Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2012-08-14 19:31:47
Autor: u2
Poza Kościołem nie ma zbawienia
W dniu 2012-08-14 19:17, abc pisze:
Kościół nigdy nie uznawał prawosławia za " Kościół siostrzany", tylko za
schizmatycką sektę.

To dlaczego teraz dogaduja sie i podpisuja jakis wspolny list ?

Data: 2012-08-14 18:07:22
Autor: jacek
On 14 Sie, 19:31, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-08-14 19:17, abc pisze:

> Kościół nigdy nie uznawał prawosławia za " Kościół siostrzany", tylko za
> schizmatycką sektę.

To dlaczego teraz dogaduja sie i podpisuja jakis wspolny list ?

ojejku, może po prostu boją się spalenia?
choć przeciez Bóg nikogo palić nie będzie;
naprawdę nie ta istota, która w ich umysłach
kiełkowała kiedyś jako groźny, bezlitosny władca;
brali po prostu swoje wyobrażenia za podstawę,
całkiem nie znając Boga.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2012-08-15 08:41:00
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-15 03:07, jacek pisze:

[...]

Nowy kaznodzieja na psp, a na dodatek w opozycji do wiary abc?

Data: 2012-08-15 10:49:59
Autor: u2
Poza Kościołem nie ma zbawienia
W dniu 2012-08-15 03:07, jacek pisze:
choć przeciez Bóg nikogo palić nie będzie

Ja, jako Bog jedyny, nikogo palic nie bede, ale w piekle juz sa
uruchomione specjalne linie dla oszustow, zlodziei i mordercow z pelomafii.

Data: 2012-08-14 19:39:40
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
Kościół nigdy nie uznawał prawosławia za " Kościół siostrzany", tylko za
schizmatycką sektę.

To dlaczego teraz dogaduja sie i podpisuja jakis wspolny list ?

Nie wolno stawiać fałszywych religii i chrześcijańskich herezji na równi ze
świętą Wiarą katolicką, bo to wywołuje zamęt w umysłach ludzi.

Jaki cel mają takie zjazdy? Nawracanie błądzących? - Wręcz przeciwnie!

Dowartościowywanie błędów sprowadza ludzi na manowce - zaczynają myśleć, że
fałszywe religie i chrześcijańskie herezje są równie dobre jak święta Wiara
katolicka i także prowadzą do zbawienia. Nie prowadzą. Nie ma zbawienia
poza Kościołem. Zawsze trzeba to wyraźnie podkreślać.

P i e r w s z e Przykazanie Boże brzmi: Nie będziesz miał bogów cudzych
przede mną

W encyklice Mortalium animos o popieraniu prawdziwej jedności religii Ojciec
Święty Pius XI napisał tak:

"Jasną rzeczą więc jest, Czcigodni Bracia, dlaczego Stolica Apostolska swym
wiernym nigdy nie pozwalała, by brali udział w zjazdach niekatolickich.

Pracy nad jednością chrześcijan nie wolno popierać inaczej, jak tylko
działaniem w tym duchu, by odszczepieńcy powrócili na łono jedynego,
prawdziwego Kościoła Chrystusowego, od którego kiedyś, niestety, odpadli.

Powtarzamy, by powrócili do jednego Kościoła Chrystusa, który jest wszystkim
widomy i po wsze czasy, z woli Swego Założyciela, pozostanie takim, jakim go
On dla zbawienia wszystkich ludzi ustanowił."

Data: 2012-08-14 18:37:30
Autor: jacek
On 14 Sie, 19:39, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

> [...]

katolicka i także prowadzą do zbawienia. Nie prowadzą. Nie ma zbawienia
poza Kościołem. Zawsze trzeba to wyraźnie podkreślać.

co ty pieprzysz chłopcze? poza jakim Kościołem?
od kiedy to Bóg dał pierwszeństwo jakiemukolwiek kościołowi
przed ludem Bożym?
właśnie wyraźnie to trzeba podkreślić, że tych uznajecie za świętych,
którzy wam akurat pasują i są z Kościelnego grona.
dla Boga to zwisa, czy ktos wierzy w Kościół, czy nie.
zastępować Pana Boga to wy nie będziecie,
bo On wam żadych decyzyjności w tej kwesti nie dał.

jacek

Święty Pius XI napisał tak:

"Jasną rzeczą więc jest, Czcigodni Bracia, dlaczego Stolica Apostolska swym
wiernym nigdy nie pozwalała, by brali udział w zjazdach niekatolickich.

co do tego co Pius XI czy jakiś inny papież pisał, to racz zauważyć,
ilu było palonych na stosach i spytaj Boga, czy mieli rację.

Pracy nad jednością chrześcijan nie wolno popierać inaczej, jak tylko
działaniem w tym duchu, by odszczepieńcy powrócili na łono jedynego,
prawdziwego Kościoła Chrystusowego, od którego kiedyś, niestety, odpadli.

niestety, to Kościół odpadł juz na samym swym początku
Chrystusowego kościoła, ale jest i tak Instytucją bardzo potrzebną,
choćby ze względu na prezentowane poglądy, w dużej większości
ulepszający duszę człowieka, która ma dążyć do jedności z Bogiem.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2012-08-15 10:47:34
Autor: u2
W dniu 2012-08-15 03:37, jacek pisze:
dla Boga to zwisa, czy ktos wierzy w Kościół, czy nie.

I tu sie mylisz, jacku placku. Dla mnie, jako Boga jedynego, katolicy to
osoby porzadne i uczciwe, ktore zostana zbawione, a oszusci z pelomafii
beda sie smazyc w piekle.

Data: 2012-08-14 18:58:44
Autor: jacek
[...]

A jakim go szacowny człowieku, ustalił?
Chrystusa nie znasz, więc co o Jego ustaleniach możesz powiedzieć?

pozdrawiam,
jacek

Data: 2012-08-14 19:52:23
Autor: u2
W dniu 2012-08-14 19:39, abc pisze:
[...]

Nie odpowiadasz na moje pytanie. Ludzie maja to do siebie, ze sa
wzgledem siebie przyjazni, o ile nie skrzywia ich patrzenia na swiat
ideologia, n.p. religia, ale oczywiscie nie tylko religia.

Data: 2012-08-14 20:10:28
Autor: jacek
[...]

Kościoła Katolickiego nie ustanowił Pan Jezus Chrystus,
ani razem ani osobno. On Ustanowił kościół bezinstytucjonalny,
całkowicie odrębny od zwierzchnictw uzurpujących, ludziom
potrzebny jedynie, pociągający ich do Dobroci.

jeśli, chłopcze człowiecze mówisz, że powróćmy do Kościoła Chrystusa,
to zauważ, ze ani ty, ani ja, nie jesteśmy być w stanie tacy, jak
Chrystus.
On go nigdy nie zakładał dla zbawienia wszystkich ludzi; pokazywał
tylko
jak można kochać bez żadnych granic, choć wiedział, że jest to dopiero
nasza bardzo daleka przyszłość. może tymczasem skupmy się na Dobroci,
która jest dostepna dla nas ludzi od zawsze.
przebrnijmy może najpierw pierwszy etap, dany przez Boga,
a może później damy radę kochać nawet tych,
którzy mają całkowicie odrębne od nas zdanie.
naprawdę znam Boga, Syna i Ducha w Trójcy Przenajświętszej.
gdzie każde zdanie prawdziwe i w konkluzjach takie same jest.

jacek

Poza Kościołem nie ma zbawienia