Powyprawowe pranie ¶piwora

Data: 2009-08-08 13:05:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Powyprawowe pranie ¶piwora
Witam!
Wła¶nie wróciłem z tułaczki po ¶wiecie. Przez ostatnie około 40 dni spałem
praktycznie dzień w dzień w ¶piworze. Na wyprawie jak to na wyprawie -
porz±dne umycie się stanowi problem czasami, zatem ¶piwór został
potraktowany tak± dawk± brudu, soli, potu, że wolę o tym nawet nie my¶leć.
Mam zatem pytanie: jak wyprać ¶piwór syntetyczny? Mogę go normalnie do
pralki wrzucić bez szkody dla ¶piwora? Może lepiej oddać do pralni?

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-08-08 16:24:06
Autor: Tomek \"Szpiegu\" Szpiegowski
Powyprawowe pranie ¶piwora
Dnia Sat, 8 Aug 2009 13:05:14 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Ja swojego syntetycznego Pajaka piorę na jakim¶ delikatnym programie bez
wirowania i szkód nie stwierdzam. Wła¶ciwo¶ci termiczne zachował. Suszę w
pozycji poziomej na takiej rozkładanej suszarce. Btw, co mówi instrukcja na
¶piworze?

Pozdrawiam
Szpiegu
--
"No pyjamas in the land of the dead" Eddie Izzard

Data: 2009-08-08 14:42:35
Autor: wobo1704
Powyprawowe pranie ¶piwora
Zdania na temat prania spiworów podzielone.
http://ngt.pl/forum/?p=readTopic&nr=1043

http://www.google.com/search?q=pranie+%C5%9Bpiwora&rls=com.microsoft:pl:IE-
SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GZHZ

Ps. Wkładam do ¶piwora prze¶cieradło. 0,3 kg ; ale troche łatwiej o utrzymanie czysto¶ci.

Data: 2009-08-08 19:00:01
Autor: Zbynek Ltd.
Powyprawowe pranie ¶piwora
Witam

wobo1704 napisał(a) :
[...]

Ja takoż samo. Dokładniej to specjalna wkładka do ¶piwora. Też w
kształcie mumii. Na guziki, które dorobiłem. Bawełna. Nie chce mi
się zważyć :-)
Jednak do momentu zakupu wkładki parę lat używałem ¶piwora, a nawet
i po nie zawsze chce się kaptur wkładki zakładać. Tak więc okolice
kaptura ¶piwora i brody s± hmmm... dosyć mocno nie ¶wieże.
Ale dopóki ¶piwór nie ¶mierdzi, to nie ma co prać :-D

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-08 22:38:03
Autor: Titus Atomicus
Powyprawowe pranie ¶piwora
In article <h5kavr$r74$1@inews.gazeta.pl>,
 "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

Witam

wobo1704 napisał(a) :

> [...]

Ja takoż samo. Dokładniej to specjalna wkładka do ¶piwora. Też w
kształcie mumii. Na guziki, które dorobiłem. Bawełna. Nie chce mi

A ja ostatnio kupilem takie cos, ale z jedwabiu. W intersporcie, za 100zl. Po zlozeniu miescie sie w malej szklance...

TA

Data: 2009-08-09 00:06:23
Autor: Zbynek Ltd.
Powyprawowe pranie ¶piwora
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a) :
> [...]

A ja ostatnio kupilem takie cos, ale z jedwabiu. W intersporcie, za 100zl. Po zlozeniu miescie sie w malej szklance...

Ja posk±piłem grosza i moje kosztowało... 5 zł. Nówka sztuka, nie
¶migana, z demobilu WP. Fakt, że jest odrobinę większe i cięższe. I
wymagało odcięcia tasiemek i doszycia guzików. Dziurki miało. Ale
co¶ za co¶. Już po pierwszym praniu utraciło "zapaszek" magazynowy.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-13 15:26:14
Autor: Paweł Suwiński
Powyprawowe pranie ¶piwora [OT]
Dnia sob, 08 sie 2009 tako rzecze Marek 'marcus075' Karweta:

[...]

No  w  lato może  być  rzeczywi¶cie  trochę trudno  utrzymać  czysto¶ć
¶piwora,  bo za  gor±co by  spać  w pełnej  bieliĽnie, ale  generalnie
zmiana bielizny na ¶wież± do  spania sporo przedłuża ¶wieżo¶ć ¶piwora.
No a  szczególnie spanie w  skarpetkach. No  i mycie przed  spaniem to
podstawa, a do tego wcale nie potrzeba nie wiadomo czego. --
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-08-13 15:41:25
Autor: Olin
Dnia Thu, 13 Aug 2009 15:26:14 +0200, Paweł Suwiński napisał(a):

mycie przed  spaniem to
podstawa, a do tego wcale nie potrzeba nie wiadomo czego.

Zasadniczo najważniejsza jest woda.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kontrola Partii Republikańskiej opiera się na ideologii neokonserwatyzmu,
 stworzonej przez trockistów nawróconych na radykalny syjonizm, którym
 udało się zawrzeć sojusz ze ¶rodowiskami protestanckimi, wierz±cymi,
 że zwycięstwo Izraela nad Arabami jest koniecznym warunkiem powrotu
 Chrystusa na ziemię."
prof. Iwo Cyprian Pogonowski na łamach "Naszego Dziennika"

Data: 2009-08-13 15:41:53
Autor: Zbynek Ltd.
Paweł Suwiński napisał(a) :
No  i mycie przed  spaniem to
podstawa, a do tego wcale nie potrzeba nie wiadomo czego.

W zasadzie masz rację. Potrzeba mydła. Aha, i wody jeszcze. O ile to
pierwsze ma się na zawołanie, to to drugie może być nieosi±galne.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-13 16:37:22
Autor: Paweł Suwiński
Powyprawowe pranie ¶piwora [OT]
Dnia czw, 13 sie 2009 tako rzecze Zbynek Ltd.:

[...]

Czy  przez nieosi±galne  rozumiesz  zupełny brak  wody  czy brak  tych
przysłowiowych "10-20l" na jeden prysznic?

Bo mi tam aby się umyć  cało¶ciowo wystarczy 0.5-0.7l (w butelce PET z
dziur±  w korku  - taki  poręczny prysznic  turystyczny) plus  mydło i
g±bka obowi±zkowo.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-08-13 20:39:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Powyprawowe pranie ¶piwora [OT]
Panie Paweł Suwiński, prezesie pl.rec.gory z siedzib± w
<news:slrn.pl.h88991.44h.draconogod.gdynia.mm.pl> przy ul....

[...]

<czepialstwo mode=on>
Czy możesz przytoczyć owo przysłowie z 10-20l wody, bo nie kojarzę?
<czepialstwo mode=off>

Bo mi tam aby się umyć  cało¶ciowo wystarczy 0.5-0.7l (w butelce PET z
dziur±  w korku  - taki  poręczny prysznic  turystyczny) plus  mydło i
g±bka obowi±zkowo.

W miarę umyć można się i w szklance wody. Zdarzało się, jak mieli¶my 1,5l
wody "mytnej" na czterech chłopa.

Data: 2009-08-13 21:48:40
Autor: Zbynek Ltd.
Paweł Suwiński napisał(a) :
[...]

Wszystko zależy od upodobań. Ja tam wolę wypić te 0,7l wody. Skoro w
górach jadę w zasadzie na jej deficycie. Racjonowanie nie zakłada
ani krzty wody do mycia. No dobra, odrobina do przepłukania ust po
umyciu zębów.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-13 22:31:51
Autor: Pawel Brzozowski
Zbynek Ltd. pisze:
W zasadzie masz rację. Potrzeba mydła. Aha, i wody jeszcze. O ile to
pierwsze ma się na zawołanie, to to drugie może być nieosi±galne.

Nie potrzeba ani mydła, ani tym bardziej wody ;)
Wystarcz± jakiekolwiek wilgotne chusteczki, np. dla niemowl±t je¶li kto¶ ma delikatna pupę ;)

Przeważnie 4-5 sztuk wystarczy na umycie się. Łatwo obliczyć, że całe opakowanie z nawi±zk± starczy nawet na dłuższy wyjazd.

Pozdr!
--
Paweł Brzozowski
___________________________________

fotografia w Twórczych Bieszczadach
http://www.fotowarsztaty.com

e-gory.pl najwyższy poziom górski
http://www.e-gory.pl

Data: 2009-08-13 22:46:26
Autor: Marcin Kysiak
Pawel Brzozowski pisze:

Przeważnie 4-5 sztuk wystarczy na umycie się. Łatwo obliczyć, że całe opakowanie z nawi±zk± starczy nawet na dłuższy wyjazd.

A Bambino teraz w promocji "2 paczki druga 50% taniej"! :-P

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-08-14 12:18:11
Autor: Kombajn Bizon
Powyprawowe pranie ¶piwora
Miękka klucha Marek 'marcus075' Karweta napisał tak:

Bo trzeba sie myc, marcus.

--
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...