Powyborczy pop³och w PO

Data: 2013-04-24 04:25:34
Autor: Marek Woydak
Powyborczy pop³och w PO

Powyborczy popłoch w PO

Po przegranej z PiS w wyborach uzupełniających do Senatu w Platformie
zapanowała nerwowość.

– Jestem zawiedziony. Wstyd mi za partię, której jestem członkiem –
powiedział w rozmowie z „Rz" Mirosław Duży, kandydat PO, który zajął
trzecie miejsce (18 proc. głosów) w niedzielnych wyborach uzupełniających
do Senatu w Rybniku. Wygrał PiS, otrzymując niemal 30 proc. głosów. Jego
kandydatem byÅ‚  znany w caÅ‚ej Polsce BolesÅ‚aw Piecha, byÅ‚y wiceminister
zdrowia.

Pojedynek, choć lokalny, miał wagę prestiżową. To najpoważniejsze
głosowanie przed przyszłorocznymi eurowyborami.

Przegrana PO to kolejny w ostatnich dniach cios dla Donalda Tuska. Ponad
tydzień temu mieszkańcy uchodzącego za bastion PO Elbląga odwołali
prezydenta i radÄ™ miejskÄ….

Jarosław Kaczyński zaangażował w wybory w Rybniku całą partyjną machinę.
Pielgrzymowały tam zastępy polityków PiS, także tych najbardziej znanych i
wyrazistych, jak Antoni Macierewicz czy agent Tomek. Zabiegi przyniosły nie
tylko zwycięstwo, ale również poprawiły frekwencję. Do urn poszło ponad 11
proc. wyborców, a w poprzednich wyborach uzupełniających w 2004 r. – ledwie
3 proc.

Mirosław Duży nie kryje rozgoryczenia. – Do mnie nikt nie przyjechał
podczas kampanii. Proszę zapytać władze PO dlaczego – mówi nam doświadczony
samorządowiec, który kandydował już kilkanaście razy i zazwyczaj wygrywał.

W PO już się zaczęły rozliczenia. Rzecznik rządu Paweł Graś zapowiedział,
że rybnickim głosowaniem zajmie się zarząd PO. – Kubeł zimnej wody wylany
na niektóre głowy może się przydać – przyznał. A już w ubiegłym tygodniu
raportu z sytuacji Elbląga zażądać miał od partii Tusk.

Wiceszef PO Grzegorz Schetyna w rozmowie z „Rz" dystansuje się wobec wyboru
Dużego na kandydata Platformy. Jego zdaniem błędem był start dwóch
kandydatów bliskich PO – drugi to były prezydent Rybnika Józef Makosz (20
proc.). Jednak jego zdaniem rybnickie głosowanie jest niereprezentatywne z
racji niskiej frekwencji. – To tylko sygnał pogorszenia nastrojów. W
normalnych wyborach frekwencja wynosi ok. 50 proc. i w takich warunkach
jesteśmy w stanie wciąż wygrywać z PiS – mówi.

Ale to nie koniec kłopotów PO. Warszawscy radni poważnie myślą o wniosku o
referendum w sprawie odwołania prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Data: 2013-04-24 16:31:55
Autor: GrzegorZ
Powyborczy popłoch w PO

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:12svek9fjdmoq$.1wnsro80hi992$.dlg40tude.net...

[...]

To, że prezes PiS zaangażował w te wybory całą swoją machine świadczy jedynie o pazerności na władzę, a to już nie wróży nic dobrego.

Data: 2013-04-24 20:26:49
Autor: Mark Woydak
Powyborczy pop³och w PO
On Wed, 24 Apr 2013 04:25:34 -0500, Marek Woydak wrote:

Powyborczy pop+AUI-och w PO

Po przegranej z PiS w wyborach uzupe+AUI-niaj+AQU-cych do Senatu w Platformie
zapanowa+AUI-a nerwowo+AVsBBw-.

+IBM- Jestem zawiedziony. Wstyd mi za parti+ARk-, kt+APM-rej jestem cz+AUI-onkiem +IBM-
powiedzia+AUI- w rozmowie z +IB4-Rz" Miros+AUI-aw Du+AXw-y, kandydat PO, kt+APM-ry zaj+AQUBQg-
trzecie miejsce (18 proc. g+AUI-os+APM-w) w niedzielnych wyborach uzupe+AUI-niaj+AQU-cych
do Senatu w Rybniku. Wygra+AUI- PiS, otrzymuj+AQU-c niemal 30 proc. g+AUI-os+APM-w. Jego
kandydatem by+AUI-  znany w ca+AUI-ej Polsce Boles+AUI-aw Piecha, by+AUI-y wiceminister
zdrowia.

Pojedynek, cho+AQc- lokalny, mia+AUI- wag+ARk- presti+AXw-ow+AQU-. To najpowa+AXw-niejsze
g+AUI-osowanie przed przysz+AUI-orocznymi eurowyborami.

Przegrana PO to kolejny w ostatnich dniach cios dla Donalda Tuska. Ponad
tydzie+AUQ- temu mieszka+AUQ-cy uchodz+AQU-cego za bastion PO Elbl+AQU-ga odwo+AUI-ali
prezydenta i rad+ARk- miejsk+AQU-.

Jaros+AUI-aw Kaczy+AUQ-ski zaanga+AXw-owa+AUI- w wybory w Rybniku ca+AUIBBQ- partyjn+AQU- machin+ARk-.
Pielgrzymowa+AUI-y tam zast+ARk-py polityk+APM-w PiS, tak+AXw-e tych najbardziej znanych i
wyrazistych, jak Antoni Macierewicz czy agent Tomek. Zabiegi przynios+AUI-y nie
tylko zwyci+ARk-stwo, ale r+APM-wnie+AXw- poprawi+AUI-y frekwencj+ARk-. Do urn posz+AUI-o ponad 11
proc. wyborc+APM-w, a w poprzednich wyborach uzupe+AUI-niaj+AQU-cych w 2004 r. +IBM- ledwie
3 proc.

Miros+AUI-aw Du+AXw-y nie kryje rozgoryczenia. +IBM- Do mnie nikt nie przyjecha+AUI-
podczas kampanii. Prosz+ARk- zapyta+AQc- w+AUI-adze PO dlaczego +IBM- m+APM-wi nam do+AVs-wiadczony
samorz+AQU-dowiec, kt+APM-ry kandydowa+AUI- ju+AXw- kilkana+AVs-cie razy i zazwyczaj wygrywa+AUI-.

W PO ju+AXw- si+ARk- zacz+ARkBQg-y rozliczenia. Rzecznik rz+AQU-du Pawe+AUI- Gra+AVs- zapowiedzia+AUI-,
+AXw-e rybnickim g+AUI-osowaniem zajmie si+ARk- zarz+AQU-d PO. +IBM- Kube+AUI- zimnej wody wylany
na niekt+APM-re g+AUI-owy mo+AXw-e si+ARk- przyda+AQc- +IBM- przyzna+AUI-. A ju+AXw- w ubieg+AUI-ym tygodniu
raportu z sytuacji Elbl+AQU-ga za+AXwBBQ-da+AQc- mia+AUI- od partii Tusk.

Wiceszef PO Grzegorz Schetyna w rozmowie z +IB4-Rz" dystansuje si+ARk- wobec wyboru
Du+AXw-ego na kandydata Platformy. Jego zdaniem b+AUIBGQ-dem by+AUI- start dw+APM-ch
kandydat+APM-w bliskich PO +IBM- drugi to by+AUI-y prezydent Rybnika J+APM-zef Makosz (20
proc.). Jednak jego zdaniem rybnickie g+AUI-osowanie jest niereprezentatywne z
racji niskiej frekwencji. +IBM- To tylko sygna+AUI- pogorszenia nastroj+APM-w. W
normalnych wyborach frekwencja wynosi ok. 50 proc. i w takich warunkach
jeste+AVs-my w stanie wci+AQUBfA- wygrywa+AQc- z PiS +IBM- m+APM-wi.

Ale to nie koniec k+AUI-opot+APM-w PO. Warszawscy radni powa+AXw-nie my+AVs-l+AQU- o wniosku o
referendum w sprawie odwo+AUI-ania prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Ma+AUI-a mendo, dlaczego podszywasz si+ARk- pod m+APM-j alias? Nie sta+AQc- ci+ARk- na sw+APM-j?.
Menda akurat do ciebie pasuje!

MW

Powyborczy pop³och w PO