Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2013-04-24 21:08:40
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
W uroczystość świętego Jerzego, gdy przypadają imieniny papieża Jorge Maria
Bergoglia, odprawił on we wtorek w Kaplicy Paulińskiej Mszę św..
Uczestniczyli w niej kardynałowie z Watykanu i Rzymu. (...)

W homilii Franciszek mówił: "Chrześcijańska tożsamość to nie dowód
tożsamości; to przynależność do Kościoła, Kościoła matki".

"To Kościół - matka daje nam Jezusa, nadaje nam tożsamość, która nie tylko
jest pieczęcią, jest przynależnością".

"Znalezienie Jezusa poza Kościołem jest niemożliwe" - dodał. Papież
przytoczył słowa Pawła VI, który stwierdził, że "absurdalną dychotomią jest
chcieć żyć z Jezusem bez Kościoła".

"Nie można podążać za Jezusem i kochać go poza Kościołem" - podkreślił
Franciszek.

Więcej http://pl.gloria.tv/?media=433913

Data: 2013-04-24 21:12:53
Autor: abc
Poza Kościołem nie ma zbawienia
Zbawienie, to jest nasze życie po życiu z Bogiem.
Jest też życie po życiu bez Boga, czyli potępienie.

Od samego początku, dowodząc, że kto chce być zbawiony koniecznie musi
należeć do jednej wspólnoty, powoływano się - jak zaświadcza Mateusz (Mt
18:17) - na wyraźne słowa naszego Pana: "Jeśli ktoś nie usłucha Kościoła,
niech ci będzie jako poganin i celnik", tzn. nie traktuj go już jako
chrześcijanina.

To najwcześniejsze, chrześcijańskie przeświadczenie wyraził następnie św.
Cyprian (zm. A.D. 254) w jasnych zdaniu: "Nie ma zbawienia poza Kościołem"
(Extra Ecclesiam nulla salus). Czwarty Sobór Laterański w 1215 roku przejął
je dosłownie.

Jeszcze bardziej jednoznacznie wyraża się Sobór Florencki w 1439 roku.
Deklaruje się tam, iż wiecznego życia pozbawieni zostali wszyscy poganie,
żydzi, heretycy i schizmatycy, a spotyka ich kara wiecznego ognia.

Jak to ujal Sobór Florencki:

"Nie nalezy watpic, ze nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Zydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierajacy poza Kosciolem katolickim pójda w
ogien wieczny, przygotowany dla szatana i aniolów jego, jezeli nie polacza
sie z Kosciolem katolickim przed swoja smiercia."

Poza Kościołem nie ma zbawienia