Powtórka z katechizmu (79)

Data: 2015-05-08 20:07:42
Autor: abc
Powtórka z katechizmu (79)

Katechizm kard. Gasparriego
Rozdział IV

O dziesięciu przykazaniach Bożych czyli o Dekalogu

Część I
O pierwszych trzech przykazaniach Dekalogu, które uwzględniają Boga

Art. 1
O pierwszym przykazaniu Dekalogu

192. Dlaczego winniśmy Boga czcić i wielbić?

Boga winniśmy czcić i wielbić, bo nas stworzył, utrzymuje nas, opiekuje się nami i jest naszym ostatecznym celem.

193. Jak winniśmy Boga czcić i wielbić?

Boga jako stwórcę wszystkiego, który nas utrzymuje i troszczy się o nas, i jest pierwszym naszym początkiem i ostatecznym celem, winniśmy czcić i wielbić wewnętrznymi i zewnętrznymi aktami uszanowania, które nam podaje sama natura, a jeszcze więcej objawienie; spośród tych aktów najważniejszym jest ofiara, która nie może być składana żadnemu stworzeniu.

194. Czym grzeszy siÄ™ przeciwko pierwszemu przykazaniu Dekalogu?

Przeciwko pierwszemu przykazaniu Dekalogu grzeszy siÄ™:
1.zabobonem, to jest bałwochwalstwem, wróżbiarstwem, czarnoksięstwem i spirytyzmem, który zalicza się do wróżbiarstwa i czarnoksięstwa;
2.bezbożnością, to jest zaniedbywaniem modlitwy i należnej służby Bożej, świętokradztwem i świetokupstwem.

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2015-05-08 22:28:21
Autor: Andrzej Lawa
Powtórka z katechizmu (79)
W dniu 08.05.2015 o 20:07, abc pisze:

Czê¶æ I
O pierwszych trzech przykazaniach Dekalogu, które uwzglêdniaj± Boga

Nie ta grupa, æwoku.

Art. 1
O pierwszym przykazaniu Dekalogu

192. Dlaczego winni¶my Boga czciæ i wielbiæ?

Boga winni¶my czciæ i wielbiæ, bo nas stworzy³,

Czyli moi rodzice mnie ok³amali mówi±c, ¿e zmajstrowali mnie we dwójkê?

utrzymuje nas,

Moment... To po kiego grzyba ja chodzê do pracy??

opiekuje siê nami

Mhm, szczególnie mocno opiekowa³ siê córk± Josefa Fritzla i jej dzieæmi.

i jest naszym ostatecznym celem.

Wymy¶lony byt... celem?

[ciach reszta be³kotu wariata, który nie powinien mieæ prawa wyborczego]

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Powtórka z katechizmu (79)