Powtórka z katechizmu (22)

Data: 2014-07-30 20:56:06
Autor: abc
Powtórka z katechizmu (22)
Katechizm kard. Gasparriego
Rozdział III - O Składzie Apostolskim

Część I - O pierwszym artykule Składu Apostolskiego, w którym podana jest
nauka o Pierwszej Osobie Trójcy Przenajświętszej i o dziele stworzenia

Art. 3 - O stworzeniu Aniołów

57. Jaka jest najczęściej odmawiana modlitwa do Anioła Stróża?

Najczęściej przez wiernych odmawiana modlitwa do Anioła Stróża brzmi: Aniele
Boży, Stróżu mój, mnie, Tobie z dobroci Bożej zleconego, oświecaj, strzeż,
prowadź i rządź mną. Amen.

58. Jaką władzę mają złe duchy nad ludźmi?

Złe duchy za dopuszczeniem Bożym mogą ludziom wyrządzać krzywdę na rzeczach
zewnętrznych i na ich własnych osobach, biorąc także ich ciała w posiadanie;
mogą również ludzi nakłaniać do grzechów przez pokusy; nie mogą jednak
szkodzić ich zbawieniu wiecznemu bez ich dobrowolnej zgody.

Powtórka z katechizmu (22)