Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia

Data: 2012-08-14 19:17:37
Autor: abc
Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia
Odszczepieństwo wschodnie zwane "prawosławiem" jest schizm±
odpadł± od Ko¶cioła w roku 1054 po Chr. Ci schizmatycy popadli w niektóre
błędy dogmatyczne i rozpadaj± się na mnóstwo sekt - np. Raskolników,
Popowców, Bezpopowców, Sposowczyków, Teodozjan, Przechrzczeńców i wielu,
wielu innych.

Ko¶ciół nigdy nie uznawał prawosławia za " Ko¶ciół siostrzany", tylko za
schizmatyck± sektę.

A jak to ujal Sobór Florencki:

"Nie nalezy watpic, ze nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Zydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierajacy poza Kosciolem katolickim pójda
w ogien wieczny, przygotowany dla szatana i aniolów jego, jezeli nie
polacza sie z Kosciolem katolickim przed swoja smiercia."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-08-14 19:26:48
Autor: zdumiony
Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:502a8885$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wiesz co oznacza ogień wieczny? WeĽ włóż palec do palnika, aż się spali. A teraz wyobraĽ sobie piekło i to przez wieczno¶ć. Czy wszyscy poza garstk± maj± tam trafić?

Data: 2012-08-14 19:33:01
Autor: abc
[...]

Nie. Wszyscy, którzy poł±cz± się z Ko¶ciołem katolickim przed swoj± ¶mierci±
i będ± w stanie łaski u¶więcaj±cej, nie trafi± do piekła.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-08-14 19:31:47
Autor: u2
W dniu 2012-08-14 19:17, abc pisze:
Ko¶ciół nigdy nie uznawał prawosławia za " Ko¶ciół siostrzany", tylko za
schizmatyck± sektę.

To dlaczego teraz dogaduja sie i podpisuja jakis wspolny list ?

Data: 2012-08-14 18:07:22
Autor: jacek
On 14 Sie, 19:31, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-08-14 19:17, abc pisze:

> Ko¶ciół nigdy nie uznawał prawosławia za " Ko¶ciół siostrzany", tylko za
> schizmatyck± sektę.

To dlaczego teraz dogaduja sie i podpisuja jakis wspolny list ?

ojejku, może po prostu boj± się spalenia?
choć przeciez Bóg nikogo palić nie będzie;
naprawdę nie ta istota, która w ich umysłach
kiełkowała kiedy¶ jako groĽny, bezlitosny władca;
brali po prostu swoje wyobrażenia za podstawę,
całkiem nie znaj±c Boga.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2012-08-15 08:41:00
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-15 03:07, jacek pisze:

[...]

Nowy kaznodzieja na psp, a na dodatek w opozycji do wiary abc?

Data: 2012-08-15 10:49:59
Autor: u2
Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia
W dniu 2012-08-15 03:07, jacek pisze:
choć przeciez Bóg nikogo palić nie będzie

Ja, jako Bog jedyny, nikogo palic nie bede, ale w piekle juz sa
uruchomione specjalne linie dla oszustow, zlodziei i mordercow z pelomafii.

Data: 2012-08-14 19:39:40
Autor: abc
Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia
Ko¶ciół nigdy nie uznawał prawosławia za " Ko¶ciół siostrzany", tylko za
schizmatyck± sektę.

To dlaczego teraz dogaduja sie i podpisuja jakis wspolny list ?

Nie wolno stawiać fałszywych religii i chrze¶cijańskich herezji na równi ze
¶więt± Wiar± katolick±, bo to wywołuje zamęt w umysłach ludzi.

Jaki cel maj± takie zjazdy? Nawracanie bł±dz±cych? - Wręcz przeciwnie!

Dowarto¶ciowywanie błędów sprowadza ludzi na manowce - zaczynaj± my¶leć, że
fałszywe religie i chrze¶cijańskie herezje s± równie dobre jak ¶więta Wiara
katolicka i także prowadz± do zbawienia. Nie prowadz±. Nie ma zbawienia
poza Ko¶ciołem. Zawsze trzeba to wyraĽnie podkre¶lać.

P i e r w s z e Przykazanie Boże brzmi: Nie będziesz miał bogów cudzych
przede mn±

W encyklice Mortalium animos o popieraniu prawdziwej jedno¶ci religii Ojciec
¦więty Pius XI napisał tak:

"Jasn± rzecz± więc jest, Czcigodni Bracia, dlaczego Stolica Apostolska swym
wiernym nigdy nie pozwalała, by brali udział w zjazdach niekatolickich.

Pracy nad jedno¶ci± chrze¶cijan nie wolno popierać inaczej, jak tylko
działaniem w tym duchu, by odszczepieńcy powrócili na łono jedynego,
prawdziwego Ko¶cioła Chrystusowego, od którego kiedy¶, niestety, odpadli.

Powtarzamy, by powrócili do jednego Ko¶cioła Chrystusa, który jest wszystkim
widomy i po wsze czasy, z woli Swego Założyciela, pozostanie takim, jakim go
On dla zbawienia wszystkich ludzi ustanowił."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-08-14 18:37:30
Autor: jacek
On 14 Sie, 19:39, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

> [...]

katolicka i także prowadz± do zbawienia. Nie prowadz±. Nie ma zbawienia
poza Ko¶ciołem. Zawsze trzeba to wyraĽnie podkre¶lać.

co ty pieprzysz chłopcze? poza jakim Ko¶ciołem?
od kiedy to Bóg dał pierwszeństwo jakiemukolwiek ko¶ciołowi
przed ludem Bożym?
wła¶nie wyraĽnie to trzeba podkre¶lić, że tych uznajecie za ¶więtych,
którzy wam akurat pasuj± i s± z Ko¶cielnego grona.
dla Boga to zwisa, czy ktos wierzy w Ko¶ciół, czy nie.
zastępować Pana Boga to wy nie będziecie,
bo On wam żadych decyzyjno¶ci w tej kwesti nie dał.

jacek

¦więty Pius XI napisał tak:

"Jasn± rzecz± więc jest, Czcigodni Bracia, dlaczego Stolica Apostolska swym
wiernym nigdy nie pozwalała, by brali udział w zjazdach niekatolickich.

co do tego co Pius XI czy jaki¶ inny papież pisał, to racz zauważyć,
ilu było palonych na stosach i spytaj Boga, czy mieli rację.

Pracy nad jedno¶ci± chrze¶cijan nie wolno popierać inaczej, jak tylko
działaniem w tym duchu, by odszczepieńcy powrócili na łono jedynego,
prawdziwego Ko¶cioła Chrystusowego, od którego kiedy¶, niestety, odpadli.

niestety, to Ko¶ciół odpadł juz na samym swym pocz±tku
Chrystusowego ko¶cioła, ale jest i tak Instytucj± bardzo potrzebn±,
choćby ze względu na prezentowane pogl±dy, w dużej większo¶ci
ulepszaj±cy duszę człowieka, która ma d±żyć do jedno¶ci z Bogiem.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2012-08-15 10:47:34
Autor: u2
W dniu 2012-08-15 03:37, jacek pisze:
dla Boga to zwisa, czy ktos wierzy w Ko¶ciół, czy nie.

I tu sie mylisz, jacku placku. Dla mnie, jako Boga jedynego, katolicy to
osoby porzadne i uczciwe, ktore zostana zbawione, a oszusci z pelomafii
beda sie smazyc w piekle.

Data: 2012-08-14 18:58:44
Autor: jacek
[...]

A jakim go szacowny człowieku, ustalił?
Chrystusa nie znasz, więc co o Jego ustaleniach możesz powiedzieć?

pozdrawiam,
jacek

Data: 2012-08-14 19:52:23
Autor: u2
W dniu 2012-08-14 19:39, abc pisze:
[...]

Nie odpowiadasz na moje pytanie. Ludzie maja to do siebie, ze sa
wzgledem siebie przyjazni, o ile nie skrzywia ich patrzenia na swiat
ideologia, n.p. religia, ale oczywiscie nie tylko religia.

Data: 2012-08-14 20:10:28
Autor: jacek
[...]

Ko¶cioła Katolickiego nie ustanowił Pan Jezus Chrystus,
ani razem ani osobno. On Ustanowił ko¶ciół bezinstytucjonalny,
całkowicie odrębny od zwierzchnictw uzurpuj±cych, ludziom
potrzebny jedynie, poci±gaj±cy ich do Dobroci.

je¶li, chłopcze człowiecze mówisz, że powróćmy do Ko¶cioła Chrystusa,
to zauważ, ze ani ty, ani ja, nie jeste¶my być w stanie tacy, jak
Chrystus.
On go nigdy nie zakładał dla zbawienia wszystkich ludzi; pokazywał
tylko
jak można kochać bez żadnych granic, choć wiedział, że jest to dopiero
nasza bardzo daleka przyszło¶ć. może tymczasem skupmy się na Dobroci,
która jest dostepna dla nas ludzi od zawsze.
przebrnijmy może najpierw pierwszy etap, dany przez Boga,
a może póĽniej damy radę kochać nawet tych,
którzy maj± całkowicie odrębne od nas zdanie.
naprawdę znam Boga, Syna i Ducha w Trójcy Przenaj¶więtszej.
gdzie każde zdanie prawdziwe i w konkluzjach takie same jest.

jacek

Data: 2012-08-14 19:52:00
Autor: Marek Czaplicki
Poza Kościołem nie ma zbawienia
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu wtorek 14 sierpieĹ„ 2012 19:17:

Odszczepieństwo wschodnie zwane "prawosławiem" jest schizmą
odpadłą od Kościoła w roku 1054 po Chr. Ci schizmatycy popadli w niektóre
błędy dogmatyczne i rozpadają się na mnóstwo sekt - np. Raskolników,
Popowców, Bezpopowców, Sposowczyków, Teodozjan, Przechrzczeńców i wielu,
wielu innych.

Kościół nigdy nie uznawał prawosławia za " Kościół siostrzany", tylko za
schizmatyckÄ… sektÄ™.

A jak to ujal SobĂłr Florencki:

"Nie nalezy watpic, ze nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Zydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierajacy poza Kosciolem katolickim pĂłjda
w ogien wieczny, przygotowany dla szatana i aniolĂłw jego, jezeli nie
polacza sie z Kosciolem katolickim przed swoja smiercia."

Przyznam szczerze, ĹĽe za Chiny nie rozumiem jaki to ma zwiÄ…zek z tematykÄ… grupy?

Data: 2012-08-14 19:53:33
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
Przyznam szczerze, ĹĽe za Chiny nie rozumiem jaki to ma zwiÄ…zek z tematykÄ…
grupy?

Religia przenika wszystkie dziedziny ĹĽycia. Stanowi ona dla ludzkiego ĹĽycia
czynnik najbardziej doniosły, bo to religia przenika i kształtuje ludzkie
postawy.

Data: 2012-08-14 19:58:03
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu wtorek 14 sierpieĹ„ 2012 19:53:

Przyznam szczerze, ĹĽe za Chiny nie rozumiem jaki to ma zwiÄ…zek z tematykÄ…
grupy?

Religia przenika wszystkie dziedziny ĹĽycia. Stanowi ona dla ludzkiego
życia czynnik najbardziej doniosły, bo to religia przenika i kształtuje
ludzkie postawy.

Wiesz to umówmy się, że zaczniesz pisać krosposty na wszystkie grupy w usenecie. Nawet te o półprzewodnikach.

Data: 2012-08-14 20:00:10
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2012-08-14 20:05:12
Autor: Marek Czaplicki
Poza Kościołem nie ma zbawienia

Czy jakbym napisał sobie dowolny cytacik to tłumaczyłoby to dowolne postępowanie. Mieszasz w swym umyśle religię, która jest rzeczą wzniosłą u ludzi z polityką, która wg słów jednego poety: "w krysztale pomyje". Nie uważasz, że możesz nabrać trochę odpowiedzialności?

Data: 2012-08-14 20:07:43
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
Polityka oparta o wartości chrześcijańskie, to nie pomyje e krysztale.

Data: 2012-08-14 20:12:08
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu wtorek 14 sierpieĹ„ 2012 20:07:

Polityka oparta o wartości chrześcijańskie, to nie pomyje e krysztale.

Polityka o jakiej myślisz nie istnieje. Zawsze chodzi w niej o to kto kogo wygryzie, przed ludem - w demokracji, czy przed królem - monarchii.

Data: 2012-08-14 20:14:17
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
Monarchia katolicka funkcjonowała w Europie przez wieki, demokracja jest
krótkotrwałym epizodem.

Demokracja ze swoją wolnością złoczynienia i życiem na koszt przyszłych
pokoleń (deficyt budżetowy i systemy emerytalne) nieuchronnie zmierza do
bankructwa.

A potem, po okresie anarchii, nastÄ…pi powrĂłt monarchii katolickiej, bo
ludzkość przecież musi przetrwać.

Data: 2012-08-14 20:21:08
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu wtorek 14 sierpieĹ„ 2012 20:14:

[...]

Funkcjonowała i przestała funkcjonować. Komunizm też funkcjonował. :)

Data: 2012-08-14 20:22:58
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
Funkcjonowała i przestała funkcjonować. Komunizm też funkcjonował. :)

Po okresie anarchii, nastąpi powrót monarchii katolickiej, bo ludzkość
przecież musi przetrwać.

Data: 2012-08-14 20:29:04
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu wtorek 14 sierpieĹ„ 2012 20:22:

Funkcjonowała i przestała funkcjonować. Komunizm też funkcjonował. :)

Po okresie anarchii, nastąpi powrót monarchii katolickiej, bo ludzkość
przecież musi przetrwać.

To naprawdę zabawne. System polityczny jest dla Ciebie wyznacznikiem przetrwania ludzkości. Ludzkość przetrwa wtedy kiedy mężczyźni i kobiety będą chcieli płodzić następne pokolenia. Polityka nie ma tu nic do rzeczy, ani religia. :)

Data: 2012-08-14 20:54:44
Autor: Trybun
Poza Kościołem nie ma zbawienia

  Ludzkość przetrwa wtedy kiedy mężczyĹşni i kobiety
będą chcieli płodzić następne pokolenia. Polityka nie ma tu nic do rzeczy,
ani religia. :)

Skąd to przeświadczenie że to człowiek decyduje o swoim być albo nie być?

Data: 2012-08-14 20:57:23
Autor: Marek Czaplicki

[...]

Ano, może z tej przyczyny że jest człowiekiem?

Data: 2012-08-14 21:08:29
Autor: Trybun
[...]

Czyli zlepkiem materii sterowanej czymś co nim rządzi, a na co nie ma prawie żadnego wpływu. Android zaprogramowany do wykonywania określonych czynności, a nie człowiek decydujący o sobie, panie Marku.

Data: 2012-08-14 21:54:06
Autor: Andy Niwinski

"Trybun" <rg@yachoo.com> schrieb im Newsbeitrag news:k0e7pk$3gm$1node1.news.atman.pl...
[...]

To sie zdecyduj, mamy własną wolę, czy jesteśmy zlepkiem sterowanym. Jak to wy ładnie wasze fantazje potraficie dopasować do kontekstu. Zapyzam ciebie, dlaczego wojny, kz-ty, katastrofy- to powiesz "wolna wola". Ale jak ci będzie pasować, to zlepek sterowany. Jak wy się kompromitujecie.....

Data: 2012-08-15 08:41:39
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-14 21:54, Andy Niwinski pisze:

[...]

Przyznam Kostek, że zupełnie nie rozumiem twoich zarzutów. Co konkretnie ci się nie zgadza w moim takim a nie innym postrzeganiu odbywania cyklu życiowego przez jednostkę zwaną człowiekiem?

Data: 2012-08-14 22:49:06
Autor: matusm

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:502a97d6$0$26682$65785112news.neostrada.pl...
Funkcjonowała i przestała funkcjonować. Komunizm też funkcjonował. :)

Po okresie anarchii, nastąpi powrót monarchii katolickiej, bo ludzkość
przecież musi przetrwać.

Predzej do wspolnoty pierwotnej  skoro nadal,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Data: 2012-08-15 22:27:39
Autor: J-23
On 14 Sie, 20:22, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> Funkcjonowała i przestała funkcjonować. Komunizm też funkcjonował. :)

Po okresie anarchii, nast±pi powrót monarchii katolickiej, bo ludzko¶ć
przecież musi przetrwać.

'ludzkosc" swietnie radzila sobie w czasach kiedy religii katolickiej
nie bylo, to i teraz poradzi sobie bez niej

Data: 2012-08-15 22:25:40
Autor: J-23
On 14 Sie, 19:53, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> Przyznam szczerze, że za Chiny nie rozumiem jaki to ma zwi±zek z tematyk±
> grupy?

Religia przenika wszystkie dziedziny życia. Stanowi ona dla ludzkiego życia
czynnik najbardziej doniosły, bo to religia przenika i kształtuje ludzkie
postawy.

mnie nie "przenika" - latami kolo ....

Data: 2012-08-16 08:35:11
Autor: A. Filip
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
[...]

Ma cię przekonać że jesteś w politycznej opozycji do Kościoła Watykańsko
Katolickiego przez wkurwianie spamem NTG? :-)

Data: 2012-08-16 08:37:57
Autor: A. Filip
Poza Kościołem nie ma zbawienia - Ile
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Odszczepieństwo wschodnie zwane "prawosławiem" jest schizmą odpadłą od
Kościoła w roku 1054 po Chr. Ci schizmatycy popadli w niektóre błędy
dogmatyczne i rozpadajÄ… siÄ™ na mnĂłstwo sekt - np. RaskolnikĂłw,
[...]

Azaliż bowiem żaden inny kościół śmiało nie twierdzi że po za nim
zbawienia nie ma? :-)

Data: 2012-08-16 15:49:36
Autor: Grzegorz Z.
Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia - Ile różnych ko¶ciołów tak twierdzi/¶ciemnia?
A. Filip napisał:

"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

Azaliż bowiem żaden inny ko¶ciół ¶miało nie twierdzi że po za nim
zbawienia nie ma? :-)

Teraz to już chyba tylko lefebry¶ci tak twierdz±. No i rozmaici jehowcy - o
swoich zborach.

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-16 16:19:06
Autor: Lord Donald
W dniu 14.08.2012 19:17, abc pisze:
[...]

Dziwne, bo to katole z prawosĹ‚awiem zrzeszyli siÄ™ w soborze nicejskim, ale jak siÄ™ okazaĹ‚o, ĹĽe to dobre koryto to poĹĽarli siÄ™ jak Ĺ›winie bo kaĹĽda z nich chciaĹ‚a zająć caĹ‚e koryto. Chyba powĂłd byĹ‚ tylko o malutki szczegĂłlik zapĹ‚odnienia Marii, po za tym bardzo Ĺ›mieszny szczegĂłlik po tym  jak podczas soboru nicejskiego wspĂłlnie przekĹ‚amali caĹ‚e chrzeĹ›cijaĹ„stwo - faĹ‚szujÄ…c pisma i wymordowujÄ…c wszystkich chrzeĹ›cijan.

Poza Ko¶ciołem nie ma zbawienia