Powtórka z katechizmu (67]

Data: 2014-12-14 17:36:37
Autor: abc
Powtórka z katechizmu (67]
Katechizm kard. Gasparriego
Rozdział III - O Składzie Apostolskim

Część III - O dalszych pięciu artykułach Składu Apostolskiego, w których
jest zawarta nauka o Trzeciej Osobie Trójcy Przenajświętszej i o dziele
naszego uświęcenia, które się zaczęło na świecie przez łaskę, a ma się
dokonać w niebie przez chwałę

Art. 2 - O prawdziwym Kościele Chrystusowym

C. O członkach Kościoła

[...]

164. Co się dzieje z tymi, którzy choć poznali prawdę Kościoła Jezusa
Chrystusa, dobrowolnie pozostają poza nim?

Ci, którzy poznali prawdę Kościoła Jezusa Chrystusa, a jednak pozostają poza
nim, grzeszą ciężko i dlatego nie mogą być zbawieni, jeżeli trwają w tym
stanie.

165. Co powinni czynić ci, którzy są poza Kościołem Jezusa Chrystusa, a mają
co do tego jakąś wątpliwość?

Ci, którzy są poza Kościołem Jezusa Chrystusa, a mają co do tego jakąś
wątpliwość, winni szczerze szukać prawdy w Panu i wyuczyć się według sił
podanej sobie prawdy Chrystusowej, oraz wstąpić do Kościoła Chrystusowego
uznanego za prawdziwy.

Powtórka z katechizmu (67]