253,
wstrzymało się 31.

"Kobiety muszą mieć kontrolę nad swoimi prawami seksualnymi i rozrodczymi,
szczególnie dzięki zapewnieniu łatwego dostępu do środków antykoncepcyjnych
i możliwości aborcji. (...) Kobiety muszą mieć dostęp do nieodpłatnych
konsultacji w sprawie aborcji" - głosi artykuł, który wzbudził najwięcej
emocji wśród polskich europosłów.

PO i PiS były mu przeciw, czemu dziwiła się eksposłanka SLD Joanna
Senyszyn.

- To sformułowanie jest niewiarygodnie łagodne i nie budzi wśród
Europejczyków prawie żadnych wątpliwości, tylko wśród skrajnej,
sklerykalizowanej prawicy polskiej. Nawet w polskim prawie kobiety mają
możliwość dokonania aborcji w czterech ściśle określonych przypadkach, ale
jednak mogą. To sformułowania jest czymś oczywistym w cywilizowanym
świecie. Tym bardziej, że teraz, kiedy nie mamy już granic w UE, to
możliwość skorzystania z przerwania ciąży jest uwarunkowana wyłącznie
finansowo. Kobiety, które na to stać, mogą bez trudu wyjechać za granicę i
tam ciążę usunąć - powiedziała Strasburgu Joanna Senyszyn.

W rezolucji eurodeputowani zaapelowali o upowszechnienie dostępu kobiet "do
usług związanych ze zdrowiem seksualnym i rozrodczym" oraz propagowania
wśród kobiet "ich praw i dostępnych usług".

PE wyraził przekonanie, że "pod pojęciem zdrowia seksualnego i rozrodczego
rozumiemy ogólne dobre samopoczucie, zarówno fizyczne, psychiczne, jak i
społeczne człowieka, we wszystkim, co dotyczy narządów rozrodczych, ich
funkcji i działania". "Uznanie pełnej fizycznej i płciowej niezależności
kobiet jest warunkiem wstępnym skutecznej polityki w zakresie zdrowia
seksualnego i rozrodczego, jak również zwalczania przemocy wobec kobiet" -
głosi dalej rezolucja.

"W mojej opinii zapisy dotyczące zdrowia reprodukcyjnego oraz szerokiego i
nielimitowanego dostępu do aborcji są szkodliwe. Rozstrzyganie o aborcji
leży w kompetencji poszczególnych państw członkowskich, które w swoim
ustawodawstwie odzwierciedlają społeczną aprobatę lub jej brak dla ochrony
życia poczętego" - protestowała w komunikacie prasowym europosłanka PO
Joanna Skrzydlewska, która zasiada w komisji ds. kobiet PE.

Sprzeciw wyraził również eurodeputowany PiS Konrad Szymański, który nazwał
rezolucję "szkodliwym dokumentem". - Raport, proponując upowszechnienie
dostępu do aborcji w Unii Europejskiej, narusza wyłączne kompetencje państw
członkowskich w tym obszarze (...) Każdy odpowiedzialny prawodawca powinien
robić wszystko, by liczba aborcji spadała. Upowszechnienie aborcji jest
miarą upadku naszej kultury; jest miarą naszego odejścia od humanizmu -
oświadczył.

Tymczasem sprawozdawca projektu, belgijski socjalista Marc Tarabella
podkreślał, że artykuł dotyczący praw seksualnych i rozrodczych, to znikoma
część corocznego raportu PE o sytuacji kobiet w UE. Kładł nacisk na inne
zapisy rezolucji: o dyskryminacji kobiet na rynku pracy, o tym, że wciąż
padają one ofiarą przemocy i wykorzystania seksualnego oraz o trudnej
sytuacji imigrantek. Przypomniał, że kobiety zarabiają wciąż średnio 14-17
proc. mniej niż mężczyźni. Zwrócił też uwagę, że różnice w wynagradzaniu
kobiet i mężczyzn, segregacja zawodowa i stereotypy dotyczące płci odnoszą
się również do mężczyzn.

- Musimy utrwalić w wyobraźni społeczeństwa sceny, które stanowią
zaprzeczenie stereotypów dotyczących płci, tak by nikogo już nie dziwiło,
że kobieta jest kierowcą autobusu, a mężczyzna robi pranie - apelował
Tarabella w uzasadnieniu rezolucji. Dlatego w dokumencie znalazł się apel
do Komisji Europejskiej i krajów członkowskich o uruchomienie kampanii
społecznych w szkołach i mediach na rzecz zmiany postrzegania ról kobiety i
mężczyzny w rodzinie i promocji zróżnicowanego wyboru zawodów.

W głosowaniu plenarnym przeszła też poprawka socjalistów wzywająca KE do
przedstawienia projektu kompleksowej dyrektywy o przeciwdziałaniu wszelkim
formom przemocy wobec kobiet i w szczególności zwalczaniu handlu kobietami.
To jeden z priorytetów hiszpańskiego przewodnictwa w Unii Europejskiej.
Eurodeputowani poparli propozycję Hiszpanów, by powołać urząd monitorujący
prawa kobiet w UE.

Rezolucja jest politycznym stanowiskiem PE, bez mocy prawnej.

http://wiadomosci.onet.pl/2126707,12,1,1,,item.html

Data: 2010-02-10 17:04:31
Autor: mkarwan

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1fiul3hjitzpe$.9gzna31dtwqn.dlg40tude.net...
[...]

Gdyby ciebie wyskrobano nie musielibyśmy czytać twoich idiotyzmów

Data: 2010-02-10 17:59:43
Autor: :heÂŽsk:
Powszechny dostęp do aborcji w naszej Unii...
On Wed, 10 Feb 2010 17:04:31 +0100, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
wrote:

> [...]
> cicho!

Gdyby ciebie wyskrobano nie musielibyśmy czytać twoich idiotyzmów

 nie przepadam za toba stefan ale tym razem riposta przecudna ;o)))

--

 HeSk

Data: 2010-02-10 18:45:23
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 10 Feb 2010 17:04:31 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Skrobie się płody a nie ludzi.

A może was człowiek to płód?

No ale wy kończyliście socjologię na tym waszym kulawym uniwersytecie, więc
możecie takich subtelności nie znać, Urwan.

Data: 2010-02-10 17:59:43
Autor: :heÂŽsk:
Powszechny dostęp do aborcji w naszej Unii...
On Wed, 10 Feb 2010 15:56:05 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

...czy się to niektórym lachom podoba czy nie - wkrótce będzie faktem i nie
tylko rezolucją - ale obowiązującym prawem. [...]

 no to zacznie sie powszechne bzykanie i skrobanie.
 spelni sie marzenie lewicy - rawa lux dla kazdej panienki.

--

 HeSk

Powszechny dostęp do aborcji w naszej Unii...