Powyprawowe bluzgi na Schwalbe

Data: 2009-08-08 07:27:02
Autor: tadek
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe
On 8 Sie, 12:57, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Witam.
Wczoraj wróciłem do domu więc dość na świeżo pozwolę sobie rzucić kilka
miłych słów w kierunku opon Schwalbe Marathon Supreme. A w zasadzie jedno
zdanie: siła marketingu (będąca główną siłą zatrzymującą wszystkie
przebijacze dętek) nie jest w stanie wytrzymać jakiegoś-tam kolca z
"ostrokrzewu" (nie mam pojęcia co to było. Wyglądało jak zeschnięty kolec
róży).
I to jest ta słynna niezniszczalna opona właśnie, z jej niezniszczalną
wkładką HDG... :-/

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci
pompowanie i przebijanie dętek.

Data: 2009-08-08 08:27:20
Autor: Saurus
On 8 Sie, 16:27, tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:
Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci
pompowanie i przebijanie dętek.

Wypadną także zęby :-)

Data: 2009-08-08 16:38:51
Autor: fabian
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

I amortyzacja?

Fabian.

Data: 2009-08-08 23:06:08
Autor: Coaster

http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4836&v=C

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-08 14:35:53
Autor: Michał Wolff
On 8 Sie, 23:06, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4836&v=C

No to jest bardzo ciekawy link, nawet nie wiedziałem że się jeszcze
robi opony z lanej gumy.

Ale co mnie najbardziej zdziwiło - to że waga lanych opon wcale jakoś
drastycznie nie odbiega od zwykłych, waży z grubsza tyle co zestaw
dętka + normalna opona, np. opona 28x35mm to zaledwie 700g, aż się
wierzyć nie chce, że cała jest z gumy:
http://www.greentyre.co.uk/28inch.html
Z tego testu wynika co prawda że opory są znaczące, ale tylko takie
opony dają 100% zabezpieczenie przed przebiciem
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-08 15:05:08
Autor: Saurus
On 8 Sie, 23:35, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
[...]

Bo nie są, w środku mają piankę, te pęcherzyki powietrza niby mają
dawać jakąś namiastkę amortyzacji ale wiadomo że to nie będzie to samo
jak gdy pracuje cała objętość powietrza w dętce.

Data: 2009-08-09 01:43:21
Autor: Michał Wolff
On 9 Sie, 00:05, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:

Bo nie są, w środku mają piankę, te pęcherzyki powietrza niby mają
dawać jakąś namiastkę amortyzacji ale wiadomo że to nie będzie to samo
jak gdy pracuje cała objętość powietrza w dętce.

No tak - wtedy to rzeczywiście można zrozumieć niską wagę. I niestety
fakt z tą amortyzacją, szczególnie jak się jedzie na rowerze z dużym
bagażem, wtedy klasyczna opona jest głównym amortyzatorem w rowerze,
na oponie pełnej nie dość że byłyby sporo większe opory to jeszcze
amortyzowałaby dużo gorzej, co i na żywotność kół też może mieć wpływ.
To już jednak lepiej liczyć się z paroma gumami w tradycyjnym
systemie, w końcu załatanie dętki to nie jest żadna filozofia; dopóki
nie zaczyna się łapać gum seryjnie - nie stanowi to specjalnego
problemu
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-09 00:10:00
Autor: Dżejm
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe
Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci
pompowanie i przebijanie dętek.

http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4836&v=C

Można pełne opony dostać gdzieś w polsce :) ? Spróbował bym jedną :).

pozdro

Data: 2009-08-08 15:33:09
Autor: Jesse Custer
On 9 Sie, 00:10, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:

>http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4836&v=C

Można pełne opony dostać gdzieś w polsce :) ? Spróbował bym jedną :).

pozdro

Lepszy jest system airless tires ( http://www.airfreetires.com/. )
Kilka miesięcy temu wysłałem im pytanie o dilera w Polsce, niestety
nie maja ale odpisali ze wysyłają do Polski bez robienia problemów,
nawet jakaś symboliczną zniżkę proponowali za niedogodność.  Fajne
jest też to za za małą dopłata można zamówić sobie model danej oponki
o twardości takiej jak sobie zażyczymy.
Zerknijcie na frazę 'airless tires' na grafice w google pokazany jest
przekrój takiej oponki.

Data: 2009-08-09 00:53:01
Autor: Coaster
Jesse Custer wrote:
[...]

Greentire: [...] are produced from one piece of micro-cellular polyurethane. [...] only millions of tiny air cells [...]

[...]  Air Free tires [...] actually are made of dense polyurethane foam that traps millions of microscopic air cells [...]

Data: 2009-08-08 16:11:00
Autor: Saurus
On 9 Sie, 00:53, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Jesse Custer wrote:
> [...]

[...]  Air Free tires [...] actually are made of dense polyurethane foam
that traps millions of microscopic air cells [...]

Dokładnie, to wszystko to samo. Nie zapominając także o tym co pisał
Sheldon Brown, może nie należy go traktować jak wyrocznię ale niejedno
widział i użytkował

"Of all the inventions that came out of the bicycle industry, probably
none is as important and useful as Dr. Dunlop's pneumatic tyre.
Airless tyres have been obsolete for over a century, but crackpot
"inventors" keep trying to bring them back. They are heavy, slow and
give a harsh ride. They are also likely to cause wheel damage, due to
their poor cushioning ability. A pneumatic tyre uses all of the air in
the whole tube as a shock absorber, while foam-type "airless" tyres/
tubes only use the air in the immediate area of impact.
Airless tyre schemes have also been used by con artists to gull
unsuspecting investors. My advice is to avoid this long-obsolete
system."

Powyprawowe bluzgi na Schwalbe