Powtórka z katechizmu (49)

Data: 2014-09-29 20:49:57
Autor: abc
Powtórka z katechizmu (49)
Katechizm kard. Gasparriego
Rozdział III - O Składzie Apostolskim

Część III - O dalszych pięciu artykułach Składu Apostolskiego, w których
jest zawarta nauka o Trzeciej Osobie Trójcy Przenajświętszej i o dziele
naszego uświęcenia, które się zaczęło na świecie przez łaskę, a ma się
dokonać w niebie przez chwałę

Art. 2 - O prawdziwym Kościele Chrystusowym

A. O założeniu i ustroju Kościoła

125. Po co Jezus Chrystus ustanowił Kościół?

Jezus Chrystus ustanowił Kościół po to, aby dalej pełnił w świecie Jego
zadanie, aby mianowicie w Kościele i przez Kościół aż do skończenia świata
ludziom były przydzielane owoce Odkupienia, dokonanego na krzyżu.

126. Kto ma rządzić Kościołem z woli Jezusa Chrystusa?

Z woli Jezusa Chrystusa Kościołem rządzić mają apostołowie pod
zwierzchnictwem Piotra, oraz ich prawowici następcy.

127. Kto jest prawowitym następcą świętego Piotra w rządach nad całym
Kościołem?

Prawowitym następcą świętego Piotra w rządach nad całym Kościołem jest
każdorazowy Biskup Rzymu, czyli Najwyższy Kapłan rzymski, innymi słowy
Papież, bo on sprawowanie najwyższej władzy obejmuje po Piotrze, który był
Biskupem miasta Rzymu i umarł jako Biskup miasta Rzymu.

Powtórka z katechizmu (49)