Powszechny spis a grzywna

Data: 2011-03-24 08:07:48
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Powszechny spis a grzywna
Niby jest w ustawie, ĹĽe kto nie przekaĹĽe danych statystycznych podczas
spisu podlega karze grzywny.
Instytucje państwowe przekazują do GUS wszystkie dane m.in. o osobach fizycznych prowadzących samodzielnie
działalność gospodarczą i nieprowadzących
jej:
a) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podatnika,
b) numer PESEL,
c) imiÄ™ i nazwisko,
d) data urodzenia,
e) miejsce urodzenia,
f) płeć,
i wiele wiele wiele innych wg posiadanych baz danych i kompetencji z MSWiA,
ZUS, US, KRUS

czyli przez 2 lata GUS będzie miał całkowite dane o każdym obywatelu:

6. Zgromadzone w spisie dane dotyczÄ…ce imienia
i nazwiska, numeru PESEL, numeru identyfikacji podatkowej
(NIP) i numeru telefonu oraz adresu zostanÄ…
w sposób trwały usunięte z Bazy Danych NSP 2011,
nie później niż po upływie 2 lat od dnia zakończenia
spisu.

i łatwo będzie można w GUS stwierdzić, kto się nie spisał.

Kilka ciekawych moim zdaniem przekopiowujÄ™ z ustawy:
o osobach poszukujÄ…cych pracy:
— nazwisko i imię,
— numer PESEL,
— numer identyfikacji podatkowej (NIP),
— numer ewidencyjny w rejestrze,
— data ostatniej rejestracji,
— data urodzenia,
— miejsce urodzenia,
— adresy: zameldowania na pobyt stały, do
korespondencji

USTAWA
z dnia 4 marca 2010 r.
o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r.
Dziennik Ustaw Nr 47 Poz. 277

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index14.php

Data: 2011-03-24 09:33:17
Autor: MZ
Powszechny spis a grzywna
W dniu 2011-03-24 08:07, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
[...]

Prawda jest taka, ĹĽe GUS masowo handluje tymi danymi. Moja znajoma 2 dni
po zgłoszeniu DG do GUS dostała jednego dnia ponad 10 przesyłek z
ofertami księgowości, konta w banku dla prowadzących DG, ofert
abonamentów GSM "dla firm" itd. Pewnie sam bym się o tym przekonał, ale
z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością nie będzie mnie w tym dniu
w domu, taka praca...:).

--
MZ

Data: 2011-03-24 02:13:02
Autor: BK
Powszechny spis a grzywna
On 24 Mar, 09:33, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

Prawda jest taka, że GUS masowo handluje tymi danymi.
MZ

GUS nie musi niczym handlowac - te dane sa jawne, wszystkie rejestry
DG sa do wgladu, czesc juz w internecie. W tym roku bedzie juz calosc.
Podobnie jak jawny jest KRS i ksiegi wieczyste.

Ludzie nie doczytaja co jest piec, albo nie rozumieja jak funkcjonuja
rejestry do ktorych sie wpisuja - a pozniej darcie geby na masowa
skale, ze GUS sprzedaje dane osob prowadzacych DG.

Aktywni sprzedawcy - czy to z bankow, czy to np. z salonow
samochodowych (bo i takie oferty dostaje na adres pod ktorym
oficjalnie jest DG) - sami chodza do urzedu miasta/giminy/dzielnicy i
biora sobie wyciag z rejestrow. GUS nie bierze w tym udzialu :)

Data: 2011-03-25 10:47:34
Autor: Kamil
Powszechny spis a grzywna
Dnia Thu, 24 Mar 2011 02:13:02 -0700 (PDT), BK napisał(a):

Aktywni sprzedawcy sami chodza do urzedu miasta/giminy/dzielnicy i
biora sobie wyciag z rejestrow. GUS nie bierze w tym udzialu :)

No jeżeli z rejestru GUSowego - to jak najbardziej bierze w nim udział.
Biernie, ale bierze :)

Data: 2011-03-25 02:55:30
Autor: BK
Powszechny spis a grzywna
On 25 Mar, 10:47, Kamil <as...@asd.com> wrote:
> [...]

> biora sobie wyciag z rejestrow. GUS nie bierze w tym udzialu :)

No jeżeli z rejestru GUSowego - to jak najbardziej bierze w nim udział.

wyciaga sie z ewidencji dg prowadzonej w samorzadzie gminnym ;)

Data: 2011-03-25 13:15:00
Autor: Kamil
Powszechny spis a grzywna
Dnia Fri, 25 Mar 2011 02:55:30 -0700 (PDT), BK napisał(a):

[...]

A ja mam kaprys brać z ewidencji GUS - i co mi zrobisz?
I kto wówczas publikuje/udostępnia dane?
Gmina?
pffff  :)

Data: 2011-03-25 13:31:56
Autor: Marzena
Powszechny spis a grzywna

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomo¶ci news:1mu2ib9rsp3po.xkgx6m0ar68x.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 25 Mar 2011 02:55:30 -0700 (PDT), BK napisał(a):

A ja mam kaprys brać z ewidencji GUS - i co mi zrobisz?
I kto wówczas publikuje/udostępnia dane?
Gmina?

Na pocz±tku dyskusji padł zarzut, że GUS masowo handluje danymi.
Branie czego¶ z publicznie jawnej ewidencji jednak nie mie¶ci się w tych kategoriach.

-- -- -- -- -- -- -- -- --
marzatela
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-25 13:47:23
Autor: Kamil
Powszechny spis a grzywna
Dnia Fri, 25 Mar 2011 13:31:56 +0100, Marzena napisał(a):

Na pocz±tku dyskusji

Co mnie to obchodzi?
BK stwierdził JEDNOZNACZNIE że GUS nie bierze udziału w
ewidencjonowaniu/rejestracji podmiotów. I to jest odnoga tego fragmentu
dyskusji.
Czy jeszcze czego¶ nie rozumiesz?

Data: 2011-03-28 07:55:01
Autor: Tapatik
Powszechny spis a grzywna
Użytkownik Kamil napisał:
[...]

Nie z rejestru GUS, tylko z rejestru urzędu, w którym jest zarejestrowana działalno¶ć.
Czyli GUS nie bierze w tym udziału.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-03-28 09:31:06
Autor: Kamil
Powszechny spis a grzywna
Dnia Mon, 28 Mar 2011 07:55:01 +0200, Tapatik napisał(a):

[...]

Chcesz powiedzieć że REGON nie istnieje, albo że prowadzi go UM/UG??
Pan Janek zachodzi sobie do GUS (może? oczywi¶cie że może) i z REGONu
spisuje dane podmiotów. Może? oczywi¶cie że może.
Więc przeczytaj JESZCZE raz mój post i naprawdę wykaż MINIMUM inteligencji
i postaraj się go zrozumieć.

Data: 2011-04-19 09:08:17
Autor: Tapatik
Powszechny spis a grzywna
Użytkownik Kamil napisał:
[...]

Nic takiego nie mówiłem.

Pan Janek zachodzi sobie do GUS (może? oczywi¶cie że może) i z REGONu
spisuje dane podmiotów. Może? oczywi¶cie że może.

Pan Janek może zaj¶ć do GUS, ale nie wiem, czy zostan± Mu udostępnione dane przedsiębiorców.
Natomiast dane w urzędach, gdzie rejestruje się, działalno¶ć s± jawne i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Czasem s± nawet publikowane na stronach internetowych.

Więc przeczytaj JESZCZE raz mój post i naprawdę wykaż MINIMUM inteligencji
i postaraj się go zrozumieć.

W kulturalnej dyskusji atakujemy pogl±d a nie rozmówcę.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-03-24 09:41:39
Autor: Marzena
Powszechny spis a grzywna
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imevkc$h74$1news.onet.pl...
Prawda jest taka, ĹĽe GUS masowo handluje tymi danymi. Moja znajoma 2 dni
po zgłoszeniu DG do GUS dostała jednego dnia ponad 10 przesyłek z
ofertami księgowości, konta w banku dla prowadzących DG, ofert
abonamentĂłw GSM "dla firm" itd.
(...)

Ja założyłam DG w styczniu tego roku i też miałam skrzynkę zapchaną tego typu ofertami. Tylko, że to chyba raczej nie GUS, a oficjalny rejestr założonych DG. W Gdańsku na stronie UM jest oficjalny wykaz założonych firm. Sprawdzałam, znalazłam i siebie i moje koleżanki, które też założyły firmy.
Obrotny pracownik banku czy doradca podatkowy tez może szukać tu klientów, bierze dane i wysyła ofertę. W samym druku EDG-1 jest wyraźnie zaznaczone, które pola będą upubliczniane.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-24 08:53:29
Autor: Olgierd
Powszechny spis a grzywna
Dnia Thu, 24 Mar 2011 09:41:39 +0100, Marzena napisał(a):

Ja założyłam DG w styczniu tego roku i też miałam skrzynkę zapchaną tego
typu ofertami. Tylko, ĹĽe to chyba raczej nie GUS, a oficjalny rejestr
założonych DG.

Nic nie trzeba kupować czy sprzedawać (a rejestru jeszcze nie ma), po prostu na stronie GUS jest wykaz przedsiębiorców -- do obejrzenia dla każdego.

[...]

Co ciekawe już 1 lipca 2011 r. ma wystartować taki internetowy "KRS dla DG". Wówczas w ogóle krycie się straci rację bytu (wreszcie).

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-03-24 16:29:11
Autor: Przemek
Powszechny spis a grzywna

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2011.03.24.08.53.27rudak.org...
Dnia Thu, 24 Mar 2011 09:41:39 +0100, Marzena napisał(a):

Ja założyłam DG w styczniu tego roku i też miałam skrzynkę zapchan± tego
[...]

jest wyraĽnie zaznaczone, które pola będ± upubliczniane.

Co ciekawe już 1 lipca 2011 r. ma wystartować taki internetowy "KRS dla
DG". Wówczas w ogóle krycie się straci rację bytu (wreszcie).

-- :-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

A jak sprawa sie ma gdy ja jako osoba fizyczna prowadzaca DG zmieniam adres siedziby/ prowadzenia dzialalnosci firmy- czy musza takie dane usuwac czy nie z poprzedniego miejsca prowadzenia/siedziby?
Pytam dlatego bo z miasta gdzie poprzednio mialem DG dosc czesto teraz dzwonia do mnie rozne instytucje proszac o wsparcie charytatywne....
Przemek

Data: 2011-03-25 07:54:40
Autor: Olgierd
Powszechny spis a grzywna
Dnia Thu, 24 Mar 2011 16:29:11 +0100, Przemek napisał(a):

czy musza takie dane
usuwac czy nie z poprzedniego miejsca prowadzenia/siedziby?

Jak powiadomisz, to powinni. Jak siÄ™ nie dowiedzÄ…, to nie muszÄ… :)