Data: 2009-08-08 07:27:02 | |
Autor: tadek | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 8 Sie, 12:57, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Witam. Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci pompowanie i przebijanie dętek. |
|
Data: 2009-08-08 08:27:20 | |
Autor: Saurus | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 8 Sie, 16:27, tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:
Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci Wypadną także zęby :-) |
|
Data: 2009-08-08 16:38:51 | |
Autor: fabian | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
tadek wrote:
On 8 Sie, 12:57, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- I amortyzacja? Fabian. |
|
Data: 2009-08-08 23:06:08 | |
Autor: Coaster | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
tadek wrote:
On 8 Sie, 12:57, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4836&v=C -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-08-08 14:35:53 | |
Autor: Michał Wolff | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 8 Sie, 23:06, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4836&v=C No to jest bardzo ciekawy link, nawet nie wiedziałem że się jeszcze robi opony z lanej gumy. Ale co mnie najbardziej zdziwiło - to że waga lanych opon wcale jakoś drastycznie nie odbiega od zwykłych, waży z grubsza tyle co zestaw dętka + normalna opona, np. opona 28x35mm to zaledwie 700g, aż się wierzyć nie chce, że cała jest z gumy: http://www.greentyre.co.uk/28inch.html Z tego testu wynika co prawda że opory są znaczące, ale tylko takie opony dają 100% zabezpieczenie przed przebiciem -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-08-08 15:05:08 | |
Autor: Saurus | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 8 Sie, 23:35, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Ale co mnie najbardziej zdziwiło - to że waga lanych opon wcale jakoś Bo nie są, w środku mają piankę, te pęcherzyki powietrza niby mają dawać jakąś namiastkę amortyzacji ale wiadomo że to nie będzie to samo jak gdy pracuje cała objętość powietrza w dętce. |
|
Data: 2009-08-09 01:43:21 | |
Autor: Michał Wolff | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 9 Sie, 00:05, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
Bo nie są, w środku mają piankę, te pęcherzyki powietrza niby mają No tak - wtedy to rzeczywiście można zrozumieć niską wagę. I niestety fakt z tą amortyzacją, szczególnie jak się jedzie na rowerze z dużym bagażem, wtedy klasyczna opona jest głównym amortyzatorem w rowerze, na oponie pełnej nie dość że byłyby sporo większe opory to jeszcze amortyzowałaby dużo gorzej, co i na żywotność kół też może mieć wpływ. To już jednak lepiej liczyć się z paroma gumami w tradycyjnym systemie, w końcu załatanie dętki to nie jest żadna filozofia; dopóki nie zaczyna się łapać gum seryjnie - nie stanowi to specjalnego problemu -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-08-09 00:10:00 | |
Autor: Dżejm | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci Można pełne opony dostać gdzieś w polsce :) ? Spróbował bym jedną :). pozdro Dż |
|
Data: 2009-08-08 15:33:09 | |
Autor: Jesse Custer | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 9 Sie, 00:10, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
>> Załóż sobie do roweru ogumienie z lanej gumy /pełne/ odpadnie Ci Lepszy jest system airless tires ( http://www.airfreetires.com/. ) Kilka miesięcy temu wysłałem im pytanie o dilera w Polsce, niestety nie maja ale odpisali ze wysyłają do Polski bez robienia problemów, nawet jakaś symboliczną zniżkę proponowali za niedogodność. Fajne jest też to za za małą dopłata można zamówić sobie model danej oponki o twardości takiej jak sobie zażyczymy. Zerknijcie na frazę 'airless tires' na grafice w google pokazany jest przekrój takiej oponki. |
|
Data: 2009-08-09 00:53:01 | |
Autor: Coaster | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
Jesse Custer wrote:
On 9 Sie, 00:10, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote: Greentire: [...] are produced from one piece of micro-cellular polyurethane. [...] only millions of tiny air cells [...] [...] Air Free tires [...] actually are made of dense polyurethane foam that traps millions of microscopic air cells [...] -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-08-08 16:11:00 | |
Autor: Saurus | |
Powyprawowe bluzgi na Schwalbe | |
On 9 Sie, 00:53, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Jesse Custer wrote: Dokładnie, to wszystko to samo. Nie zapominając także o tym co pisał Sheldon Brown, może nie należy go traktować jak wyrocznię ale niejedno widział i użytkował "Of all the inventions that came out of the bicycle industry, probably none is as important and useful as Dr. Dunlop's pneumatic tyre. Airless tyres have been obsolete for over a century, but crackpot "inventors" keep trying to bring them back. They are heavy, slow and give a harsh ride. They are also likely to cause wheel damage, due to their poor cushioning ability. A pneumatic tyre uses all of the air in the whole tube as a shock absorber, while foam-type "airless" tyres/ tubes only use the air in the immediate area of impact. Airless tyre schemes have also been used by con artists to gull unsuspecting investors. My advice is to avoid this long-obsolete system." |
|